Gå til innhold

Lurer på om jeg "overdriver " ønsket om nærhet med babyen


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi fikk vårt 4. barn for 6mnd siden. De andre barna er sprik i alder, 7, 10 og 12år Dette er siste babyen vår og jeg tror det er grunnen at det gjør meg veldig merkelig. 

Hun sover sammen med oss, jeg kan ligge å stirre og stryke på henne i 30min. Helst vil jeg også ligge å holde rundt henne, men hun må få sove i fred. Vi samsover og sover knapt i sin egen seng.

Det i seg selv setter ikke en demper på sex livet , men jeg har 0 lyst. Vi har kun hatt sex 2 ganger siden fødsel for 6 mnd siden :-( 

Er dette litt rart synes dere ? 

Anonymkode: 5c308...c5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei det synes jeg ikke :-) Sånn er jo mammarollen, og spesielt når man vet at det er siste barnet. Så ønsker man å nyte det litt ekstra❤️ 

Det er jo kun midlertidig 😊

Anonymkode: 002a6...97a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det synes jeg høres litt krampaktig ut....

selvfølgelig skal barnet få nasse nærhet, men det bør være barnets behov og ikke mors behov som står i sentrum. 

Anonymkode: 8d8fd...6cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det synes jeg høres litt krampaktig ut....

selvfølgelig skal barnet få nasse nærhet, men det bør være barnets behov og ikke mors behov som står i sentrum. 

Anonymkode: 8d8fd...6cb

På hvilken måte kan barnet få for mye nærhet av mor; på hvilken måte ødelegger mors ønske om nærhet for barnets behov? 

Anonymkode: 584f7...2d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det synes jeg høres litt krampaktig ut....

selvfølgelig skal barnet få nasse nærhet, men det bør være barnets behov og ikke mors behov som står i sentrum. 

Anonymkode: 8d8fd...6cb

Ja, barnas behov må ALLTID komme først. Fra det øyeblikket du blir mor går det aldri to veier. Da er det enveiskjørt, og du må slutte å tenke på dine behov. De eksisterer ikke lenger, og barna bør forstå at det bare er deres behov som betyr noe.

Anonymkode: b54c4...91b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En baby på 6mnd kan ikke få for mye nærhet. 

Hadde det vært snakk om 12åringen, hadde det vært mer krampaktig. 

Anonymkode: bc27e...0e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Vi fikk vårt 4. barn for 6mnd siden. De andre barna er sprik i alder, 7, 10 og 12år Dette er siste babyen vår og jeg tror det er grunnen at det gjør meg veldig merkelig. 

Hun sover sammen med oss, jeg kan ligge å stirre og stryke på henne i 30min. Helst vil jeg også ligge å holde rundt henne, men hun må få sove i fred. Vi samsover og sover knapt i sin egen seng.

Det i seg selv setter ikke en demper på sex livet , men jeg har 0 lyst. Vi har kun hatt sex 2 ganger siden fødsel for 6 mnd siden :-( 

Er dette litt rart synes dere ? 

Anonymkode: 5c308...c5d

Bare å nyte 😄😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare minne deg om at du ikke må glemme barnas far midt oppi forelskelsen i siste barnet. Du har et ansvar for å opprettholde forholdet til han også. Og det å tilfredsstille alt ditt behov for nærhet med babyen gjør at du vil få mindre lyst, for du danner ikke tilknytningshormoner med mannen din.

Hva sier mannen din om dette?

Anonymkode: d6875...0b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Vi fikk vårt 4. barn for 6mnd siden. De andre barna er sprik i alder, 7, 10 og 12år Dette er siste babyen vår og jeg tror det er grunnen at det gjør meg veldig merkelig. 

Hun sover sammen med oss, jeg kan ligge å stirre og stryke på henne i 30min. Helst vil jeg også ligge å holde rundt henne, men hun må få sove i fred. Vi samsover og sover knapt i sin egen seng.

