Gå til innhold

Søren, er tom for oppvaskmaskinpulver og skulle så absolutt satt på maskinen.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gidder ikke kjøre bort til butikken nå akkurat, er egentlig på vei i seng😃 Men Ok, kanskje jeg skal ta sjansen på bittelitt zalo... 

Anonymkode: a8797...949

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Gidder ikke kjøre bort til butikken nå akkurat, er egentlig på vei i seng😃 Men Ok, kanskje jeg skal ta sjansen på bittelitt zalo... 

Anonymkode: a8797...949

Jeg gjorde det senest for to dager siden.. Ingen problem👌🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samme hva du gjør, IKKE bruk Zalo! Det flyter bare over. I så fall ville jeg heller ha brukt klesvaskepulver. Eller rent vann. Zalo får det til å skumme og boble over, og du får oversvømmelse.

Anonymkode: 94a23...646

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker en tråd her inne for noen år siden, da var det ei som hadde brukt zalo og oversvømmet kjøkkenet.

Å bruke zalo er risky business, bommer man på doserinen går det galt.

Anonymkode: 7b229...c53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bruk zalo det kan ødelegge pumpen i maskinen! Vask for hånd eller skyll det i maskinen med vann og kjøp pulver idag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Østerdølen skrev:

Bruk en liten dæsj Salmiakk.Den er fettløselig og skummer ikke. Både oppvask,maskin og rør blir rene =)

Salmiakk?? Hun skal vaske ting som man skal spise av, du vet det?? Har du sett varselstrekanten på flasken? 

Anonymkode: 16807...589

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Salmiakk?? Hun skal vaske ting som man skal spise av, du vet det?? Har du sett varselstrekanten på flasken? 

Anonymkode: 16807...589

SELVFØLGELIG!Tror du ikke vanlig vaskemiddel er giftig om du spiser det?Har du ikke lest advarselen på oppvaskmaskinpulverboksen kanskje?!Både etser og er livsfarlig,det også.Dette blir jo selvfølgelig skyldt bort på lik linje som alt annet.Herregud,at det er mulig sier jeg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Zalo har ødelagt mange maskiner. Bare flaks om den ikke blir ødelagt så ikke ta sjansen. Jeg ville vasket for hånd. Det tar ikke SÅ lang tid. Levde uten oppvaskmaskin i to år da min ble ødelagt og ser egentlig ikke problemet. Maskin er bare en luksus.

eventuelt skylle alt ås ingen matrester igjen og sette den på uten såpe. Men om du først skal skylle kan du jo likegreit bare vakse for hånd.

Anonymkode: 40f4c...c32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.11.2017 den 14.51, Østerdølen skrev:

SELVFØLGELIG!Tror du ikke vanlig vaskemiddel er giftig om du spiser det?Har du ikke lest advarselen på oppvaskmaskinpulverboksen kanskje?!Både etser og er livsfarlig,det også.Dette blir jo selvfølgelig skyldt bort på lik linje som alt annet.Herregud,at det er mulig sier jeg....

Ja, det står advarsel på min pose med maskinoppvaskmiddel om at man må skylle øynene dersom man får det i øynene. 

Det som er den store forskjellen her, er at oppvaskmaskinpulver klassifiseres som sterkt irriterende, mens salmiakk i tillegg er både basiske og etsende. Derfor er salmiakk farligere å bruke enn oppvaskmaskinpulver. Jeg ville ikke ha brukt det på noe som skal være i munnen eller i oppvaskmaskinen, men for all del, bruk det du. Her er en artikkel om det:

https://www.vg.no/forbruker/helse/foreldre-og-barn/pass-deg-for-vaskemidler/a/251742/

Anonymkode: 16807...589

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper du ikke gjorde det. Det kostet jobben min noen tusenlapper da noen puttet Zalo i oppvaskmaskinen. Zalo skummer jo, og skummet la seg, i følge rørleggeren, i alt av rør og utløp og gjorde at ting ikke fungerte som det skulle. Noen dråper Zalo kan derfor fort bli veldig dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det står advarsel på min pose med maskinoppvaskmiddel om at man må skylle øynene dersom man får det i øynene. 

