Gå til innhold

Ang.sønner (voksne menn)og mødrene dems/


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Det er som de liker å bli dullet med av mamman sin. Synes det er merkelig. Er det flere som merker det: D??

Anonymkode: 35cce...f23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dems?

Nei, jeg synes ikke det er merkelig forresten. Mer merkelig at en voksen(?) kvinne skriver «dems»

Anonymkode: a7900...04d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann og hans brødre har et fantastisk forhold til moren sin, men hun duller ikke med de. Hun er bare ei skikkelig bra dame. Tror ikke man skal kimse av kjærligheten til mor/sønn, mine to svigerinne og jeg er alle enig. 

Anonymkode: f9f87...8b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dems?

Nei, jeg synes ikke det er merkelig forresten. Mer merkelig at en voksen(?) kvinne skriver «dems»

Anonymkode: a7900...04d

Ro ned. «Dems» er en vanlig skrivefeil. Det går annå påpeke og rette på det uten å være ufin. Det du holder på med inspirerer neppe noen til å rette på feilene sine, derimot bekrefter det inntrykket av at de som påpeker skrivefeil, kun gjør det for å være stygge.

Anonymkode: a081c...b51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner hva du mener.  Min svigermor og samboeren min er litt der... ikke noe stort problem, men jeg skjønner jo hvem som har sydd puter under armene på han... i tillegg er han attpåklatt og dermed også minstemann i flokken... hjelper ikke det heller

Anonymkode: 8c270...3ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min svoger er verdens største baby! Svigermor duller og daller med han, kjøper alt, tar han med til frisøren, gir han penger og mat, ga han bil(!), støtter han i alt, for stakkars han, han trenger det jo🤔Lillebroren, altså min mann, er ikke i nærheten av samme behandling, for han klarer jo seg så bra..Han klarer seg helt fint, bare dumt å se at han blir så trist pga all forskjellsbehandlingen..

Anonymkode: f41ff...63d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksen dro hjem til mora si for å få henne til å klippe tåneglene.  Ingenting overrasker meg lengre :blink:

Anonymkode: c3425...d30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er langt mer vanlig at voksne døtre blir dullet med av mødrene sine, det blir bare av en eller annen grunn ikke ansett som like "unaturlig". Sønner skal liksom løsrive seg helt fra mødrene sine, mens det bare er sååå hjertehjertekos med mammaogdattershopping/-tur/-kosekveld/-whatever.

Håper jeg får anledning til å dulle litt med både dattera mi og sønnen min når de blir voksne.

Anonymkode: e2352...c55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager at jeg skrev dems.. når man ser at man har skrevet feil, er det liksom ikke slik at man får fjernet det som står her heller... 

Haha du som skriver om tåneglene. Nei ingenting sjokkerer meg heller. Er derfor jeg ikke liker så godt å være på ferie med svigerforeldrene mine osv.. føler at han blir dullet med og kan slappe av,.. mens jeg må ta meg av barna. Slapper ikke av i det heletatt. Føler at det her oftest er værst når det gjelder sønner og mødre, enn det det gjør med døttre.. men det er jo noen av de også..

Anonymkode: 35cce...f23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Beklager at jeg skrev dems.. når man ser at man har skrevet feil, er det liksom ikke slik at man får fjernet det som står her heller... 

Haha du som skriver om tåneglene. Nei ingenting sjokkerer meg heller. Er derfor jeg ikke liker så godt å være på ferie med svigerforeldrene mine osv.. føler at han blir dullet med og kan slappe av,.. mens jeg må ta meg av barna. Slapper ikke av i det heletatt. Føler at det her oftest er værst når det gjelder sønner og mødre, enn det det gjør med døttre.. men det er jo noen av de også..

Anonymkode: 35cce...f23

Dette slet jeg mye med da barna var små. Svigers kom inn og la liksom til rette for at mannen skulle melde seg ut og bare slappe av. Selv rett etter fødsel der jeg var så syk at jeg nesten strøk med. 

Han sluttet helt å kommunisere med meg når de kom inn døra. Det var veldig slitsomt og frustrerende.

