GĂ„ til innhold

Mamma blir sur hver gang jeg inviterer min bror😡


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg pleier Ä reise til min mor en gang  i mnd med ungene. Min bror bor i nÊrheten og da inviterer jeg ogsÄ han hjem ril mamma. Min brors hus er ikke barnevennlig for smÄ barn og det er uaktuelt Ä reise dit. Min mor blir sur hver gang han kommer. Hun fÞler at hun ikke fÄr sagt alt hun vil si da jeg og han prater. Vanligvis et det kun mamma som prater mens jeg fÄr spyttet inn et ja og ett nei innimellom. Det er hÄplÞst Ä komme til ordet samtidig hÞrer hun aldri hva jeg har Ä si. Jeg forstÄr at det er hennes hus samtidig er det hennes egen sÞnn. Min bror nekter Ä reise om ikke jeg er der. Grunnen til dette er at hun kaller han feit, at han vil dÞ av fedme og at han aldri fÄr snakket da han er der. Han blir deprimert da han er der alene. I tillegg snakker hun bare dritt om meg og alle da de to er alene. 

 

Hun er leken Ă„ flott med ungene og de har en fin kontakt. Det Ă„ bare vĂŠre voksne hos henne fungerer ikke.

 

NÄ skal jeg igjen pÄ pliktbesÞk hos mamma og hun er igjen sur pga min bror. Er dette "vanlig"? Hadde din mor blitt sur om du inviterte ett sÞsken ditt da dere kom pÄ besÞk?

Anonymkode: 0691a...5e9

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Fortsetter under...

I utgangspunktet sÄ er det jo ikke greit Ä invitere andre mennesker med seg til noen, selv om det er mammaen deres. Moren din liker det tydeligvis ikke, sÄ hvorfor fortsetter du da?

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Jeg har opplevd litt av det samme, hver gang vi kom pÄ besÞk kom ogsÄ sÞsken. Det blir helt annerledes stemning med én gang. Jeg skjÞnner godt hvor din mors reaksjon kommer fra. Og jeg synes ogsÄ det er litt merkelig at du gjÞr det selv om du vet hun ikke liker det? 

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Du kan ikke invitere andre hjem til din mor. SÄ enkelt og sÄ vanskelig. Dere mÄ heller finne andre mÄter Ä sette grenser pÄ.

Er hun bare slitsom Ä besÞke, kan du i stÞrre grad invitere bÄde henne og din bror hjem til deg. Kanskje vil din bror ha glede av Ä komme til dere bare han, ogsÄ? 

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

14 minutter siden, Himmel og hav skrev:

I utgangspunktet sÄ er det jo ikke greit Ä invitere andre mennesker med seg til noen, selv om det er mammaen deres. Moren din liker det tydeligvis ikke, sÄ hvorfor fortsetter du da?

Fordi det er hyggeligere da min bror er der. Da snakker hun ikke dritt om min bror til meg . I tillegg fÄr hun bare sagt halvparten sÄ mye dritt om naboer, butikkansatte, venninna si og annet slarv.

 

derfor 😊

Anonymkode: 0691a...5e9

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

2 minutter siden, Mostly Harmless skrev:

Du kan ikke invitere andre hjem til din mor. SÄ enkelt og sÄ vanskelig. Dere mÄ heller finne andre mÄter Ä sette grenser pÄ.

Er hun bare slitsom Ä besÞke, kan du i stÞrre grad invitere bÄde henne og din bror hjem til deg. Kanskje vil din bror ha glede av Ä komme til dere bare han, ogsÄ? 

Han er hos oss innimellom. Min mor vil ikke komme.

 

hi

Anonymkode: 0691a...5e9

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Annonse

Akkurat nÄ, Anonym bruker skrev:

Han er hos oss innimellom. Min mor vil ikke komme.

 

hi

Anonymkode: 0691a...5e9

Neivel, men da mister hun retten til Ä klage om dere ikke har sÄ mye kontakt som hun skulle Þnske. 

