Gå til innhold

Døtrene mine nekter å møte den nye typen


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

For 2 uker siden fortalte jeg barna mine på 24 og 14 at jeg hadde funnet meg ny mann. Dem ble mildt sagt ikke glad for nyheten. Siden den tid har jeg møtt mye motstand fra begge, og de nekter møte han. Dem sier selv at det kom brått på, noe jeg i og for seg kan forstå, da eksen var innom for en liten mnd. siden og de trodde vi enda var sammen. 

Eldste på 24 bor hjemme en periode grunnet videreutdanning, men hun er den som er "verst". Bare jeg skal på besøk til han flakker hun med øynene. Da jeg overnattet der ble hun sint. 

Jeg blir oppgitt. Synes dette begynner å bli svært flaut. Den nye typen og barna hans har bedt om å få komme på besøk for å se hvordan vi har det, samt møte barna mine. Hvordan gå frem??

Anonymkode: e80e7...861

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor presse barna til å møte han? La de trasse til de går lei. I mellomtiden får du leve to separate liv. 

Anonymkode: 562be...d15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor presse barna til å møte han? La de trasse til de går lei. I mellomtiden får du leve to separate liv. 

Anonymkode: 562be...d15

Dem sier de gruer seg til å møte han er redd for å si eller gjøre noe dumt. Derfor tenker jeg at det beste er vel at dem hopper i det og blir ferdig med første gang, fremfor å grue seg og bygge opp en mur hvor dem ikke tør møte han og barna i det hele og store. Eller er jeg helt på ville veier her?

Anonymkode: e80e7...861

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

For 2 uker siden fortalte jeg barna mine på 24 og 14 at jeg hadde funnet meg ny mann. Dem ble mildt sagt ikke glad for nyheten. Siden den tid har jeg møtt mye motstand fra begge, og de nekter møte han. Dem sier selv at det kom brått på, noe jeg i og for seg kan forstå, da eksen var innom for en liten mnd. siden og de trodde vi enda var sammen. 

Eldste på 24 bor hjemme en periode grunnet videreutdanning, men hun er den som er "verst". Bare jeg skal på besøk til han flakker hun med øynene. Da jeg overnattet der ble hun sint. 

Jeg blir oppgitt. Synes dette begynner å bli svært flaut. Den nye typen og barna hans har bedt om å få komme på besøk for å se hvordan vi har det, samt møte barna mine. Hvordan gå frem??

Anonymkode: e80e7...861

Altså, når din datter på 24 (voksen altså) bor hjemme hos deg for å spare penger, bør hun spare seg for å være frekk og himle med øyne. Hva har hun med hvor du overnatter? Du er voksen dame med eget liv. Hun er voksen og bør ikke lenger tas hensyn til ved at du gjemmer deg eller venter til hun flytter ut som 30-åring før du kaster ditt blikk på en mann igjen. Jeg hadde gitt beskjed til 24-åringen at hvis hun ikke likte å bo hjemme og laget helvete for meg, fikk hun skaffe seg en egen leilighet og betale for den selv. Da tror jeg pipa hadde fått annen lyd. Jeg tror også at 14-åringen muligens påvirkes av storesøster.

På annen side så bør du ikke pushe dem for å møte ham. Men din VOKSEN datter (og heller ikke din 14-åring) har ingen bestemmelsesrett over hvem du har på besøk. Så lenge dere ikke kliner og koser foran døtrene dine, har de ingenting de skulle ha sagt. På lik linje som de ikke har noe vetorett på hvilke venninner du inviterer hjem. Det er ditt hjem.

Anonymkode: 2654e...834

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dem sier de gruer seg til å møte han er redd for å si eller gjøre noe dumt. Derfor tenker jeg at det beste er vel at dem hopper i det og blir ferdig med første gang, fremfor å grue seg og bygge opp en mur hvor dem ikke tør møte han og barna i det hele og store. Eller er jeg helt på ville veier her?

Anonymkode: e80e7...861

Du må i hvert fall snakke med dem. Det høres ikke ut som den eldste gruer seg for å gjøre noe dumt, hun lager jo bare drama som en liten fjortis. Hvem i alder av 24 himler med øyne og blir sur fordi mor overnatter utenfor hjemmet?

Anonymkode: 2654e...834

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den på 24 må det da være mulig å be skjerpe seg?! 14-åringen blir sikkert mest påvirket av den på 24, tenker jeg... Men når du er voksen bør man ikke legge seg opp i hva foreldrene gjør. Herlighet, hadde tatt seg ut om jeg skulle ment noe om mamma og pappa sitt kjærlighetsliv 😂🤦🏻‍♀️ De ble skilt når jeg var 5, og giftet seg på nytt m andre når jeg var 17, og ga meg nye søsken før pappa ble skilt igjen når jeg ble 24

Den på 24 kan du jo faktisk be flytte ut hvis hun ikke skjerper seg. -Ditt hus, forlang respekt. 

