Gå til innhold

Døtrene mine nekter å møte den nye typen


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvor ofte får du ny kjæreste? 

Anonymkode: 9e1c8...41e

Jeg skjemmes over antallet, det er ikke noe jeg er stolt over. Tror jeg har hatt 8 stykker i min eldste datters liv og 4 stykker i min yngste datters liv. Han jentene fremdeles trodde jeg var sammen med, var jeg sammen med i 10 år. 
Den nye mannen jeg har møtt ser svært frem til å møte jentene, og jeg blir oppriktig flau over oppførselen deres og holdningene dem har gjort seg- uten å møte han. Jeg har gitt dem ut neste uke på seg, da skal dem få møte både mannen og barna hans i samme slengen- etter eget ønske. De tror det blir mindre kleint hvis vi tar alle i samme slengen...

Den eldste jenta tjener ikke på å bo hos meg, hun betaler husleie- etter eget ønske. Hun kan flytte inn til faren som har bedre råd enn meg og bo der gratis hvis hun ønsker. 

Hi

 

Anonymkode: e80e7...861

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skjemmes over antallet, det er ikke noe jeg er stolt over. Tror jeg har hatt 8 stykker i min eldste datters liv og 4 stykker i min yngste datters liv. Han jentene fremdeles trodde jeg var sammen med, var jeg sammen med i 10 år. 
Den nye mannen jeg har møtt ser svært frem til å møte jentene, og jeg blir oppriktig flau over oppførselen deres og holdningene dem har gjort seg- uten å møte han. Jeg har gitt dem ut neste uke på seg, da skal dem få møte både mannen og barna hans i samme slengen- etter eget ønske. De tror det blir mindre kleint hvis vi tar alle i samme slengen...

Den eldste jenta tjener ikke på å bo hos meg, hun betaler husleie- etter eget ønske. Hun kan flytte inn til faren som har bedre råd enn meg og bo der gratis hvis hun ønsker. 

Hi
 

Anonymkode: e80e7...861

Du har tydeligvis ikke lært særlig mye i livet ditt, og det er helt tydelig at du setter deg selv foran barna dine.

Etter det du skriver her tror jeg egentlig at du troller, for du kan ikke seriøst mene at du krever at ungene dine skal måtte møte en ny mann og hans barn når de knapt har fått med seg at du ikke lenger er sammen med han som har vært en del av livene deres i ti år??? Egoisme på høy plan.

Ser du virkelig ikke selv parallellen mellom ungene dine? Din eldste ble presentert for enda en ny mann - nr. åtte - da hun var 14 år. Nå forsøker hun å få deg til å ta til fornuft slik at søsteren som nå er 14 skal få slippe å gå gjennom det du har utsatt eldste for.

Men drit i barna dine bare du får det slik du vil - ikke sant?

Hvis den nye mannen - nr. ni - virkelig er "mannen i ditt liv" så respekterer han at ungene dine trenger tid på seg. Hvis han ikke respekterer det er han ikke verdt å samle på. Du burde ha lært noe av dine tidligere erfaringer...

Anonymkode: b938b...033

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skjemmes over antallet, det er ikke noe jeg er stolt over. Tror jeg har hatt 8 stykker i min eldste datters liv og 4 stykker i min yngste datters liv. Han jentene fremdeles trodde jeg var sammen med, var jeg sammen med i 10 år. 
Den nye mannen jeg har møtt ser svært frem til å møte jentene, og jeg blir oppriktig flau over oppførselen deres og holdningene dem har gjort seg- uten å møte han. Jeg har gitt dem ut neste uke på seg, da skal dem få møte både mannen og barna hans i samme slengen- etter eget ønske. De tror det blir mindre kleint hvis vi tar alle i samme slengen...

Den eldste jenta tjener ikke på å bo hos meg, hun betaler husleie- etter eget ønske. Hun kan flytte inn til faren som har bedre råd enn meg og bo der gratis hvis hun ønsker. 

