Gå til innhold

Hvor mye stas er det egentlig i en innpakket truse?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Sønnen min hadde blitt skuffet,han er ikke vant til å få klær i kalenderen. 

Leste også om en som tok ullplagg i kalenderen,tviler på at barn synes det ee noe gøy.

Anonymkode: e03dd...149

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde blitt veldig glad for en fin truse :)

Også vil jeg gjøre mitt beste for at barn også forstår og setter pris på omtanken som ligger bak en gave

Anonymkode: aaae3...8fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå får ikke mine pakkekalender, men sist dattera mi fikk truser holdt hun på å gå i oppløsning! —Var jo GULLKANT på den ene, og helt perfekt rosafarge på den andre — MED glitter! 😂

Anonymkode: 361c0...e32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det vært med et motiv han liker (feks transformers, dinosaurer etc) så hadde min syntes at tilogmed sokker hadde vært gøy å få 😂

Anonymkode: d584a...ceb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine barn er veldig lett å glede, og kalenderen er ikke 24 "bursdagsgaver", det er en nedtelling til jul...

Så noen morsomme sokker, nye søte truser, en leppepomade, en liten sjokoladenisse osv, alt blir like godt mottatt her. Har enda ikke opplevd skuffede barn pga en kalendergave altså, de er lykkelige også om det bare er en pakke tyggis eller et par vanter.

Anonymkode: 65703...32d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Nå får ikke mine pakkekalender, men sist dattera mi fikk truser holdt hun på å gå i oppløsning! —Var jo GULLKANT på den ene, og helt perfekt rosafarge på den andre — MED glitter! 😂

Anonymkode: 361c0...e32

😂 fantastisk. Morro med takknemlige barn

Anonymkode: d584a...ceb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Truser er ikke fordi det er så "gøy", men fordi d er noe barna trenger, og di får en pakke 😉 ja takk til nyttige gaver!!! 

Anonymkode: ac082...1f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg spurt sønnen min om han ville hatt en pakkekalender med truse,ull og blyanter eller om han ville ha en sjokoladekalender til 10 kr,så hadde han lett valgt sjokoladekalenderen! Har full forståelse for at klær er kjedelig å få i en pakkekalender så det styrer jeg glatt unna!

Anonymkode: e03dd...149

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at det spørs veldig på hva man venner barna til. Er sikkert meg du sikter til som pakker inn både ullundertøy og truser/topper, sokker og klær. Mine barn har aldri vært misfornøyde, og dette er noe de har fått i mange år. I år fikk jeg beskjed om at de ønsket ikke blyant og viskelær. Utenom det, så har jeg frie tøyler.

Mine barn har vært vant til fra de var små (nå er de 12 og 17) at på lillejulaften får de natt-tøy eller undertøy. Dette har vært ferdig vasket, slik at de kan ha det på seg når de har dusjet på lillejulaften kveld. Et år fikk de sengesett med julemotiv i kalenderen. Det var stas. Da skiftet vi på sengene med det, da vi alltid skifter på sengene på lillejulaften.

De har også pleid å få godteri på lørdagene. Ingen av dem tenker på at de uansett blir å få godteri på lørdager.

Lypsyl, deodorant, dusjsåpe og Shampo har jeg pakket inn. Det er jo ting jeg uansett må kjøpe. I fjor hadde minsta akkurat fått seg hamster. Da pakket jeg inn hamsterting, hamstergodter, hamstervatt, hamsterball og alt man trenger til hamster egentlig. Helt perfekt, fikk fylt mange luke med det, og både hun og hamster ble fornøyd.

Anonymkode: 29e5f...393

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 7-åring er heldigvis så takknemlig og lett å glede at han syns det er oppriktig stas med både sokker, truser og tannbørste i kalenderen. Mest populært i fjor var en porsjonspakke med syltetøy han kunne bruke på frokostbrødskiva. 😂👌🏻

Anonymkode: 26fff...2da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er vant til å få nytteting i kalenderen, og hun blir glad for det😉Så undertøy, ull og sånt er vanlig og fornuftig hos oss. Hun får også «gøye» ting, men helt seriøst, å bare gi dem slikt de ønsker seg blir jo tåpelig? Hvor gøy er det da på julaften og de får gavene? Da har de allerede fått en haug med ønsketing hele måneden..

Min 12-åring blir glad for nytteting i kalenderen😉

Anonymkode: f708d...85a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mine barn er veldig lett å glede, og kalenderen er ikke 24 "bursdagsgaver", det er en nedtelling til jul...

Så noen morsomme sokker, nye søte truser, en leppepomade, en liten sjokoladenisse osv, alt blir like godt mottatt her. Har enda ikke opplevd skuffede barn pga en kalendergave altså, de er lykkelige også om det bare er en pakke tyggis eller et par vanter.

Anonymkode: 65703...32d

Jeg viste heller aldri hvor skuffet jeg var over kjipe kalendergaver. Foreldrene mine ante ikke at jeg var det... 

Anonymkode: f2c09...fa8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kommer ann på hva deer voksne har lært de til å forvente. Har de fått 24 julegaver i kalenderen før så er det ikke noe rart ed blir skuffet over en truse, er de vant til små overraskelser så er det faktisk en fin pakke. Mine blir veldig fornøyde når det kommer truser og sokker i kalenderen. Så gøy å ta på seg en hel ny truse endag, samme som med nye sokker. 

