Gå til innhold

Vaskeregning i annet navn?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Flyttet ut fra et hus 1 nov, alt var greit. Nå kommer huseier å sier at vi ikke har ryddet ut derfra nok( vet det står igjen noen esker fra leieboeren før meg på loftet som jeg også lot stå) og at det ikke er vasket godt nok allikevel ..

har diskutert frem og tilbake men nå sier han st det blir ryddet og vasket av forma på mandag på min regning.. er det lov? 

 

Har vasket med ei venninne som jobber i iss og huseier godkjente det jo når han gikk nøkkel.. 

depisitum hadde jeg ikke. 

Anonymkode: 09a76...cbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Håper du enda ikke har svart han.

Da skriver du at vasken ble godkjent ved overlevering av nøklene. Han kan ikke gå tilbake på det nå og du vet ikke hvem som har vært inne i huset etter at du leverte fra deg nøklene.

Du betaler selvsagt ikke noe for ekstra vask etter du fikk godkjent din utvask.

Anonymkode: 8efb1...695

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei,dette er ikke lov.Godkjent er godkjent. Varsle huseier at denne regningen kommer til å gå rett til Forbrukerrådet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hab er en drittsekk og jeg flytta fordi han har romsterte i undertøyet mitt blant annet når jeg var borte.. går ikke å snakke med han men kan 

man bestille vask i andre sitt navn? 

Anonymkode: 09a76...cbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hab er en drittsekk og jeg flytta fordi han har romsterte i undertøyet mitt blant annet når jeg var borte.. går ikke å snakke med han men kan 

man bestille vask i andre sitt navn? 

Anonymkode: 09a76...cbc

Du sender selvfølgelig en mail eller sms slik at du har det skriftlig.

 

Anonymkode: 8efb1...695

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Du sender selvfølgelig en mail eller sms slik at du har det skriftlig.

 

Anonymkode: 8efb1...695

At hva?

har levert nøkkel det er det eneste jeg har på at ting var greit.. falt meg ikke inn st han kom til å klage når han har mottatt nøkkel. 

Anonymkode: 09a76...cbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da han tok imot nøklene godtok han også tilstanden på leiligheten. Skriv det til ham og minn ham på at eskene på loftet stod der før du flyttet inn, så det er noe han selv må ta ansvar for. Gi ham klar beskjed om at hvis han prøver å kreve mer av deg eller sette regning på ditt navn så går du videre til forbrukerrådet.

 

Anonymkode: 87e9a...f68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gjort det .. fikk bare tilbake at det kommer folk på mandag på min regning og rydder og vasker

Anonymkode: 09a76...cbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har gjort det .. fikk bare tilbake at det kommer folk på mandag på min regning og rydder og vasker

Anonymkode: 09a76...cbc

Kontakt Forbrukerrådet på mandag. Ikke svar han mer. 

Anonymkode: 0dff8...508

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Flyttet ut fra et hus 1 nov, alt var greit. Nå kommer huseier å sier at vi ikke har ryddet ut derfra nok( vet det står igjen noen esker fra leieboeren før meg på loftet som jeg også lot stå) og at det ikke er vasket godt nok allikevel ..

har diskutert frem og tilbake men nå sier han st det blir ryddet og vasket av forma på mandag på min regning.. er det lov? 

 

Har vasket med ei venninne som jobber i iss og huseier godkjente det jo når han gikk nøkkel.. 

depisitum hadde jeg ikke. 

Anonymkode: 09a76...cbc

Vet du hvilket firma det er? Hvis du gjør det, så ringer du de i morra (mange sånne firma tar telefon i helger) eller på mandags morgen og sier at en annen har bestilt vask i ditt navn, og at du ikke har gitt tillatelse til det. Jeg kan ikke tenke meg at et seriøst firma vil vaske da.

Hørte venninnen din at han godkjente vasken?

Anonymkode: 9b785...8af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har gjort det .. fikk bare tilbake at det kommer folk på mandag på min regning og rydder og vasker

Anonymkode: 09a76...cbc

Skriv at du anmelder hvis han gjør det

Anonymkode: 9b785...8af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Flyttet ut fra et hus 1 nov, alt var greit. Nå kommer huseier å sier at vi ikke har ryddet ut derfra nok( vet det står igjen noen esker fra leieboeren før meg på loftet som jeg også lot stå) og at det ikke er vasket godt nok allikevel ..

har diskutert frem og tilbake men nå sier han st det blir ryddet og vasket av forma på mandag på min regning.. er det lov? 

 

Har vasket med ei venninne som jobber i iss og huseier godkjente det jo når han gikk nøkkel.. 

depisitum hadde jeg ikke. 

Anonymkode: 09a76...cbc

Er det leieleilighet? Hvis en utflyttingsvask ikke er godkjent skal leietaker alltid få

mylighet til å utbedre selv. Dvs at bestiller han vask før du får muligheten til å rette opp selv. Er ikke regningen din. 

Men du har allerede levert nøklene. Utleier godtar vask ide han tar imot nøklene. Han kommer ingen vei med dette. Iallefall ikke uten at du selv får mulighet til å vaske på nytt

Anonymkode: 71bf5...44e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge han har godkjent utvasken ved overlevering av nøkkel så har du alt på det rene. 

Ta vare på all kommunikasjon. Send han et svar hvor du skriver at dersom han setter noe i ditt navn vil du anmelde ham. Deretter svarer du han ikke noe som helst mer. Dersom han mot formodning gjør det han truer med så ringer du de som sender regning med en gang du får den og benekter at du skal ha den. Vis til dokumentasjonen ved mail. ALDRI betal den regningen. Dersom det går så langt som til inkasso bestrider du det og viser til dokumentasjonen du har ang. kommunikasjon med han. Da vil kravet frafalles og rettes mot rett person. 

Mest sannsynlig truer han bare, men vil aldri gjennomføre det. 

Anonymkode: a5de6...ed0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

fikk en ny melding med at han mente jeg hadde fått to nøkler og dermed ikke hadde levert alle..  og at han skulle bytte lås på min regning i tilleg nå.. på mandag!

har aldri fått to nøkler, har spurt etter og spurt om jeg kunne kopiere en (fikk lov )men det var ikke mulig fordi jernia ikke førte den nøkkeltyprn.. så det ble bare en.. 

så dro oppom huset nå.. han har dratt ut  låsekassa av døra, så døra står ulåst!!! 

Anonymkode: 09a76...cbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

fikk en ny melding med at han mente jeg hadde fått to nøkler og dermed ikke hadde levert alle..  og at han skulle bytte lås på min regning i tilleg nå.. på mandag!

har aldri fått to nøkler, har spurt etter og spurt om jeg kunne kopiere en (fikk lov )men det var ikke mulig fordi jernia ikke førte den nøkkeltyprn.. så det ble bare en.. 

så dro oppom huset nå.. han har dratt ut  låsekassa av døra, så døra står ulåst!!! 

Anonymkode: 09a76...cbc

Herregud, han høres ikke helt riktig ut. Svar at du anmelder han hvis han gjør det

Anonymkode: 9b785...8af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta vare på ALT av dokumentasjon. Dersom han gjennomfører drar du til politiet med en gang og forteller hva som foregår. Han høres ut som en løs kanon som ikke kan noe som helst om det å være utleier. Ta gjerne bilde av den døra. Du skal ikke betale vask av en leilighet som ikke en gang er mulig å låse 🤤 

Han har ikke lov å bestille ting i ditt navn. 

Anonymkode: f8729...609

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...