Gå til innhold

Flere som sliter med å lage billig pakkekalendere?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg kjøper inn ting på salg gjennom året til pakkekalendere, så sparer jo mye på det jeg kjøper. Men, det som blir pakket inn er jo likevel ikke billige ting. Finner ikke mye ting til under 50 lappen. Orker ikke gi bare ræl heller. Så i snitt nærmer ligger jeg nok nærmere 100 er jeg redd. 

Ikke nok med det så ender jeg opp med at det jeg faktisk finner som er billig havner i små bundles fordi jeg synes de er for kjipe alene... og for å "bli kvitt" alt oppsamlet. 

Flere som sliter med det samme? Skjønner ikke hva folk gir til 5-10 kr?

Heldigvis har jeg bare tre barn😱

Anonymkode: 6460e...cf6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har droppet pakkekalender i alle år. Har to barn på 11 og 14 år. De får sjokolade kalendere hvert år. Det funker og jeg er veldig glad jeg og barna ikke har forventning om gave hver dag!

Anonymkode: b5155...493

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg droppet å gi ting pga det du sier. Billig ræl. Ungene får hjemmelaget godterikalender. Ikke så sunt men blir jo det samme som sjokoladekalender. De åpner hver kveld til barne-TV. 

De synes jo pakker er mer spennende og er strålende fornøyd med denne løsningen. Og lett for meg. Får kjærlighet, tyggis, fox osv. 

Anonymkode: ed0f9...6bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal barn ha 24 gaver før jul?

 

vi prøvde gavekalender et par år, men droppet det. Som ungene sa: de får jo alt det nyttige allikevel, hvirfor stresse med å pakke inn?

 

her har de sjokoladekalender. I tillegg bor rampenissen "Elf on the shelf" her i desember og ungene storkoser seg med diverse rampestreker fra han.

Anonymkode: 26540...47a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har kjøpt brukt på Finn.no og loppemarked. Jeg har laget 2 julekalendere for til sammen 600,- Mye pet shop + bøker + litt barbieklær + diverse. Du lager jo problemet selv når du synes én ting er for lite og slår sammen.

 

Anonymkode: a7542...936

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, da er du utrolig dårlig på det, HI. Jeg lager pakkekalender til en fjortis og det dyreste i den er ansiktsservietter, de kostet vel 35 for ei pakke. Tjuekroners neglelakker, en sjokoladebit her og der, tjuekroners ørepynt (som kosta mye mer før jeg fant det på salg), No 7 og Clarins gavepakninger som når den deles opp på seks dager gir 25 kroner dagen - du har ikke akkurat gjort en kjempejobb om du ikke kommer under hundrelappen. Med sjokolade fire steder i kalender er jeg nok nede på 25 kroner, og det er ordentlige ting som hun dels trenger (fuktighetskrem, rensemelk) og dels er det bare tull og kos.

Enig med den rett over meg, kjøpe brukt småleker er også en god ide.

Anonymkode: 5a9ff...d68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også tre barn og sliter med det samme. Kan ikke bare gi ræl. Noen gaver koster opp mot 200 😱 Men til eldste har mannen handlet på eBay i løpet av høsten, masse pokemonting og det har vært billig så får si at det «veier opp» for resten av galskapen 🙈 

Anonymkode: b87aa...5d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine får Lego Friends kalender til 180,- for hele adventstiden. På søndager når vi tenner nytt lys får de en pakke til ca 50,- og er strålende fornøyd! 

Anonymkode: 8221f...279

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har første år uten pakkekalender i år. Kjøpt kalenderen for barn på Glitter - 2 kalendere til 400,- totalt 😃 Passer ikke så bra til gutter, men jentene mine kommer til å elske den! Mye billigere og mindre ræl. 

Anonymkode: f9414...80f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir ikke ræl selv om jeg gir rimelige ting 

Men jeg har ikke lært de opp til at det skal være dyre ting hver dag. Her forventer de ikke noe dyrt og stort 

Dyreste gaven i år er et mobildeksel med julemotiv fra ebay, kostet vel 70 kr. Ellers er det refleks, neglelakk, leppepomade, hårstrikk, en nøkkelring, sokker med nisse på og slike småting, men minst like ofte en liten sjokoladebit, tyggis, en pastilleske e.l

Til sammen ikke mer enn f.eks kinder-kalenderen koster 

Anonymkode: 0f84a...ed6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kalender med Hama perler til 100kr stykke. Jentene er storfornøyd. Sjokoladekalender fungerer også knall. 

