Gå til innhold

Raskeste slankemetoden du vet om?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ikke ødelegg helsen din på skadelige slankekurer!

Et godt sammensatt lavkarbokosthold (nok grønnsaker, normale mengder protein og mer fett) er en god måte å gå ned på.

 

Anonymkode: 23122...fc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye mer fysisk aktivitet enn nå. Masse grønnsaker og lite karbohydrater. Ikke noe som inneholder sukker.

Anonymkode: 387d3...b3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ikke ødelegg helsen din på skadelige slankekurer!

Et godt sammensatt lavkarbokosthold (nok grønnsaker, normale mengder protein og mer fett) er en god måte å gå ned på.

 

Anonymkode: 23122...fc6

Lavkarbo er anbefalt om man skal ned mer enn 15 kg, ikke når man skal ned 5 kg.

Anonymkode: 8d834...df6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Så lavkarbo frem til jul vil gi meg 10 i minus? Har 25 som skal av🙂

Anonymkode: 999be...214

Lavkarbo er en livsstil, ikke en slankekur.

Om du kutter ut karbohydrater går du ganske fort ned, men den dagen du begynner spise normal norsk kost igjen (som jo inneholder en del karbohydrater) vil alle kiloene og flere til komme på fortere enn de gikk av.

Du endrer kroppens måte å bruke energi på når du går over på lavkarbo, så når du begynne spise karbohydrater igjen vil kroppen lagre som den aldri har gjort før.

Lavkarbo er bra for mange, men da må man være innstilt på å leve karboredusert resten av sitt liv.

Jeg regner med de fleste har sett det mange manger, det har ihvertfall jeg, både i omgangkrets, familie, venner og kollegaer, de går ned masse på lavkarbo, og går like fort opp igjen når de blir lei av å gå på diett. Senest kompisen til mannen som raste ned 15 kg på lavkarbo og var superfornøyd, så gikk han tilbake til poteter, brødskiver osv og la på seg 17 kg igjen.

Anonymkode: 8d834...df6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Lavkarbo er en livsstil, ikke en slankekur.

Om du kutter ut karbohydrater går du ganske fort ned, men den dagen du begynner spise normal norsk kost igjen (som jo inneholder en del karbohydrater) vil alle kiloene og flere til komme på fortere enn de gikk av.

Du endrer kroppens måte å bruke energi på når du går over på lavkarbo, så når du begynne spise karbohydrater igjen vil kroppen lagre som den aldri har gjort før.

Lavkarbo er bra for mange, men da må man være innstilt på å leve karboredusert resten av sitt liv.

Jeg regner med de fleste har sett det mange manger, det har ihvertfall jeg, både i omgangkrets, familie, venner og kollegaer, de går ned masse på lavkarbo, og går like fort opp igjen når de blir lei av å gå på diett. Senest kompisen til mannen som raste ned 15 kg på lavkarbo og var superfornøyd, så gikk han tilbake til poteter, brødskiver osv og la på seg 17 kg igjen.

Anonymkode: 8d834...df6

Men disse har jo ofte en underliggende insulinresistens som er årsaken til at de har gått opp i vekt i utgangspunktet. Dermed vil de gå opp igjen når de etter kuren går tilbake til å spise for mye av det de ikke tåler. De som ikke har det og som begynner å spise noe mer karbohydrater igjen, men innenfor fornuftige mengder, de går ikke opp.

Kommentar til den som sier at lavkarbo ikke er anbefalt for andre en dem som skal ned mange kilo - det er forskjell i grader av lavkarbo. Lavkarbo er ikke bare å gå i ketose, det kan også være et svært sunt og variert og godt sammensatt kosthold.

Anonymkode: 23122...fc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan anbefale salmonella. Gikk ned 15 kg på to uker. 

Mannen fikk enda større effekt og gikk ned godt over tjue kilo. Fra normale 70+ (for en med hans kroppsbygning), til å veie under 50kg og se ut som en krigsfange. 

Anonymkode: 62922...87e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Lavkarbo er anbefalt om man skal ned mer enn 15 kg, ikke når man skal ned 5 kg.

Anonymkode: 8d834...df6

Feil. Moderat lavkarbo kan brukes av alle. Men ketolys - som er en streng variant av lavkarbo, er kun for de som skal ned over 10 kilo

Anonymkode: fec5b...feb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Lavkarbo i tillegg til kaloritelling. 

Anonymkode: 9ca00...b4d

Nei nei nei nei nei. Man skal aldri kombinere lavkarbo og kalortelling

Anonymkode: fec5b...feb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

38 minutter siden, Ann Christin skrev:

Tråden er ryddet for innlegg som oppfordrer til for lavt kcal inntak.

Ann Christin, admin

? Meny 1 på Grete Roede er på 1300 kcal. Jeg har flulgt den i 14 uker nå og har gått ned 13 kg.

Det er helt vanlig å ligge på dette nivået når man slanker seg. Om du sjekker litt vil du selv se det selv.

Hvor har du dine retningslinjer fra siden du mener at dette er for lavt?

Anonymkode: ec934...c5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

? Meny 1 på Grete Roede er på 1300 kcal. Jeg har flulgt den i 14 uker nå og har gått ned 13 kg.

Det er helt vanlig å ligge på dette nivået når man slanker seg. Om du sjekker litt vil du selv se det selv.

Hvor har du dine retningslinjer fra siden du mener at dette er for lavt?

Anonymkode: ec934...c5c

Vi forholder oss til helsedirektoratets anbefalinger som kan leses om her.

Ann Christin, admin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Ann Christin skrev:

Vi forholder oss til helsedirektoratets anbefalinger som kan leses om her.

Ann Christin, admin

Der står det ingen ting om slanking og heller ikke hvilket kcal nivå de forskjellige skal spise ut fra høyde, vekt, aktivitetsnivå, beinbyggning osv osv.

Anonymkode: ec934...c5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...