Gå til innhold

Fy så mange småsyke unger i Bhg.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Leverte tuppa i barnehagen nå. Den ene ungen mer snørrete enn den andre, stygg hoste osv osv. Flere av mødrene er hjemme vet jeg ( vet ikke min sak ) men disse barna blir jo levert til frokost og de er der enda når jeg henter etter jobbe 16.00.

Hvordan samfunn er det egentlig vi har fått ? Hvorfor får man barn når man sender dem i barnehagen i 8-9 timer mens mor jogger og går på kafé . 

De ansatte må jo irritere seg grønn over disse mødrene ... og ikke minst fedrene i pappaperm som også sender  poden 9 timer i barnehagen. Stakkars barn ......

Anonymkode: eda10...91b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rekker man ikke gå på kafé og jogge seg en tur om ungen er 9-15 i barnehagen med hosten sin ? 

Anonymkode: eda10...91b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er barna forkjølet fra august til april. Jeg kan da ikke holde de hjemme for det. De hadde kjedet seg grønn. Folk ER forkjølet i høst- og vinterhalvåret.

Anonymkode: a408f...181

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forkjølelse er ikke grunn til å være hjemme. 

Folk som har ungen 8-10 timer i barnehage når de ikke har behov pga jobb eller sykdom burde ikke formert seg, og ungene har det nok bedre i bhg enn hjemme. 

Anonymkode: b87e6...bdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gitt opp å bli forundret over slikt før, jeg tenker nå bare stakkars barn. Jeg er så heldig at jeg har jobbet turnus og enkelt kunne bytte vakt når unegne har vært pjuske slik at de kan ha fått korte dager eller vært hjemme. Jeg trr vi har sluppet unna med mange sykebarn dager siden de har vært hjemme eller hatt korte dager når de har vært pjuske. De har sjeldent eller aldri blitt skikkelig syke. Noen runder med omgangsyken, feber men det er nesten det som er mer enn pjuske også. 

Anonymkode: 5d6de...bbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet bo selvsagt om ALT som foregår i livet til alle familiene tilknyttet barnehagen. Sannelig bra vi har sånne som deg som har så hod oversikt over andres liv, HI. 

Anonymkode: b0c5e...793

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du vet bo selvsagt om ALT som foregår i livet til alle familiene tilknyttet barnehagen. Sannelig bra vi har sånne som deg som har så hod oversikt over andres liv, HI. 

Anonymkode: b0c5e...793

Ja har såpass innsikt at jeg ser det er en haug med udugelige mødre der ute som alltid setter sine egene behov foran barna ! Og ja jeg har all rett til å si at jeg syns det er kvalmt og helt tragisk at andre skal passe barna deres opp mot 10 timer så de får alenetid !!! Tragisk 

Anonymkode: eda10...91b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som jobber i barnehage må være glad for at den blir brukt. Helt utrolig hva de av og til legger seg oppi. Jeg ble tatt inn til samtale, for barnet mitt ikke følgte vaksinasjonsprogrammet. De prøvde å presse oss til å følge programmet, men jeg satte de på plass. Hvis de ønsker å være helsesøster, lege eller lignende, så må de bytte jobb. Hva er det noen av disse barnehageansatte tror de er? 

Anonymkode: 178ab...b5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja har såpass innsikt at jeg ser det er en haug med udugelige mødre der ute som alltid setter sine egene behov foran barna ! Og ja jeg har all rett til å si at jeg syns det er kvalmt og helt tragisk at andre skal passe barna deres opp mot 10 timer så de får alenetid !!! Tragisk 

Anonymkode: eda10...91b

Beklager, men du er bare patetisk. Rett og slett. Gidder ikke en gang å diskutere med deg. 

Anonymkode: b0c5e...793

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Leverte tuppa i barnehagen nå. Den ene ungen mer snørrete enn den andre, stygg hoste osv osv. Flere av mødrene er hjemme vet jeg ( vet ikke min sak ) men disse barna blir jo levert til frokost og de er der enda når jeg henter etter jobbe 16.00.

Hvordan samfunn er det egentlig vi har fått ? Hvorfor får man barn når man sender dem i barnehagen i 8-9 timer mens mor jogger og går på kafé . 

De ansatte må jo irritere seg grønn over disse mødrene ... og ikke minst fedrene i pappaperm som også sender  poden 9 timer i barnehagen. Stakkars barn ......

Anonymkode: eda10...91b

Hvis ansatte irriterer seg grønn over at det kommer barn i barnehagen har de kanskje valgt feil jobb?? Finnes vel ikke noe mer ok hvis du jobber i barnehage at det faktisk er barn der???

Skal love deg, etter 22 år i bhg, at vi verken dømmer eller tenker slik du presiserer. Alle har sine grunner og det er slike som deg som bør gå i seg selv som sitter og dømmer folk for å faktisk ha barna sine i barnehagen "selv om de bare går på cafe og jogger hele dagen". Sladrekjerring er ordet som beskriver deg! Skjerp deg!