En venninne av meg har aktivitetskalender. En annen en har en alv som lager nissestreker, kommer med små pakker innimellom og oppfordrer til forskjellig lek. 

Ungene trenger ikke de hersens pakkekalenderene.

Anonymkode: 219b0...8aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mine barn får ull, boxere, sokker, luer, hansker, tannbørster, refleksvester osv. Koster litt, men ville kjøpt det til dem uansett. 

Så har vi en del dager hvor de bare får et lite kort hvor det står en aktivitet. Bake pepperkaker, gå på juleforestilling, badeland, pynte pepperkakehus, lage karameller, lage julepynt osv... Alt dette koster penger, men det er hyggelige førjulsaktiviteter vi ville gjort uavhengig av pakkekalender. 

De dagene som gjenstår får de godteri noen dager, og leker som glowsticks, billige brettspill/kortstokker, julepynt med blinkende LED-lys, klistremerker osv. 

Til sammen er det en god blanding av nyttig, hyggelig og tull og tøys, men barna er fornøyde, og jeg synes kostnaden er innafor. 

Anonymkode: d4066...5c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke problemer med å finne billige ting, men sliter mer med at det er så mye jeg har lyst å gi sønnen min som er litt dyrere. :P Vi har bare ett barn og prøver å begrense oss så han ikke blir bortskjemt.

Anonymkode: fbb3c...da0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har også tre barn og sliter med det samme. Kan ikke bare gi ræl. Noen gaver koster opp mot 200 😱 Men til eldste har mannen handlet på eBay i løpet av høsten, masse pokemonting og det har vært billig så får si at det «veier opp» for resten av galskapen 🙈 

Anonymkode: b87aa...5d5

Jeg også har kjøpt litt på eBay. Og som noen sier her å gi godteri hver dag, DET synes jeg ikke noe om altså. Godteri hører hjemme på lørdager. Alt de får er OK ting, pysj, bøker, blader, små leker som varer litt. Er ikke plastting som ryker før det åpnes og er glemt dagen etter. 

Anonymkode: 6460e...cf6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg gir ikke ræl selv om jeg gir rimelige ting 

Men jeg har ikke lært de opp til at det skal være dyre ting hver dag. Her forventer de ikke noe dyrt og stort 

Dyreste gaven i år er et mobildeksel med julemotiv fra ebay, kostet vel 70 kr. Ellers er det refleks, neglelakk, leppepomade, hårstrikk, en nøkkelring, sokker med nisse på og slike småting, men minst like ofte en liten sjokoladebit, tyggis, en pastilleske e.l

Til sammen ikke mer enn f.eks kinder-kalenderen koster 

Anonymkode: 0f84a...ed6

Høres ut som det er lettere å finne småting til jenter. Funker dårlig med neglelakk og hårstrikk til gutter. Finnes ikke noe alternativ heller liksom. 

Anonymkode: 6460e...cf6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg gir ikke ræl selv om jeg gir rimelige ting 

Men jeg har ikke lært de opp til at det skal være dyre ting hver dag. Her forventer de ikke noe dyrt og stort 

Dyreste gaven i år er et mobildeksel med julemotiv fra ebay, kostet vel 70 kr. Ellers er det refleks, neglelakk, leppepomade, hårstrikk, en nøkkelring, sokker med nisse på og slike småting, men minst like ofte en liten sjokoladebit, tyggis, en pastilleske e.l

Til sammen ikke mer enn f.eks kinder-kalenderen koster 

Anonymkode: 0f84a...ed6

Og, det er ikke de som forventer dyre ting, det er JEG som er problemet og vil gi noe ordentlig. Skada etter å aldri ha fått hverken pakkekalender eller fine gaver i barndommen antar jeg. Fikk alltid bare stusselige håndklær (ikke sånn som nå når de har motiver ungene elsker), sokker, dusjsåpe, og generelt ikke noe gøy min barndom. Aldri det jeg ønsket meg. 

Anonymkode: 6460e...cf6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år har jeg kjøpt inn en pose med dinosaurer (50 kr for hele og den kan i hvert fall fordeles på 5 dager), en 4 pack med kitt til 20 kr, 3 pk sokker med julemotiv til 80k kr, en snøkule til 40 kr, to julefilmer til hhvs 199 og 99 kr. Resten blir nok snop. 

Så her blir det en gansk rimelig og morsom kalender i år. 

