Gå til innhold

Må jeg ta insulin nå?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har svangerskaps diabetes, med litt høyere verdier (over 5,3) ca 5.8 om morgen,flere  dager i løpet av de siste ukene.. en måned igjen til termin. Må jeg da begynne på insulin? 

Anonymkode: da786...fc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Neppe, men regner med du er i kontakt med lege og jordmor ang. dette. Dersom ikke du får stabilisert BS gjennom kosten så er det jo en viss fare for det, men det skal være mulig å stabilisere dette altså. Hvordan spiser du? Hyppige måltider? Mye protein? Karbohydrater?

Anonymkode: 68151...654

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Neppe, men regner med du er i kontakt med lege og jordmor ang. dette. Dersom ikke du får stabilisert BS gjennom kosten så er det jo en viss fare for det, men det skal være mulig å stabilisere dette altså. Hvordan spiser du? Hyppige måltider? Mye protein? Karbohydrater?

Anonymkode: 68151...654

Spiser som anbefalt, og har cirka de damme hverdiene hverdag. Ca 6.5 etter måltid osv, er kun på morgen det er litt høyere .... 

Anonymkode: da786...fc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Spiser som anbefalt, og har cirka de damme hverdiene hverdag. Ca 6.5 etter måltid osv, er kun på morgen det er litt høyere .... 

Anonymkode: da786...fc2

Men har du vært i kontakt med lege/jordmor om forhøyet BS om morgenen? Siden du har de samme verdiene vær dag virker det jo stabilt. Mulig du må gjøre noen tiltak ifb med natt, men kan ikke se for meg at de setter deg på insulin så seint i svangerskapet. Mulig du heller får indusert fødsel før termin. Ikke meningen å skremme deg! Er det tatt vekstestimering av barnet i det siste?

Anonymkode: 68151...654

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar medisiner før leggetid som kan øke blodsukkeret :/ jeg er i kontakt med lege/ jordmor ja, fikk beskjed om å begynne å måle meg og har gjort det hver dag. Skal til legen neste uke..

Anonymkode: da786...fc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff :/ må man bli satt igang? Jeg har gjort det en gang før, aldri igjen 😫😫😫 målte vekst to uker siden, helt normalt! Og synfsemål er perfekt..

Anonymkode: da786...fc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tar medisiner før leggetid som kan øke blodsukkeret :/ jeg er i kontakt med lege/ jordmor ja, fikk beskjed om å begynne å måle meg og har gjort det hver dag. Skal til legen neste uke..

Anonymkode: da786...fc2

Okei. Vanskelig å si noe med sikkerhet, jeg vet heller ikke hva slags medisiner du går på fast som forhøyer BS ditt heller, men siden du nærmer deg termin ser jeg helst for meg at du blir satt igang. Men det kommer også selvsagt an på barnet.

Lykke til hvert fall! :)

Anonymkode: 68151...654

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, mulig å be om keisersnitt da? Sliter med fødselsangst og vil helst føde naturlig da.. men ikke bli satt igang :( 

Anonymkode: da786...fc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Huff :/ må man bli satt igang? Jeg har gjort det en gang før, aldri igjen 😫😫😫 målte vekst to uker siden, helt normalt! Og synfsemål er perfekt..

Anonymkode: da786...fc2

Huff.. jeg har også blitt satt igang og det var heller ingen god opplevelse. Men husk bare at alle fødsler er ulike, så det trenger ikke bli like galt denne gangen. Og det viktigste er jo at du og barnet er friske og fine! Men dette vil de ta en vurdering på. Si ifra at du har hatt dårlig opplevelse ned indusert fødsel tidligere.

Anonymkode: 68151...654

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Takk, mulig å be om keisersnitt da? Sliter med fødselsangst og vil helst føde naturlig da.. men ikke bli satt igang :( 

Anonymkode: da786...fc2

Du kan selvsagt be om det mtp på traume fra forrige fødsel. Jeg ville ikke anbefalt KS. Men snakk med jordmor! Hun forstår din situasjon bedre enn det jeg gjør. Det er mulig at samtaler vil hjelpe deg til å bli tryggere. I all hovedssak er en vaginal fødsel det beste for både deg og barnet, ikke minst for seg etter fødsel. Men dette vet du jo :)

Anonymkode: 68151...654

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Traumatisk var det og det var mye stress for babyen :( håper jeg aldri igjen må oppleve det igjen.. å bli satte igang. Skal høre på sykehuset har samtale angående angst også..

Anonymkode: da786...fc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jesus.. Ro dere ned! hadde svangerskapsdiabetes. Regulert med kost. Fødte uten å bli satt i gang, fire dager før termin. Babyen var 3,8 kg. Fikk STAN sonde på babyen, så han ble godt overvåket fra fødselen var i gang. Helt ukomplisert fødsel! Det kan gå fint og! Hi, dette er nok ikke noe å stresse med. Du må sannsynligvis ikke ha insulin, og legen din vil snakke med deg til uken. 

Anonymkode: f8c84...68b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...