Gå til innhold

Vondt i halen!!! Hva hjelper??? Vil gjerne kunne jobbe i morgen.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

50 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dere er morsomme asså. Mente selvsagt halsen!

Anonymkode: 21af5...510

Kan du ikke jobbe med vondt i halsen da?

Anonymkode: 5a184...ab6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sååå...hva jobber du som? Narkohund? du får unngå å sitte på den eller bli oppspilt sånn at du logrer så går det sikkert over. Hvis ikke får du ringe vetrinæren

Anonymkode: 6bf58...f82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fordømmende dere er, jeg jobber i serviceyrke med veiledning og snakker non-stop på jobb. Så om jeg har vondt i halsen gjør det jobben min veeeeeldig vanskelig.  Hun ber jo om hjelp likssom ... 

For meg hjelper det med smertestillende og te m honning.  Kan også hjelpe å sove masse.

God bedring. 

Anonymkode: 2fa14...f20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kok opp vann, ha i saften av en halv sitron og en god skje fersk honning.

Sitronen dreper bakterier og honningen lindrer sår, mer effektivt enn pastiller

Ellers har jo apoteket halstabletter med smertestillende stoffer i, som du skal suge på. Dyre, men de virker.

Anonymkode: 6a7d8...338

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo litt an på om det er virus eller bakteriell infeksjon som årsak. Jeg har ofte halsvondt grunnet laryngitt og pleier å la det gå sin gang. Et par dager med minst mulig snakking og fysisk anstrengelse, rikelig med drikke og litt te med sitron og ingefær hjelper. Noen ganger må jeg få tabletter av legen for å løsne på slimet. Nå har jeg en rolig kontorjobb og kan tilpasse dagene litt etter formen, så jeg kan som regel jobbe selvom jeg har vondt i halsen, men for mange er nok et par dager i ro hjemme en god ide. Merket på svarene her inne at mange har en "kom deg på jobb uansett hva du feiler" holdning og skjønner ikke vitsen med det. Det er ok og ofte til både eget og andres beste å ta litt være på deg selv når man er syk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...