Anonymkode: efdac...a98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvis ansatte irriterer seg grønn over at det kommer barn i barnehagen har de kanskje valgt feil jobb?? Finnes vel ikke noe mer ok hvis du jobber i barnehage at det faktisk er barn der???

Skal love deg, etter 22 år i bhg, at vi verken dømmer eller tenker slik du presiserer. Alle har sine grunner og det er slike som deg som bør gå i seg selv som sitter og dømmer folk for å faktisk ha barna sine i barnehagen "selv om de bare går på cafe og jogger hele dagen". Sladrekjerring er ordet som beskriver deg! Skjerp deg!

Anonymkode: efdac...a98

Å joda, det gjør mange barnehageansatte

Anonymkode: aaa7a...60a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja har såpass innsikt at jeg ser det er en haug med udugelige mødre der ute som alltid setter sine egene behov foran barna ! Og ja jeg har all rett til å si at jeg syns det er kvalmt og helt tragisk at andre skal passe barna deres opp mot 10 timer så de får alenetid !!! Tragisk 

Anonymkode: eda10...91b

Din manglende evne til refleksjon er tragisk :P 

Anonymkode: 5efb9...60b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I vår barnehage er det makstid på 9 timer ihvertfall,  og mine er der ca 8,5, fordi jeg er på JOBB.  Og ja, de er der selvfølgelig selv om de er forkjøla,  skal man ha de hjemme hele vinterhalvåret mener du ? Du er kanskje ikke I full jobb selv. 

Anonymkode: 3e400...b94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skulle jeg vært hjemme hver gang sønnen min er litt forkjølet så kunne jeg like godt ha sagt opp jobben,for da hadde jeg vært ekstremt mye borte. Litt stygg hoste har jeg levert småen med også i barnehage. Har han feber derimot eller er slapp så holder jeg han selvsagt hjemme.

Anonymkode: 353fa...36e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja har såpass innsikt at jeg ser det er en haug med udugelige mødre der ute som alltid setter sine egene behov foran barna ! Og ja jeg har all rett til å si at jeg syns det er kvalmt og helt tragisk at andre skal passe barna deres opp mot 10 timer så de får alenetid !!! Tragisk 

Anonymkode: eda10...91b

Er det kun alenemøre i bhg til ungen(e) dine? Eller har disse ungene helt udugelige fedre også?

Og utrolig at du vet alt om familiene rundt deg.

Anonymkode: c3cbd...ffb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ungene ikke skulle vært i bhg hvis de var snørrete eller hostet, hadde de jo bare vært i bhg i perioden juni til august.

Anonymkode: c74da...268

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nok en av disse mammaene som går hjemme men leverer barna i barnehagen.

det du ikke vet er at jeg har en kronisk sykdom. Jeg er på sykehus 1-2 dager i uken fast og innimellom har jeg masse undersøkelser som er vanskelige å bytte tid på.

 

mine barn skal til ig med i barnehagen en dag i romjulen. Fordi far ikke får fri på jobben og jeg skal sitte flere timer på sykehus for å få diverse medisiner intravenøst.

 

alt dette vet selvsagt ikke du, fordi jeg synes det er flaut å være ufør, så jeg sier heller at jeg har valgt å gå hjemme. Barnehagen derimot er godt informert.

Anonymkode: 262bf...8f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er nok en av disse mammaene som går hjemme men leverer barna i barnehagen.

det du ikke vet er at jeg har en kronisk sykdom. Jeg er på sykehus 1-2 dager i uken fast og innimellom har jeg masse undersøkelser som er vanskelige å bytte tid på.

 

mine barn skal til ig med i barnehagen en dag i romjulen. Fordi far ikke får fri på jobben og jeg skal sitte flere timer på sykehus for å få diverse medisiner intravenøst.

 

alt dette vet selvsagt ikke du, fordi jeg synes det er flaut å være ufør, så jeg sier heller at jeg har valgt å gå hjemme. Barnehagen derimot er godt informert.

Anonymkode: 262bf...8f4

Dette.

Jeg og forresten. Jeg ser frisk og rask ut, men det er jeg ikke. Kanskje jeg setter opp en ekstra blid maske når jeg leverer, fordi jeg syns det er flaut å være syk. Jeg skammer meg faktisk for at jeg ikke kan dra på jobb og bidra til samfunnet jeg også. Trenger jeg at du sitter på din høye hest og dømmer meg? NEI. Så slutt å tro at du vet alt og kan alt - ting er ikke alltid som man tror.

