Gå til innhold

Dritings mann og syk baby


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Sitter her og nettopp fått en febersyk liten gutt til å sovne igjen. Mannen er på fest. Han skulle i utgangspunktet til en kompis, ta ett par øl og være hjemme senest klokken 1 siden jeg trenger littt hjelp i morgen. Har nemlig ikke sovet på noen netter. Vel, han er ikke kommer hjem enda.... så han hadde ringt meg klokken 02 og lagt igjen en beskjed på tlfsvar. Det var faktisk umulig å høre hva han sa, så drita var han. Han fester sjeldent, så jeg unner han såklart en tur ut. Men nå ble jeg skuffa. Ser for meg at han sovner ett sted , mtp hvor full han var.

Anonymkode: ceaad...8e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis dette er noe som skjer veldig sjelden, så ville jeg ikke laget noe styr om det. Og hvorfor i det hele tatt avtale innetid med en voksen mann? Nei dette var mye skrik for lite ull. Små barn får feber innimellom, og det klarer en forelder å ta seg av. Sov når ungen sover hvis du er så trøtt. Ikke lag dårlig stemning med mannen for dette i dag.

Anonymkode: b4c80...dd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde heller brukt energi på å finne hvor han er og om han har det bra. En som ikke er vandt til å drikke og som snakker så utydelig at du ikke forstår han. Varsel lampene mine hadde ivertfall blinket veldig. Alkoholforgiftning, starvet av i en grøft, spyr og for full til å reagere osv.

Anonymkode: b0013...a83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hadde heller brukt energi på å finne hvor han er og om han har det bra. En som ikke er vandt til å drikke og som snakker så utydelig at du ikke forstår han. Varsel lampene mine hadde ivertfall blinket veldig. Alkoholforgiftning, starvet av i en grøft, spyr og for full til å reagere osv.

Anonymkode: b0013...a83

Dette var da litt vell dramatisk!! En voksen mann må da kunne ivareta seg selv og trenger strengt tatt ikke enn kone som flyr etter han når han er ute!! 

Anonymkode: 489a2...254

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo kjipt gjort av han, men om det svært sjelden skjer, hadde jeg ikke laget noen sak av det. Hvis dere har bare ett barn kan du jo sove på dagtid når barnet sover. Har dere mange barn skjønnet jeg det er litt mer pes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at du blir skuffet. Har dere en avtale så har dere det.

Enkelte damer her inne har en veldig skrudd oppfatning av virkeligheten ser jeg.

Anonymkode: 59d5c...dd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hadde du dratt på fylla hvis mannen var hjemme sliten og med syk baby? Ikke greit. 

Anonymkode: 87af4...116

Det hadde jeg selvsagt om babyen var trygg på mannen etc. Som ammende mor hadde jeg ikke gjort det, men så lenge en av oss er der for å ivareta barnet ser jeg ingen grunn til at hele familien skal avlyse planene sine fordi ett av barna er sykt. 

 

Jeg skjønner godt at du er skuffet HI, men alle gjør feil. Her inne mener folk ofte at voksne, respektable mennesker aldri går på en smell og at å drikke for mye en kveld er skilsmissegrunn. Selv kjenner jeg mange flotte mennesker som jeg har hjulpet inn i en taxi en sen nattestime. Det er selvsagt ikke optimalt, men folk driter seg av og til ut. Med alkohol er det ganske vanlig for småbarnsforeldre som ikke går ut ofte. 

Anonymkode: 9f66f...6e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner du er skuffet. Jeg hadde aldri reist fra barnet når det var sykt. Heldigvis har samboer samme oppfatning. Er en av barna syke er det ingen som går ut å drikker.  

Anonymkode: 04a28...62e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Skjønner du er skuffet. Jeg hadde aldri reist fra barnet når det var sykt. Heldigvis har samboer samme oppfatning. Er en av barna syke er det ingen som går ut å drikker.  

Anonymkode: 04a28...62e

Hvorfor i all verden? Barn blir syke, med mindre det er alvorlig holder det vel med en voksen?

Anonymkode: 9f66f...6e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvis dette er noe som skjer veldig sjelden, så ville jeg ikke laget noe styr om det. Og hvorfor i det hele tatt avtale innetid med en voksen mann? Nei dette var mye skrik for lite ull. Små barn får feber innimellom, og det klarer en forelder å ta seg av. Sov når ungen sover hvis du er så trøtt. Ikke lag dårlig stemning med mannen for dette i dag.

Anonymkode: b4c80...dd2

Hvorfor de har avtalt innetid er allerede forklart i HI. TS har ikke sovet ordentlig på flere dager! Hun er utslitt! Babyen deres er syk!

Jeg forstår virkelig ikke hvorfor det er vanlig oppfatning at disse tingene er som bagateller, men mannens behov for å dra ut, drikke og virkelig ta den helt ut - det må kona bare forstå. Ta den ekstra byrden med et smil ellers så er hun kjerring.

Jeg regner med at hi helst ville at han skulle droppet turen ut og heller tatt vare på barnet sitt. Men hun godtok et kompromiss for å være grei. Så driter han i avtalen har hun all grunn til å være sint, skuffet og lei seg.

