Gå til innhold

Den moderatorlista deres bør vel oppdateres litt


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

18 minutter siden, Ann Christin skrev:

Hva tenker du på? Listen er oppdatert pr nå.

Jeg ser nå at den moderatoren jeg tenkte på, tydeligvis har sluttet som moderator i løpet av de sist dagene

Anonymkode: 67ee6...7f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Null brukermoderatorer faktisk, det er vel i knappeste laget? Hvordan tenker dere at dere nå skal moderere? Eller hvordan skal Ann Christin kunne moderere alene? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Iiiiik skrev:

Null brukermoderatorer faktisk, det er vel i knappeste laget? Hvordan tenker dere at dere nå skal moderere? Eller hvordan skal Ann Christin kunne moderere alene? 

Er det det siste stuntet som har gjort at det er endinger i moderatorstaben tro

Anonymkode: 67ee6...7f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Ann Christin skrev:

Hva tenker du på? Listen er oppdatert pr nå.

Du har oppdatert den etter at jeg skrev innlegget mitt

Anonymkode: 67ee6...7f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Iiiiik skrev:

Null brukermoderatorer faktisk, det er vel i knappeste laget? Hvordan tenker dere at dere nå skal moderere? Eller hvordan skal Ann Christin kunne moderere alene? 

I knappeste laget kan man si, men heldigvis er dette er rimelig rolig forum uten de store utskeielse og dere har en stor takhøyde så pr nå skal det nok gå helt fint. Vi har i tillegg en forumansvarlig.

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Du har oppdatert den etter at jeg skrev innlegget mitt

Anonymkode: 67ee6...7f8

Ja, den ble oppdatert mellom når jeg skrev forrige svar og nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Ann Christin skrev:

I knappeste laget kan man si, men heldigvis er dette er rimelig rolig forum uten de store utskeielse og dere har en stor takhøyde så pr nå skal det nok gå helt fint. Vi har i tillegg en forumansvarlig.

Ja, den ble oppdatert mellom når jeg skrev forrige svar og nå.

Så da dere hadde to til i går, trengte dere dem egentlig ikke? Eller den gangen jeg var moderator og vi var fire-fem, så var det helt unødvendig. Ja vel, da så. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Iiiiik skrev:

Så da dere hadde to til i går, trengte dere dem egentlig ikke? Eller den gangen jeg var moderator og vi var fire-fem, så var det helt unødvendig. Ja vel, da så. 

Det er nå, som da, helt frivillig å være moderator, så om man f.eks velger å slutte så får man lov til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite seriøst forum må jeg si. Fikk denne meldingen tidlig idag:

»

Dette er en påminnelse om forumets regler:

* Spam eller tulleinnlegg. Profiler/tråder som er opprettet kun til spam og "tull" kan bli slettet uten varsel.

Vennligst les forumets regler igjen. Denne meldingen er registrert på ditt nick i vårt system»

Også spør jeg hva jeg har gjort for å få den meldingen. Får da til svar at hun har trukket seg som brukermoderator og at jeg kan gjør hva enn jeg måtte ønske. Kos deg!

Altså hallo? Vil gjerne vite hva jeg liksom har gjort. Har verken spammet eller laget tulleinnlegg..

Anonymkode: 03f6c...729

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Lite seriøst forum må jeg si. Fikk denne meldingen tidlig idag:

»

Dette er en påminnelse om forumets regler:

* Spam eller tulleinnlegg. Profiler/tråder som er opprettet kun til spam og "tull" kan bli slettet uten varsel.

Vennligst les forumets regler igjen. Denne meldingen er registrert på ditt nick i vårt system»

Også spør jeg hva jeg har gjort for å få den meldingen. Får da til svar at hun har trukket seg som brukermoderator og at jeg kan gjør hva enn jeg måtte ønske. Kos deg!

Altså hallo? Vil gjerne vite hva jeg liksom har gjort. Har verken spammet eller laget tulleinnlegg..

Anonymkode: 03f6c...729

Om du sender meg en PM kan jeg mest trolig gi deg et svar, men vi diskuterer ikke enkeltsaker på ris & ros.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Ann Christin skrev:

Det er nå, som da, helt frivillig å være moderator, så om man f.eks velger å slutte så får man lov til det.

