Gå til innhold

Så noen den episoden av «søsken», der Hannah søkte om flere assistenter?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hun som falt av hesten. Ønsket assistenter  på natt, fordi hun hater å ha moren sin inne hver natt. Men, slik er det å ha utfordringer. Skal Staten ta ALLE regninger? Hun klager over at hun må reise hjem kl 22.00, fordi assistent er ferdige på jobb da. Men, kan ikke foreldrene hente de få gangene hun er på jentekveld? Det blir litt vel storforlangende. Hva skjedde med at msn hjelper sine egne barn? Sine egne søsken? 

Anonymkode: 241ca...778

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hun som falt av hesten. Ønsket assistenter  på natt, fordi hun hater å ha moren sin inne hver natt. Men, slik er det å ha utfordringer. Skal Staten ta ALLE regninger? Hun klager over at hun må reise hjem kl 22.00, fordi assistent er ferdige på jobb da. Men, kan ikke foreldrene hente de få gangene hun er på jentekveld? Det blir litt vel storforlangende. Hva skjedde med at msn hjelper sine egne barn? Sine egne søsken? 

Anonymkode: 241ca...778

Fy faen så jævla usmakelig innlegg at jeg gidder ikke å svare deg en gang på det du spør om. 

Anonymkode: 65042...595

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt enig. Å kjøre, hente og følge opp barna sine er en del av jobben som foreldre. Nå er Hannah sin situasjon litt anderledes, men hun får faktisk 15 timer hjelp i døgnet, det er mye. Det er mange friske som ikke kan være med på alt heller, slik er det bare.

Anonymkode: 21ec1...1af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er helt enig. Å kjøre, hente og følge opp barna sine er en del av jobben som foreldre. Nå er Hannah sin situasjon litt anderledes, men hun får faktisk 15 timer hjelp i døgnet, det er mye. Det er mange friske som ikke kan være med på alt heller, slik er det bare.

Anonymkode: 21ec1...1af

Det er så mange timer ja, så for meg 4-5 timer.. Forstår ikke at foreldrene henne ikke forklarer hvordan systemet virker, man kan ikke bare få, få, få.. Og at som foreldre så må man hjelpe barna sine så lenge barna hat behov for det. 

Anonymkode: 241ca...778

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et usmakelig og uvitende innlegg. Kjenner jeg blir nærmest kvalm over hvor lite empati og forståelse en kan være i besittelse av. 

Såklart kan nok foreldrene hente, men mener du at jenta ikke skal ha rett til å få kveldsstell utført av noen andre enn mamma og pappa? Og hvordan ville du følt det om du måtte få ditt sosiale liv til å klaffe med dine foreldre sitt liv?

Isolasjon og eksklusjon  er store sosiale problem for personer som er i Hannah sin situasjon. 

Og en annen gang: diskuter gjerne ting som du ikke klarer fatte, men utelat nå navn til mindreårige.

Anonymkode: 3820e...51c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

For et usmakelig og uvitende innlegg. Kjenner jeg blir nærmest kvalm over hvor lite empati og forståelse en kan være i besittelse av. 

Såklart kan nok foreldrene hente, men mener du at jenta ikke skal ha rett til å få kveldsstell utført av noen andre enn mamma og pappa? Og hvordan ville du følt det om du måtte få ditt sosiale liv til å klaffe med dine foreldre sitt liv?

Isolasjon og eksklusjon  er store sosiale problem for personer som er i Hannah sin situasjon. 

Og en annen gang: diskuter gjerne ting som du ikke klarer fatte, men utelat nå navn til mindreårige.

Anonymkode: 3820e...51c

Det skal være rom for å diskutere hvordan velferdsgodene fordeles. 

Anonymkode: 241ca...778

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt at hun vil ha flere assistenttimer. 

Men akkurat det med henting på hevelsen stusset også jeg litt på. Alle foreldre må stille opp på kjøring/henting av tenåringene sine. Hvordan kom de andre jentene seg hjem fra denne jentekvelden?

Anonymkode: 8c255...701

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg skjønner godt at hun vil ha flere assistenttimer. 

Men akkurat det med henting på hevelsen stusset også jeg litt på. Alle foreldre må stille opp på kjøring/henting av tenåringene sine. Hvordan kom de andre jentene seg hjem fra denne jentekvelden?

Anonymkode: 8c255...701

Hun har jo allerede 15 timer hver dag, påstås det her. Skal hun døgnbemannes? 

Anonymkode: 241ca...778

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skjønner godt at hun vil ha flere assistenttimer. 

Men akkurat det med henting på hevelsen stusset også jeg litt på. Alle foreldre må stille opp på kjøring/henting av tenåringene sine. Hvordan kom de andre jentene seg hjem fra denne jentekvelden?

Anonymkode: 8c255...701

Med rullestol kan hun ikke sitte på med hvem som helst.  Om foreldrene hentet henne  må de også ta kveldsstell. Hvilken tenåring ønsker det? 

 

Anonymkode: 3820e...51c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...