Gå til innhold

Dere med svangerskapsdiabetes, hva gjør dere med julen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Merker jeg gruer meg til jul i år når man ikke kan spise noenting, pepperkake, julemat man må være forsiktig med, sukk.. Hva gjør dere for at julen skal bli koselig likevel?

Anonymkode: 25a50...ba0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alt med måte vil jeg si. Fikk dia2 etter svangerskapsdiabetes og i  jula skal mamma lage ribbe,søtpotet,rødkål og ribbefett. Andre dager fisk og dib kjøtt med grønnsaker og søtpotet. Jeg har funnet noen sjokolader jeg kan spise,f.eks Grethe Roede sine kokosboller. Men jeg skal kose meg med en liten porsjon riskrem og andre godsaker. F.eks tar jeg en halv pepperkake og nyter i stedet for hele boksen 😁 har novorapid til nøds også. Kos deg i julen,bare justere inntaket og finn noe du kan kose deg med :)

Ps.Hamar sin light julebrus er kjempegod og den kan du trygt drikke

Anonymkode: 450f6...163

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, jeg er litt usikker på om jeg fikk høyere verdier av sukkerfri julebrus, men det kan ikke stemme eller? Er det greit å spise søtpotet når man har sv.diabetes? :)

Anonymkode: 25a50...ba0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen kan reagere på div søtningsstoffer,Men ta en test på om du kan drikke julebrus. Er du med i gruppa på på fb? Den er veldig bra med gode tips og flere i samme båt. Søk på svangerskapsdiabetes så finner du den. Søtpotet kan gi litt stigning,men er bedre enn vanlig potet og veldig godt. Anbefaler ikke å spise mengder,men en potet går nok bra :)

Håper du får en god jul :)

Anonymkode: 450f6...163

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ikke diabetes, men svarer likevel. 

Har litt erfaring med sukrin, da jeg har/hadde en gutt som ble veldig hyper av sukker. Gikk betydelig bedre da vi byttet til sukrin i matlaging.

https://www.diabetes.no/kosthold/hva-inneholder-maten/sotningsstoff/sukrin/

Her står det litt om sukrin.

Kan man ikke bytte ut sukker med sukrin i kakebaking og matlaging?

og selvfølgelig være forsiktig med annen mat som er fyfy

Anonymkode: fe176...3f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...