Gå til innhold

Far som ikke vil ha foreldreomsorg og slipper å betale barnebidrag pga svart arbied. Jg har gått lei og tenker å gi fra meg omsorgen til BV


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er virkelig lei av alt dette. Tre barn, fulltidsjobb, huslån og billån, barnevern som driver å sende meg og barna fra kurs til kurs fordi jeg har blitt utsatt for vold og fordi barna har vært vitne til volden. Forstår ikke hvorfor jeg ikke får nok hjelp. Jeg vil ikke ha 100% ansvar for det ødelegger for både meg og barna. Ikke misforstå meg, jeg elskee barna over alt på jord. Men de fortjener en mamma som er 100% hos dem og ikke er opptatt av alle de problemene som er rundt. Tror dere det er en mulighet hvor barnevern kan ta barna 50% av tiden?

Anonymkode: 635e8...d97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan avlastingshjem en helg eller to i måneden være en løsning? Hør med barnevernet. Ville også vurdert om en sykmelding er aktuelt for deg. Ta kontakt med legen din. 

Anonymkode: 65637...c67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tro sykemelding og avlastning er mye mer aktuelt enn at barnevernet overtar omsorgen. Vær ærlig om at du trenger hjelp, at du ikke får puste akkurat nå.

Anonymkode: b20fe...c5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tro du kan få avlastning en helg eller to i mnd. Hjelper det?

Vær sterk,barna dine elsker deg akkurat som du er. Og jeg synes du er veldig oppegående som ser at du trenger hjelp,og det vil du få om du er ærlig med bv. Å gi fra seg barna dine tror jeg bare vil gjøre ting verre for deg,hva gjør du den dagen alle barna dine er borte og du ikke har noe du skulle ha sagt?

Og har du bedt nav om bidragsforskudd?

Anonymkode: dea08...bbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meld fra om svart arbeid 

Søk om avlastning. Enten gjennom barnevernet eller tildelingsenheten i kommunen. 

Anonymkode: 9d926...d7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Meld fra om svart arbeid 

Søk om avlastning. Enten gjennom barnevernet eller tildelingsenheten i kommunen. 

Anonymkode: 9d926...d7a

Hvis barna ikke har noen diagnose så er det gjennom bv. Gjennom kommunen så er det for barn med spesielle behov 

Anonymkode: 79ed2...f5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommunen v/barneverntjenesten går selvsagt ikke inn i en 50750-deling av barna. Å ha delt omsorg med kommunen er ikke noe kommunen gjør.

Du kan søke om avlastning eller be om familierådslag 7 nettverksmøte for å koble på familie og nettverk. Dersom du ikke klarer å nyttiggjøre deg a kurs og veiledning så kan frivillig plassering i fosterhjem også være en mulighet

Anonymkode: e3caa...fad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meld ifra til skatteetaten om at han tjener penger på svart arbeide fordi han vil unngå å betale barnebidrag. Liker ikke tanken på å tyste, men her gjør han det på en slik dritt måte og han lar det gå utover sine egene barn. Helt sykt. 

Tar barnevernet barna så må du betale barnebidrag til dem og du mister selvsagt barnetrygden også. Når det gjelder han som sniker seg unn ved å jobbe svart så vil de nok også kreve tilbakebetaling for det han ikke har betalt i bidrag i tillegg til den skatten de ligner han for. 

Anonymkode: c3171...f3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Meld ifra til skatteetaten om at han tjener penger på svart arbeide fordi han vil unngå å betale barnebidrag. Liker ikke tanken på å tyste, men her gjør han det på en slik dritt måte og han lar det gå utover sine egene barn. Helt sykt. 

Tar barnevernet barna så må du betale barnebidrag til dem og du mister selvsagt barnetrygden også. Når det gjelder han som sniker seg unn ved å jobbe svart så vil de nok også kreve tilbakebetaling for det han ikke har betalt i bidrag i tillegg til den skatten de ligner han for. 

Anonymkode: c3171...f3c

Hvorfor svarer du på ting du ikke har peiling på?? Søsteren min har mistet omsorgen for barnet sitt men hun betaler ikke noe barnebidrag.

Anonymkode: 261c2...195

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hvorfor svarer du på ting du ikke har peiling på?? Søsteren min har mistet omsorgen for barnet sitt men hun betaler ikke noe barnebidrag.

Anonymkode: 261c2...195

Men det er ikke en selvfølge, mange må det.

Om barna er adoptert må man selvfølgelig ikke det, men er de i fosterhjem kan man bli krevd for bidrag, det kalles oppfostringsbidrag.

https://www.nav.no/rettskildene/Rundskriv/hovednr.57-lov-om-barneverntjenester-9-2-foreldres-underholdsplikt

Anonymkode: b20fe...c5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men det er ikke en selvfølge, mange må det.

Om barna er adoptert må man selvfølgelig ikke det, men er de i fosterhjem kan man bli krevd for bidrag, det kalles oppfostringsbidrag.

https://www.nav.no/rettskildene/Rundskriv/hovednr.57-lov-om-barneverntjenester-9-2-foreldres-underholdsplikt

Anonymkode: b20fe...c5b

barnet er ikke adoptert

Anonymkode: 261c2...195

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

barnet er ikke adoptert

Anonymkode: 261c2...195

Jeg vet at ikke alle må betale, det blir gjort en vurdering på det når de mister omsorgen, men mange må det.

Anonymkode: b20fe...c5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...