Gå til innhold

Lese e-bøker på mobil. Veldig slitsomt for øynene?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har lyst til å prøve det istedenfor å fylle huset med bøker. Mobilen er jo med meg hele tiden og da også lesestoffet når jeg er på farten

Anonymkode: b5ee2...02f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mobil er slitsomt. Og i det hele tatt å lese lange bøker på små skjermer er bare irriterende. Man blar konstant! 

Så er det lite strøm, så kommer man bort i skjermen i et uoppmerksom øyeblikk og har plutselig bladd frem eller tilbake uten å merke det. Jeg ender gjerne med å irritere meg i stedet for å kose meg. 

Så jeg leser bøker i bokform.

Anonymkode: 572d6...665

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg leser i hovedsak på mobil nå og blir ikke sliten i øynene av det. Men jeg justerer lys og størrelse på skrift slik at det passer mitt behov best. 

Ebokbib fungerer ikke på feks Kindle, så dermed må jeg fortsette å lese på mobil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går fint å lese på mobil for en kort stund som f.eks. t-banen til jobben, men jeg anbefaler virkelig å gå til anskaffelse av en Kindle. Du kan jo ønske deg til jul? Den er virkelig behagelig å lese på, har plass til hundrevis av bøker og bruker lite batteri. Elsker den!

Anonymkode: a9a0b...3ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser både på mobil, på Kindle og på papir og liker alle måtene og lese på. Det er smak og behag og den enkleste måten å finne det ut er å laste ned eBokBib-appen, låne en ebok og forsøke å lese den på mobilen. Jeg har ny mobil med stor og skarp skjerm, så jeg blar ikke spesielt ofte. Kan ha ganske liten skriftstørrelse uten at det plager meg. Justerer skjermlyset slik at det blir passelig.

Anonymkode: dc53b...990

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...