Oppdragelse stopper ikke etter tenårene tydeligvis 😏

Anonymkode: b4398...5b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor presse barna til å møte han? La de trasse til de går lei. I mellomtiden får du leve to separate liv. 

Anonymkode: 562be...d15

Hvordan kan HI leve to separate liv, hvis begge døtrene bor hjemme 100 %? Hvordan skal hun kunne møte kjæresten, hvis eldste lager drama både når han er på besøk hos HI og når HI er på besøk hos ham? Her er det på tide med grei beskjed om at 24-åringen ikke styrer hvem mor omgås.

Anonymkode: 2654e...834

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hele kommer an på hvor lenge det er siden bruddet med ex`n (faren deres?) Dersom de trodde at dere fremdeles er sammen bare for en liten mnd siden, så høres det ut som om det ikke er lenge siden bruddet? I så fall synes jeg det er for tidlig å introdusere dem for den nye kjæresten din. Hvor lenge er det siden dere ble sammen? Et det et helt ferskt forhold, så tenker jeg at du godt kan vente.

Uansett skal din 24 år gamle datter ikke diktere livet ditt, men du må også respektere hennes ønske om å ikke treffe han nå. Gi det tid, så ordner det seg nok.

Anonymkode: aff1b...915

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det hele kommer an på hvor lenge det er siden bruddet med ex`n (faren deres?) Dersom de trodde at dere fremdeles er sammen bare for en liten mnd siden, så høres det ut som om det ikke er lenge siden bruddet? I så fall synes jeg det er for tidlig å introdusere dem for den nye kjæresten din. Hvor lenge er det siden dere ble sammen? Et det et helt ferskt forhold, så tenker jeg at du godt kan vente.

Uansett skal din 24 år gamle datter ikke diktere livet ditt, men du må også respektere hennes ønske om å ikke treffe han nå. Gi det tid, så ordner det seg nok.

Anonymkode: aff1b...915

Men hun blir jo også sur hvis HI drar til kjæresten! Skal hun i det hele tatt ikke møte andre mennesker, eventuelt kun møte de menneskene 24-åringen godkjenner?

Anonymkode: 2654e...834

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men hun blir jo også sur hvis HI drar til kjæresten! Skal hun i det hele tatt ikke møte andre mennesker, eventuelt kun møte de menneskene 24-åringen godkjenner?

Anonymkode: 2654e...834

Som jeg skrev over, så skal ikke 24 åringen diktere livet hennes. Å dra til kjæreste sin er noe helt annet enn å introdusere kjæresten for ungene sine. I hovedinnlegget ber hun om råd for hvordan gå frem for å få ungene til å treffe han. 

Anonymkode: aff1b...915

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Som jeg skrev over, så skal ikke 24 åringen diktere livet hennes. Å dra til kjæreste sin er noe helt annet enn å introdusere kjæresten for ungene sine. I hovedinnlegget ber hun om råd for hvordan gå frem for å få ungene til å treffe han. 

Anonymkode: aff1b...915

Så hun skal altså aldri ha kjæresten på besøk så lenge barna er uenig? Er ikke det litt for mye styring fra barnas side? Her spør jeg ikke barna hvem som kommer på besøk til meg. Jeg bare inviterer folk på kaffe, middag og diverse. Har aldri opplevd noen reaksjoner. Har heller aldri opplevd noen reaksjoner fra de to eldste da jeg fikk meg ny mann. Nå er vi gift på 8. året og har fått to felles barn, som mine eldste forguder. Når man har en 24-åring som prøver å diktere hvem mor skal treffe, så har man feilet i oppdragerrollen.

Anonymkode: 2654e...834

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Da eksen var innom for en liten mnd siden"? og "de trodde vi fremdeles var sammen"?? WTF? Driver du med eksen (som er faren, eller er dette en annen type?) ikke gir beskjed til døtrene dine om at det er slutt og forventer at de skal åpne armene sine for en ny mann med familie? 

Anonymkode: b1155...4e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men hun blir jo også sur hvis HI drar til kjæresten! Skal hun i det hele tatt ikke møte andre mennesker, eventuelt kun møte de menneskene 24-åringen godkjenner?