Anonymkode: 77533...49d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Høres ut som det er lettere å finne småting til jenter. Funker dårlig med neglelakk og hårstrikk til gutter. Finnes ikke noe alternativ heller liksom. 

Anonymkode: 6460e...cf6

Min 3 år gamle gutt får neglelakk. Og hårklemmer med gravemaskin på. 😂

Og klistermerker. Og "tatoveringer". Og småbiler. Og traktor delt over flere dager, traktoren en dag, plog, harv, rundballepresser osv over flere dager. Og blyanter. Og viskeĺær formet som anleggsmaskin. Osv. 

Tror snittprisen på gavene ligger på 10-15kr. 

Ser ikke problemet med smågaver til gutter altså.  

Anonymkode: af278...be1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Min 3 år gamle gutt får neglelakk. Og hårklemmer med gravemaskin på. 😂

Og klistermerker. Og "tatoveringer". Og småbiler. Og traktor delt over flere dager, traktoren en dag, plog, harv, rundballepresser osv over flere dager. Og blyanter. Og viskeĺær formet som anleggsmaskin. Osv. 

Tror snittprisen på gavene ligger på 10-15kr. 

Ser ikke problemet med smågaver til gutter altså.  

Anonymkode: af278...be1

Mine gutter hadde nok ikke blitt glade for neglelakk og hårspenner altså. Ikke traktorer heller forsåvidt. Og de koster jo uansett mye om de skal ha god kvalitet. Jeg greier nok dessverre ikke å gi en blyant som gave liksom, det er liksom ikke en gave i mitt hode. Og slikt har de jo uansett i haugevis etter alle bursdager osv. De blir jo aldri "brukt" opp. 

Siden jeg har tre gutter så har de jo også maaaaaasse småbiler osv, så jeg prøver å kjøpe nye ting, ting de ikke har fra før og ikke bare for å ha en pakke. Alt er gjennomtenkt og nøye tilpasset hver gutt og ønsker de har. Og da blir det jo litt dyrere. Kalenderen har falt i smak hvert år og alt "er i bruk". 

Anonymkode: 6460e...cf6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir det sjokoladekalender på hverdagen, men på lørdag så får de en pakke med ymse innhold. 

Kan fortelle om hva tenåringen får i første pakken sin, Shampo/balsam, neglsaks, dusjsåpe, barberskum, høvler og go'lukt av en deo. Alt kjøpt på Loco. 😁

Vil påstå at dette faller i smak noe det åpnes 2.des.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Ungene her har felles kalender, de trekker annenhver dag, og vi har en blanding mellom aktiviteter (bake pepperkaker, bestemme middag, pynte til jul, skøytetur/skitur/båltur, hente juletre, spille spill, filmkveld), godteri ( lørdagene) og småtteri/ julepynt. Det blir ikke dyrt, og det er stor stas for barna. 

Anonymkode: 4475e...bcd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg greier nok dessverre ikke å gi en blyant som gave liksom, det er liksom ikke en gave i mitt hode. 

Anonymkode: 6460e...cf6

Men det er jo utelukkende ditt problem.  Det er jo ikke et problem med kjønn. 

Jeg vedder på at du er typen som ikke hadde gitt hårklemmer i kalender til jente, fordi det var ikke en god nok gave.  (Og hadde du hatt bare døtre, hadde det vært sååå mye lettere med gutter.)

Anonymkode: af278...be1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har 4 barn som får 24 gaver hver.

Kjøper endel igjennom heile året. 

Spesielt på 90 prosent avslag på Nille.og endel jule dill og dall på kapital etter jul til 90 % avslag.

Som jule sokker, juletruser, julehårpynt osv.

 

Og så bestiller eg masse fint på eBay til ca 5-10 kr pakken.

Alt fra hårbånd, kule strikker og klemmer.

Enda meir jule sokker 🎍🎍

Smykker til gutt og jente 🎉det er så mykje fint der .

Armbånd , fotlenker, ringer.

Og sånne klistremerker og dill til å pynte neglene med.

Mini skateboard,mini sykler, sånne diamanter til å ha på sykkel hjulene og masse hobby ting til ting dei kan lage sjølv 🎈🎈🎈

Lommebøker , både kjempe fine til store barn og med trykk på til små barn.

Sminkeveske , penal fåes pg i utallige mønster.koster nesten ingenting

Og mykje mykje meir .

Har og kjøpt neglelakker på tilbud

Liker ikkje vrææl sjølv men føler dette er kjekke gaver 

Anonymkode: 938df...eb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...