Hi

 

Anonymkode: e80e7...861

Ja, egoismen kjenner visst ingen grenser desverre. 14 åringen har en pappa, og har hatt en stefar i 10 år, og nå skal dere leke happyfamily med en ny mann og han sine barn 3 uker etter at hun har fått vite om han og skjønt at det er over med stefar. Du er flau over oppførselen til jentene dine, men det er du som burde skjemmes, ikke de

Anonymkode: f8585...eff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skjemmes over antallet, det er ikke noe jeg er stolt over. Tror jeg har hatt 8 stykker i min eldste datters liv og 4 stykker i min yngste datters liv. Han jentene fremdeles trodde jeg var sammen med, var jeg sammen med i 10 år. 
Den nye mannen jeg har møtt ser svært frem til å møte jentene, og jeg blir oppriktig flau over oppførselen deres og holdningene dem har gjort seg- uten å møte han. Jeg har gitt dem ut neste uke på seg, da skal dem få møte både mannen og barna hans i samme slengen- etter eget ønske. De tror det blir mindre kleint hvis vi tar alle i samme slengen...

Den eldste jenta tjener ikke på å bo hos meg, hun betaler husleie- etter eget ønske. Hun kan flytte inn til faren som har bedre råd enn meg og bo der gratis hvis hun ønsker. 

Hi

 

Anonymkode: e80e7...861

Hyggelig mor du er du....

Anonymkode: 04e17...ec9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Problemet" er at jentene er hos meg HELE tiden! De er aldri til fedrene sine omtrent, så når skal jeg eventuelt kunne møte mye menn uten å involvere dem? Det er ikke så lett dere. Denne forelskelsen kom som lyn fra klar himmel, jeg var absolutt ikke forberedt på å møte ny mann nå. 

Jeg føler ikke det handlet om egoisme, da jeg er tilstede for dem så og si hele tiden. Jeg har behov for fri selv, å trå i tenåringshormoner døgnet rundt alene er ikke barebare. Jeg trenger å komme meg ut!

Anonymkode: e80e7...861

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du forstår ikke forskjell på å gre seg og rive av seg håret. Du kan fint treffe kjæresten på ettermiddag/kveld noen timer innimellom uten at ungene trenger vite om han. Du kan til og med slå en hvit en og si du er å trener/besøker ei venninne etc. 

Jeg syns du bør stoppe opp og trekke pusten. Avlys alle forventninger i begge leire om et møte. Date typen over en middag etc og slå deg til ro med det noen mnd

Gjør det klart for ungene at du er med kjæreste (siden de nå uansett vet om han), men at dere vil bruke tid på og bli kjent først, før barn involveres. 

Og slutt å la fjortisen være alene på natta! 

Det hele dreier seg om følelser. Følelser for en mann de mister kontakt med, men for fjortisen har vært der hele hennes liv. Følelsen av og i en sårbar periode bli oversett til fordel for en fremmed osv Du må gi barna dine tid til omstilling! 

Anonymkode: bf005...f7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker det er på tide at du prioriterer barna. De reagerer tydelig negativt på dette og det synes jeg er en naturlig reaksjon.

Det ser ut som de har blitt kjent med mange menn gjennom årenes løp, jeg kan forstå at de ikke har noen interesse av det.

Sett deg selv til side en stund og ha fokus på jentene dine sin hverdag👍

 

Anonymkode: e107f...06b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du forstår ikke forskjell på å gre seg og rive av seg håret. Du kan fint treffe kjæresten på ettermiddag/kveld noen timer innimellom uten at ungene trenger vite om han. Du kan til og med slå en hvit en og si du er å trener/besøker ei venninne etc. 

Jeg syns du bør stoppe opp og trekke pusten. Avlys alle forventninger i begge leire om et møte. Date typen over en middag etc og slå deg til ro med det noen mnd

Gjør det klart for ungene at du er med kjæreste (siden de nå uansett vet om han), men at dere vil bruke tid på og bli kjent først, før barn involveres. 

Og slutt å la fjortisen være alene på natta! 

Det hele dreier seg om følelser. Følelser for en mann de mister kontakt med, men for fjortisen har vært der hele hennes liv. Følelsen av og i en sårbar periode bli oversett til fordel for en fremmed osv Du må gi barna dine tid til omstilling! 

Anonymkode: bf005...f7a

Dette  ! HI ta til deg dette

Anonymkode: 04e17...ec9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

"Problemet" er at jentene er hos meg HELE tiden! De er aldri til fedrene sine omtrent, så når skal jeg eventuelt kunne møte mye menn uten å involvere dem? Det er ikke så lett dere. Denne forelskelsen kom som lyn fra klar himmel, jeg var absolutt ikke forberedt på å møte ny mann nå. 

Jeg føler ikke det handlet om egoisme, da jeg er tilstede for dem så og si hele tiden. Jeg har behov for fri selv, å trå i tenåringshormoner døgnet rundt alene er ikke barebare. Jeg trenger å komme meg ut!

