Gå til innhold

Jeg vil ikke ha barn uten mitt samtykke


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har vært sammen med en jente siden oktober. Vi så hverandre 4-5 ganger, og hadde sex. Jeg trodde hun hadde en beskyttelse fordi hun nevnte det en gang og sa at det er ok uten kondom. Nå forteller hun at hun er gravid. Jeg sa at jeg ikke vil ha et barn. Hun insisterer på å ha det, hun sier at hun kan bli alene foreldre, selv om jeg sa jeg ikke vil. Jeg kjenner henne ikke godt. Jeg er ikke fra Norge og jeg ville forlate Norge. Hvordan kan jeg overbevise henne om at det ikke er riktig å gjøre sånn uten mitt samtykkeBarnet vil være uten far, det er ikke for sent å gjøre det riktig. Jeg ville ikke at barna vil lide i livet sitt uten far. Det er ikke rettferdig! 

Anonymkode: a8c34...da4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er dessverre ikke noe du kan gjøre bortsett fra å prøve å snakke med henne og få henne til å se saken fra din side. 

Det er ikke rosenrødt å vokse opp uten en pappa. 

Når det er sagt, blir det et barn bør du jo selvsagt ta ansvar. Det er ikke barnet sitt feil at foreldrene ikke tar ansvar for å unngå graviditet. 

Og så har du lært på den harde måten at DU må ta ansvar for din egen prevensjon. 

Anonymkode: 02f0c...8c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du samtykket da du hadde sex med henne uten kondom. Rettere sagt samtykket du da du hadde sex med henne i det hele tatt, da ingen prevensjon er bombesikker. Abort er faktisk ikke en enkel løsning for de fleste, det er for mange helt uakuelt.

Det slutter aldri å forundre meg hvor korttenkte folk kan bli.

Anonymkode: d9e0a...715

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er alltid risiko for at det blir barn av sex. Det eneste du kan gjøre for at ditt barn ikke skal vokse opp uten en far, er å være far for barnet ditt.

Anonymkode: 20755...f37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du hadde sex uten beskyttelse. Enhver som ikke vil ha barn må selv ta ansvar for å beskytte seg. Dette burde du tenkt på før.

Det vokser mange barn opp med kun en forelder og det går helt fint. Forstår at du ikke synes det er greit, men det er ingenting du kan gjøre, bortsett fra å ta ansvar for dine handlinger.

Anonymkode: cd854...58c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Med de holdningene, og den mangelen på modenhet som du viser, tenker jeg at hun klarer seg best uten deg. Gjør henne en tjeneste: pakk kofferten og forlat landet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dessverre for sent å gjøre det riktig...  riktig hadde vært å ha på kondom ... men altså .. det er jo en fryktelig situasjon for deg i og med hun ble gravid.. dessverre har du lite å si .. 

Anonymkode: 244a9...9ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har lurt deg...og du har jammen latt deg lure! Det er uansvarlig å ikke bruke kondom som beskyttelse når man har sex med et menneske man ikke kjenner godt, både pga kjønnsykdommer og pga graviditet.

Det er lite du får gjort med situasjonen nå....hun bestemmer over sin kropp, og du må rett og slett akseptere utfallet av hennes avgjørelse. Jeg forstår at det er kjempefrustrerende for menn at det er slik, men det kan rett og slett ikke være på noen annen måte. Kvinnen MÅ få bestemme over sin egen kropp. Når det er sagt....var jeg deg, ville jeg blitt i Norge og krevd mye samvær med ungen, kanskje til og med hovedomsorgen på sikt. Kanskje disse kvinnene som driver å blir planlagt gravide med menn som ikke vil ha barn forstår hvilken unødvendig rabalder de skaper ved å lure mannfolk for så å nekte å ta abort etterpå når de faktisk ikke kan ture på og overkjøre barnefedre ved at de fratas hovedomsorgen eller i det minste på dele omsorgen for de barna de velger å setter til verden! Det er unnskyld uttrykket jævlig uansvarlig å bli gravid med overlegg med en mann som ikke vil ha barn!

Anonymkode: 03caa...dc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ga ditt samtykke da du hadde sex med henne. Hvis du virkelig ikke ønsker barn må du droppe sex eller sterilisere deg.  Ingen former for prevensjon er 100% sikker.

Spurte du henne hvilken type prevensjon hun brukte og spurte du direkte om hun var helt sikker på at det var trygt i forhold til graviditet? Hvis dere ikke har avtalt noe spesielt er det like mye du som har lurt henne som hun som har lurt deg. Dere hadde sex. Hun ble gravid.  Det er resultatet. Du blir far og må belage deg på å ta konsekvensene av det.