Anonymkode: 1bc56...0d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes vel så ofte at det er slik at mormor får ein veldig framtredande plass i familien, med eit tett forhold mor/datter, og at farmødre må kjempe litt for oppmerksomheita i bakgrunnen.  Til og med svigermor, som bur i nabolaget  og har eit tett forhold til vår familie, seier at det er noko spesiellt med mor/datter forhold (ho har ein av kvar).   Eg håpar eg får eit godt forhold til mine søner, og kjem sikkert til å dulle litt, men tånegler klipper eg ikkje!  Synes og det er uklokt det du beskriv, at svigermor berre steller for sonen sin, og ikkje barnebarn og svigerdotter, men dei er nok litt redde for å "blande seg"

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du møtt italienske mødre og deres sønner eller?! Det er helt ekstremt 😂 

Selv har jeg to sønner, og de skal bli selvstendige men ha et nært forhold til meg -viktig investering mtp kontakt med barnebarna osv. Jeg har selv min (gode) svigermor som forbilde. :) Sånn vil jeg bli mot fremtidig svigerdatter. 

Anonymkode: 3a94d...fbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Har du møtt italienske mødre og deres sønner eller?! Det er helt ekstremt 😂 

Selv har jeg to sønner, og de skal bli selvstendige men ha et nært forhold til meg -viktig investering mtp kontakt med barnebarna osv. Jeg har selv min (gode) svigermor som forbilde. :) Sånn vil jeg bli mot fremtidig svigerdatter. 

Anonymkode: 3a94d...fbd

...skal sies at svigers ser og passer barnebarna mer en min mor og mann. Selv om de bor like langt unna. Kun fordi at jeg stoler mer på de, de kritiserer ikke vår måte å oppdra ungene på (selv om den kanskje ikke er lik deres), og heier på oss. De bryr seg, uten å bry seg for mye.

Anonymkode: 3a94d...fbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Broren min er veldig knyttet til mora våres. Hun dullet ikke helt med oss men de har en veldig spesiell forhold der de trenger tid til å snakke sammen,kødde osv. Han var lenge sjokkert da mora ble alvorlig syk. Hver morgen og hver kveld ringte han for å minne henne på ta tablettene sine

 Om hun ikke tok telefonen,da ringte han rundt for å sjekke hvor hun er og kom innom om ingen visste. Hun sov forresten. Sønner og mødre har en spesiell bånd. Trolig er det sånn at mødre savner den tiden da sønnen var liten og hun kunne ordne ting for ham. 

På den andre siden er det ikke greit med det du skriver HI om at han kan melde seg ut når de er på besøk. 

Anonymkode: 2742d...465

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får litt spader når mødrene ordner alt mulig for sønnene sine (frisørtime, innreder og spør hva de har på seg for å forsikre at de har varme nok klær). Nå snakker jeg om menn i 30årene, i full jobb. Min mor hører jeg fra et par ganger i måneden. Hun vet ikke hva jeg har av vintertøy og hun får streng beskjed om at jeg er voksen og klarer å ta vare på meg selv når hun skal "ordne" ting. Jeg klarer fint å komme meg til frisør, avgjøre om jeg er kald og handle nye møbler selv. Trenger jeg råd så spør jeg, og hun holder seg til det jeg spør om. Tar ikke mitt spørsmål om ribbesteking som en invitasjon til at hun skal lage den j... ribba for meg eller ominnrede kjøkkenet mitt.

Har aldri forstått hvorfor mødre påberoper seg dette enorme behovet og retten til å omtrent være en tredje person i kjærlighetsforholdene til sønnen og prøve å ha noen av oppgavene som naturlig tilfaller kona. Er vel på tide å kutte navlestrengen og skaffe seg en hobby da.

Anonymkode: 0c380...533

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg får litt spader når mødrene ordner alt mulig for sønnene sine (frisørtime, innreder og spør hva de har på seg for å forsikre at de har varme nok klær). Nå snakker jeg om menn i 30årene, i full jobb. Min mor hører jeg fra et par ganger i måneden. Hun vet ikke hva jeg har av vintertøy og hun får streng beskjed om at jeg er voksen og klarer å ta vare på meg selv når hun skal "ordne" ting. Jeg klarer fint å komme meg til frisør, avgjøre om jeg er kald og handle nye møbler selv. Trenger jeg råd så spør jeg, og hun holder seg til det jeg spør om. Tar ikke mitt spørsmål om ribbesteking som en invitasjon til at hun skal lage den j... ribba for meg eller ominnrede kjøkkenet mitt.