Anonymkode: e80e7...861

Du får da visst til å møte nye menn. 

Hva med å roe ned litt og kjenne på å ikke ha kjæreste hele tiden? 

Døtrene dine sier at de ikke vil møte en ny mann et par uker etter at de skjønte at deres stefar gjennom ti år er borte. Hør på de og ikke oppfør deg som en tankeløs tenåring selv. 

Det virker jo som 24 åringen har tatt på seg voksenrollen i familien. 

Anonymkode: 5b2cf...c10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skjemmes over antallet, det er ikke noe jeg er stolt over. Tror jeg har hatt 8 stykker i min eldste datters liv og 4 stykker i min yngste datters liv. Han jentene fremdeles trodde jeg var sammen med, var jeg sammen med i 10 år. 
Den nye mannen jeg har møtt ser svært frem til å møte jentene, og jeg blir oppriktig flau over oppførselen deres og holdningene dem har gjort seg- uten å møte han. Jeg har gitt dem ut neste uke på seg, da skal dem få møte både mannen og barna hans i samme slengen- etter eget ønske. De tror det blir mindre kleint hvis vi tar alle i samme slengen...

Den eldste jenta tjener ikke på å bo hos meg, hun betaler husleie- etter eget ønske. Hun kan flytte inn til faren som har bedre råd enn meg og bo der gratis hvis hun ønsker. 

Hi

 

Anonymkode: e80e7...861

Å, det er så mye jeg vil si til deg! Forelskelse er midlertidig galskap, og det viser du nå! 

Vær sammen med kjæresten din på ettermiddagstid, når minstejenta overnatter hos en venninne, en helgeførmiddag... 

24-åringen har opplevd 8 kjærester på 10 år, før det ble stabilt med exen, som du var sammen med i 10 år. Så er det slutt (eller ikke) i noen mnd, før de får vite om nåværende kjæreste for to uker siden. Som de nå blir tvunget til å forholde seg til både han og hans barn, i løpet av neste uke, fordi du er forelsket og lei av å trå i tenåringshormoner hele dagen. 

Den eldste datteren din verner om den yngste. Dette er ikke bra for noen! Sett bremsene på, sier ikke at du skal være sammen med barna 24 timer i døgnet, men gi den tid til å akseptere endringen, ellers kommer du til å endr opp med dårlig forhold til begge jentene dine, som garantert vil føle seg tilsidesatt og byttet ut hvis du fortsetter i dette tempoet. 

Les svarene godt, det er mye fornuftig som er skrevet her!! 

Anonymkode: fb1d6...eb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst... jeg er 99% alene med mine 3 barn også og det er faktisk ikke så stort problem å sette barna sine først de få årene det er snakk om... Din eldste ser jo ut til å ha hatt et ganske så ustabilt liv hos deg med mange forskjellige menn inn og ut av livet..  Det er en påkjenning for alle og en hver... 

Mine barn har opplevd å få 3 nye stemødre på 4 år og de orker rett og slett ikke å være hos far lenger fordi det er for tøft å hele tiden skulle ta avskjed med mennesker de har blitt kjent med og glad i.. 

Tenk litt på barna nå HI.. Gi dem tid til å sørge over stefar.. eksperter anbefaler å gi barn minst et år på å bearbeide og tilvenne seg den nye situasjonen før man introduserer ny partner... kanskje noe du burde prøve å følge... tror ikke du ønsker at barna skal se tilbake på deg som uansvarlig og egoistisk når de blir voksne?

Anonymkode: 767b4...082

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Seriøst... jeg er 99% alene med mine 3 barn også og det er faktisk ikke så stort problem å sette barna sine først de få årene det er snakk om... Din eldste ser jo ut til å ha hatt et ganske så ustabilt liv hos deg med mange forskjellige menn inn og ut av livet..  Det er en påkjenning for alle og en hver... 

Mine barn har opplevd å få 3 nye stemødre på 4 år og de orker rett og slett ikke å være hos far lenger fordi det er for tøft å hele tiden skulle ta avskjed med mennesker de har blitt kjent med og glad i.. 

Tenk litt på barna nå HI.. Gi dem tid til å sørge over stefar.. eksperter anbefaler å gi barn minst et år på å bearbeide og tilvenne seg den nye situasjonen før man introduserer ny partner... kanskje noe du burde prøve å følge... tror ikke du ønsker at barna skal se tilbake på deg som uansvarlig og egoistisk når de blir voksne?

