Gå til innhold

Har det noen gang hendt at bvt har konkludert med at


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

«hun er svært moden for alderen, kan se ut som hun ikke har fått lov til å være barn». «kan ikke se det på henne men det betyr ikke at det ikke er noe».

Noen ved det barnevernskontoret har vanskelig det kanskje vanskelig med prioriteringer? Mulig det er noe, muig det var noe med manglende utfordringer i skolen? Ting er bedre, se om det funker? Ikke kaste vekk ressurser i hytt og pine, for mulig det er noe? 

Dette er ikke en barnevenssak. 

Anonymkode: 31c5d...90e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så bra at du har god selvinnsikt på dine problemer. Jeg vet godt hvor hardt det er å slite med depresjon.

Jeg har vært i dine sko, og skjønner veldig godt hva du føler på. Alt som kan pirkes på pirker de på. Du og jeg vel at hadde de gått inn slik ville ingen hjem, uansett gå fri fra kritikk. Fordi en blir så saumfart og analysert. Både fra BV selv, lege, skole, bhg, helesøster. Alle har en mening, og meninger kan gå over styr.

Ingen er perfekte, og det er ingen skam å bli syk å trenge hjelp. Det er godt du tar denne hjelpa. Du kan nemlig bli mye mye bedre å leve et godt liv etterpå.

Jeg er redd mine barn har tatt skade av at jeg har slitt, men jeg har gjort absolutt så godt jeg kunne. Og BV måtte avslutte saken hos oss. Alt i alt er ikke omsorgsovetakelse uten konsekvenser heller, og barna skal ha det ganske så ille der de er før dette kan lønne seg tenker jeg.

For å svare på det du spør om. Nei, ofte velger de å se det negative i det som kunne vært positivt. De overanalyserer og "dømmer" på grunnlag om at alle barn skal være like å passe inn i den riktige "boksen". Helt tullete mange ganger. Likevel burde du bare sørge for at barnet ditt virkelig får en barndom, og gjøre det du kan der, så kan BV se at det ikke er det dette handler om :)

Lykke til

Anonymkode: 809dc...d23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

«hun er svært moden for alderen, kan se ut som hun ikke har fått lov til å være barn». «kan ikke se det på henne men det betyr ikke at det ikke er noe».

Noen ved det barnevernskontoret har vanskelig det kanskje vanskelig med prioriteringer? Mulig det er noe, muig det var noe med manglende utfordringer i skolen? Ting er bedre, se om det funker? Ikke kaste vekk ressurser i hytt og pine, for mulig det er noe? 

Dette er ikke en barnevenssak. 

Anonymkode: 31c5d...90e

At et barn ikke går lov til å være barn kan absolutt være en barnevernssak. Det kan handle om ar barnet får for mye ansvar at barnet tar over omsorgsoppgaver som tilhører voksne, at barn og voksne i familien bytter roller mm

baenevernet handler om mye mer enn omsorgsovertakelse. Det handler om hjelp og veiledning. Og her er det tydeligvis satt inn et hjelpetiltak ovenfor barnet. Det er absolutt ikke bortkastede ressurser og hjelpe barn og voksne inn på rett vei!

Anonymkode: 62961...656

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.11.2017 den 13.34, Anonym bruker skrev:

barnet er trygg hjemme og har det godt? Eller er ikke det et alternativ hos de?

bvt har snakket med mitt barn. Jeg gledet meg til det. Jeg er stolt av barnet mitt som er en smart og snill jente som bare får positive tilbakemeldinger på skolen. Har slitt litt med trivsel (grått mye på skolen) fordi hun er svært smart for alderen men både helsesøster og lærer sier de ser hun trives bedre og bedre etter hun har fått større utfordringer.

i stedet for å se hvor god jobb jeg faktisk har gjort med henne er deres konklusjon at «hun er svært moden for alderen, kan se ut som hun ikke har fått lov til å være barn». Hva?! Ikke fått lov til å være barn? I samtale med de så sier de «kan ikke se det på henne men det betyr ikke at det ikke er noe».. virkelig?? Hvis de ikke ser noe/finner noe er det ikke meningen en kan konkludere med at hun har det fint da?? Jeg bare lurer altså. Er det et alternativ hos bv å konkludere med at barn har det bra?

Anonymkode: 12268...8c8

Ja. Etter hjemmebesøk konkluderte de med at mine barn har det bra.

Anonymkode: ff4af...a0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

«hun er svært moden for alderen, kan se ut som hun ikke har fått lov til å være barn». «kan ikke se det på henne men det betyr ikke at det ikke er noe».

Noen ved det barnevernskontoret har vanskelig det kanskje vanskelig med prioriteringer? Mulig det er noe, muig det var noe med manglende utfordringer i skolen? Ting er bedre, se om det funker? Ikke kaste vekk ressurser i hytt og pine, for mulig det er noe? 

Dette er ikke en barnevenssak. 

Anonymkode: 31c5d...90e

Det kan vel faktisk ikke vi vite! Her får vi en side av saken!

Anonymkode: a1dbf...3ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...