Anonymkode: d2db2...d38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor de har avtalt innetid er allerede forklart i HI. TS har ikke sovet ordentlig på flere dager! Hun er utslitt! Babyen deres er syk!

Jeg forstår virkelig ikke hvorfor det er vanlig oppfatning at disse tingene er som bagateller, men mannens behov for å dra ut, drikke og virkelig ta den helt ut - det må kona bare forstå. Ta den ekstra byrden med et smil ellers så er hun kjerring.

Jeg regner med at hi helst ville at han skulle droppet turen ut og heller tatt vare på barnet sitt. Men hun godtok et kompromiss for å være grei. Så driter han i avtalen har hun all grunn til å være sint, skuffet og lei seg.

Anonymkode: d2db2...d38

Jeg syns ikke det er greit, hadde vært sint selv. Men jeg hadde også tilgitt det om han var oppriktig lei seg. 

Anonymkode: 9f66f...6e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det hadde jeg selvsagt om babyen var trygg på mannen etc. Som ammende mor hadde jeg ikke gjort det, men så lenge en av oss er der for å ivareta barnet ser jeg ingen grunn til at hele familien skal avlyse planene sine fordi ett av barna er sykt. 

 

Jeg skjønner godt at du er skuffet HI, men alle gjør feil. Her inne mener folk ofte at voksne, respektable mennesker aldri går på en smell og at å drikke for mye en kveld er skilsmissegrunn. Selv kjenner jeg mange flotte mennesker som jeg har hjulpet inn i en taxi en sen nattestime. Det er selvsagt ikke optimalt, men folk driter seg av og til ut. Med alkohol er det ganske vanlig for småbarnsforeldre som ikke går ut ofte. 

Anonymkode: 9f66f...6e2

Det handler ikke om at folk ikke kan gjøre en feil, det handler om at mannen faktisk setter seg i en slik situasjon når han vet at barnet er syk og konen hans har hatt flere netter uten søvn. Hadde det vært mannen som hadde hatt flere våkenetter hadde jeg hatt full forståelse for at han tok seg en fest, men her er det faktisk den personen som har blitt skjermet for våkenetter og ekstra påkjenninger som drar på fest og ikke har en tanke for ansvaret han også har. 

Jeg forstår virkelig ikke at det sitter folk her inne som mener at det er helt greit at mannen i forholdet skal skjermes for nattevåk ol med ungene, han må få feste og besøke venner akkurat når han vil og det må for Guds skyld ikke stilles spørsmål ved hans valg og prioriteringer.

Anonymkode: d759a...935

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det handler ikke om at folk ikke kan gjøre en feil, det handler om at mannen faktisk setter seg i en slik situasjon når han vet at barnet er syk og konen hans har hatt flere netter uten søvn. Hadde det vært mannen som hadde hatt flere våkenetter hadde jeg hatt full forståelse for at han tok seg en fest, men her er det faktisk den personen som har blitt skjermet for våkenetter og ekstra påkjenninger som drar på fest og ikke har en tanke for ansvaret han også har. 

Jeg forstår virkelig ikke at det sitter folk her inne som mener at det er helt greit at mannen i forholdet skal skjermes for nattevåk ol med ungene, han må få feste og besøke venner akkurat når han vil og det må for Guds skyld ikke stilles spørsmål ved hans valg og prioriteringer.

Anonymkode: d759a...935

Nå hopper du til mange konklusjoner. Jeg lever i et forhold der rausheten går begge veier, og ja jeg hadde blitt sint her. Samtidig er ikke dette noe mannen har for vane. Derfor hadde jeg også tilgitt, ETTER at jeg hadde fortalt han hva jeg mente. 

Anonymkode: 9f66f...6e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Skjønner du er skuffet. Jeg hadde aldri reist fra barnet når det var sykt. Heldigvis har samboer samme oppfatning. Er en av barna syke er det ingen som går ut å drikker.  

Anonymkode: 04a28...62e

Enig! 

Anonymkode: 87af4...116

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor i all verden? Barn blir syke, med mindre det er alvorlig holder det vel med en voksen?

Anonymkode: 9f66f...6e2

Fordi vi har hundre andre dager å gå ut på fest enn akkurat når barna er syke. Vi har fire barn mellom 0-12 år og har alltid praktisert å være to når vi kan. Min mann jobber mye borte så når han først er hjemme prioriterer han å være her hvis barna er syke. Betyr det at han må avlyse en kveld med gutta så gjør han det. Jeg drar heller ikke ut å drikker hvis barna er syke. Jeg snakker ikke om litt pjusk her men om høy feber og f.eks omgangssyke. Vi har det sånn her og begge er enige om at det er det beste for alle. Jeg har hatt alle fire barna alene og syke så jeg vet at jeg takler det. Men det er på en måte ikke det som er greia. 