Anonymkode: 2654e...834

Problemet har ikke vært at jeg har dratt til han i den forstand, men at jeg har latt 14-åringen være alene hjemme til langt på natt i påvente av at hun skulle komme hjem fra jobb. Jeg tenker det er greit at 14-åringen overnatter alene hjemme, mens 24-åringen mener det er litt tidlig. 14-åringne er selvstendig og ordner seg fint selv. Vi har alarm i huset og jeg er ikke langt unna i tilfelle det skulle være noe. 

 

 

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det hele kommer an på hvor lenge det er siden bruddet med ex`n (faren deres?) Dersom de trodde at dere fremdeles er sammen bare for en liten mnd siden, så høres det ut som om det ikke er lenge siden bruddet? I så fall synes jeg det er for tidlig å introdusere dem for den nye kjæresten din. Hvor lenge er det siden dere ble sammen? Et det et helt ferskt forhold, så tenker jeg at du godt kan vente.

Uansett skal din 24 år gamle datter ikke diktere livet ditt, men du må også respektere hennes ønske om å ikke treffe han nå. Gi det tid, så ordner det seg nok.

Anonymkode: aff1b...915

Det ble brudd for flere mnd siden, men jentene har ikke trodd meg siden vedkommende har vandret inn og ut dørene her. Jeg har sagt det til dem gjentatte ganger, men de har ikke trodd meg. Derfor ble dem nok litt sjokkert, da dem ikke trodde alvor i det jeg sa. 

Hun sier hun ikke har noen problemer med å forlate huset hvis jeg får besøk. Hun kommer til å flytte ut på dagen uten problemer hvis hun finner det for godt. Hun har bodd alene i flere år og har god kontroll på  det meste. 

Synes dette er en vanskelig og kjip situasjon. Er ikke så greit å være meg om dagen, synes jeg!

Anonymkode: e80e7...861

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

"Da eksen var innom for en liten mnd siden"? og "de trodde vi fremdeles var sammen"?? WTF? Driver du med eksen (som er faren, eller er dette en annen type?) ikke gir beskjed til døtrene dine om at det er slutt og forventer at de skal åpne armene sine for en ny mann med familie? 

Anonymkode: b1155...4e8

Det er ikke faren deres, men en mann jeg har hatt i etterkant. Det ble brudd for flere mnd siden, men jentene har ikke trodd meg siden vedkommende har vandret inn og ut dørene her. Jeg har sagt det til dem gjentatte ganger, men de har ikke trodd meg. Derfor ble dem nok litt sjokkert, da dem ikke trodde alvor i det jeg sa. 

Anonymkode: e80e7...861

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan kan HI leve to separate liv, hvis begge døtrene bor hjemme 100 %? Hvordan skal hun kunne møte kjæresten, hvis eldste lager drama både når han er på besøk hos HI og når HI er på besøk hos ham? Her er det på tide med grei beskjed om at 24-åringen ikke styrer hvem mor omgås.

Anonymkode: 2654e...834

To separate liv i den forstand at hun ikke blander disse menneske med hverandre. Hvordan hun løser dette praktisk sett må hun finne ut av selv. 

Anonymkode: 562be...d15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Problemet har ikke vært at jeg har dratt til han i den forstand, men at jeg har latt 14-åringen være alene hjemme til langt på natt i påvente av at hun skulle komme hjem fra jobb. Jeg tenker det er greit at 14-åringen overnatter alene hjemme, mens 24-åringen mener det er litt tidlig. 14-åringne er selvstendig og ordner seg fint selv. Vi har alarm i huset og jeg er ikke langt unna i tilfelle det skulle være noe. 

 

 

Det ble brudd for flere mnd siden, men jentene har ikke trodd meg siden vedkommende har vandret inn og ut dørene her. Jeg har sagt det til dem gjentatte ganger, men de har ikke trodd meg. Derfor ble dem nok litt sjokkert, da dem ikke trodde alvor i det jeg sa. 

Hun sier hun ikke har noen problemer med å forlate huset hvis jeg får besøk. Hun kommer til å flytte ut på dagen uten problemer hvis hun finner det for godt. Hun har bodd alene i flere år og har god kontroll på  det meste. 

Synes dette er en vanskelig og kjip situasjon. Er ikke så greit å være meg om dagen, synes jeg!

Anonymkode: e80e7...861

Vel, der har du jo forklaringen din. Noen mnd er kort tid for dem å omrokere seg fra den ene kjæresten til den andre. Som sagt, gi det tid. Hvorfor haster det slik?