Selvfølgelig, men av respekt for dem som faktisk har gjort jobben lenge (ikke meg selv, for å være tydelig på det) bør man vel si at det vil være vanskelig å følge opp etter at staben har blitt kraftig redusert? Eller at dere skal gjøre en vurdering av hvordan moderering nå skal følges opp? Eller at kun grove regelbrudd blir tatt tak i? Eller noe tilsvarende? Det er vel ikke din feil at de har sluttet, men å si at det går bra uten brukermoderatorer er respektløst synes jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Iiiiik skrev:

Selvfølgelig, men av respekt for dem som faktisk har gjort jobben lenge (ikke meg selv, for å være tydelig på det) bør man vel si at det vil være vanskelig å følge opp etter at staben har blitt kraftig redusert? Eller at dere skal gjøre en vurdering av hvordan moderering nå skal følges opp? Eller at kun grove regelbrudd blir tatt tak i? Eller noe tilsvarende? Det er vel ikke din feil at de har sluttet, men å si at det går bra uten brukermoderatorer er respektløst synes jeg. 

Det vil ikke pr nå bli noen forandring i modereringen, derfor er det ikke skrevet noe om det. Som sagt er aktiviteten på forumet lav og vi har greid oss i perioder med fravær av både to og tre uten at dette har gått utover modereringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 8.11.2017 den 16.48, Ann Christin skrev:

Det vil ikke pr nå bli noen forandring i modereringen, derfor er det ikke skrevet noe om det. Som sagt er aktiviteten på forumet lav og vi har greid oss i perioder med fravær av både to og tre uten at dette har gått utover modereringen.

Det du skriver her stemmer jo ikke. Jeg har gang på gang siste ukene og månedene rapportert helt klare regelbrudd som aldri er blitt moderert. Jeg har også fått med meg flere kommentarer i mange ulike tråder hvor folk har kommentert at de ikke lenger orker rapportere fordi det ikke skje noe likevel. Dette er et problem dere bør ta tak i, ikke noe som bør bagatelliseres på den måten du gjør i dette svaret til Iiiiik.

Det er heller ikke samsvar mellom det du sier om lav aktivitet på forumet og det HanneMari har uttalt i en annen tråd, at akiviteten nå er en god del høyere enn den var en periode.

 

Anonymkode: d4925...60e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det du skriver her stemmer jo ikke. Jeg har gang på gang siste ukene og månedene rapportert helt klare regelbrudd som aldri er blitt moderert. Jeg har også fått med meg flere kommentarer i mange ulike tråder hvor folk har kommentert at de ikke lenger orker rapportere fordi det ikke skje noe likevel. Dette er et problem dere bør ta tak i, ikke noe som bør bagatelliseres på den måten du gjør i dette svaret til Iiiiik.

Det er heller ikke samsvar mellom det du sier om lav aktivitet på forumet og det HanneMari har uttalt i en annen tråd, at akiviteten nå er en god del høyere enn den var en periode.

 

Anonymkode: d4925...60e

Og når brukere har klaget på ting, spesielt på det at de ikke svarer på spørsmål eller overser de få innleggene som kommer på ris&ros, så har ofte svaret vært at de har mye å gjøre og ikke er på hele tiden, og kan ikke rekke alt. Det henger ikke på greip i det hele tatt.

Anonymkode: 67ee6...7f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det du skriver her stemmer jo ikke. Jeg har gang på gang siste ukene og månedene rapportert helt klare regelbrudd som aldri er blitt moderert. Jeg har også fått med meg flere kommentarer i mange ulike tråder hvor folk har kommentert at de ikke lenger orker rapportere fordi det ikke skje noe likevel. Dette er et problem dere bør ta tak i, ikke noe som bør bagatelliseres på den måten du gjør i dette svaret til Iiiiik.

Det er heller ikke samsvar mellom det du sier om lav aktivitet på forumet og det HanneMari har uttalt i en annen tråd, at akiviteten nå er en god del høyere enn den var en periode.

 

Anonymkode: d4925...60e

Her må jeg bare beklage at tidligere rapporter ikke har blitt vurdert skikkelig, vi har vært tre stykker som har tatt rapporter hittil og vi har stolt på at våre moderatorer følger våre regler og rydder deretter. Så jeg må bare beklage at det evt ikke er ryddet.

