Gå til innhold

Jeg kommer aldri til å bli tynn igjen


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har alltid vært glad i sjokolade men i permisjon med nr 2 som jeg er i nå gomler jeg det hver dag. Jeg klarer ikke å la det være. Fortsatt henger det igjen 10 kg som jeg skulle blitt kvitt for å komme tilbake til startvekten og slik har det vært siden baby var 3 mnd og nå er han 9 mnd. Noen sjokoholikere som har klart å kurere seg? 

Anonymkode: 65dc2...c21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, du har jo bestemt deg, så da vil du vel aldri bli slank igjen...

Jeg var sjokoholiker de luxe. Endret kostholdet mitt, mindre karbohydrater, mer fett, nok proteiner og nok omega3 og D-vit. Da forsvant også sjokoladesuget. Spiser litt mørk sjokolade, minimum 70 %, men helst 85 %, hvis jeg får lyst på litt, men ikke mye og ikke ofte.

Anonymkode: 70dc2...4f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker sjokolade! Har gått over til lavkarbo kosthold, men jeg spiser to-tre biter med mørk sjokolade nesten hver dag. Hender jeg unner med noen biter melkesjokolade en gang i uka også. Tror jeg aldri vil bli helt kurert for sjokoavhengigheten. Har gått ned 20 kg siden jeg la om kostholdet.

Anonymkode: f9a6b...cce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Elsker sjokolade! Har gått over til lavkarbo kosthold, men jeg spiser to-tre biter med mørk sjokolade nesten hver dag. Hender jeg unner med noen biter melkesjokolade en gang i uka også. Tror jeg aldri vil bli helt kurert for sjokoavhengigheten. Har gått ned 20 kg siden jeg la om kostholdet.

Anonymkode: f9a6b...cce

Hvilken mørk sjokolade spiser dere? Jeg har smakt noen, og synes de smaker grusomt. Men regner med at det er forskjell på de

Anonymkode: b390b...447

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvilken mørk sjokolade spiser dere? Jeg har smakt noen, og synes de smaker grusomt. Men regner med at det er forskjell på de

Anonymkode: b390b...447

Det er store smaksforskjeller på ulike sjokolader, så det er egentlig bare å prøve seg frem. Min favoritt er Green & Black 85 % sjokolade, den får du på helsekosten, den er også økologisk. Ellers er Lindt sin med 85 % også god, den får du i hvert fall på en del Meny-butikker. I begge disse merkene er 85 % bedre i smak enn 70 %, med mange andre typer er det motsatt.

Sjokolade er litt som ost eller vin eller kaffe, det er store forskjeller i smak og hva man foretrekker vil variere fra person til person.

Anonymkode: 70dc2...4f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det er store smaksforskjeller på ulike sjokolader, så det er egentlig bare å prøve seg frem. Min favoritt er Green & Black 85 % sjokolade, den får du på helsekosten, den er også økologisk. Ellers er Lindt sin med 85 % også god, den får du i hvert fall på en del Meny-butikker. I begge disse merkene er 85 % bedre i smak enn 70 %, med mange andre typer er det motsatt.

Sjokolade er litt som ost eller vin eller kaffe, det er store forskjeller i smak og hva man foretrekker vil variere fra person til person.

Anonymkode: 70dc2...4f3

Jeg kan også anbefale sjokoladene fra Green & Black og Lindt. Er også glad i Divine som selges på Meny, Plamil 87% som selges i de fleste dagligvarebutikker og Coop sin med blåbær. Berit Nordstrand sine sjokolader er også veldig gode. Meny har det største utvalget. Du får plukke med deg en del forskjellige og prøve. Det bør være minst 70% kakao i dem. Det kan ta litt tid å venne seg til mørk sjokolade hvis du er vandt med å spise melkesjokolade og andre søte sjokolader. 

Anonymkode: f9a6b...cce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei det kommer du ikke til å bli. Du har bestemt deg for å være tykk og skylde på graviditetene. Ja ja, ditt valg!

Anonymkode: 6924d...9ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vent til etter permisjon du.

Jeg fikk mye mer motivasjon når mannen overtok nattevåk og jeg kom meg vekk fra kjøkkenskapet.

Anonymkode: be0ea...71c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at jeg småspiser sjokolade hele dagen. Baby er urolig på kvelden så jeg ligger stort sett på soverommet fra kl 19-22. Kanskje får en jeg en time til å henge opp klær,dusje og gå på do før jeg må legge meg sammen med han igjen. Så starter natta hvor det er også kaos. Så min "trøst" er å mumse sjokkis på dagtid 😂 

H.i 

Anonymkode: 65dc2...c21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ha sjokolade i huset, er vel det beste tipset. Puss tennene hver gang du får lyst på sjokolade. Kutt opp frukt og grønnsaker og ha i kjøleskapet, som du kan knaske på når søtsuget slår inn. Etter noen dager opphører sjokoladetrangen. 

Anonymkode: af5b2...01b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...