AltsÄ, jeg synes fint du kan sette grenser. Hun vil baksnakke og du vil ikke hÞre pÄ. Det er en Êrlig sak.

Du kan si du ikke Þnsker Ä komme uten at din bror ogsÄ inviteres, men du bÞr la vÊre Ä invitere pÄ hennes vegne. Kanskje blir hun sur, men da blir hun sur fordi hun ikke liker grensene du setter for deg selv, og ikke fordi du gÄr bak ryggen hennes.

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Veldig spesiell situasjon. Jeg kan ikke gi deg noe rÄd om dette, da jeg ikke har snÞring. 

Jeg og min sÞster er begge velkommen hos vÄre foreldre, nÄr det skulle vÊre, bÄde sammen og hver for oss, med og uten barn. Ikke blir noen av oss sjenert pÄ, eller snakket dritt om av foreldrene vÄre. 

Tror kanskje jeg ville ha levert barna hos mor, sliden hun er flink med barn, og det kan vÊre viktig at de har en mormor relasjon, og selv stukket innom broderen? Hvordan hÞres det ut? 

Ellers ville jeg jo stillt spÞrsmÄl om hun er flink med barna? Har litt vanskelig for Ä tro det, da hun virker som hun setter folk opp mot hverandre og seg selv, og styrer og regjerer, slik manipulering slutter hun vel ikke med bare fordi de er barn? 

Anonymkode: 36702...ac0

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

SkjÞnner deg godt jeg. Har noen sÄnne i livet som rakker ned pÄ alt og alle sÄ fort de har mulighet til det. Det er ekstremt energitappende, og provoserende.

Anonymkode: 221d0...338

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Det er riv ruskende galt Ä bli sur fordi barnet ditt kommer hjem til deg! Det er helt absurd. Moren din fremstÄr som en komplett egoistisk dust.. hvem i all verden blir sur fordi barna er samlet hjemme hos seg??? 

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

I en normal familie ville det vÊrt ganske frekt av deg Ä alltid invitere din bror til din mor, man inviterer ikke andre med seg nÄr man skal pÄ besÞk sÄnn.

Men du har tydeligvis ikke en normal familie, og da blir reglene litt annerledes ogsÄ

Om din mor nekter Ä besÞke dere, og blir sur om dere kommer samtidig til henne synes jeg du kan vÊre brutalt Êrlig jeg altsÄ.

"Mamma, jeg vil gjerne at vi skal ha et ok forhold, og ungene er glad i deg sÄ jeg vil gjerne ta de med pÄ besÞk til deg sÄ de fÄr et godt forhold til deg. Men hverken jeg eller Per liker Ä vÊre her hos deg alene siden du da snakker sÄ mye negativt om den andre av oss, sÄ om du vil ha oss pÄ besÞk mÄ du finne deg i at vi kommer samtidig sÄ du ikke fÄr baksnakket den andre sÄ veldig, eller du mÄ slutte med den baksnakkingen din"

Anonymkode: fe4b8...7fa

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Du mÄ for Þvrig lÊre deg forskjell pÄ "da" og "nÄr"! Det er ikke sÄ vanskelig :)

Anonymkode: 0fb10...2e2

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Annonse

Du inviterer andre inn i ditt mors hus uten hennes samtykke, klart hun blir sur. Du trÄr over mange grenser du ikke skal trÄ over. Hadde noen gjort det mot deg sÄ tror jeg du hadde sagt ifra tydelig og fort. 

Du mener dette i beste mening, men du har faktisk ingen rett til Ä invitere andre inn i ditt mors hjem uten at din mor syns det er ok. Ting blir anderledes nÄr andre ogsÄ er pÄ besÞk, selv om du syns det er ok betyr ikje at din mor syns det er ok.

Om du ikke kan besÞke din bror hos han, mÄ du evt hjelpe han slik at han fÄr ett hjem eller ett rom i huset dere du kan komme med smÄbarn eller dere mÄ mÞtes andre steder. Kafe, lekeland, ute osv. 