Anonymkode: 767b4...082

Igjen, en 24-åring er ikke et BARN (!), selv om hun velger å bo hos mor i stedet for å være selvstendig. Bruker du å blande deg inn i hva din mor driver med? Hvor "få" år blir det snakk om her, når eldste er 6 år over myndighetsalder, og yngste blir myndig om 4 år? Når kan man begynne å sette seg selv først, når barna er 50?

Anonymkode: 2654e...834

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Seriøst... jeg er 99% alene med mine 3 barn også og det er faktisk ikke så stort problem å sette barna sine først de få årene det er snakk om... Din eldste ser jo ut til å ha hatt et ganske så ustabilt liv hos deg med mange forskjellige menn inn og ut av livet..  Det er en påkjenning for alle og en hver... 

Mine barn har opplevd å få 3 nye stemødre på 4 år og de orker rett og slett ikke å være hos far lenger fordi det er for tøft å hele tiden skulle ta avskjed med mennesker de har blitt kjent med og glad i.. 

Tenk litt på barna nå HI.. Gi dem tid til å sørge over stefar.. eksperter anbefaler å gi barn minst et år på å bearbeide og tilvenne seg den nye situasjonen før man introduserer ny partner... kanskje noe du burde prøve å følge... tror ikke du ønsker at barna skal se tilbake på deg som uansvarlig og egoistisk når de blir voksne?

Anonymkode: 767b4...082

Den ene ER voksen, så hva hun vil se tilbake på når hun "blir" voksen, er irrelevant. Er enig med flere her at hun ikke bør tvinge dem til å møte denne mannen, men hun må da kunne invitere ham hjem til SEG SELV på en kaffe i en time? Eller skal han ha portforbud hos henne i ett år, samtidig som hun ikke kan dra til ham, fordi 14-åringen kan tro at de har sex, og bli såret?

Anonymkode: 2654e...834

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Igjen, en 24-åring er ikke et BARN (!), selv om hun velger å bo hos mor i stedet for å være selvstendig. Bruker du å blande deg inn i hva din mor driver med? Hvor "få" år blir det snakk om her, når eldste er 6 år over myndighetsalder, og yngste blir myndig om 4 år? Når kan man begynne å sette seg selv først, når barna er 50?

Anonymkode: 2654e...834

Du tror ikke at «barnet» på 24 blander seg på vegne av sin yngre søster, på bakgrunn av hennes egne tidligere erfaringer? 

Anonymkode: fb1d6...eb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skjemmes over antallet, det er ikke noe jeg er stolt over. Tror jeg har hatt 8 stykker i min eldste datters liv og 4 stykker i min yngste datters liv. Han jentene fremdeles trodde jeg var sammen med, var jeg sammen med i 10 år. 
Den nye mannen jeg har møtt ser svært frem til å møte jentene, og jeg blir oppriktig flau over oppførselen deres og holdningene dem har gjort seg- uten å møte han. Jeg har gitt dem ut neste uke på seg, da skal dem få møte både mannen og barna hans i samme slengen- etter eget ønske. De tror det blir mindre kleint hvis vi tar alle i samme slengen...

Den eldste jenta tjener ikke på å bo hos meg, hun betaler husleie- etter eget ønske. Hun kan flytte inn til faren som har bedre råd enn meg og bo der gratis hvis hun ønsker. 

Hi

 

Anonymkode: e80e7...861

Jøss. Mor er flaggermus men mener det er barna som er problemet her? Jesus gråt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk at du snakker med dine foreldre. Der forteller di at nå er forholdet dems over, det fungerer ikke lengre. 

Du ser mnd går, dine foreldre er fortatt gode venner, og du ser at det kanskje ikke er helt over alikavell. Du ser dem fungerer sammen, kanskje familien fortatt kan være en familie alikavell. 

Plutselig er det en ny mann. Moren din er sjeldent hjemme, og du blir mye alene hjemme, også om natten. Du trenger å omstille deg, grundig. For fungerende pappa er borte, og siden det ikke er noe biologisk bånd der, må du kommer over det. 

Så kommer moren din å skal leke familie. Du må møte han, med stor H, fort. Du må møte barna hans. Dere skal liksom være en familie. Denne ukjente mannen, som moren snaut kjenner selv, og dere, skal være sammen nå. Å hvis du er usikker på denne UKJENTE FREMMENDE mannen, blir moren din sur. For denne mannen er vist så fantastisk. 

