Gå til innhold

Er jeg gravid ?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei, har prøvd å lese litt rundt på nettet etter bekreftelse/avkreftelse på om jeg er gravid. Men tenker det kanskje er best å skrive min egen erfaring her, og få svar utifra det.
:
I oktober klarte jeg av en eller annen grunn å surre med dagene, slik at jeg og samboeren min mest sannsynlig har hatt samleie mens jeg har hatt eggløsning.
Tenkte ikke noe mer over det, før jeg plutselig her en dag (litt usikker på dager og sånn så kan ikke spesifisere de) fikk en sånn "knipesmerte" i nedre høyre side av magen. Dagen etter hadde jeg fremdeles en slags "mageknip" i hele magen. Setter det i hermetegn for kan ikke forklare det, men var ubehagelig å stå oppreist, og gå, og jeg satt mesteparten av dagen. 
Dagene etter det og til nå har jeg opplevd ulike ting som ikke er normalt for meg:

- Vært ordentlig kvalm
- Lite matlyst
- En dag kom det plutselig litt brunt i utfloden
- Kjempeirritabel/hormonell (samboeren min får mye ufortjent pes om dagen)
- Ingen sexlyst 
- Må tisse veldig ofte, har også stått opp 3 ganger siste nettene for å gå på toalettet
- Større/vonde pupper (startet for en uke siden ca.) pleier vanligvis å få det 2-3 dager før menstruasjon.
- Målte kroppstemperatur i dag (38 grader)

Jeg skal ha menstruasjon enten i morgen eller tirsdag. Jeg tok en Boots graviditetstest i forigårs på dagen, den var negativ, og en idag tidlig (negativ). 

Noen med råd? 
Hilsen meg 

Anonymkode: 412d2...1b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan det hende at EL har vært forsinket slik at det du kjente faktisk var el-smerter? Ellers høres det jo litt suspekt ut,  så skjønner godt du lurer. men samtidig veldig tidlig for så mange symptomer da..

 

Forstår jeg deg rett om du helst ikke vil bli gravid nå? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, hadde eggløsning et sted mellom 27-31 okt. Jeg er enig i at det er rart om det skulle være så mye symptomer så tidlig, men de er i allefall ikke innbilt.. skal sies at jeg er veldig var for hormonendring; som også er grunnen til at jeg ikke går på p-piller (prøvd 4 ulike på/av gjennom 7år).  

Hadde ikke noe ønske om graviditet nå nei, men vil heller ikke ta abort om jeg skulle være det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vet du at EL var i det tidsrommet? Hvis du er veldig følsom for hormonendringer er det jo fullt mulig at det er "ekte" symptomer. Ta en ny test om et par dager og se dersom du ikke får mensen i morgen. Og oppdater gjerne på hvordan det gikk da 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en app som skal vise sånn ca når jeg har EL, og når jeg skal ha menstruasjon.. 

Skal ta ny test tirsdag tenker jeg om den ikke kommer imorgen 👍

Det skal jeg gjøre!:) takk for svar!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok. For appen vet jo ikke om el plutselig blir forsinket. Det finner man ikke ut før i etterkant når syklusen plutselig blir lengre enn vanlig, med mindre man temper eller bruker el-tester.  

Bra at det ikke er "krise" dersom du er gravid, spennende blir det uansett 🙊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.11.2017 den 21.44, Evaly skrev:

Ok. For appen vet jo ikke om el plutselig blir forsinket. Det finner man ikke ut før i etterkant når syklusen plutselig blir lengre enn vanlig, med mindre man temper eller bruker el-tester.  

Bra at det ikke er "krise" dersom du er gravid, spennende blir det uansett 🙊

Tok test i dag tidlig på morgenurin, og da viste den svak positiv (kunne se at det var et kryss, og ikke bare en strek), men i går blødde jeg litt, og i dag har jeg også blødd litt. I tillegg til å ha mye menssmerter.

Vært borti dette? Hørt det kan være spontanabort, synes ikke det var noe hyggelig men er det det så vet jeg i allefall hva som har skjedd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke vært borti det selv, men om det kommer en kraftigere blødning høres det litt ut som en spontanabort.. ellers er jo heller ikke uvanlig for noen med blødninger i svangerskapet da, uten at det betyr at det aborteres. Går det bra med deg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo være du har hatt en kjemisk gravidItet da. da streifer egget uten å feste seg til livmoren og du får mens. Og er ikke gravid . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.11.2017 den 17.37, Evaly skrev:

Ikke vært borti det selv, men om det kommer en kraftigere blødning høres det litt ut som en spontanabort.. ellers er jo heller ikke uvanlig for noen med blødninger i svangerskapet da, uten at det betyr at det aborteres. Går det bra med deg? 

Er en litt rar blødning, er ikke "flytende",kommer kun når jeg er på toalettet, er klumpete/slimete (beklager detaljer!).

Går fint med meg, tenkte å ta en test imorgen og se om testen viser sterkere eller svakere svar, er den svakere så var det vel en SA, eller kjemisk graviditet som personen over her skrev. Er den sterkere blir jeg nok ikke mye klokere på dette 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner jeg blir ganske irritert når folk er så bastant på når EL har vært pga. en app. 

Du lister opp veldig mange symptomer, som nok ikke kan relateres til en graviditet når du har fått alle disse FØR IKM. Om det skulle vise seg at du er gravid, så kan du likevel ikke knytte opp kvalmen til det. Når egget implanteres trengs det en viss tid for at kroppen skal produsere hcg, og NOK hcg til at du får kvalme som symptom.

De andre symptomene kan likegjerne komme av at syklusen din plutselig forskyver seg og du blir "var" for disse hormonendringene.

Ta en ny test eller se om ikke blødningene øker i styrke.

Anonymkode: 3df9e...64d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.11.2017 den 19.22, Ceca13 skrev:

Er en litt rar blødning, er ikke "flytende",kommer kun når jeg er på toalettet, er klumpete/slimete (beklager detaljer!).

Går fint med meg, tenkte å ta en test imorgen og se om testen viser sterkere eller svakere svar, er den svakere så var det vel en SA, eller kjemisk graviditet som personen over her skrev. Er den sterkere blir jeg nok ikke mye klokere på dette 🙈

Er så spent; testet du på ny i dag, og hvordan gikk det?

Anonymkode: ec419...1c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...