Gå til innhold

Nervøst sammenbrudd


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Holder på å få det. 

- sterk indre uro
- hjertebank
- får ikke sove om natten
- svimmel
- sier og gjør ting feil
- glemmer ting (tar sukker istedet for mel)
- overspiser (trøstespiser)
- får anfall med hyperventilering
- null konsentrasjon (null fokus)
- skriver unormalt fort, gjør alt fort, og er klønete pga det, dere skulle visst hvor mange ganger jeg retta på meg selv i denne tråden
- kort lunte (ok, ingen lunte?)
- overreaksjoner, er generelt amper

Jeg vurderte å ringe akuttpsykiatrien istad, jeg går til psykolog pga angst. Gjorde det ikke fordi (seriøst, jeg skrev "fårdi") jeg hadde så sinnssykt mye annet å drive med idag. Blant annet handle for hele neste uke, og starte på noe jeg må ha ferdig om et par uker. Mye jobb, så måtte starte på det. Middag idag: Pannekaker overlesset med sukker. Hvorfor? Fordi jeg er lei meg og redd. 

Jeg kan ikke ringe dit i morgen, for de har stengt i helgen. Hender psykologen jobber i helgen, tror jeg, men det går likevel kun å ringe i ukedagene. 

Det gikk fra helt oppe, til helt nede, plutselig - men av en årsak. Jeg har ingen å snakke med, ikke engang mannen. Han låser seg helt og er sur. Jeg skulle ønske jeg var på en hytte med en hund som holdt kjeft og bare var søt og snill. Ro. Alene. Savner hunden min, døde for noen år siden. Har ingen. Jeg er desperat. Helt desperat. Mannen tar ikke grep, driter helt i ansvar og det å avlaste meg, lesser alt over på meg. Gjør ingenting, så da gjør jo jeg det som må gjøres. Jeg tenker det som må tenkes. Det er en alvorlig situasjon, der vi står i fare for å miste en av de grunnleggende behovene man har som menneske. Kommunen plikter ikke engang å hjelpe, de kan gjøre det av godvilje, men ingen lov plikter dem å hjelpe oss. Jeg har sviktet alle. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, og merker at jeg holder på å få nervøst sammenbrudd. Jeg oppfører meg rart, tenker rart og uvanlig. Kjenner ikke igjen meg selv. 

Anonymkode: 8c52b...5cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan ringe legevakten. De skal kunne videreformidle deg til akuttpsykiatrien om det er nødvendig.

Se om du kan sette deg ned og lage noen planer for livet ditt fremover. Mindre ting, men også store ting.

Det er helt tydelig på det du skriver at du ikke blir friskere av å leve med en mann som ikke forstår deg, som ikke gjør sin del med hjem og familie. Så parterapi bør stå høyt på listen din. Videre kontakte psykologen din mandag morgen. Finne tid til deg selv.

Du har ikke sviktet alle. Det jeg leser ut fra innlegget ditt er at du tvert imot gjør alt du greier og enda litt mer, at det er du som forsøker å ta ansvar for familien når mannen din trekker seg unna. Det er det motsatte av å svikte alle.

Men jeg synes du nå er der at du bør kontakte legevakten her og nå og si at du trenger hjelp, at du ikke kan vente til mandag.

Klem <3

Anonymkode: 7d132...b69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Du høres ut som meg og jeg har høyt stoffskifte! Anbefaler at du sjekker det 😉

Anonymkode: 90226...7f5

Får man akutt stoffskifte av å miste boenheten sin? 

Anonymkode: 8c52b...5cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Du kan ringe legevakten. De skal kunne videreformidle deg til akuttpsykiatrien om det er nødvendig.

Se om du kan sette deg ned og lage noen planer for livet ditt fremover. Mindre ting, men også store ting.

Det er helt tydelig på det du skriver at du ikke blir friskere av å leve med en mann som ikke forstår deg, som ikke gjør sin del med hjem og familie. Så parterapi bør stå høyt på listen din. Videre kontakte psykologen din mandag morgen. Finne tid til deg selv.

