Gå til innhold

Hvor mye stas er det egentlig i en innpakket truse?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Mine har aldri fått en pakkekalender i sitt liv. Fordi det er oppskriften på utakknemlige barn. Derfor får de truser når de trenger det, 24 luker med en liten pepperkake el annen godbit i kalenderen, og gaver av et annet kaliber under treet.

Anonymkode: f50c6...a4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Noen har misforstått truser. Det er noe foreldrene sørger for, det er som mat. Du får ikke en brødskive med gulost i kalenderen ("Se, så heldig du er som får frokost :D "), uansett hvor mye glitter det er på den. Truser er et grunnleggende behov vi har i Norge. Man gir ikke grunnleggende behov i kalendergaver. Hvis en unge blir glad for en truse liksom, så kan man lure litt på hvor nye foreldrene stiller opp ellers. Og btw, tanken bak en truse er ikke akkurat så veldig varm; hjemmestrikka votter - ja! Mye varme og tanke bak. Men ikke truser det tok 10 min å finne i butikken. 

Anonymkode: 66541...573

Skal det være 24 ting som hver er på nivå med en hel julegave hver eneste dag i desember? Hva skal de liksom telle ned til da?

Anonymkode: f50c6...a4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Pakkekalender er noe mødre styrer med, ungene later som de blir fornøyd med alt de får slik at mor ikke skal bli skuffet.

 

når ungene blir litt store så vet de hvor mye mor har stresset med denne kalenderen, selvsagt takker man fint for både truser og blyanter. Hvor mange fedre stresser og bryr seg om denne pakkekalenderen?

 

jeg har aldri skjønt greia med 24 pakker før jul. Ungene er vil virkelig ikke ha pakkekalender, de blir glade for en liten sjokolade.

 

kanskje mine unger er smartere enn mange andre? Mine skjønner faktisk at lørdagsgodt får de uansett, egentlig rart å pakke dette inn i en pakkekalender? Truser får de viss de trenger og får velge mønster helt selv. De vet at vi baker pepperkaker og går i svømmehallen som vanlig, hvor gøy er det å få en lapp på det?

 

Her har vi innsett at vi alt har for mange ting. Vi rydder huset og kaster og gir bort. Enkelt å greit å kun ha det vi trenger. Vi bruker adventstiden sammen og koser oss. Pepperkaker baker vi den dagen det passer, ikke stresser fordi det står i kalenderen.

 

all den tiden dere bruker på å kjøpe, hente, planlegge og pakke inn 24,48,72 eller 96 gaver FØR jul kunne blitt brukt sammen med barna. Jeg tror de fleste barn mest av alt ønsker mer tid med foreldre enn de ønsker truser og annet ræl innpakket.

Anonymkode: 63c47...c8d

Hør hør!!!!

Anonymkode: f50c6...a4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Pakkekalender er noe mødre styrer med, ungene later som de blir fornøyd med alt de får slik at mor ikke skal bli skuffet.

 

når ungene blir litt store så vet de hvor mye mor har stresset med denne kalenderen, selvsagt takker man fint for både truser og blyanter. Hvor mange fedre stresser og bryr seg om denne pakkekalenderen?

 

jeg har aldri skjønt greia med 24 pakker før jul. Ungene er vil virkelig ikke ha pakkekalender, de blir glade for en liten sjokolade.

 

kanskje mine unger er smartere enn mange andre? Mine skjønner faktisk at lørdagsgodt får de uansett, egentlig rart å pakke dette inn i en pakkekalender? Truser får de viss de trenger og får velge mønster helt selv. De vet at vi baker pepperkaker og går i svømmehallen som vanlig, hvor gøy er det å få en lapp på det?

 

Her har vi innsett at vi alt har for mange ting. Vi rydder huset og kaster og gir bort. Enkelt å greit å kun ha det vi trenger. Vi bruker adventstiden sammen og koser oss. Pepperkaker baker vi den dagen det passer, ikke stresser fordi det står i kalenderen.

 

all den tiden dere bruker på å kjøpe, hente, planlegge og pakke inn 24,48,72 eller 96 gaver FØR jul kunne blitt brukt sammen med barna. Jeg tror de fleste barn mest av alt ønsker mer tid med foreldre enn de ønsker truser og annet ræl innpakket.

Anonymkode: 63c47...c8d

Vi har masse tid sammen med ungene, selv med adventskalender med pakker i. Når det er sagt, så får ikke mine unger hver sin kalender, her i huset har vi en kalender og ungene åpner annen hver dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en merkelig oppfatning, eller utakknemlige barn, dere har. Mine barn blir, og har alltid blitt, glade for truser, sokker, luer og ullundertøy. Både når de får det på en vanlig tirsdag i oktober, og når de får det i kalendergave. De jubler også over en kul tannbørste, en refleks eller en aktivitet som «pepperkakebaking» i kalenderen. 

De forventer ikke 24 gaver tilsvarende jule- og bursdagsgaver i kalenderen, de forventer, og får, en hyggelig nedtelling til jul.

