Gå til innhold

Kan jeg kreve referat fra møtet i bhg?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Var et møte angående barnet sin utvikling og andre ting som jeg klaget inn til barnehagen.  Feil som barnehagen gjør, som jeg ikke synes er ålreit. Barnehagen takler denne kritikken veldig dårlig og styreleder påstår bare at h*n har de beste ansatte man kan få😱 under hele møtet satt ene av ansatte og loggførte alt jeg sa. Jeg vil gjerne se hva de har skrevet. Kan jeg kreve dette?

Anonymkode: 21705...065

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, men det burde utarbeides et  referat fra møte som begge parter er enige i innholdet. Dette burde vært avklart i oppstarten av møte. 

Anonymkode: 6843e...87b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, men det burde utarbeides et  referat fra møte som begge parter er enige i innholdet. Dette burde vært avklart i oppstarten av møte. 

Anonymkode: 6843e...87b

Det sa de aldri noe om i løpet av møtet helt til jeg innså at en av ansatte skrev ned Alt jeg sa 

Anonymkode: 21705...065

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, men det burde utarbeides et  referat fra møte som begge parter er enige i innholdet. Dette burde vært avklart i oppstarten av møte. 

Anonymkode: 6843e...87b

Men hvorfor mener du at de kan nekte å sende en kopi til meg?

Anonymkode: 21705...065

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er et formelt møte hvor hensikten er å bli enige om f.eks videre oppfølging av barnet bør det skrives referat. Mør møtet eller i begynnelsen av møtet bør hensikten med møtet avklares, deg bør svklares hvem som skriver referat og ved avslutningen sv møtet bør det oppsummeres hva man har blitt enige om.

Er møtet av det mer uformelle slaget er det ikke alltid det skrives referat. Både i barnehage og skole er det ganske vanlig p ha samtaler med lærer uten at alt referatføres. 

Og nei, du kan ikke kreve å få utlevert notatene til en sv de ansatte. Like lite som de kan kreve å få utlevert dine eventuelle notater fra møtet. Notater er ikke det samme som et formelt referat  

Når det nå ikke er skrevet et referat så kan du jo alternativt skrive det selv, sende deg til barnehagen og spørre om de har eventuelle innvendinger.

 

Anonymkode: 3e28e...b53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Minner meg veldig om et møte jeg var på i vår barnehage. Ta kontakt med foreldreutvalget for barnehager. De hjelper og gir gode råd. Send dem en mail.😊

Anonymkode: b97f7...380

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Minner meg veldig om et møte jeg var på i vår barnehage. Ta kontakt med foreldreutvalget for barnehager. De hjelper og gir gode råd. Send dem en mail.😊

Anonymkode: b97f7...380

Kan du skrive med nick navnet ditt så kan jeg sende pm?

Anonymkode: 21705...065

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis det er et formelt møte hvor hensikten er å bli enige om f.eks videre oppfølging av barnet bør det skrives referat. Mør møtet eller i begynnelsen av møtet bør hensikten med møtet avklares, deg bør svklares hvem som skriver referat og ved avslutningen sv møtet bør det oppsummeres hva man har blitt enige om.

Er møtet av det mer uformelle slaget er det ikke alltid det skrives referat. Både i barnehage og skole er det ganske vanlig p ha samtaler med lærer uten at alt referatføres. 

Og nei, du kan ikke kreve å få utlevert notatene til en sv de ansatte. Like lite som de kan kreve å få utlevert dine eventuelle notater fra møtet. Notater er ikke det samme som et formelt referat  

Når det nå ikke er skrevet et referat så kan du jo alternativt skrive det selv, sende deg til barnehagen og spørre om de har eventuelle innvendinger.

 

Anonymkode: 3e28e...b53

Som sagt dette var et møter der vi snakket om barnets utvikling, oppfølging osv. Også om forskjellige problemstillinger «misforståelser» som de kaller det for. Det er ikke misforståelser i det hele tatt. Jeg har klaget og sagt i fra til ansatte om ting og tang de har gjort feil, men de møter meg på en veldig dårlig måte. De innser ikke sine feil, de mener at jeg ikke har tillit til de. Dette møtet handlet blant annet om det, verken før start av møtet eller slutten av møtet ble jeg informert om at en av ansatte skulle sitte å være sekretær å loggføre alt som kom fra min munn. Jeg er ikke redd eller noe lignende men har en dårlig følelse på at de har skrevet ting om meg som ikke er sanne. Sitter her med en litt rar følelse på hva de kan finne på å gjøre mot meg

Anonymkode: 21705...065

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Som sagt dette var et møter der vi snakket om barnets utvikling, oppfølging osv. Også om forskjellige problemstillinger «misforståelser» som de kaller det for. Det er ikke misforståelser i det hele tatt. Jeg har klaget og sagt i fra til ansatte om ting og tang de har gjort feil, men de møter meg på en veldig dårlig måte. De innser ikke sine feil, de mener at jeg ikke har tillit til de. Dette møtet handlet blant annet om det, verken før start av møtet eller slutten av møtet ble jeg informert om at en av ansatte skulle sitte å være sekretær å loggføre alt som kom fra min munn. Jeg er ikke redd eller noe lignende men har en dårlig følelse på at de har skrevet ting om meg som ikke er sanne. Sitter her med en litt rar følelse på hva de kan finne på å gjøre mot meg

Anonymkode: 21705...065

Meny at du spurt etter referat da?

hvis ikke bør jo det være første steg!

Tok du ingen notater fram møtet selv?