Du bør forøvrig sjekke deg for kjønnssykdommer også. Sex uten kondom kan føre til mer enn graviditet.

Anonymkode: 0f917...2bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hun har lurt deg...og du har jammen latt deg lure! Det er uansvarlig å ikke bruke kondom som beskyttelse når man har sex med et menneske man ikke kjenner godt, både pga kjønnsykdommer og pga graviditet.

Det er lite du får gjort med situasjonen nå....hun bestemmer over sin kropp, og du må rett og slett akseptere utfallet av hennes avgjørelse. Jeg forstår at det er kjempefrustrerende for menn at det er slik, men det kan rett og slett ikke være på noen annen måte. Kvinnen MÅ få bestemme over sin egen kropp. Når det er sagt....var jeg deg, ville jeg blitt i Norge og krevd mye samvær med ungen, kanskje til og med hovedomsorgen på sikt. Kanskje disse kvinnene som driver å blir planlagt gravide med menn som ikke vil ha barn forstår hvilken unødvendig rabalder de skaper ved å lure mannfolk for så å nekte å ta abort etterpå når de faktisk ikke kan ture på og overkjøre barnefedre ved at de fratas hovedomsorgen eller i det minste på dele omsorgen for de barna de velger å setter til verden! Det er unnskyld uttrykket jævlig uansvarlig å bli gravid med overlegg med en mann som ikke vil ha barn!

Anonymkode: 03caa...dc1

Du kan ikke si på bastant at hun har lurt ham. Det vet du faktisk ikke! 

Hvorfor skal han søke om hovedomsorgen når han ikke engang har lyst på barn?

Anonymkode: 081de...3ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper at du velger å bli her for barnet ditt og krever minimum 50/50 og helst hovedomsorgen for barnet. Jeg heier på deg! På tide å la disse «mødrene» smake sin egen medisin. 

Anonymkode: c9c99...b43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg håper at du velger å bli her for barnet ditt og krever minimum 50/50 og helst hovedomsorgen for barnet. Jeg heier på deg! På tide å la disse «mødrene» smake sin egen medisin. 

Anonymkode: c9c99...b43

Det er ikke nok info i HI til at du kan konkludere med at hun har blitt gravid med vilje!

 

og uansett, hvorfor oppfordrer du til at et uskyldig barn skal bli offer for en drakamp mellom foreldrene?

Anonymkode: 20755...f37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke nok info i HI til at du kan konkludere med at hun har blitt gravid med vilje!

 

og uansett, hvorfor oppfordrer du til at et uskyldig barn skal bli offer for en drakamp mellom foreldrene?

Anonymkode: 20755...f37

Fordi kvinner må slutte å kun være egoistiske i valget på å beholde/ ta abort. Nå må menn begynne å sette de på plass, og kanskje kvinner tenker seg litt mer om før de velger å beholde mot fars vilje. Noen barn må betale prisen, for å komme bort fra denne tankegangen til mange ubrukelige damer

Anonymkode: c9c99...b43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er omtrent daglige tråder her inne om kvinner som er blitt gravide på "sviktende prevensjon". Prevensjon varierer selvsagt i sikkerhet, men  bekytter mot graviditet mellom 95-100%. Så enten er prevensjonen MYE dårligere eller så LYVER mange av disse kvinnene......Sannsynligheten for sistnevnte er overveiende.

Mange disse kvinnene som lyver om at de bruker prevensjon eller bruker den uforsiktig har en eller romantisk forestilling om at mannen skal ta til furnuft eller  at hun skal oppdra barnet alene. Det er altså hennes valg som skal bestemme ikke bare ett liv men to livi tillegg til seg selv. Og klart det må være slik at kvinner bestemmer over egen kropp!. Men jeg stiller KRAFTIG spørsmål til disse kvinnenes moralske kompass og dømmekraft i forhold til å sette seg selv, vordende far og uskyldig barn i en slik situasjon. Kanskje de rett og slett ikke bør ha ansvar for barn?

Derfor mener jeg at disse fedrene som skal bli far mot sin vilje, tar ansvar og er tilstede for barna sine når de først blir satt til verden. Delt omsorg er vist å være det beste for barn. En tilleggseffekt er kanskje at disse vrangforestilingene mødrene har om hvordan livet som alenemor skulle være gjør at færre steller i stand slike familieforhold og enten tar abort eller bruker prevensjon nå de vet barn er uønsket.

Anonymkode: 03caa...dc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fordi kvinner må slutte å kun være egoistiske i valget på å beholde/ ta abort. Nå må menn begynne å sette de på plass, og kanskje kvinner tenker seg litt mer om før de velger å beholde mot fars vilje. Noen barn må betale prisen, for å komme bort fra denne tankegangen til mange ubrukelige damer

Anonymkode: c9c99...b43

Å herregud! Du setter menns «rett» til å ha sex uten prevensjon framfor barns barndom? 