Anonymkode: a408f...181

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt enig med hi her. I bhg til mitt barn ser jeg mange forkjøla unger med grønt snørr rennende ut av nesa og en forferdelig hoste. Noen av ungene burde virkelig blitt hjemme for egen del men også fordi de smittet andre unger. Vet om noen foreldre som er hjemme mens de sender sin syke unge i bhg, det synes jeg er overhodet ikke akseptabelt. Tipper foreldre gir ungen en paracel så den ser piggere ut og ikke har feber og da kan heller ikke de ansatte si at ungen må hjem pga feber. Jeg vet selv at sykt barn dager brukes opp utrolig fort men mener nå likevel at ungene oftere burde vært hjemme ved en forkjølelse for sin egen del og så de ikke smitter andre unger. 

Anonymkode: dfb60...54e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syke unger leveres i barnehagen - personalet blir smittet og må være hjemme - foreldrene til de samme barna som leverte poden med paracet i rumpa, feber og hoste, alternativt diaré og oppkast, klager over at det er dårlig bemannet og fremmede vikarer, og sånn går nu dagan. Jeg jobbet 18 år i barnehage og var utrolig mye syk, for jeg fikk alt som gikk, bortsett fra lus. Etter at jeg byttet beite har jeg oppdaget en verden der jeg er forkjøla to ganger i året og det er 8 år siden sist jeg hadde omgangssyke. Det er ikke tvil om at mange unger burde vært mer hjemme fra barnehagen. Jeg er heller ikke i tvil om at de aller fleste foreldrene strekker seg så langt de kan for å få det til. Allikevel er det i de fleste barnehager noen som smeller i ungene paracet (restene finner vi jo i bleia), "glemmer" å si at snuppa kasta opp på natta (" Jeg kasta opp i natt, jeg, men pappa sa at jeg ikke skulle si det!"), plastrer over de første vannkoppene osv, og leverer i barnehagen uansett. Det er sikkert mange og muligens gode grunner til det, men det ødelegger dessverre en del. Om det er mulig å få bukt med? Neppe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I vår barnehage kastet ett barn opp med levering så de dro hjem igjen,men dagen etterpå var de tilbake igjen å ville ha barnet i barnhagen igjen for far mente barnet kun hadde kastet opp pga barnet var bilsyk.De bor  5 minutter unna med bil..

Anonymkode: 353fa...36e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Himmel og hav skrev:

Syke unger leveres i barnehagen - personalet blir smittet og må være hjemme - foreldrene til de samme barna som leverte poden med paracet i rumpa, feber og hoste, alternativt diaré og oppkast, klager over at det er dårlig bemannet og fremmede vikarer, og sånn går nu dagan. Jeg jobbet 18 år i barnehage og var utrolig mye syk, for jeg fikk alt som gikk, bortsett fra lus. Etter at jeg byttet beite har jeg oppdaget en verden der jeg er forkjøla to ganger i året og det er 8 år siden sist jeg hadde omgangssyke. Det er ikke tvil om at mange unger burde vært mer hjemme fra barnehagen. Jeg er heller ikke i tvil om at de aller fleste foreldrene strekker seg så langt de kan for å få det til. Allikevel er det i de fleste barnehager noen som smeller i ungene paracet (restene finner vi jo i bleia), "glemmer" å si at snuppa kasta opp på natta (" Jeg kasta opp i natt, jeg, men pappa sa at jeg ikke skulle si det!"), plastrer over de første vannkoppene osv, og leverer i barnehagen uansett. Det er sikkert mange og muligens gode grunner til det, men det ødelegger dessverre en del. Om det er mulig å få bukt med? Neppe. 

Er stor forskjell på hva man får av sykdommer som voksen i bhg. Har selv jobbet i 8 år nå og enda ikke hatt omgangssyke eller influensa. Har hatt to runder med diaré, noen få runder med feber og et par bihulebetennelser på disse 8 årene. 

Dette selv om barna hoster, nyser og kliner snørr overalt. Jobber med både store og små. 

Anonymkode: 2c11a...60f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Så fordi dere er kronisk syke, så skal dere få lov til å sende syke barn i bhg? Skjerp dere!

Anonymkode: a2ca5...2b2

Hva vet du om meg og min diagnose? Jeg er inn og ut av sykehus, skal jeg drasse med meg en forkjølet unge bare fordi du mener det? Og hva mener du ungen skal finne på de 6 timene jeg får behandling?

Anonymkode: a408f...181

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hva vet du om meg og min diagnose? Jeg er inn og ut av sykehus, skal jeg drasse med meg en forkjølet unge bare fordi du mener det? Og hva mener du ungen skal finne på de 6 timene jeg får behandling?

Anonymkode: a408f...181

Du må jo ha et alternativ til de dagene barnet ikke kan i barnehagen. Om ungen er i dårlig form, så må den jo vøre hjemme, uavhengig av hvilken diagnose du har.

Anonymkode: fea9f...9c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...