Anonymkode: aff1b...915

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Problemet har ikke vært at jeg har dratt til han i den forstand, men at jeg har latt 14-åringen være alene hjemme til langt på natt i påvente av at hun skulle komme hjem fra jobb. Jeg tenker det er greit at 14-åringen overnatter alene hjemme, mens 24-åringen mener det er litt tidlig. 14-åringne er selvstendig og ordner seg fint selv. Vi har alarm i huset og jeg er ikke langt unna i tilfelle det skulle være noe. 

 

 

Det ble brudd for flere mnd siden, men jentene har ikke trodd meg siden vedkommende har vandret inn og ut dørene her. Jeg har sagt det til dem gjentatte ganger, men de har ikke trodd meg. Derfor ble dem nok litt sjokkert, da dem ikke trodde alvor i det jeg sa. 

Hun sier hun ikke har noen problemer med å forlate huset hvis jeg får besøk. Hun kommer til å flytte ut på dagen uten problemer hvis hun finner det for godt. Hun har bodd alene i flere år og har god kontroll på  det meste. 

Synes dette er en vanskelig og kjip situasjon. Er ikke så greit å være meg om dagen, synes jeg!

Anonymkode: e80e7...861

Men hva de har trodd og ikke trodd, er deres eget problem. Det er ikke femåringer man snakker om her. Hvis du har gitt beskjed om at det var slutt, så burde de ha trodd på det. 24-åringen skal heller ikke ha noen meninger om hvordan du oppdrar ditt eget barn, hva er for tidlig og ikke. Det kan se ut som de to har rottet seg sammen mot deg. Det hadde jeg bare oversett.

Anonymkode: 2654e...834

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vel, der har du jo forklaringen din. Noen mnd er kort tid for dem å omrokere seg fra den ene kjæresten til den andre. Som sagt, gi det tid. Hvorfor haster det slik?

Anonymkode: aff1b...915

Nå har HI møtt en mann og blitt kjæreste med ham. Skal hun gjøre det slutt fordi det er for tidlig? Hva hvis det går 15 år til hun finner noen som hun er glad i? Fordi et "barn" på 24 år skal trasse?

Anonymkode: 2654e...834

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge har dere vert sammen da? Er det seriøst hadde jeg tatt det et steg videre. Gitt beskjed om at kjæresten kom på middag feks. Er du av typen som har hatt x-antall kjærester skjønner jeg at de reagerer.

Anonymkode: 48fa7...8fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hvor lenge har dere vert sammen da? Er det seriøst hadde jeg tatt det et steg videre. Gitt beskjed om at kjæresten kom på middag feks. Er du av typen som har hatt x-antall kjærester skjønner jeg at de reagerer.

Anonymkode: 48fa7...8fe

Det har den voksne 24-åringen fortsatt ingenting med. Skal mora også legge seg opp i hvor mange 24-åringen har datet eller ligget med?

Anonymkode: 2654e...834

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå har HI møtt en mann og blitt kjæreste med ham. Skal hun gjøre det slutt fordi det er for tidlig? Hva hvis det går 15 år til hun finner noen som hun er glad i? Fordi et "barn" på 24 år skal trasse?

Anonymkode: 2654e...834

Hvor skriver jeg at hun skal gjøre det slutt? Hun kan vente med å introdusere dem. 

Anonymkode: aff1b...915

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva venter du egentlig... Du har hatt minst 3 kjærester i deres liv. Med nærmest overlapp på de to siste.

At dine døtre ikke vil engasjere seg i et forhold som ikke har vart lenge høres ikke så dumt ut.

Har du mange partnere så mister barna dine troen på at partnerskap varer. Sånn er det bare.

Anonymkode: 3ddb7...0cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt at 24-åringen er bekymret for hvordan din "fly fra mann til mann" levemåte påvirker lillesøsteren på 14.

Anonymkode: 6973d...9d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du lar 14 åringen være alene hjemme på natten, for du må være hos den nye kjæresten? Jeg synes ikke det er greit.

Og det er bare få måneder siden det ble slutt med den forrige, og nå er det så seriøst med den nye. Skjønner godt at barna dine reagerer. Og du synes det ikke er greit å være deg om dagen? Nei, huff må du ta litt hensyn til barna dine, og ikke bare leve livets glade dager med den nye kjæresten. Mener ikke at du skal gjøre det slutt med kjæresten din, men det går an å ta litt hensyn til barna, og ta det med ro.

Anonymkode: e0fb7...299

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, hvis du gikk fra faren deres i 2017, og nå vil du ha inn en ny mann (fortsatt i 2017), så er det tidlig. Altfor tidlig.

Du kan selvfølgelig ikke forvente at de skal stå med åpne armer til en ny mann og nye stesøsken etter så kort tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...