Gå til innhold

Hvordan tomatpure etter at den er åpnet?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg hiver alltid alt for mye av den, og det irriterer meg. Hvordan er det best å oppbevare den etter åpning, spesielt de på boks? Kan det fryses? Hvor lenge kan det egentlig stå åpent? Hva gjør dere?

Anonymkode: 99d10...bbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan oppbevare tomatpure etter at den er åpnet skulle det stå i overskriften. Skulle ønske man kunne redigere anonyme innlegg og.

Anonymkode: 99d10...bbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller du kan kjøpe tomatpure på tube, den holder seg en evighet etter at den er åpnet og er ypperlig de gangene man bare trenger en liten dæsj med tomatpure.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Yellow Brick Road skrev:

Eller du kan kjøpe tomatpure på tube, den holder seg en evighet etter at den er åpnet og er ypperlig de gangene man bare trenger en liten dæsj med tomatpure.

Får man tomatpure på tube, det visste jeg ikke, så smart :) Takk for tips  :):) Er den noen som er bedre enn andre?

Hi

Anonymkode: 99d10...bbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Får man tomatpure på tube, det visste jeg ikke, så smart :) Takk for tips  :):) Er den noen som er bedre enn andre?

Hi

Anonymkode: 99d10...bbe

Noe av den som er på tube er mer konsentrert enn den på boks, så da trenger du kanskje litt mindre. Den er vel litt dyrere også, men jeg sparer det fort inn igjen på all den åpna tomatpureen som mugner i kjøleskapet. Legger tuben i kjøleskapet når den er åpnet. Om den er bedre, vet jeg egentlig ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 17.11.2017 den 23.28, Anonym bruker skrev:

Jeg hiver alltid alt for mye av den, og det irriterer meg. Hvordan er det best å oppbevare den etter åpning, spesielt de på boks? Kan det fryses? Hvor lenge kan det egentlig stå åpent? Hva gjør dere?

Anonymkode: 99d10...bbe

Jeg bruker av de små hermetikkboksene som koster 3kr eller noe og inneholder 2 ss om jeg trenger lite. Den brukes som regel opp. Ellers tar jeg glassene til 7kr med 4 ss ved større behov. Sjelden man får mye til overs da.. hvor lite bruker du per gang?

Anonymkode: ead10...b16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg bruker av de små hermetikkboksene som koster 3kr eller noe og inneholder 2 ss om jeg trenger lite. Den brukes som regel opp. Ellers tar jeg glassene til 7kr med 4 ss ved større behov. Sjelden man får mye til overs da.. hvor lite bruker du per gang?

Anonymkode: ead10...b16

Bruker gjerne ikke mer enn 1 -2 ss av gangen, så går det lenge til neste gang det brukes. Det er ikke pga pengene det irriterer meg, det irriterer meg å kaste unødvendig.

Heremtikkboks med 2 ss eller glass med 4 ss har jeg ikke sett. Hvilket merke er det?

Hi

Anonymkode: 99d10...bbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Bruker gjerne ikke mer enn 1 -2 ss av gangen, så går det lenge til neste gang det brukes. Det er ikke pga pengene det irriterer meg, det irriterer meg å kaste unødvendig.

Heremtikkboks med 2 ss eller glass med 4 ss har jeg ikke sett. Hvilket merke er det?

Hi

Anonymkode: 99d10...bbe

Det er dem de har på Kiwi. Hvor får du kjøpt større glass enn det? Har jeg aldri sett... 

Anonymkode: ead10...b16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det er dem de har på Kiwi. Hvor får du kjøpt større glass enn det? Har jeg aldri sett... 

Anonymkode: ead10...b16

Eldorado tror jeg det er. Men de er jo tilsvarende andre steder. 

Anonymkode: ead10...b16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Eldorado tror jeg det er. Men de er jo tilsvarende andre steder. 

Anonymkode: ead10...b16

Ok, jeg syns det er mye mer i de enn 2 ss og 4 ss.

Hi

Anonymkode: 99d10...bbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ok, jeg syns det er mye mer i de enn 2 ss og 4 ss.

Hi

Anonymkode: 99d10...bbe

Jeg synes som regel det blir for lite så er vel smak og behag på hvor stor en ss er da. På tomatpuré er den jo ikke strøken. 

Anonymkode: ead10...b16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...