Men man er jo selv ansvarlig for å ha oppdratt kravstore og utakknemlige barn...

 

Anonymkode: 2ab7d...8a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Yellow Brick Road skrev:

Fordi det er det som er bakgrunnen med adventskalender - nedtelling eller opptelling, for det har også blitt gjort i "gamle dager". Det kunne være alt fra å lage en strek på dørkarmen hver dag til å henge opp et bilde eller en julkule eller et hjerte, eller motsatt: Man pakket inn 24 (eller 25) pakker eller hang opp 24 bilder eller laget noe med 24 luker og fjernet en for hver dag fram til julaften.  

At noen i dag velger å lage hele desember til et pakkekalas hvor pakkene er viktigst, er et valg man tar, men det er ikke og har aldri vært årsaken til å ha en adventskalender. 

Eh... du har fått med deg at de aller aller fleste ikke feirer jul av riktig årsak også lenger? Nå er jul "jul" og ikke noe religiøst som har med Jesus eller annet gammelt å gjøre. Samme med advent. Heng med nå😜

Anonymkode: f2c09...fa8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Eh... du har fått med deg at de aller aller fleste ikke feirer jul av riktig årsak også lenger? Nå er jul "jul" og ikke noe religiøst som har med Jesus eller annet gammelt å gjøre. Samme med advent. Heng med nå😜

Anonymkode: f2c09...fa8

Det er jo nedtelling uansett, uavhengig av årsak til at man feirer

Anonymkode: a5a72...e9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det er jo nedtelling uansett, uavhengig av årsak til at man feirer

Anonymkode: a5a72...e9a

Ja, men nedtelling funker med pakker og den! 

Anonymkode: f2c09...fa8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Yellow Brick Road skrev:

Vi har masse tid sammen med ungene, selv med adventskalender med pakker i.

Stakk det i samvittigheten...?

Anonymkode: f50c6...a4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

For en merkelig oppfatning, eller utakknemlige barn, dere har. Mine barn blir, og har alltid blitt, glade for truser, sokker, luer og ullundertøy. Både når de får det på en vanlig tirsdag i oktober, og når de får det i kalendergave. De jubler også over en kul tannbørste, en refleks eller en aktivitet som «pepperkakebaking» i kalenderen. 

De forventer ikke 24 gaver tilsvarende jule- og bursdagsgaver i kalenderen, de forventer, og får, en hyggelig nedtelling til jul.

Men man er jo selv ansvarlig for å ha oppdratt kravstore og utakknemlige barn...

 

Anonymkode: 2ab7d...8a9

Ja, og å drukne dem i gjenstander er en av de beste metodene til å oppnå akkurat det siste der. Unger som aldri ser stopp noe sted, skjønner seg heller ikke på grenser...

Anonymkode: f50c6...a4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Stakk det i samvittigheten...?

Anonymkode: f50c6...a4c

Langt i fra. Jeg er bare lei av at "Jeg-vil-heller-bruke-tid-på-ungene"-kortet trekkes fram hver gang det dreier seg om tråder om gaver og lignende ting. Det ene utelukker nemlig ikke det andre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Yellow Brick Road skrev:

Langt i fra. Jeg er bare lei av at "Jeg-vil-heller-bruke-tid-på-ungene"-kortet trekkes fram hver gang det dreier seg om tråder om gaver og lignende ting. Det ene utelukker nemlig ikke det andre. 

Enig! Jeg er sjeleglad for at sønnen min ikke vil ha pakkekalender, fordi da kan jeg heller bruke tiden på kveldene på meg selv. :P Det er nemlig da det ville blitt gjort, og ikke i den tiden jeg ellers ville brukt sammen med ham.

(Ikke at jeg ikke liker å bruke tid på å gjøre ting for ham, men akkurat pakkekalender synes jeg er bare styr og pes. Hver sin lyst. :P)

Anonymkode: fa595...e81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Stakk det i samvittigheten...?

Anonymkode: f50c6...a4c

Hva slags logikk er det? Det må da være de som gir en lapp i en kalender: i dag skal mamma gjøre noe sammen med deg (til en forandring?), og som da får hoppende glade unger for at mamma tar seg tid til å være sammen med dem, som bruker litt lite tid på barna? Å få lov å gjøre noe med mamma er ikke en gave, det er selvsagt! 

Anonymkode: f2c09...fa8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Enig! Jeg er sjeleglad for at sønnen min ikke vil ha pakkekalender, fordi da kan jeg heller bruke tiden på kveldene på meg selv. :P Det er nemlig da det ville blitt gjort, og ikke i den tiden jeg ellers ville brukt sammen med ham.

(Ikke at jeg ikke liker å bruke tid på å gjøre ting for ham, men akkurat pakkekalender synes jeg er bare styr og pes. Hver sin lyst. :P)

Anonymkode: fa595...e81

Nettopp.

Å kage kalender går ikke på bekostning av tiden med barna, for den må lages når barna ikke er tilstede, f.eks etter at de har lagt seg om kvelden.