Anonymkode: 20755...f37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fordi kvinner må slutte å kun være egoistiske i valget på å beholde/ ta abort. Nå må menn begynne å sette de på plass, og kanskje kvinner tenker seg litt mer om før de velger å beholde mot fars vilje. Noen barn må betale prisen, for å komme bort fra denne tankegangen til mange ubrukelige damer

Anonymkode: c9c99...b43

Vi har hatt et par tiår nå hvor kvinner har hatt noen rettigheter. Da er det viktig å få mannen tilbake på topp. Det er jo så synd på han siden han ikke har all makt lenger over kvinnen. 

Menn har hatt alt å si siden tidenes morgen så og si de må begynne å ta ansvar for seg selv. 

Anonymkode: 16fbe...19e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Å herregud! Du setter menns «rett» til å ha sex uten prevensjon framfor barns barndom? 

Anonymkode: 20755...f37

Nå er det ikke jeg som har svart dette, men jeg forstår det slik at i denne saken har mannen forstått det slik at hun bruker prevensjon og at han har sagt at han ikke vil ha barn...da er det ikke snakk om hans rett til å ikke bruke prevensjon men kvinnens valg som tvinger han til å bli far ved å først blir hun hemmelig gravid...for så å nekte å  ta abort sannsynligvis under fanen "jeg klarer ikke ta abort".....det er feigt og uærlig!

og til deg under 19e, jeg mener heller ikke vi skal ta fra kvinnen rett til å bestemme over egen kropp, men å benekte at det er et moralsk og etisk dilemma ved at kvinner skal få bestemme over en andre personers liv i så stor grad ved å påtvinge noen et foreldreskap er svært korttenkt og ensidig!

 

Anonymkode: 03caa...dc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå er det ikke jeg som har svart dette, men jeg forstår det slik at i denne saken har mannen forstått det slik at hun bruker prevensjon og at han har sagt at han ikke vil ha barn...da er det ikke snakk om hans rett til å ikke bruke prevensjon men kvinnens valg som tvinger han til å bli far ved å først blir hun hemmelig gravid...for så å nekte å  ta abort sannsynligvis under fanen "jeg klarer ikke ta abort".....det er feigt og uærlig!

og til deg under 19e, jeg mener heller ikke vi skal ta fra kvinnen rett til å bestemme over egen kropp, men å benekte at det er et moralsk og etisk dilemma ved at kvinner skal få bestemme over en andre personers liv i så stor grad ved å påtvinge noen et foreldreskap er svært korttenkt og ensidig!

 

Anonymkode: 03caa...dc1

Hvorfor er det feigt og uærlig å ikke klare å ta abort? Det er tvert imot en ærlig sak. Jeg har aldri vært i den situasjonen, men da jeg ble gravid, så kom morsinstinktet med en gang. Det var en baby der inne som måtte beskyttes, og det er ikke uvanlig å føle det slik når man er gravid. Dessuten, det er ikke akkurat ukjent at det kan bli barn av å ha sex og at ingen prevensjon er 100% sikker. Så det blir for patetisk å komme sutrende i ettertid. Ønsker man ikke barn, så tar man jaggu ansvar selv!

Anonymkode: cd854...58c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor er det feigt og uærlig å ikke klare å ta abort? Det er tvert imot en ærlig sak. Jeg har aldri vært i den situasjonen, men da jeg ble gravid, så kom morsinstinktet med en gang. Det var en baby der inne som måtte beskyttes, og det er ikke uvanlig å føle det slik når man er gravid. Dessuten, det er ikke akkurat ukjent at det kan bli barn av å ha sex og at ingen prevensjon er 100% sikker. Så det blir for patetisk å komme sutrende i ettertid. Ønsker man ikke barn, så tar man jaggu ansvar selv!

Anonymkode: cd854...58c

Det gjelder jo kvinner også. Også vi VET at sex kan ende opp med graviditet. Men vi kan da velge å fjerne fosteret. Der! Problem løst for oss. Verre for menn.....

Anonymkode: c9c99...b43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Fordi kvinner må slutte å kun være egoistiske i valget på å beholde/ ta abort. Nå må menn begynne å sette de på plass, og kanskje kvinner tenker seg litt mer om før de velger å beholde mot fars vilje. Noen barn må betale prisen, for å komme bort fra denne tankegangen til mange ubrukelige damer

Anonymkode: c9c99...b43

Da foreslår jeg et nytt lovforslag. Enhver mann som forsøker å tvinge en dame til å ta abort med hans barn, selv om hun ikke ønsker å ta abort.... om dama tar abort så må mannen også sterilisere seg. Skal mannen ha så mye å si ikke bare over ett annet menneskes liv, men faktisk to - mot og barn... da er det bare på sin plass at det også får følger for ham. Tross alt er det også risikoer for kvinnen å ta abort (man kan få problemer med å få barn senere, eller til og med bli steril om man er uheldig), i tillegg til den psykiske belastningen.

