Gå til innhold

Kan jeg kreve referat fra møtet i bhg?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vel, kanskje ikke helt ordrett, men det som hun skrev var i flere sider i løpet av møtet. Så det må være et referat. 

Anonymkode: 21705...065

Det er ikke et referat. Men hvis de sa at de skriver referat, så er det jo helt naturlig at du får en kopi. Men det referatet er ikke det samme som alle de sidene som ble skrevet under møtet.

Anonymkode: d0669...30f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

En seriøs barnehage skriver referat fra slike møter. 

Skolene er pliktige til å dokumentere slike tiltak. Er ikke barnehagene det også?

Hi, ring PPT for veiledning. Spør om du kan henvise barnet ditt dit. Tror det vil være til hjelp å ha en profesjonell som ikke jobber i barnehagen som større her 

Anonymkode: 025ab...7f9

Hva slags tiltak mener du?

Anonymkode: d0669...30f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, Anonym bruker said:

Hva slags tiltak mener du?

Anonymkode: d0669...30f

Et møte for å diskutere dette er vel et tiltak for at barnet får det bedre i bhg.

Min bhg skriver referat fra foreldresamtaler. Å ikke skrive referat fra et møte ville vært rart 

Anonymkode: 025ab...7f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan skrive referat selv og be dem godkjenne, eller du kan be om referat. Selvfølgelig kan du sende e post;

Jeg såg at dere noterte, kan dere sende meg referat? Etterpå, korrigerer du og dersom uenighet om referat, be om nytt møte. Neste gang tar du opp på bånd!

Anonymkode: 5782e...771

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg spurte under møtet om hvorfor «Ragnhild» skriver alt det jeg sier? Nei det var helt vanlig at man skrev referat under foreldre møter eller samtaler. Ja da tenker jeg da er det jo referat, og de gikk ikke gjennom den på slutten av samtalen heller fikk jeg ikke info om at de skulle skrive referat under møtet. Så da har jeg vel krav å se den?

Anonymkode: 21705...065

Men da har de jo sagt at de skal skrive referat! Ergo kan du be om å få en kopi. 

Men et referat er selvfølgelig ikke en nedtegnelse av alt som ble sagt på møtet. Selv om man tar mye notater er det ikke alt som blir med i referatet. 

Når jeg er referent i et møte tar jeg gjerne mye notater. Så redigerer jeg etterpå😀

Anonymkode: 3e28e...b53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 15. november 2017 den 22.38, Anonym bruker skrev:

Jeg spurte under møtet om hvorfor «Ragnhild» skriver alt det jeg sier? Nei det var helt vanlig at man skrev referat under foreldre møter eller samtaler. Ja da tenker jeg da er det jo referat, og de gikk ikke gjennom den på slutten av samtalen heller fikk jeg ikke info om at de skulle skrive referat under møtet. Så da har jeg vel krav å se den?

Anonymkode: 21705...065

Hvis de brukte ordet referat, så skal alle i møter godkjenne det og være enige i at innholdet er korrekt gjengitt.

Anonymkode: f552c...152

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.11.2017 den 23.22, Anonym bruker skrev:

Du kan skrive referat selv og be dem godkjenne, eller du kan be om referat. Selvfølgelig kan du sende e post;

Jeg såg at dere noterte, kan dere sende meg referat? Etterpå, korrigerer du og dersom uenighet om referat, be om nytt møte. Neste gang tar du opp på bånd!

Anonymkode: 5782e...771

Ved opptak må det informeres om opptak, det er ulovlig å gjøre opptak uten å ha fått tillatelse

Anonymkode: 21e90...de6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ved opptak må det informeres om opptak, det er ulovlig å gjøre opptak uten å ha fått tillatelse

Anonymkode: 21e90...de6

Ja, det må nevnes Personlig driter jeg i. 

Anonymkode: 5782e...771

Lenke til kommentar
Del på andre sider

altså, har du spurt om å få dette referatet? Eller lager du et problem av noe som ikke er et problem?

"Hei, dere sa i møtet at Ragnhild skrev referat, og det er fint om jeg får dette tilsendt når det er ferdig".

Også får du ta det derfra. Nå høres det veldig ut som du leiter med lupe og lykt etter problemer, og det får meg til å tru at de i barnehagen har rett i at ting er misforståelser etc. Kanskje tolker du alt i verste mening?

 

Anonymkode: 4a73e...ecc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...