Anonymkode: 65703...32d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Mine har aldri fått en pakkekalender i sitt liv. Fordi det er oppskriften på utakknemlige barn. Derfor får de truser når de trenger det, 24 luker med en liten pepperkake el annen godbit i kalenderen, og gaver av et annet kaliber under treet.

Anonymkode: f50c6...a4c

Oppskriften på utakknemlige barn? Mine barn får gavekalender og er kjempetakknemlige, selv for en liten sjokoladenisse som er pakket inn og hengt på kalenderen. Ikke en utakknemlig unge i sikte her.

Vet ikke om det er mine barn som er rare som ikke blir utakknemlige av pakkekalenderen sin, eller dine unger som er rare som blir utakknemlige om de får en? Oppskriften din stemmer liksom ikke helt ;)

 

Anonymkode: 65703...32d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Anonym bruker skrev:

Noen har misforstått truser. Det er noe foreldrene sørger for, det er som mat. Du får ikke en brødskive med gulost i kalenderen ("Se, så heldig du er som får frokost :D "), uansett hvor mye glitter det er på den. Truser er et grunnleggende behov vi har i Norge. Man gir ikke grunnleggende behov i kalendergaver. Hvis en unge blir glad for en truse liksom, så kan man lure litt på hvor nye foreldrene stiller opp ellers. Og btw, tanken bak en truse er ikke akkurat så veldig varm; hjemmestrikka votter - ja! Mye varme og tanke bak. Men ikke truser det tok 10 min å finne i butikken. 

Anonymkode: 66541...573

Nå har ikke vi pakkekalender, men skulle vi hatt det, hadde jeg lett pakket inn grunnleggende behov som mat og klær som har noe “ekstra” ved seg. Truser med glitter på, pysj med julemotiv, tåsokker, syltetøyspakke på en tirsdag, en rød juleklemme o.s.v. Likeens aktivitetslapper. Jeg er med barna mine hver dag, men vi lager ikke kakao hver dag, eller besøker pepperkakebyen, eller baker.. 

Hvis ikke barna blir fornøyde med en slik nedtelling til jul, tenker jeg at man har feilet med oppdragelsen, og skapt noen bortskjemte forbrukermonster.

Anonymkode: ce2dc...7dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva slags logikk er det? Det må da være de som gir en lapp i en kalender: i dag skal mamma gjøre noe sammen med deg (til en forandring?), og som da får hoppende glade unger for at mamma tar seg tid til å være sammen med dem, som bruker litt lite tid på barna? Å få lov å gjøre noe med mamma er ikke en gave, det er selvsagt! 

Anonymkode: f2c09...fa8

Det ene utelukker ikke det andre, vet du.. Vi som har aktiviteter sammen med barna i kalenderen, gjør også masse sammen med barna resten av året, selvfølgelig.

Anonymkode: ac5c9...81e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det ene utelukker ikke det andre, vet du.. Vi som har aktiviteter sammen med barna i kalenderen, gjør også masse sammen med barna resten av året, selvfølgelig.

Anonymkode: ac5c9...81e

Spenningen ligger vel i hvilken aktivitet blir det i dag? Og gjerne noe litt utenom det vanlige? For eksempel være oppe en halvtime lenger enn vanlig, gå på en forestilling, bake sammen, lage noe ekstra godt til middag, tenne bål i skogen, juleverksted, poppe popcorn, nugatti på skiva til kvelds, filmkveld, gå på skøyter etc. Ting som ikke skjer daglig, men som er en overraskelse og noe man kan glede seg til den dagen. 

Kanskje du gjør noe spesielt med barna hver dag hele året, og kudos til deg hvis så, men tror at selv da kan barnet sette pris på en slik kalender for spenningen og nedtellingen sin skyld. 

Hos oss går hverdagene fort unna, og blir gjerne litt rutinepregede, så aktivitetskalender er supert!

Anonymkode: ce2dc...7dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Spenningen ligger vel i hvilken aktivitet blir det i dag? Og gjerne noe litt utenom det vanlige? For eksempel være oppe en halvtime lenger enn vanlig, gå på en forestilling, bake sammen, lage noe ekstra godt til middag, tenne bål i skogen, juleverksted, poppe popcorn, nugatti på skiva til kvelds, filmkveld, gå på skøyter etc. Ting som ikke skjer daglig, men som er en overraskelse og noe man kan glede seg til den dagen. 

Kanskje du gjør noe spesielt med barna hver dag hele året, og kudos til deg hvis så, men tror at selv da kan barnet sette pris på en slik kalender for spenningen og nedtellingen sin skyld. 

Hos oss går hverdagene fort unna, og blir gjerne litt rutinepregede, så aktivitetskalender er supert!

Anonymkode: ce2dc...7dd

Var mest men til anonym ...fa8

Anonymkode: ce2dc...7dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faktisk kan min yngste (2,5 år) bli veldig glad for en truse, særlig hvis det er Frost eller Vaiana på den. Men ellers så er det gjerne ikke truser de får i julegave/kalender da.

Anonymkode: 26fbb...1c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...