Anonymkode: 04a28...62e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kom dinglende klokken 05. Hørte bare at han gikk å la seg. Jeg sover med minsten siden han er så dårlig. Og ja vi har flere barn, så å sove på dagtid er ikke så enkelt. Men jeg hadde ikke tenkt å lage noe oppstyr og han har selvsagt ikke innetid! Men når jeg ikke har sovet på dagesvis pga syke barn så synes jeg man kan ta litt hensyn. Jeg er på besøk med en veninne nå sammen med barna, så jeg har ikke snakket med han enda. 

Anonymkode: ceaad...8e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et voksent og oppegående menneske må klare å ta seg av de andre barna + den syke. Dette hadde jeg ikke laget et nummer av. La han hygge seg ute med venner uten å gi han guilt trip for det.

Anonymkode: 23622...c3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fordi vi har hundre andre dager å gå ut på fest enn akkurat når barna er syke. Vi har fire barn mellom 0-12 år og har alltid praktisert å være to når vi kan. Min mann jobber mye borte så når han først er hjemme prioriterer han å være her hvis barna er syke. Betyr det at han må avlyse en kveld med gutta så gjør han det. Jeg drar heller ikke ut å drikker hvis barna er syke. Jeg snakker ikke om litt pjusk her men om høy feber og f.eks omgangssyke. Vi har det sånn her og begge er enige om at det er det beste for alle. Jeg har hatt alle fire barna alene og syke så jeg vet at jeg takler det. Men det er på en måte ikke det som er greia. 

Anonymkode: 04a28...62e

Siden HI har tatt med seg barna på besøk i dag var de vel neppe der. Det er ikke så svart/hvitt at de som går ut hvis et barn er sykt gjør det uansett  tilstand hos barnet og den som får ansvaret hjemme. Nyanser og kommunikasjon.

Anonymkode: 9f66f...6e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, Anonym bruker said:

Et voksent og oppegående menneske må klare å ta seg av de andre barna + den syke. Dette hadde jeg ikke laget et nummer av. La han hygge seg ute med venner uten å gi han guilt trip for det.

Anonymkode: 23622...c3d

Jeg vet ikke hvor oppegående du er etter noen netter uten søvn..

Det er så rart hvordan mange mener at hi er egoistisk som prøver å ta vare på seg selv, og ikke støtter mannens moroprosjekter.

Jeg er så glad for at både mannen min og jeg har fokus på at den andre skal ha det bra. 

Anonymkode: ba1cd...173

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vet ikke hvor oppegående du er etter noen netter uten søvn..

Det er så rart hvordan mange mener at hi er egoistisk som prøver å ta vare på seg selv, og ikke støtter mannens moroprosjekter.

Jeg er så glad for at både mannen min og jeg har fokus på at den andre skal ha det bra. 

Anonymkode: ba1cd...173

Det er snakk om en natt han var ute med gutta. Jeg oppdrar tre barn 100% alene og har da kommet gjennom det med våkenetter, sykdom etc. også. Jeg skjønner ikke hvorfor noen skal klage over en natt. Høres jo ut som en grei mann ellers.

Anonymkode: 23622...c3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutes ago, Anonym bruker said:

Det er snakk om en natt han var ute med gutta. Jeg oppdrar tre barn 100% alene og har da kommet gjennom det med våkenetter, sykdom etc. også. Jeg skjønner ikke hvorfor noen skal klage over en natt. Høres jo ut som en grei mann ellers.

Anonymkode: 23622...c3d

Stod vel flere netter.

Jeg klarer ikke å forstå hvorfor så mange kvinner er så lite medfølende med andre kvinner.

Jeg skulle tro at du som alenemor skulle se det urimelige i at mannen til hi ikke bidrar i familielivet. Ikke at du skulle forstå hans behov for selvrealisering..

Anonymkode: ba1cd...173

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Et voksent og oppegående menneske må klare å ta seg av de andre barna + den syke. Dette hadde jeg ikke laget et nummer av. La han hygge seg ute med venner uten å gi han guilt trip for det.

Anonymkode: 23622...c3d

Det handler vel ikke hovedsakelig om hva TS klarer eller ikke, men om at de hadde en avtale om at han skulle avlaste i dag. 

Her slår det ikke feil, når mannen drar på hyttetur, blir begge barna syke. Jeg klarer jo å stå i det, og klandrer ikke mannen som ikke er der til å bidra uansett. Men er han hjemme og har lovet å ta sin tørn, forventer jeg faktisk at han stiller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er snakk om en natt han var ute med gutta. Jeg oppdrar tre barn 100% alene og har da kommet gjennom det med våkenetter, sykdom etc. også. Jeg skjønner ikke hvorfor noen skal klage over en natt. Høres jo ut som en grei mann ellers.

Anonymkode: 23622...c3d

Som alenemor burde jo du av alle mennesker ha litt forståelse og sympati med HI. Jeg er også alenemor, og man må da klare alt aleine, men når man er i et forhold skal ikke det være nødvendig.

Hi, jeg skjønner du er skuffet og lei, og at du er drit sliten akkurat nå. Ta en samtale med mannen, syns han det var veldig alraight gjort når han visste om problematikken? Og hvordan har han tenkt til å gjøre det bedre for deg? La han ta ungene fra han våkner, og så går du og legger deg! ;)

Anonymkode: 31861...65b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...