Gå til innhold

4 i familien - 4500 kroner i 2 uker


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Dette skal holde til mat og bensin. Pluss en 40 års gave til ei venninne. Alle regninger er betalt, og det kommer ikke noe ekstra utgifter utover det jeg allerede har nevnt. Vi er 3 stk som spiser som voksne.

Vi har penger på sparekonto, men målet her er å ikke røre dem.

Ønsker konkrete forslag til hvordan vi skal få til dette.

 

Anonymkode: 23de6...815

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke bruk penger! Planlegg mat ut fra hva som er i kjøleskap og fryser. Matpakke og drikke medbrakt. 

Anonymkode: b0d57...d42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette skal holde til mat og bensin. Pluss en 40 års gave til ei venninne. Alle regninger er betalt, og det kommer ikke noe ekstra utgifter utover det jeg allerede har nevnt. Vi er 3 stk som spiser som voksne.

Vi har penger på sparekonto, men målet her er å ikke røre dem.

Ønsker konkrete forslag til hvordan vi skal få til dette.

 

Anonymkode: 23de6...815

Hvor mye av de 4500 skal gå til mat da?

Anonymkode: 5fe6d...7fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde gå helt fint det. Vi er også 4 og har budsjett på 2000 i uka på mat og drivstoff. Ukeshandler, planlegger middager og fyller drivstoff mandag morgen når det er billigst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye be sin må dere ha?

Bensin 700

Gave 800

Mat 3000

Da har dere penger nok til god og næringsrik mat + en god del "snop".

Anonymkode: 4f389...5eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvor mye be sin må dere ha?

Bensin 700

Gave 800

Mat 3000

Da har dere penger nok til god og næringsrik mat + en god del "snop".

Anonymkode: 4f389...5eb

Idiotisk å bruke 800,- på en gave om man har begrenset budsjett. Halvparten er mer enn nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, Mumua skrev:

Idiotisk å bruke 800,- på en gave om man har begrenset budsjett. Halvparten er mer enn nok.

Det kan hun selvfølgelig, men hun har jo mye å rutte med uansett, så jeg ser ikke problemet med mindre hun bør sånn til at hun må bruke flere tusen på drivstoff eller er allrgisk mot alt som ikke er kjempedyrt. I og med at jun ikke har sakt noe om noe sånt regner jeg med at det er en ganske vanlig familie.

Anonymkode: 4f389...5eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mumua skrev:

Idiotisk å bruke 800,- på en gave om man har begrenset budsjett. Halvparten er mer enn nok.

Det er jo ikke mye begrenset det budsjettet der, 4500 til 3 stykker burde holde i massevis.

Anonymkode: 5fe6d...7fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo ikke mye begrenset det budsjettet der, 4500 til 3 stykker burde holde i massevis.

Anonymkode: 5fe6d...7fa

De er 4 stk står det vel? 3 stk som spiser som voksne. Drivstoff koster jo fort litt på to uker, selv om man fyller tanken på billige dager. Nå vet jo ikke vi hvor mye de bruker bil, men 800,- på en gave til ei venninne er bare dumt hvis man føler man har det litt stramt, noe Hi ser ut til å gjøre siden hun spør her. I disse tilbudstider kan man glatt finne en knallfin gave til halvparten av den summen, heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Mumua skrev:

De er 4 stk står det vel? 3 stk som spiser som voksne. Drivstoff koster jo fort litt på to uker, selv om man fyller tanken på billige dager. Nå vet jo ikke vi hvor mye de bruker bil, men 800,- på en gave til ei venninne er bare dumt hvis man føler man har det litt stramt, noe Hi ser ut til å gjøre siden hun spør her. I disse tilbudstider kan man glatt finne en knallfin gave til halvparten av den summen, heldigvis.

Du har rett i at det er 4, jeg overså overskriften. Men hvis hi hadde orket å svare i sin egen tråd, så hadde det vært lettere å gi konkrete tips som hi ønsker. Jeg synes fremdeles at 4500 er helt problemfritt, selv om de er 4. Men det er klart at vi de bruker 1500 -2000 på drivstoff så blir det jo noe annet

Anonymkode: 5fe6d...7fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...