Anonymkode: 3e28e...b53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Meny at du spurt etter referat da?

hvis ikke bør jo det være første steg!

Tok du ingen notater fram møtet selv?

Anonymkode: 3e28e...b53

Nei, jeg gjorde ikke det. Men forstår nå at jeg burde ha gjort det. På hvilket grunnlag kan de nekte meg referatet fra møtet? 

Anonymkode: 21705...065

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forskjell på å føre et referat fra et møte og å sitte og ta notater, drodle på en blokk el. At en av de tilstedeværende tok notater under møtet er altså ikke det samme som at det ble skrevet et referat. Hvem som helst kan skrive notater under et møte, det betyr ikke at andre har krav på de notatene på noen som helst slags måte. Har du spurt om det ble skrevet referat og hvordan vet du at hun bare noterte ned det du sa?

Endret av Himmel og hav
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, jeg gjorde ikke det. Men forstår nå at jeg burde ha gjort det. På hvilket grunnlag kan de nekte meg referatet fra møtet? 

Anonymkode: 21705...065

Dersom det ER skrevet referat kan de ikke nekte deg dette. Derfor må du jo nå i etterkant spørre om det er skrevet referat og si at du gjerne vil ha det. 

Men igjen; du kan ikke kreve å gå utlevert notatene til en av møtedeltakerne. 

Anonymkode: 3e28e...b53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tar alltid notater i forskjellige møter som f.eks avdelingsmøter, personalmøter, foreldremøter, møte med PPT osv. Det er ikke et referat som kollegaer eller foreldre har rett til å få kopi av, det er mine notater. Ser du ikke forskjellen?

Anonymkode: a633f...247

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du høres utrolig vanskelig og paranoid ut. Det er klart den ansatte ikke kommer til å hi deg sine notater! Du skulle skrevet dine egne notater. 

Anonymkode: 3b588...ab7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du høres utrolig vanskelig og paranoid ut. Det er klart den ansatte ikke kommer til å hi deg sine notater! Du skulle skrevet dine egne notater. 

Anonymkode: 3b588...ab7

Hvorfor paranoid og vanskelig? Jeg har vel rett å se om hva som blir skrevet om meg og min sønn under møtet. For alt jeg vet kan de finne på å skrive ting jeg har aldri sagt.

Anonymkode: 21705...065

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Dersom det ER skrevet referat kan de ikke nekte deg dette. Derfor må du jo nå i etterkant spørre om det er skrevet referat og si at du gjerne vil ha det. 

Men igjen; du kan ikke kreve å gå utlevert notatene til en av møtedeltakerne. 

Anonymkode: 3e28e...b53

Jeg spurte under møtet om hvorfor «Ragnhild» skriver alt det jeg sier? Nei det var helt vanlig at man skrev referat under foreldre møter eller samtaler. Ja da tenker jeg da er det jo referat, og de gikk ikke gjennom den på slutten av samtalen heller fikk jeg ikke info om at de skulle skrive referat under møtet. Så da har jeg vel krav å se den?

Anonymkode: 21705...065

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Himmel og hav skrev:

Det er forskjell på å føre et referat fra et møte og å sitte og ta notater, drodle på en blokk el. At en av de tilstedeværende tok notater under møtet er altså ikke det samme som at det ble skrevet et referat. Hvem som helst kan skrive notater under et møte, det betyr ikke at andre har krav på de notatene på noen som helst slags måte. Har du spurt om det ble skrevet referat og hvordan vet du at hun bare noterte ned det du sa?

Hun satt rett ved meg og skrev ordrett alt det jeg sa!!!

Anonymkode: 21705...065

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hun satt rett ved meg og skrev ordrett alt det jeg sa!!!

Anonymkode: 21705...065

Hun satt seriøst og skrev som en maskin, fikk litt sånn følelse som at jeg var i en rettsak eller lignende. 

Anonymkode: 21705...065

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hun satt seriøst og skrev som en maskin, fikk litt sånn følelse som at jeg var i en rettsak eller lignende. 

Anonymkode: 21705...065

Men det er fremdeles ikke et referat

Anonymkode: d0669...30f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei det var helt vanlig at man skrev referat under foreldre møter eller samtaler.

Hvis de skrev et referat, så er jo det helt naturlig at alle parter får en kopi av det. Men et referat inneholder ikke orderett hva folk sier

Anonymkode: d0669...30f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hvis de skrev et referat, så er jo det helt naturlig at alle parter får en kopi av det. Men et referat inneholder ikke orderett hva folk sier

Anonymkode: d0669...30f

Vel, kanskje ikke helt ordrett, men det som hun skrev var i flere sider i løpet av møtet. Så det må være et referat. 

Anonymkode: 21705...065

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vel, kanskje ikke helt ordrett, men det som hun skrev var i flere sider i løpet av møtet. Så det må være et referat. 

Anonymkode: 21705...065

Da vet ikke du hva et referat er

Anonymkode: 3b588...ab7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor paranoid og vanskelig? Jeg har vel rett å se om hva som blir skrevet om meg og min sønn under møtet. For alt jeg vet kan de finne på å skrive ting jeg har aldri sagt.

Anonymkode: 21705...065

Paranoid

Anonymkode: 3b588...ab7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En seriøs barnehage skriver referat fra slike møter. 

Skolene er pliktige til å dokumentere slike tiltak. Er ikke barnehagene det også?

Hi, ring PPT for veiledning. Spør om du kan henvise barnet ditt dit. Tror det vil være til hjelp å ha en profesjonell som ikke jobber i barnehagen som større her 

Anonymkode: 025ab...7f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...