Gå til innhold

Provosert over mannens reaksjon på datters gråt


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

10 minutter siden, cherry coke skrev:

Helt enig.. og hvorfor i helsiken skal man være så himla pedagogiske hele tiden da? Jeg har sagt mye feil til barna mine opp gjennom jeg. Jeg passer da på å si unnskyld og de lærer at mamma er ett menneske med feil og mangler... som alle andre. Storm i ett vannglass 

Jeg har aldri sagt at alle er 100 % pedagogisk korrekte til enhver tid. Alle gjør feil ifbm barneoppdragelse, men æ true med å forlate et barn er å gå langt over streken.

HI

Anonymkode: f45ab...2a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, cherry coke skrev:

Helt enig.. og hvorfor i helsiken skal man være så himla pedagogiske hele tiden da? Jeg har sagt mye feil til barna mine opp gjennom jeg. Jeg passer da på å si unnskyld og de lærer at mamma er ett menneske med feil og mangler... som alle andre. Storm i ett vannglass 

Men faren her mener han har handlet helt rett. Det er det største problemet.

Det å fortelle en treårig at man skal dra fra henne i en tunnel er bare slemt. Hun tror oppriktig at det er en reell trussel, og hun blir livredd, bokstavelig talt. Barn er programmert til å ha angst for å bli forlatt.

Anonymkode: a61a4...b7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Han sa eks "Nå er du bare vanskelig". Skikkelig unødvendig og upedagogisk kommentar.

Hun stoppet momentant å skrike etter trusselen, men det betyr ikke at det er greit med trusler.

 

HI

Anonymkode: f45ab...2a5

Men hun var jo vanskelig. Hun er 3 år, ikke en liten baby som har mistet smokken.. Enig med din mann jeg

Anonymkode: 40bda...354

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Han sa eks "Nå er du bare vanskelig". Skikkelig unødvendig og upedagogisk kommentar.

Hun stoppet momentant å skrike etter trusselen, men det betyr ikke at det er greit med trusler.

 

HI

Anonymkode: f45ab...2a5

Du virker dessverre altfor, altfor opphengt i den pedagogikken din... Men hvis du vil bygge en ødeleggende relasjon til mannen din så kjør på!

Anonymkode: 21e28...4e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Han sa eks "Nå er du bare vanskelig". Skikkelig unødvendig og upedagogisk kommentar.

Hun stoppet momentant å skrike etter trusselen, men det betyr ikke at det er greit med trusler.

 

HI

Anonymkode: f45ab...2a5

Hun er jo vanskelig når hun skriker uhemmet over å ha mistet bamsen på gulvet.

Anonymkode: 58b81...4c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men hun var jo vanskelig. Hun er 3 år, ikke en liten baby som har mistet smokken.. Enig med din mann jeg

Anonymkode: 40bda...354

Ingen barn ER vanskelige, men et barn kan HA det vanskelig. 

Anonymkode: 0d508...842

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du sitter bak sammen med henne og velger å ikke plukke opp bamsen? Hva er galt med deg??

Og selv om mannen din faktisk skulle være pedagog, så er han bare pappa når han er hjemme..!!

Endret av Evablaum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Evablaum skrev:

Du sitter bak sammen med henne og velger å ikke plukke opp bamsen? Hva er galt med deg??

Det lurte jeg på og. Hvorfor lage problemer?

Anonymkode: 367f2...9c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, du satt bak med henne og kunne ikke plukke opp bamsen?!? Tror du er langt på tur med den «pedagogiske» tilnærmingen din!

Anonymkode: 01f6f...a09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg satt ved siden av barnet i baksetet. HI

Anonymkode: f45ab...2a5

Men da kunne du vel ha plukket opp bamsen, er du helt hjelpesløs? Skjønner godt at mannen ble irritert, men det er du og ikke ungen han burde blitt irritert på

Anonymkode: 58b81...4c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her kunne alt gjort annderles, du kunne bare tatt av deg belte en liten stund og snudd deg rundt og tatt frem bamsen,gjort det selv flere ganger.

At et så stor barn sitter og hylgriner for noe slik, er ikke noe greit, da kunne faktisk du som mor vert litt strengere..

Men måten faren reagerer på er ikke greit i hele tatt,men og bli provsert over dette synes jeg er veldig dramastisk og overreagering.

Så her burde alle gjort det annderles

Anonymkode: 05ff4...b8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og fortsatt påstår folk at menn er like gode omsorgspersoner som kvinner. Det er jo rett og slett ikke sant. Dette er typisk sånt piss som  "normale" menn får seg til å si, fordi de har så lite empati at de ikke klarer å holde ut sitt eget ubehag når et barn gråter - uten tanke for hvor ubehagelig barnet selv  har det der og da... 

Anonymkode: 6f0bb...80a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og fortsatt påstår folk at menn er like gode omsorgspersoner som kvinner. Det er jo rett og slett ikke sant. Dette er typisk sånt piss som  "normale" menn får seg til å si, fordi de har så lite empati at de ikke klarer å holde ut sitt eget ubehag når et barn gråter - uten tanke for hvor ubehagelig barnet selv  har det der og da... 

Anonymkode: 6f0bb...80a

Hva med hi da, som ikke gidder å ta opp bamsen, hva med barnets ubehag da?

Anonymkode: 58b81...4c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men faren her mener han har handlet helt rett. Det er det største problemet.

Det å fortelle en treårig at man skal dra fra henne i en tunnel er bare slemt. Hun tror oppriktig at det er en reell trussel, og hun blir livredd, bokstavelig talt. Barn er programmert til å ha angst for å bli forlatt.

