Gå til innhold

Mamma "søler" på ungene med vilje🙈


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Ok dette er en latterlig problemstilling men heg håper kanskje på litt sympati. Vi har en treåring og tvillinger på 1 1/2år. Vi jobber 100% skiftstilling begge to og har aldri avlastning fra besteforeldre. Vi har gode rutiner og ting fungerer ganske greit. 

 

En ting som irriterer meg er at mamma alltid må søle på ungene. Dvs de søler selv med mammas hjelp. Hun gir de alle fulle glass med saft f.eks å det går alltid galt. Fult klesskift på tre barn. Så ventes det is, sjokolade og nye fulle glass med drikke. Klesskift igjen. Jeg kan se vekk i tre sekunder så har hun fylt opp glassene deres og de er våte. Jeg prøver å fortelle at 3x3 fulle klesskift ikke er så gøy å skifte men hun bare ler. "Jeg hadde aldri problemer med å skifte på deg 10 ganger om dagen så dette bør du klare du er jo 10år yngre". Jeg er enebarn og mamma var uføretrygdet.

 

jeg har med smekker men rekker aldri sette de på før hun har startet serveringen. Det er nesten så jeg føler hun gjør det på pur faen! Det er alltid jeg eller mannen som må skifte også så greit for henne å la de søle.

jeg er sliten nok etter jobb uke om ikke jeg skal skifte på ungene 15 antrekk på en dag. Klær på morgenen, tre klesskift hos mormor også pysj igjen x3. Ungene drikker fint av kopp til vanlig men fulle kopper blir alltid gris!!

 

Vær så snill å si at dere forstår meg?

Hilsen ei på besøk hos mor i skrivende stund!😥

Anonymkode: c8694...6fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Minnieropptatt

Helt unødvendig av moren din. For det første kan man helle opp flere ganger, for det andre skaper det masse styr, for det tredje får ikke ungene mestringsfølelsen av å drikke fra kopp. For det fjerde må de skiftes på, det er mye klesvask og mye energi for deg.

Altså, det finnes ikke noe positivt med fulle kopper så lenge barna ikke mestrer det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet, så provoserende. Neste gang tar du med ett skift, og etter første sølerunde, må dere dessverre dra hjem. Kan jo ikke risikere at barna må sitte i våte klær i bilen. 

Endret av Mostly Harmless
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hadde jeg forbudt henne å servere ungene. 

Skal de ha noe mat eller drikke skal du eller mannen din ordne det. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er dette den samme bestemora som slenger dritt om, og sjikanerer barna sine, som ikke kan ha broren din i hus? 

Eller finnes det virkelig så vanvittig mange dysfunksjonelle mennesker?

Anonymkode: 352e8...b3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette hjemme hos deg eller hos henne?

Jeg hadde ringt henne og sagt at nå må hun slutte med dette tullet. Så hadde jeg latt henne le ferdig og fortalt henne at i motsetning til henne da du var liten så jobber du fullt og har tre barn, ikke ett. Gjenta at hun må love deg å slutte med dette tullet. Og så hadde jeg fortalt henne at hun nå fikk en, og bare en, siste sjanse til å bevise at hun hadde endret seg. 

Og neste gang dere besøker henne, så skifter dere på ungene etter første søl og setter dem rett i bilen og drar hjem.

Er det hjemme hos dere, så skyver du henne ut på badet og forteller henne at nå får hun selv ordne opp i kaoset hun lager. Det inkluderer både å skifte på barna og vaske klærne deres. Så sender du henne hjem med beskjed om at hun er velkommen tilbake når hun har lært seg å respektere deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv tvillinger med storebror som er 2 eldre, og hadde dette vært meg hadde jeg klikka!! fullstendig.

Her MÅ du bare sette ned foten og si fra i klartekst. Helst uten at barna er der, så jeg hadde ringt og tatt en alvorsprat. 

Blir provosert på dine vegner altså

Anonymkode: 108fb...494

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...