Gå til innhold

Lave hvite blodceller barn på 8 år, Google sier leukemi, men jeg bør jo vite bedre enn å Google....


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Prøvene er tatt da han var på bedringens vei etter 3 dager med feber. Crp viste 40 samme dag og 59 dagen før. Legen ringte og sa jeg måtte ha lav terskel for å kontakte legen om han ble verre i formen pga prøvene viste lavere immunforsvar. Virket fin i formen i går og i dag og er på skolen. Men grunnen til legetimen var at han er litt blek, mye slapp og trøtt og innimellom vondt i hofte og knær, slik har han vært av og på i lengre tid. Jeg ser jo symptomene stemmer, og vitaminer lå han høyt på. Ny legetime om en uke, men kjenner en uke er lenge å gruble....

Men ville ikke andre prøver også vist avvik om deg var noe alvorlig?

Anonymkode: 583d0...479

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva lå de hvite blodcellene på da? Var trombocytter (blodplater) og hemoglobin normale? Målte de ferritinin og var den normal? Ved leukemi er jo gjerne både verdiene på trombocytter, hemoglobin og leukocytter lave. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Milla1986 skrev:

Hva lå de hvite blodcellene på da? Var trombocytter (blodplater) og hemoglobin normale? Målte de ferritinin og var den normal? Ved leukemi er jo gjerne både verdiene på trombocytter, hemoglobin og leukocytter lave. 

Leukocyttene er høye

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kronisk lave verdier av leukocytter pga. problemer med kobberbalansen i kroppen. Det kan også gi slike symptomer som sønnen din har, slapphet, smerter i ledd og muskler og redusert immunforsvar. Ha det i bakhodet, at hvis legen ikke finner noen årsak til guttens lave verdier, så bør også kobber/sink-balansen i kroppen sjekkes.

 

Anonymkode: 13c6e...0d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Husker jeg fikk det en gang, da måtte jeg ta ny prøve som de skulle dobbeltsjekke (var visst ikke så presis), vet ikke om det gjelder dere. Man kan få «falske resultater», greit å vite om den muligheten også. Mine resultater var fine når de testet nøyere. 

Anonymkode: 32d87...676

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Evablaum skrev:

Nei

Ved leukemi er leukocyttene høye, ikke lave. 

Leukopeni er et vanlig funn i tidlig stadium av leukemi, https://sml.snl.no/leukopeni som jeg regner med det er snakk om i denne tråden da man ved akutt leukemi ganske raskt vil forstå at det er noe alvorlig galt. Men man kan også få unormalt høye verdier av hvite ved leukemi, men her var det snakk om at de var lave. Ved leukemi er jo blodplatene og de røde blodlegemene ofte også lave. Men det blir litt off topic. 

Når det er sagt så kan man få lave hvite når man nylig har gjennomgått en virusinfeksjon og i og med at barnet sitt nylig har vært syk så kan det jo godt være det som er tilfellet. Synes det høres fornuftig ut å vente en uke og ta blodprøver igjen. Hadde legen hatt mistanke om at det kunne være leukemi tviler jeg på at han hadde satset på å vente en uke med å undersøke mer. Jeg har aldri hørt om at det kun er hvite som er lave uten andre avvikende blodprøvesvar ved leukemi,  men nå vet jeg heller ikke om det ble tatt flere blodprøver enn hvite og CRP. 

Endret av Milla1986
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville bare sei at når jenta mi på 6 år fekk leukemi så var det veldig mykje på blodprøven som var galt.

 

Lav blodprosent.nesten ingen trombocytter og så trur eg lymfocyttenre var kjempe høge.

Det samme crp. 

 

Så då vært det innleggelse på sjukehuset rett etterpå. 

 

Håper det ikkje er noko galt med barnet ditt

Anonymkode: 30b81...48a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei.

Jeg har vært der du er nå. Sjelden jeg skriver her inne men må gjøre det nå, siden jeg husker den grusomme følelsen av å undre og se for seg det verste.

Verdiene kan være slik grunnet infeksjon. Her var verdiene normale etter nye prøver. Jeg fikk også informasjon om at ved leukemi vil mer på prøvene avvike, slik at en nærmest ikke trenger å lure.  Barna legges også inn som regel samme dag. 

Synd å høre om deg lenger opp her som svarer og som har barn med leukemi. Håper det gikk bra💙

Lykke til HI. 

Anonymkode: 4f544...ce3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hei.

Jeg har vært der du er nå. Sjelden jeg skriver her inne men må gjøre det nå, siden jeg husker den grusomme følelsen av å undre og se for seg det verste.

Verdiene kan være slik grunnet infeksjon. Her var verdiene normale etter nye prøver. Jeg fikk også informasjon om at ved leukemi vil mer på prøvene avvike, slik at en nærmest ikke trenger å lure.  Barna legges også inn som regel samme dag. 

Synd å høre om deg lenger opp her som svarer og som har barn med leukemi. Håper det gikk bra💙

Lykke til HI. 

Anonymkode: 4f544...ce3

Hei , ja det går veldig bra med barnet mitt ☺ tusen takk for omtanken. 

Mvh mamma til jente med leukemi

Anonymkode: 30b81...48a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...