Anonymkode: a61a4...b7c

Vi snakket om dette i går og han innrømte at det var feil av han. Så får jeg håpe tilsvarende ikke skjer igjen. Synes han skylder vår datter en unnskyldning . HI

Anonymkode: f45ab...2a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

her kunne alt gjort annderles, du kunne bare tatt av deg belte en liten stund og snudd deg rundt og tatt frem bamsen,gjort det selv flere ganger.

At et så stor barn sitter og hylgriner for noe slik, er ikke noe greit, da kunne faktisk du som mor vert litt strengere..

Men måten faren reagerer på er ikke greit i hele tatt,men og bli provsert over dette synes jeg er veldig dramastisk og overreagering.

Så her burde alle gjort det annderles

Anonymkode: 05ff4...b8b

Jaha? Hvordan strengere mener du jeg skulle vært?  HI

Anonymkode: f45ab...2a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men da kunne du vel ha plukket opp bamsen, er du helt hjelpesløs? Skjønner godt at mannen ble irritert, men det er du og ikke ungen han burde blitt irritert på

Anonymkode: 58b81...4c3

Jeg tar ikke av meg belte og bøyer meg over til andre siden mens bilen kjører. Barnet må lære seg å oppleve litt ubehag noen ganger. Forhåpentligvis holder hun ekstra godt fast i bamsene sine heretter.

HI

Anonymkode: f45ab...2a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men hun var jo vanskelig. Hun er 3 år, ikke en liten baby som har mistet smokken.. Enig med din mann jeg

Anonymkode: 40bda...354

Er du blottet for empati? En 3-åring har en annen virkelighetsoppfatning enn oss voksne. For henne opplevdes det trist å miste bamsen. 

Hvordan ville du opplevd å bli kalt vanskelig hvis du var trist for noe?

HI

Anonymkode: f45ab...2a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tar ikke av meg belte og bøyer meg over til andre siden mens bilen kjører. Barnet må lære seg å oppleve litt ubehag noen ganger. Forhåpentligvis holder hun ekstra godt fast i bamsene sine heretter.

HI

Anonymkode: f45ab...2a5

Jo, men da kan du heller ikke kjefte på far fordi han blir stresset over barnets gråt. Du kunne løst situasjonen før den i det hele tatt oppstod. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ingen barn ER vanskelige, men et barn kan HA det vanskelig. 

Anonymkode: 0d508...842

Enig! HI

Anonymkode: f45ab...2a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Anonym bruker said:

Jeg tar ikke av meg belte og bøyer meg over til andre siden mens bilen kjører. Barnet må lære seg å oppleve litt ubehag noen ganger. Forhåpentligvis holder hun ekstra godt fast i bamsene sine heretter.

HI

Anonymkode: f45ab...2a5

Tenker du virkelig at oppdragelse skal skje mens noen må konsentrere seg for å kjøre bil?! 

Kjære vene...hadde jeg vært mannen din ville jeg vært superoppgitt over deg.

Det er tid og sted for alt. I en bil har du som medpassasjer hovedpri på å unngå skriking som påvirker sjåføren.

Anonymkode: e538b...80d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tenker du virkelig at oppdragelse skal skje mens noen må konsentrere seg for å kjøre bil?! 

Kjære vene...hadde jeg vært mannen din ville jeg vært superoppgitt over deg.

Det er tid og sted for alt. I en bil har du som medpassasjer hovedpri på å unngå skriking som påvirker sjåføren.

Anonymkode: e538b...80d

Som jeg skulle sagt det selv

Anonymkode: 58b81...4c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tar ikke av meg belte og bøyer meg over til andre siden mens bilen kjører. Barnet må lære seg å oppleve litt ubehag noen ganger. Forhåpentligvis holder hun ekstra godt fast i bamsene sine heretter.

HI

Anonymkode: f45ab...2a5

Herlighet. Vet du ikke at det kan være trafikkfarlig med et barn som hylskriker i bilen? Og du kunne faktisk løst det ganske enkelt, men gidder ikke. Men du forventer at mannn din skal være superpdagogisk mens han hører på det, i tillegg så er det han som må unnskylde seg. Du er ikke sann. Det er du som burde beklage til mannen din

Anonymkode: 58b81...4c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Anonym bruker skrev:

her kunne alt gjort annderles, du kunne bare tatt av deg belte en liten stund og snudd deg rundt og tatt frem bamsen,gjort det selv flere ganger.

At et så stor barn sitter og hylgriner for noe slik, er ikke noe greit, da kunne faktisk du som mor vert litt strengere..

Men måten faren reagerer på er ikke greit i hele tatt,men og bli provsert over dette synes jeg er veldig dramastisk og overreagering.

Så her burde alle gjort det annderles

Anonymkode: 05ff4...b8b

Tror du virkelig at et barn kan kontrollere følelsene og bevisst holde dem inne fordi det ikke passer seg for en treåring å gråte fordi hun er for stor? Farlig utvikling når man skal være streng fordi barna ikke passer inn i våre forventninger. Det må være plass til alle følelser og vi som voksne skal romme dem uansett. 

Anonymkode: 0d508...842

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du driter deg bare ut med det pedagogiske våset ditt. Lurer virkelig på hvordan denne tråden hadde sett ut om det var du som kjørte bil og mannen satt bak.. Når barnet hylskriker og han ikke gidder å plukke opp bamsen fordi barnet skal lære seg å oppleve «litt ubehag». Og jenta di da, som var så trist for å miste bamsen sin... 😢

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...