Det i seg selv setter ikke en demper på sex livet , men jeg har 0 lyst. Vi har kun hatt sex 2 ganger siden fødsel for 6 mnd siden :-( 

Er dette litt rart synes dere ? 

Anonymkode: 5c308...c5d

Høres ut som meg med min "baby" på to år. Samsover enda, vi. Noen kvelder kan jeg ligge å kose med henne i evigheter, og rett og slett bare beundre det vidunderet av et barn jeg er velsignet med! 

Har ikke samboer, så det stopper ikke noe sexliv men skal garantere deg at vi hadde Samsovet om jeg hadde mann og. Noe så koselig! Og så lettvint når man har et barn som har våknet ekstremt ofte helt siden fødselen :)

Anonymkode: 21c99...d66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe rart i å ville gi babyen mye nærhet og kos. Føler det samme selv. Min baby er 10 mnd og vi skal ikke ha flere så jeg suger til meg hvert eneste sekund og nyter det så lenge det varer❤️

Men angående sex, vet du hvorfor du har null lyst? Er du sliten? Ikke komfortabel med deg selv etter graviditet? 

Anonymkode: 6060e...ba8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vil bare minne deg om at du ikke må glemme barnas far midt oppi forelskelsen i siste barnet. Du har et ansvar for å opprettholde forholdet til han også. Og det å tilfredsstille alt ditt behov for nærhet med babyen gjør at du vil få mindre lyst, for du danner ikke tilknytningshormoner med mannen din.

Hva sier mannen din om dette?

Anonymkode: d6875...0b2

Er det virkelig en kvinnes ansvar og plikt å tilfredsstille mannens behov i senga, og kun 6 måneder etter man har presset et helt menneske ut av vaginaen? Her hadde jeg null sexlyst hele første året. Babyen var mye våken på natta, sov sjelden på dagen og jeg svevde mellom å være så sliten at jeg ville gå å legge meg i kjelleren alene, til å ville ligge i senga og stirre på min nyfødte store kjærlighet. I tillegg var vaginaen min var vid som oslofjordtunellen etter fødselen. Hadde ingen behov for sex da for å si det sånn.

En evt. mann kan gå å ta seg en bolle - det første året er ikke tiden for å klage på lite sex i forholdet. Gi det et par år til, så skal jeg vurdere om det kanskje kan være et reelt problem. Men 6 mnd etter fødsel? Nei. 

Anonymkode: 21c99...d66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er det virkelig en kvinnes ansvar og plikt å tilfredsstille mannens behov i senga, og kun 6 måneder etter man har presset et helt menneske ut av vaginaen? Her hadde jeg null sexlyst hele første året. Babyen var mye våken på natta, sov sjelden på dagen og jeg svevde mellom å være så sliten at jeg ville gå å legge meg i kjelleren alene, til å ville ligge i senga og stirre på min nyfødte store kjærlighet. I tillegg var vaginaen min var vid som oslofjordtunellen etter fødselen. Hadde ingen behov for sex da for å si det sånn.

En evt. mann kan gå å ta seg en bolle - det første året er ikke tiden for å klage på lite sex i forholdet. Gi det et par år til, så skal jeg vurdere om det kanskje kan være et reelt problem. Men 6 mnd etter fødsel? Nei. 

Anonymkode: 21c99...d66

👏🏻👏🏻👏🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Vi fikk vårt 4. barn for 6mnd siden. De andre barna er sprik i alder, 7, 10 og 12år Dette er siste babyen vår og jeg tror det er grunnen at det gjør meg veldig merkelig. 

Hun sover sammen med oss, jeg kan ligge å stirre og stryke på henne i 30min. Helst vil jeg også ligge å holde rundt henne, men hun må få sove i fred. Vi samsover og sover knapt i sin egen seng.

Det i seg selv setter ikke en demper på sex livet , men jeg har 0 lyst. Vi har kun hatt sex 2 ganger siden fødsel for 6 mnd siden :-( 

Er dette litt rart synes dere ? 