Hvis dette lovforslaget trer i kraft så tenker jeg MENN begynner å tenke seg om før de har sex uten kondom.

Regner forøvrig med at du er samme bitre mann som aldri mer skal ha et eneste forhold fordi du aldri kan tilgi deg selv barnet du har fått på tampen av et dårlig forhold?

Anonymkode: a5fc0...84f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til trådstarter - du har dessverre lært "the hard way". Skal du sikre deg selv fra uønskede farsskap, da må DU beskytte DEG SELV! Du kan ikke overlate alt ansvar for beskyttelse til kvinnen. Aldri! Denne kvinnen trenger ikke ha lurt deg. Det er et faktum at prevensjon ikke alltid fungerer, det er noe alle vet i dag. Faktum er at du VALGTE å satse på at hun gikk på prevensjon, du VALGTE å satse på at hun brukte prevensjonen på helt korrekt måte, du VALGTE å satse på at at det ikke kom uforutsette komplikasjoner som kunne redusere virkningen av prevensjonen (medisinske tilstander, andre medisiner som reduserer effekten av prevensjon, magesyke, fyllesyke...), og du VALGTE å satse på at kvinnens kropp responderer normalt på prevensjon og ikke er en av dem som likevel blir gravid, selv om hun gjør alt riktig. Og hvorfor VALGTE du dette? Fordi du VALGTE å ha sex uten å beskytte deg selv, fordi du sannsynligvis synes sex uten kondom er bedre enn med, dvs. et kortvarig egoistisk valg fra din side. Du VALGTE litt bedre nytelse en liten stund fremfor å ta ansvar for å beskytte deg selv og ev. uønskede barn og kvinnen.

Jeg håper både hun og du sjekker dere for seksuelt overførbare sykdommer.

Nå er det på tide å VELGE å bli voksen, ta ansvar for de handlingene du selv VALGTE - du skal bli far. Barnet kommer ikke når du har planlagt det, men det kommer likevel. Da får du vise deg selv og verden om du er MANN eller om du bare er en egoistisk guttunge. En MANN tar ansvar for sine handlinger og gjør det rette og det beste ut av situasjonen. En MANN tar ansvar for alle barna han lager - også de han i utgangspunktet ikke hadde planlagt eller ønsket. Du bestemmer hvilken mann du skal være resten av livet ditt...

Anonymkode: a5fc0...84f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at de fleste menn kraftig overvurderer (kvinnelig) prevensjon. Det er mye som kan skje for å redusere effekten av disse, og for enkelte kvinner fungerer ikke enkelte former for prevensjon i det hele tatt. Så om de blir gravide på pillen f.eks. er første reaksjonen til mannen «du har lurt meg!», selv om det mest sannsynligvis er et uhell. P-pillen må tas hver eneste dag, flere typer må tas til samme tid. Ting som løs mage og annen sykdom, eller bruk av andre medisiner kan også gjøre dem effektløse en god stund etterpå. 

Og dette må kvinnen passe på hver eneste dag, i den tiden hun er fruktbar og seksuelt aktiv - si ca 30 år. Så ut av over 10 000 dager, om hun gjør én feil, er ikke det så veldig rart.

Anonymkode: 008d5...afa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Da foreslår jeg et nytt lovforslag. Enhver mann som forsøker å tvinge en dame til å ta abort med hans barn, selv om hun ikke ønsker å ta abort.... om dama tar abort så må mannen også sterilisere seg. Skal mannen ha så mye å si ikke bare over ett annet menneskes liv, men faktisk to - mot og barn... da er det bare på sin plass at det også får følger for ham. Tross alt er det også risikoer for kvinnen å ta abort (man kan få problemer med å få barn senere, eller til og med bli steril om man er uheldig), i tillegg til den psykiske belastningen.

Hvis dette lovforslaget trer i kraft så tenker jeg MENN begynner å tenke seg om før de har sex uten kondom.

Regner forøvrig med at du er samme bitre mann som aldri mer skal ha et eneste forhold fordi du aldri kan tilgi deg selv barnet du har fått på tampen av et dårlig forhold?

Anonymkode: a5fc0...84f

Enig! Såfremt også kvinnen steriliseres. Jeg er kvinne selv. 

Anonymkode: c9c99...b43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...