Det som er den store forskjellen her, er at oppvaskmaskinpulver klassifiseres som sterkt irriterende, mens salmiakk i tillegg er både basiske og etsende. Derfor er salmiakk farligere å bruke enn oppvaskmaskinpulver. Jeg ville ikke ha brukt det på noe som skal være i munnen eller i oppvaskmaskinen, men for all del, bruk det du. Her er en artikkel om det:

https://www.vg.no/forbruker/helse/foreldre-og-barn/pass-deg-for-vaskemidler/a/251742/

Anonymkode: 16807...589

Så da kan ikke du spise mat som har ligget på kjøkkenbenken eller bordet der du har vasket med salmiakkvann,eller?Det er snakk om en kork salmiakk, som selvfølgelig skyldes bort i vask. Nå har jeg gjort dette flere ganger blant annet etter råd fra en vaskemaskinreperatør og selger (med veldig mange år på baken).  Han forklarte at dagens maskiner skylder så godt,at dette ikke er noe problem overhode. Det er faktisk verre med disse pulverputene,som ikke løses opp og blir liggende i maskinen enn en kork med flytende salmiakk. Men,men,helt opp til deg å være hysterisk. Da regner jeg med at du verken bruker klorin, salmiakk eller andre typer vaskemidler på verken kjøkkenbenker eller bord, om du er så bekymret.

Forresten,ser jeg at oppvaskemaskinmiddel er i samme kategori som klorin.....Det sier vel litt,gjør det ikke?

Endret av Østerdølen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Østerdølen skrev:

Så da kan ikke du spise mat som har ligget på kjøkkenbenken eller bordet der du har vasket med salmiakkvann,eller?Det er snakk om en kork salmiakk, som selvfølgelig skyldes bort i vask. Nå har jeg gjort dette flere ganger blant annet etter råd fra en vaskemaskinreperatør og selger (med veldig mange år på baken).  Han forklarte at dagens maskiner skylder så godt,at dette ikke er noe problem overhode. Det er faktisk verre med disse pulverputene,som ikke løses opp og blir liggende i maskinen enn en kork med flytende salmiakk. Men,men,helt opp til deg å være hysterisk. Da regner jeg med at du verken bruker klorin, salmiakk eller andre typer vaskemidler på verken kjøkkenbenker eller bord, om du er så bekymret.

Forresten,ser jeg at oppvaskemaskinmiddel er i samme kategori som klorin.....Det sier vel litt,gjør det ikke?

Hvordan ser du det?

Er det noen som bruker klorin eller salmiakk på benker og bord da?

Anonymkode: 885bb...105

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan ser du det?

Er det noen som bruker klorin eller salmiakk på benker og bord da?

Anonymkode: 885bb...105

Jeg vasker benker og bord med salmiakkvann ;)

 

Anonymkode: 86bbd...d37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Østerdølen skrev:

Så da kan ikke du spise mat som har ligget på kjøkkenbenken eller bordet der du har vasket med salmiakkvann,eller?Det er snakk om en kork salmiakk, som selvfølgelig skyldes bort i vask. Nå har jeg gjort dette flere ganger blant annet etter råd fra en vaskemaskinreperatør og selger (med veldig mange år på baken).  Han forklarte at dagens maskiner skylder så godt,at dette ikke er noe problem overhode. Det er faktisk verre med disse pulverputene,som ikke løses opp og blir liggende i maskinen enn en kork med flytende salmiakk. Men,men,helt opp til deg å være hysterisk. Da regner jeg med at du verken bruker klorin, salmiakk eller andre typer vaskemidler på verken kjøkkenbenker eller bord, om du er så bekymret.

Forresten,ser jeg at oppvaskemaskinmiddel er i samme kategori som klorin.....Det sier vel litt,gjør det ikke?

Jeg bruker verken salmiakk eller klorin i mitt hus. Eller sånne oppvaskputer i oppvaskmaskinen. Du må gjerne kalle meg hysterisk, men å ty til slik hersketeknikk sier jo mye om deg. 

Anonymkode: 16807...589

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vasker benker og bord med salmiakkvann ;)

 

Anonymkode: 86bbd...d37

Hvorfor? Jeg har aldri hatt det eller klorin i hus engang

Anonymkode: 885bb...105

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg bruker verken salmiakk eller klorin i mitt hus. Eller sånne oppvaskputer i oppvaskmaskinen. Du må gjerne kalle meg hysterisk, men å ty til slik hersketeknikk sier jo mye om deg. 

Anonymkode: 16807...589

Nå var det du som tydde til hersketeknikk i utgangspunkte,ved ditt første svar på mitt innlegg.Så på seg selv kjenner man andre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor? Jeg har aldri hatt det eller klorin i hus engang

Anonymkode: 885bb...105

Noen bruker faktisk disse vaskemidlene,fordi de er fettløselige og desinfiserende,noe som er veldig greit på et kjøkken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...