Gå til innhold

Hvordan komme fra Jernbanetorget til Ullevål sykehus lettest og raskest mulig?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har en legetime på formiddagen på Ullevål sykehus og prøver å finne ut hvordan man lettest kan komme seg til sykehuset fra Jernbanetorget. Det ser ut som om alle offentlige kommunikasjonsmidler innebærer en del gåing eller bytte mellom trikk/t-bane/buss. Er dette riktig? Hva er den raskeste måten å komme dit på? Hvor lang tid tar det? Hvor lang tid tar det med taxi? Hvor mye ca koster det med taxi?

Anonymkode: 7e0af...0b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

17 og 18 trikken stopper rett ved Ullevål sykehus :)

Da går du ut fra Oslo S, finner trikkestoppet mellom Oslo City og Byporten :)

Anonymkode: b85c7...b23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

17 og 18 trikken stopper rett ved Ullevål sykehus :)

Da går du ut fra Oslo S, finner trikkestoppet mellom Oslo City og Byporten :)

Anonymkode: b85c7...b23

Takk, så da er det ikke noe bytte? Vet du hvor lang tid det tar og pleier den å være forsinket? Har litt dårlig tid i forhold til når toget mitt ankommer Oslo...

Anonymkode: 7e0af...0b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trikken går hele tiden. Sjeldent noe forsinkelse på den med mindre den blir hindret i trafikken. Har skjedd meg 4-5 ganger de 10 årene jeg har brukt trikken(tar den hver dag fra Jernbanetorget til Ullevål sykehus). 

Anonymkode: fec24...f40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har prøvd å søke nå og det ser ut som om trikken er erstattet med buss mellom  Holbergs plass og Ullevål sykehus for tiden? Noen som vet om det stemmer? Isåfall er det jo bytte og større mulighet for forsinkelser... 

Vet noen ca hvor lang tid det tar med bil/taxi og hva taxi koster for den strekningen?

Anonymkode: 7e0af...0b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har prøvd å søke nå og det ser ut som om trikken er erstattet med buss mellom  Holbergs plass og Ullevål sykehus for tiden? Noen som vet om det stemmer? Isåfall er det jo bytte og større mulighet for forsinkelser... 

Vet noen ca hvor lang tid det tar med bil/taxi og hva taxi koster for den strekningen?

Anonymkode: 7e0af...0b6

Det er godt mulig. Jeg er i permisjon nå så har ikke brukt trikken på en stund. Alternativt kan du ta t banen fra Jernbanetorget til Majorstuen og buss derfra til Ullevål. Det er egentlig mye raskere enn trikken. 

Anonymkode: fec24...f40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det raskeste er 37-bussen og så går du av på Lindern. Tar ca 12 min pluss noen minutters gange til sykehuset. Taxi blir fort dyrt.

Anonymkode: 40bdf...c58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har prøvd å søke nå og det ser ut som om trikken er erstattet med buss mellom  Holbergs plass og Ullevål sykehus for tiden? Noen som vet om det stemmer? Isåfall er det jo bytte og større mulighet for forsinkelser... 

Vet noen ca hvor lang tid det tar med bil/taxi og hva taxi koster for den strekningen?

Anonymkode: 7e0af...0b6

Riktig med buss for trikk og det er litt styr - det hender det er forsinkelser. Umulig å beregne eksakt reisetid pga trafikk i sentrum så du må bare beregne god tid. Ville tatt 37-bussen til Lindern (da ser du sykehusområdet på venstre side når du går av bussen) eller taxi - tipper det koster ca 200kr fra sentrum. 

Anonymkode: 24476...d5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg kan tilby med å kjøre deg 🙂

Anonymkode: 9a008...139

Det var et veldig hyggelig tilbud, men jeg klarer nok å få det til uten hjelp. Tusen takk for at du er så snill! :-)

Anonymkode: 7e0af...0b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er buss for trikk for tiden. Jeg ville tatt t-banen til Majorstuen og 20-bussen derfra. Eller t-banen til Forskningsparken og trikken derfra. Det er litt lengre å gå fra Lindern, men det kommer jo an på hvor på området du skal. 

Anonymkode: e6bdc...44b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...