Hadde jeg fått strikk og spenner i min kalender hadde jeg kikket dumt på mamma. Jeg hatet alt som hadde med hår å gjøre og jeg klipte meg kort alt for tidlig mente min mor. Frem til skolestart hadde jeg lang hår for jeg ville ikke til frisøren, men når jeg fant ut st jeg kunne overtale frisøren til å klippe meg kort slik st jeg slapp å gre håret og slapp at mamma ordna håret mitt hver morgen så maste jeg om å få dra til frisøren. Mamma blei litt snurt, men hun innså vel fort at jeg hatet hår. Har hatt langt hår en gang siden, led meg gjennom ett halvt år der jeg måtte spare. Konkluderte med at jeg fortsatt ikke liker langt hår. Nå gjør jeg mye med håret egentlig, men det serr ut som jeg gjør mer enn jeg gjør. Hårbørste brukes når jeg husker det eller finner en... 

fjortissen ble veldig fornøyd med en sprettball i fjor. Så det skal ikek så mye til. Den var viktig å få med på flyttelasset nå, for den var gøy å leke med. 

Anonymkode: d69f1...56e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutes ago, Anonym bruker said:

Jeg viste heller aldri hvor skuffet jeg var over kjipe kalendergaver. Foreldrene mine ante ikke at jeg var det... 

Anonymkode: f2c09...fa8

Ja men så bra!  Hvis dine foreldre lærte deg å skjule utakknemlighet gjorde de en ok jobb.

Uff. Tenk å være misfornøyd med pakkekalender. Som voksen. Når man vet hvor mye jobb og omtanke som ligger bak.

 

Anonymkode: aaae3...8fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det ikke så mye selve tingene i kalenderen som er viktig. De forventer ikke fine gaver. Det er ikke det kalenderen er for.

 

Anonymkode: 00f25...48f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønnen min har uttalt at alle truser egentlig bare burde vært helt hvite, for det er ingen som ser dem likevel. Så han hadde nok ikke syntes det var så stas. ;) Han har dessuten uttalt at han ikke vil ha mer klær, for han har skapet fullt allerede, og det har han jo rett i.

Anonymkode: fa595...e81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine unger vokste opp med å få både ny tannbørste, refleks, sokker, truser, vanter og annet nyttig i pakkekalenderen. Kan aldri huske at de klaget eller sutret for det, men så har jeg unger som er oppdratt til å være glad for alt de får. Viste de tendenser til annet som barn, så fikk de raskt en påminnelse om at de som er utakknemlige ikke fortjener noe som helst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid gitt ting i kalenderen som jeg har måttet kjøpe dem uansett. Dem kan bli kjempeglad for både truser, sokker, tannbørster ol. hvis det har ett spennende motiv eller noe ekstra med seg. I fjor fikk jeg verdens lykkeligste jente da hun fikk en tannkrem som hadde blåfarge. Jeg har alltid sagt at dem ikke får ting som er blå (tannkrem, klubbe, godteri osv) grunnet mye e-stoffer ol. Har ikke tro på at det er bra. 

Jeg ønsker ikke kjøpe mye småskrammel som blir puttet i ei skuff, da er det bedre å finne noe nyttig dem har behov for. I helgene gjør jeg litt ekstra utav det, samme de siste dagene før jul. Her har vi også kjøpt enten sengsett eller pysjamas de får lille julaften som de kan bruke. Fast tradisjon :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg viderefører lett min mors tradisjon; kjøper et legosett, fordeler bitene utover og legger bruksanvisninga i julaftenpakken. Nei, det er ikke så veldig stas å få fire legoklosser i kalenderpakken (som deretter legges i en boks). Stasen er å se at det blir færre pakker, og litt i å gjette på hva det blir til slutt. Og så har de en utmerket syssel på julaften i å bygge og leke med den nye legoen 👍🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er klin umulig å forutse hva barna blir mest glade for. I fjor fikk fireåringen mange fine gaver på julaften, men den som slo best an var en to-pak boxershortser med minionsmotiv. Han danset og sang og var helt ekstatisk. Underbukser! Underbukser! Jeg fikk underbukser! 

Vi pleier ikke å ha pakkekalender, men hvis vi hadde hatt det er jeg temmelig sikker på at de vile blitt glade for truser.

Anonymkode: 05760...90d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg viste heller aldri hvor skuffet jeg var over kjipe kalendergaver. Foreldrene mine ante ikke at jeg var det... 

Anonymkode: f2c09...fa8

Og likevel ble det folk av deg. 

Her får ungene iPad, iPhone, dyre merkeklær, gull og diamanter. Er det bra nok?

Anonymkode: 780b7...b2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja men så bra!  Hvis dine foreldre lærte deg å skjule utakknemlighet gjorde de en ok jobb.

Uff. Tenk å være misfornøyd med pakkekalender. Som voksen. Når man vet hvor mye jobb og omtanke som ligger bak.

 

Anonymkode: aaae3...8fd

Jeg var jo ikke voksen da jeg fikk den da, men det greide du vel å forstå? 

Anonymkode: f2c09...fa8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Roheryn skrev:

Jeg viderefører lett min mors tradisjon; kjøper et legosett, fordeler bitene utover og legger bruksanvisninga i julaftenpakken. Nei, det er ikke så veldig stas å få fire legoklosser i kalenderpakken (som deretter legges i en boks). Stasen er å se at det blir færre pakker, og litt i å gjette på hva det blir til slutt. Og så har de en utmerket syssel på julaften i å bygge og leke med den nye legoen 👍🏻

Legg da for Guds skyld i det minste bruksanvisning i første så de kan begynne å bygge da. Herregud! Det er da liksom DET som er gleden når en deler opp ett lehosett...

Anonymkode: f2c09...fa8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min yngste får truser med My Little Pony på, og jeg VET at hun kommer til å bli kjempeglad for det - akkurat som hun ble for truser med Frost-motiv i fjor.

Anonymkode: 3c663...04b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...