Gå til innhold

Straks 2 år og så utrolig sur!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gråter, sutrer, hyler og kjefter hele tiden. Alltid så misfornøyd. Er det en fase? Går det isåfall fort over? Savner blidfisen min!

Anonymkode: e19c4...0ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er en fase. Fokuser på det positive og ikke bruk for mye energi på det negative. Tenk løsninger i stedet for problemer. Og smør deg med tålmodighet. Lykke til! 😊

Anonymkode: 53889...9a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mest sannsynlig en fase ja. Har en snart toåring selv. Og enkelte dager har han virkelig stått opp med feil fot, for da er alt galt. Ikke like ille hver dag, men er mye misfornøyd ja.

Syns å huske at stroesøsteren også var slik på samme alder.

Anonymkode: 1dc29...351

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaaaah. En fase jeg ikke savner. 😂😂😂

Det meste var galt. Vil ikke ta på pysj på kvelden, vil ikke ta av pysj på morgenen. Vil ikke ha på sko, vil ikke ta av sko. 

Jeg brukte OFTE bestikkelser på den tiden. En halv kjeks mens jeg kledde på. Ellers hadde vi ikke kommet ut døra på morgenen. 

Nå er hun 3 og alt er greit. Kler på seg selv, finner frem klær og samarbeider. Livet er mye enklere når ungen samarbeider. 😁

Anonymkode: b6a35...270

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan møter du barnet?

Du skriver ikke hvilke situasjoner dette gjelder.

Det kan hjelpe å gi barnet valg. Eks "Vil du pusse tennene eller kle på deg først?" Dette gjør jeg eks på morgenen.

Samt vise forståelse. Eks når jeg skal vekke 3-åringen kan jeg si noe sånn som at "Jeg skjønner at du er trøtt. Mamma er også trøtt, men i dag må du tidlig opp for å dra i barnehagen og mamma skal rekke universitetet. Vi kan finne på noe koselig når vi kommer hjem senere"

Anonymkode: c25b2...e96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Aaaaah. En fase jeg ikke savner. 😂😂😂

Det meste var galt. Vil ikke ta på pysj på kvelden, vil ikke ta av pysj på morgenen. Vil ikke ha på sko, vil ikke ta av sko. 

Jeg brukte OFTE bestikkelser på den tiden. En halv kjeks mens jeg kledde på. Ellers hadde vi ikke kommet ut døra på morgenen. 

Nå er hun 3 og alt er greit. Kler på seg selv, finner frem klær og samarbeider. Livet er mye enklere når ungen samarbeider. 😁

Anonymkode: b6a35...270

Det er vel det ungen tenker også. Og nå har du funnet ut hvordan du samarbeider med barnet. Ergo mer fornøyd unge. En unge er ikke pr def sur bare fordi den er i "den" alderen, det er noe som ikke blir møtt på riktig måte. 

Anonymkode: d5842...051

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutes ago, Anonym bruker said:

Det er vel det ungen tenker også. Og nå har du funnet ut hvordan du samarbeider med barnet. Ergo mer fornøyd unge. En unge er ikke pr def sur bare fordi den er i "den" alderen, det er noe som ikke blir møtt på riktig måte. 

Anonymkode: d5842...051

Jeg er ikke helt enig. 2-åringen har akkurat forstått at han har påvirkningskraft, også får han ikke bestemme så mye. Klart det skaper frustrasjon!

Så det handler nok ikke bare om å ikke bli møtt riktig. Men mer at riktig måte korrelerer ofte 100% med det 2-åringen selv vil.

Så det er en fase. Og det beste tror jeg er å akseptere at slik er det nå. Så blir man kanskje både mer tålmodig og mindre frustrert.

(Jeg kan ha dårlige morgener/dager uten at jeg kan skylde på at mannen ikke møter meg riktig. Det gjelder nok 2-åringer også..).

Anonymkode: 88536...059

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er vel det ungen tenker også. Og nå har du funnet ut hvordan du samarbeider med barnet. Ergo mer fornøyd unge. En unge er ikke pr def sur bare fordi den er i "den" alderen, det er noe som ikke blir møtt på riktig måte. 

Anonymkode: d5842...051

Samarbeidet mora di aldri med deg? Dratt med deg toårstrassen til voksen alder? 😂😂😂

Anonymkode: b6a35...270

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...