Og innlegget var ikke ment som bagatelisering, det var ment som at dette er et rolig forum i forhold til f.eks kvinneguiden hvor jeg er moderator. Det jeg mente var at det skal ikke bli noe dårligere oppfølging siden vi nå bare er meg som er administrator og Hanne Mari som er forumansvarlig. Dette skal ikke bli et forum for regelbrudd og drittslenging bare fordi jeg er en. Det var det jeg mente med innlegget.

Når det gjelder svartid har vi en uskreven regel om at vi skal kunne svare innen 24 timer, er det noe som må diskuteres oss i mellom skal vi fortsatt gi en tilbakemelding om at det må diskuteres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Ann Christin skrev:

Her må jeg bare beklage at tidligere rapporter ikke har blitt vurdert skikkelig, vi har vært tre stykker som har tatt rapporter hittil og vi har stolt på at våre moderatorer følger våre regler og rydder deretter. Så jeg må bare beklage at det evt ikke er ryddet.

Og innlegget var ikke ment som bagatelisering, det var ment som at dette er et rolig forum i forhold til f.eks kvinneguiden hvor jeg er moderator. Det jeg mente var at det skal ikke bli noe dårligere oppfølging siden vi nå bare er meg som er administrator og Hanne Mari som er forumansvarlig. Dette skal ikke bli et forum for regelbrudd og drittslenging bare fordi jeg er en. Det var det jeg mente med innlegget.

Når det gjelder svartid har vi en uskreven regel om at vi skal kunne svare innen 24 timer, er det noe som må diskuteres oss i mellom skal vi fortsatt gi en tilbakemelding om at det må diskuteres.

Vet du, nå synes jeg du skal slutte å svare. For hvert svar du gir, understreker du inntrykket jeg fikk i ditt første svar - du peker nokså direkte på brukermoderatorene og fortsetter å si at du alene kan gjøre det minst like bra som dere gjorde da dere var tre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Iiiiik skrev:

Vet du, nå synes jeg du skal slutte å svare. For hvert svar du gir, understreker du inntrykket jeg fikk i ditt første svar - du peker nokså direkte på brukermoderatorene og fortsetter å si at du alene kan gjøre det minst like bra som dere gjorde da dere var tre. 

Da oppfatter vi det dessverre ikke på samme måten. Moderatorene gjør en stor og viktig jobb i vårt forum, og jeg stoler fullt og helt på avgjørelsene de tar. Derimot beklager jeg at ting ikke har blitt ryddet. Om det er pga misforståelser, eller om det er fordi vi sammen har vurdert at det ikke er regelbrudd kan jeg ikke svare på nå da de ikke lengre er moderatorer. Men jeg mener absolutt ikke at moderatorene har gjort en dårlig jobb, for det har de absolutt ikke gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder trafikken gjelder dette antall besøk på sidene, altså lesing av tråder, ikke nye innlegg eller tråder. Beklager at dette har vært uklart. Endringen er heller ikke massiv, det har gått for kort tid til å si noe om det. 

Jeg stoler på at både moderatorene og admin modererer og har moderert etter reglene, og har aldri vært i tvil om at alle har gjort en god jobb. Hvis noe ikke har blitt oppdaget er det mitt ansvar, men ettersom moderatorene har fulgt regelverket kan det også være at ting har blitt rapportert inn som har vært vurdert (og gjerne diskutert internt) til å ikke være regelbrudd, selv om brukerne har ment at det er det. 

Nå når det kun er Ann Christin som har ansvaret her inne til daglig, fordi moderatorene selv har valgt å slutte, vil hun være nødt til å være pålogget mer, og jobbe mer enn tidligere når hun delte ansvaret med andre. Hun vil ikke kunne fortsette å ha samme arbeidsmengde, naturlig nok når staben er redusert.  I tillegg vil jeg moderere i arbeidstiden, og det vil selvsagt vurderes om det er behov for flere moderatorer etter hvert.

Det har aldri vært tvil fra min og Egmonts side om at moderatorene har gjort en god jobb og moderert etter gjeldene regelverk. Selvsagt kan det skje at vi ikke får med oss alle regelbrudd, men det ligger da på meg som forumansvarlig. 

Hanne Mari

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...