Anonymkode: cc4c1...1eb

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du mÄ for Þvrig lÊre deg forskjell pÄ "da" og "nÄr"! Det er ikke sÄ vanskelig :)

Anonymkode: 0fb10...2e2

Du mÄ lÊre deg Ä kommentere det som er relevant, det er ikke sÄ vanskelig

Anonymkode: 43819...d95

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

I en normal familie ville det vÊrt ganske frekt av deg Ä alltid invitere din bror til din mor, man inviterer ikke andre med seg nÄr man skal pÄ besÞk sÄnn.

Men du har tydeligvis ikke en normal familie, og da blir reglene litt annerledes ogsÄ

Om din mor nekter Ä besÞke dere, og blir sur om dere kommer samtidig til henne synes jeg du kan vÊre brutalt Êrlig jeg altsÄ.

"Mamma, jeg vil gjerne at vi skal ha et ok forhold, og ungene er glad i deg sÄ jeg vil gjerne ta de med pÄ besÞk til deg sÄ de fÄr et godt forhold til deg. Men hverken jeg eller Per liker Ä vÊre her hos deg alene siden du da snakker sÄ mye negativt om den andre av oss, sÄ om du vil ha oss pÄ besÞk mÄ du finne deg i at vi kommer samtidig sÄ du ikke fÄr baksnakket den andre sÄ veldig, eller du mÄ slutte med den baksnakkingen din"

Anonymkode: fe4b8...7fa

Dette! Du mÄ tÞrre Ä vÊre Êrlig

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Jeg forstĂ„r hvorfor du Ăžnsker Ă„ ha med din bror, men det er jo faktisk ikke opp til deg Ă„ bestemme over moren din. Du trumfer jo gjennom som en uoppdragen fjortis 😁 Veeeldig uhĂžflig. Og ja.... Dette mener jeg til tross for hennes oppfĂžrsel. Hennes hus, hennes regler.

Anonymkode: aa12f...b01

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg pleier Ä reise til min mor en gang  i mnd med ungene. Min bror bor i nÊrheten og da inviterer jeg ogsÄ han hjem ril mamma. Min brors hus er ikke barnevennlig for smÄ barn og det er uaktuelt Ä reise dit. Min mor blir sur hver gang han kommer. Hun fÞler at hun ikke fÄr sagt alt hun vil si da jeg og han prater. Vanligvis et det kun mamma som prater mens jeg fÄr spyttet inn et ja og ett nei innimellom. Det er hÄplÞst Ä komme til ordet samtidig hÞrer hun aldri hva jeg har Ä si. Jeg forstÄr at det er hennes hus samtidig er det hennes egen sÞnn. Min bror nekter Ä reise om ikke jeg er der. Grunnen til dette er at hun kaller han feit, at han vil dÞ av fedme og at han aldri fÄr snakket da han er der. Han blir deprimert da han er der alene. I tillegg snakker hun bare dritt om meg og alle da de to er alene. 

 

Hun er leken Ă„ flott med ungene og de har en fin kontakt. Det Ă„ bare vĂŠre voksne hos henne fungerer ikke.

 

NÄ skal jeg igjen pÄ pliktbesÞk hos mamma og hun er igjen sur pga min bror. Er dette "vanlig"? Hadde din mor blitt sur om du inviterte ett sÞsken ditt da dere kom pÄ besÞk?

Anonymkode: 0691a...5e9

Hva er galt med huset han siitt siden det ikke er barnevennlig?

Anonymkode: d3311...eeb

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Husk at siden din mor snakker mye dritt om folk sÄ vil dine barn etterhvert fÄ det med seg og det er ikke bra. Jeg hadde sagt rett ut til min mor at vi mÞtes igjen nÄr hun har sluttet Ä snakke stygt om din bror og andre. Fordi du mÄ ta hensyn til dine barn, du Þnsker ikke at de skal vokse opp med en bestemor som bare snakker stygt om andre.