Anonymkode: 5c308...c5d

Som om jeg skulle skrevet det selv. Sa det faktisk til helsesøster på 5mnd kontroll (baby er 6mnd nå) hun sa det var viktig å ikke «tyne» babyen. Da dette kunne gjøre at de utviklet seg til å bli veldig usikre på seg selv og andre (eller noe i den duren). 

jeg føler meg «avhengig» av lillegull. Tror også det har med at dette kanskje er siste barnet. Jeg koser, klemmer, nusser, syger, leker hele dagen å kjenner jeg trenger nærheten på en måte. Pappan kan godt holde lillegull en liten stund, men etter kanskje 5-10minutter tar jeg lillegull tilbake. 

Anonymkode: 976de...a48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er det virkelig en kvinnes ansvar og plikt å tilfredsstille mannens behov i senga, og kun 6 måneder etter man har presset et helt menneske ut av vaginaen? Her hadde jeg null sexlyst hele første året. Babyen var mye våken på natta, sov sjelden på dagen og jeg svevde mellom å være så sliten at jeg ville gå å legge meg i kjelleren alene, til å ville ligge i senga og stirre på min nyfødte store kjærlighet. I tillegg var vaginaen min var vid som oslofjordtunellen etter fødselen. Hadde ingen behov for sex da for å si det sånn.

En evt. mann kan gå å ta seg en bolle - det første året er ikke tiden for å klage på lite sex i forholdet. Gi det et par år til, så skal jeg vurdere om det kanskje kan være et reelt problem. Men 6 mnd etter fødsel? Nei. 

Anonymkode: 21c99...d66

Jøss, du følte deg tydeligvis truffet og ilegger meg meninger jeg ikke har.

Men de er to voksne i den familien, de har begge et ansvar for å holde forholdet vedlike. Det betyr at det er lite smart av mor å ikke vise mannen noe som helst oppmerksomhet (nå vet jeg ikke hvordan det er mellom Hi og mannen). Det går minst like mye på å vise at hun setter pris på han, være nær ham også, gi kjærtegn innimellom - det kan bety sex også, men må ikke bety det.

Om mor velger å kun fokusere på babyen så risikerer hun jo å både ta fra far tid med babyen og at forholdet mellom henne og mannen blir dårligere. Kunsten er å finne balansen. Hi har startet denne tråden fordi hun selv tydelig lurer på om hun har bikket litt over, da tenker jeg at det er greit å minne henne på mannen hennes også og å spørre hva han mener om dette. Det er mye enklere å forebygge problemer i forholdet enn å reparere etterpå hvis de har sklidd fra hverandre helt unødvendig.

 

Anonymkode: d6875...0b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, det er mye galt en kan gjøre som forelder men å gi barnet "for mye" nærhet er ikke en av dem! KOS DEG HI! 
 

Her var forholdet ganske dødt de første årene etter barn nr. 1. Det tok seg opp da eldste ble så gammel at han ikke var så avhengig av oss lengre. Så fikk vi et barn til og vi visste hva vi gikk til. Vi snakket om de før fødselen at nå døde ting ut, "snakkes når vi kan ligge sammen igjen om noen år". Minste er 1 år og det er ikke så aktivt på forholdsfronten, men vi er sikre på hverandre og vet at det tar seg opp etter hvert som minste blir eldre. 

Anonymkode: a9f03...d19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk snille fine dere ❤ Følte meg litt bedre nå.

Grunnen til at jeg ikke har lyst er pga jeg har så lite energi. Han viser forståelse osv men har jo hatt litt dårlig samvittighet. 

TS

Anonymkode: 5c308...c5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Som om jeg skulle skrevet det selv. Sa det faktisk til helsesøster på 5mnd kontroll (baby er 6mnd nå) hun sa det var viktig å ikke «tyne» babyen. Da dette kunne gjøre at de utviklet seg til å bli veldig usikre på seg selv og andre (eller noe i den duren). 

jeg føler meg «avhengig» av lillegull. Tror også det har med at dette kanskje er siste barnet. Jeg koser, klemmer, nusser, syger, leker hele dagen å kjenner jeg trenger nærheten på en måte. Pappan kan godt holde lillegull en liten stund, men etter kanskje 5-10minutter tar jeg lillegull tilbake. 