Du har ikke sviktet alle. Det jeg leser ut fra innlegget ditt er at du tvert imot gjør alt du greier og enda litt mer, at det er du som forsøker å ta ansvar for familien når mannen din trekker seg unna. Det er det motsatte av å svikte alle.

Men jeg synes du nå er der at du bør kontakte legevakten her og nå og si at du trenger hjelp, at du ikke kan vente til mandag.

Klem <3

Anonymkode: 7d132...b69

Jeg skal egentlig til psykologen tidlig neste uke, men må avlyse fordi jeg har et viktig, viktig møte jeg MÅ PÅ. Veldig, veldig dumt... jeg vet det.. men sånn er det...

jeg skal ringe legevakten dersom jeg ikke får sove i natt. Takk

Anonymkode: 8c52b...5cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, beklager. Leste bare stikkordene dine øverst. Det er symptomer på høyt stoffskifte. Beklager, leste ikke hele innlegget ditt. Lykke til ❤️

Hilsen den første som svarte deg. 

Anonymkode: 90226...7f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble stressa bare av å lese innlegget ditt. Du trenger å roe deg ned, spørsmålet er hvordan. Hva trenger du? Hvis du er i jobb, så bør du vurdere å sykemelde deg. Ingen er tjent med at du går på en kjempesmell. Ta signalene på alvor.

Anonymkode: 0afca...d34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Uff, beklager. Leste bare stikkordene dine øverst. Det er symptomer på høyt stoffskifte. Beklager, leste ikke hele innlegget ditt. Lykke til ❤️

Hilsen den første som svarte deg. 

Anonymkode: 90226...7f5

takk <3 det er greit.

Anonymkode: 8c52b...5cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ble stressa bare av å lese innlegget ditt. Du trenger å roe deg ned, spørsmålet er hvordan. Hva trenger du? Hvis du er i jobb, så bør du vurdere å sykemelde deg. Ingen er tjent med at du går på en kjempesmell. Ta signalene på alvor.

Anonymkode: 0afca...d34

Jeg er ikke i jobb, hadde jeg vært det hadde egentlig problemet vært løst. Derfor skylder jeg på meg selv for at jeg er syk og ødelegger for alle i familien. Jeg føler jeg er så utrolig lite verdt

Anonymkode: 8c52b...5cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er ikke i jobb, hadde jeg vært det hadde egentlig problemet vært løst. Derfor skylder jeg på meg selv for at jeg er syk og ødelegger for alle i familien. Jeg føler jeg er så utrolig lite verdt

Anonymkode: 8c52b...5cf

Hvorfor er du lite verd fordi du er syk? Er alle syke lite verd, eller bare de med psykiske lidelser? I så fall hvorfor?

Anonymkode: 0afca...d34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor er du lite verd fordi du er syk? Er alle syke lite verd, eller bare de med psykiske lidelser? I så fall hvorfor?

Anonymkode: 0afca...d34

Det gjelder bare meg.

Anonymkode: 8c52b...5cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er det du som skriver lenger nede om at dere må finne leilighet om 3-4 måneder?

Anonymkode: 380d0...c36

Det kan virke som om du er denne personen?

I så fall - slapp av! Det ordner seg! Det gjør virkelig det! 

Om du ikke ringer legevakten i kveld så ring hvert fall mental helse eller kirkens sos. Det kan hjelpe bare å snakke med hverandre. 

Anonymkode: d8a06...024

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det kan virke som om du er denne personen?

I så fall - slapp av! Det ordner seg! Det gjør virkelig det! 

Om du ikke ringer legevakten i kveld så ring hvert fall mental helse eller kirkens sos. Det kan hjelpe bare å snakke med hverandre. 

Anonymkode: d8a06...024

Kan du slutte å blande inn andre tråder her? 

Anonymkode: 8c52b...5cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kan du slutte å blande inn andre tråder her? 

Anonymkode: 8c52b...5cf

Du er i hvertfall ikke særlig hyggelig... Har vært borti veldig mye av det du skriver selv, men det er ingen unnskyldning for dårlig oppførsel mot folk som prøver å gi deg gode råd.

Anonymkode: 46e49...e80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...