OgsÄ hadde jeg heller prÞvd Ä hjelpe din bror til Ä fÄ et bedre liv :)

Anonymkode: d8ca3...97f

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

I en normal familie ville det vÊrt ganske frekt av deg Ä alltid invitere din bror til din mor, man inviterer ikke andre med seg nÄr man skal pÄ besÞk sÄnn.

Men du har tydeligvis ikke en normal familie, og da blir reglene litt annerledes ogsÄ

Om din mor nekter Ä besÞke dere, og blir sur om dere kommer samtidig til henne synes jeg du kan vÊre brutalt Êrlig jeg altsÄ.

"Mamma, jeg vil gjerne at vi skal ha et ok forhold, og ungene er glad i deg sÄ jeg vil gjerne ta de med pÄ besÞk til deg sÄ de fÄr et godt forhold til deg. Men hverken jeg eller Per liker Ä vÊre her hos deg alene siden du da snakker sÄ mye negativt om den andre av oss, sÄ om du vil ha oss pÄ besÞk mÄ du finne deg i at vi kommer samtidig sÄ du ikke fÄr baksnakket den andre sÄ veldig, eller du mÄ slutte med den baksnakkingen din"

Anonymkode: fe4b8...7fa

Jeg synes du er helt absurd. Jeg inviterer hvem jeg vil hjem til min mor mens jeg selv er der. Ser at familier er ulike men Ä invitere sin egen bror? 

 

Til HI: Din mor er helt pÄ viddene!  Synes synd pÄ dere alle (unntattt din mor, som Þdelegger dere, spesilt din bror ved Ä kalle ham feit). Dysfunskjonell familie. Det er det dere er, dessverre. HÄper at du finner en mÄte Ä sortere dette pÄ.

Anonymkode: e38c1...fae

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Synd at det er sÄnn, at hun ikke kan akseptere Ä fÄ besÞk av dere begge. Men hvis det er sÄnn sÄ mÄ du jo forholde dere til det og finne andre steder Ä treffe broren din.

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

I min verden er det merkelig at man trenger invitasjon for Ä komme pÄ besÞk til sine foreldre. 

Hvorfor vil ikke hun hjem til dere? 

Anonymkode: a9eb2...396

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Jeg har ogsÄ en sÄnn surmaga heks til mor. Vi besÞker henne helst ikke da det er bÄde mÞkkete og utrivelig Ä vÊre der, men hun fÄr komme hit for ungenes del.

Min lÞsning pÄ alt oppgulpet har vÊrt Ä tÞffe meg opp til Ä bare spÞrre om hun ikke har noe hyggelig Ä snakke om i stedet - eventuelt om hun ikke gir seg da bare si at "vet du, jeg gidder faktisk ikke hÞre noe mer om ..." og sÄ reise meg og gÄ vekk en liten stund. Det har vist seg Ä vÊre overraskende effektivt. Hun blir sur, ja, men hun holder kjeft.

Det har hendt en gang at det eskalerte til at hun ble ufin i stedet - da reiste jeg meg opp og sa klart og tydelig at "dette er mitt hjem, hvis du ikke kan oppfÞre deg sÄ er dÞra der!", og det var siste gangen hun har kjefta pÄ meg hjemme hos oss.

For min del handler dette mest om at ungene skal slippe Ă„ hĂžre pĂ„ dritten hennes. Med det i minne var det ogsĂ„ lettere Ă„ lĂŠre seg Ă„ si i fra 😊

ForÞvrig stÞtter jeg resten her i at du desverre ikke har noen myndighet til Ä invitere med din bror hjem til henne - hun mÄ fÄ bestemme selv i sitt eget hjem. Men du er i din fulle rett til Ä si at enten inviterer du begge eller sÄ kommer ingen av dere, eller at fra nÄ av fÄr hun komme til dere om hun vil treffe barnebarna.

Anonymkode: 8aa80...ebf

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
×
×
  • Opprett ny...