Anonymkode: 976de...a48

Nærhet kan man ikke gi for mye av. Men det er litt varselstrekant at du ikke lar far holde babyen og knytte bånd

Anonymkode: b54c4...91b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også fire barn, spredt bra i alder. Da yngste ble født, var de andre 6, 8 og 16 år. Jeg hadde det ganske likt deg, koste meg gløgg I hjel med babyen min 💜. Av ulike grunner fikk jeg ikke til å amme henne,  men selv om faren var mer enn villig til å stå opp på natta og gi henne mat, så ville jeg gjøre det selv. Elsket øyeblikkene der hele huset var stille og det kun var oss to, blikk møter blikk, koselydene og lukten av den deilige ungen. Hun sov kun i min seng første uka, etter det fant hun ikke lenger roen og sov da i en vugge ved siden av. Hun er i dag 4 år og en rolig, harmonisk unge som er like knyttet til pappaen sin som til meg. Jeg måtte jobbe litt med meg selv ettersom hun vokste til for å ikke behandle henne som en baby, men så lenge jeg var bevisst,  så ordnet det seg det også . Mitt råd til deg, er å nyte denne fantastiske ungen din på alle måter mulig ❤

Anonymkode: 6736b...c7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ett pr siden fikk jeg tredjemann og venninna mi førstemann. Forskjellen i oppdragelsen er stor. Hun minner meg om meg selv da jeg hadde førstemann. Alt skulle læres inn. Må ikke ditt,må ikke datt,må kunne setninger,må lese bøker osv. Alt ble foreviget i bilder,klær matchet osv. Jeg er veldig avslappet denne gangen. Vi samsover og ja,jeg koser med ham. Ikke bare det men når jeg er ferdig med å kose med ham,hopper jeg i senga til 6 åringen og 7 åringen og koser med dem. Vi lager sandwich faktisk. Av og til hamburger der jeg er salami (eller kjøtt) og de er brød. 😂 sistemann er en veldig spesiell for oss. De eldre barna elsker ham,oss foreldre er litt eldre da vi fikk ham. Vi har mer erfaring,vi er mer avslappet og vi nyter og koser mer enn før. Jeg gir faen hva noen skulle mene om det. Ja,jeg ammer og han er over året. Bu-hu. Når det gjelder sex så forstår jeg deg helt og holdent. Du fødte 4 (FIRE) barn,det siste bare for 6 måneder siden. Det er mye jobb å holde hjulene i gang. Helt naturlig at du ikke føler deg helt inn ennå men som du sikkert vet,barna vokser til og lysten vil komme etterhvert.

Anonymkode: b1f16...292

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er det virkelig en kvinnes ansvar og plikt å tilfredsstille mannens behov i senga, og kun 6 måneder etter man har presset et helt menneske ut av vaginaen? Her hadde jeg null sexlyst hele første året. Babyen var mye våken på natta, sov sjelden på dagen og jeg svevde mellom å være så sliten at jeg ville gå å legge meg i kjelleren alene, til å ville ligge i senga og stirre på min nyfødte store kjærlighet. I tillegg var vaginaen min var vid som oslofjordtunellen etter fødselen. Hadde ingen behov for sex da for å si det sånn.

En evt. mann kan gå å ta seg en bolle - det første året er ikke tiden for å klage på lite sex i forholdet. Gi det et par år til, så skal jeg vurdere om det kanskje kan være et reelt problem. Men 6 mnd etter fødsel? Nei. 

Anonymkode: 21c99...d66

 

"Vaginaen min var vid som Oslofjordtunnelen" 😂😂

Der satte jeg teen i halsen, men det var fader meg verdt det! 😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...