Jeg vil tro 24 åringen prøver å passe på 14 åringen siden du ikke gjør det. Dette er for dem en FREMMED, UKJENT mann, som gjør at mamman deres ikke stiller opp lengre på samme måte som før. Og som i tillegg lager konflikter fordi di ikke vil møte ham, før di er sikre på at dette er en god mann for både deg og dem.

Stakkars 14 åring som plutselig mister litt av mamman sin på 14 dagers varsel. Og stakkars 24 åringen som føler hun må være beskyttende ovenfor 14 åringen. 

 

Di har ikke møtt en ny, spennende mann. Du har... 

Hvis dette var en venninne du hadde møtt for 14 dager siden, hadde du hatt samme holdning da? Hadde det vært flaut om di ikke hadde villet møte venninnen din også? 

Anonymkode: d0d58...ad5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, sug lut skrev:

Jøss. Mor er flaggermus men mener det er barna som er problemet her? Jesus gråt.

Det var da virkelig rette ræva som feis om det med flaggermus :D:D 

Anonymkode: 2654e...834

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tenk at du snakker med dine foreldre. Der forteller di at nå er forholdet dems over, det fungerer ikke lengre. 

Du ser mnd går, dine foreldre er fortatt gode venner, og du ser at det kanskje ikke er helt over alikavell. Du ser dem fungerer sammen, kanskje familien fortatt kan være en familie alikavell. 

Plutselig er det en ny mann. Moren din er sjeldent hjemme, og du blir mye alene hjemme, også om natten. Du trenger å omstille deg, grundig. For fungerende pappa er borte, og siden det ikke er noe biologisk bånd der, må du kommer over det. 

Så kommer moren din å skal leke familie. Du må møte han, med stor H, fort. Du må møte barna hans. Dere skal liksom være en familie. Denne ukjente mannen, som moren snaut kjenner selv, og dere, skal være sammen nå. Å hvis du er usikker på denne UKJENTE FREMMENDE mannen, blir moren din sur. For denne mannen er vist så fantastisk. 

Jeg vil tro 24 åringen prøver å passe på 14 åringen siden du ikke gjør det. Dette er for dem en FREMMED, UKJENT mann, som gjør at mamman deres ikke stiller opp lengre på samme måte som før. Og som i tillegg lager konflikter fordi di ikke vil møte ham, før di er sikre på at dette er en god mann for både deg og dem.

Stakkars 14 åring som plutselig mister litt av mamman sin på 14 dagers varsel. Og stakkars 24 åringen som føler hun må være beskyttende ovenfor 14 åringen. 

 

Di har ikke møtt en ny, spennende mann. Du har... 

Hvis dette var en venninne du hadde møtt for 14 dager siden, hadde du hatt samme holdning da? Hadde det vært flaut om di ikke hadde villet møte venninnen din også? 

Anonymkode: d0d58...ad5

Bruker du å spørre om lov hos barna til å invitere hjem nye ukjente kvinner (venninner) på kaffe, middag, film og sånt? Det gjør ikke jeg...

Anonymkode: 2654e...834

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det var da virkelig rette ræva som feis om det med flaggermus :D:D 

Anonymkode: 2654e...834

Og igjen, hvorfor fortsetter folk å omtale en TJUEFIREÅRING som barn?

Anonymkode: 2654e...834

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg nektet å møte den nye dama til pappa også, selv om jeg hadde passert 30. Han var sååå ivrig på at hun skulle møte barna hans, ca en uke etter at han gikk fra mamma, og forventet at vi skulle være så glade på hans vegne og være interesserte i å høre alt om henne og forholdet deres og hvor lykkelig han var. Det skjedde ikke, for å si det sånn.

Han hadde holdt på med henne på si i et par år før han gikk fra mamma da, men det var jo vi lykkelig uvitende om. Han får gjøre som han vil, men jeg forbeholder meg retten til å ikke involveres i det.

Det ble slutt noen uker senere da, så like greit jeg ikke brukte energi på det.

Anonymkode: 0976d...e33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det var da virkelig rette ræva som feis om det med flaggermus :D:D 

Anonymkode: 2654e...834

Javel? Interessant. Hva tror du egentlig flaggermus betyr i denne konteksten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, sug lut skrev:

Javel? Interessant. Hva tror du egentlig flaggermus betyr i denne konteksten?

Ei flyfille som tenker med musa. Slik du alltid bruker uttrykket "flaggermus" når du snakker om kvinner med flere enn 1 partner i løpet av livet.

Anonymkode: 2654e...834

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...