Har aldri forstått hvorfor mødre påberoper seg dette enorme behovet og retten til å omtrent være en tredje person i kjærlighetsforholdene til sønnen og prøve å ha noen av oppgavene som naturlig tilfaller kona. Er vel på tide å kutte navlestrengen og skaffe seg en hobby da.

Anonymkode: 0c380...533

Jeg er enig i mye. Selvstendighet er en nødvendighet. Min opplevelse er dog at enkelte svigerdøtre tror at i det man er gift er mannen utelukkende deres. Som jo heller ikke er riktig. Svigermor skal stå på pinne og lystre svigerdatters minste vink, om ikke får hun ikke se barnebarna. Min manns svigerinne er slik og det er fortvilende å være vitne til.

Anonymkode: f8cbf...82d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11/17/2017 den 22.21, Anonym bruker skrev:

Jeg merker bedre at du skriver "dems". Hva slags språk er det?

Anonymkode: c20e0...e41

Det er ikke alle som vet at det heter demses

Anonymkode: fc6a2...b3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Dine sønner mister du og dine døtre beholder du" har jeg hørt en plass. Så langt stemmer det veldig. Mannfolkene jeg kjenner (inkl min bror) har nesten ikke noe med sin mor å gjøre, mens damene nærmest bor i fanget på mamman sin. 

Anonymkode: 82150...c16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg får litt spader når mødrene ordner alt mulig for sønnene sine (frisørtime, innreder og spør hva de har på seg for å forsikre at de har varme nok klær). Nå snakker jeg om menn i 30årene, i full jobb. Min mor hører jeg fra et par ganger i måneden. Hun vet ikke hva jeg har av vintertøy og hun får streng beskjed om at jeg er voksen og klarer å ta vare på meg selv når hun skal "ordne" ting. Jeg klarer fint å komme meg til frisør, avgjøre om jeg er kald og handle nye møbler selv. Trenger jeg råd så spør jeg, og hun holder seg til det jeg spør om. Tar ikke mitt spørsmål om ribbesteking som en invitasjon til at hun skal lage den j... ribba for meg eller ominnrede kjøkkenet mitt.

Har aldri forstått hvorfor mødre påberoper seg dette enorme behovet og retten til å omtrent være en tredje person i kjærlighetsforholdene til sønnen og prøve å ha noen av oppgavene som naturlig tilfaller kona. Er vel på tide å kutte navlestrengen og skaffe seg en hobby da.

Anonymkode: 0c380...533

Jeg har aldri forstått hvorfor svigerdøttre skal skvise bort mannens mor. Greit at man ikke trenger å dulle med voksne menn, men heidu vi elsker faktisk sønnene våre fordi om de gifter seg.

Håper aldri mine sønner gifter seg med noen som synes jeg kan ryke og reise fordi det nå er en kone i hjemmet.

Anonymkode: ba6ad...1b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er enig i mye. Selvstendighet er en nødvendighet. Min opplevelse er dog at enkelte svigerdøtre tror at i det man er gift er mannen utelukkende deres. Som jo heller ikke er riktig. Svigermor skal stå på pinne og lystre svigerdatters minste vink, om ikke får hun ikke se barnebarna. Min manns svigerinne er slik og det er fortvilende å være vitne til.

Anonymkode: f8cbf...82d

Uff, det skal ikke være sånn heller, det er skikkelig ille. Om en har så store problemer med svigermor, og barnet har det bra hos henne (de fleste har jo det!), er det faktisk en mulighet å sende mann og barn dit da. Ikke bruke barnas relasjon med bestemor i en eller anne syk maktkamp 😡 Svigerdøtre må ta sitt ansvar de også, helt klart.

 

Anonymkode: 0c380...533

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...