Gå til innhold

Moderatorer: Hadde jeg ønsket at mine innlegg skulle ligge i underkategorier...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hadde jeg postet dem der! Jeg vil ha mine innlegg på anonym-skravle 😡 Dere frarøver meg mange svar, fordi de fleste gidder ikke lese de andre stedene. Kan like gjerne begynne å Google meg til svar når dere ødelegger slik... 😤

Anonymkode: b0d38...5c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kunne ikke vært mer enig!

Makan til naziregime det har blitt her når vi ikke lenger får velge hva vi ønsker å diskutere på anonym-skravle. Hele hensikten med anonym-skravle var jo at der kan vi legge innlegg vi ønsker alle skal se uansett om de er prøvere, gravid i første trimester eller er glad i hagearbeid. Hadde vi skrevet et innlegg vi bare ønsket de som også f.eks prøver å bli gravid skulle svare på, da hadde vi lagt det på det underforumet.

Anonymkode: e8e64...e44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si meg enig i deg, kanskje på tide at moderato får seg en annen jobb en å sitte på bruke tiden på å sitte her å flytte innleggene på andre forum. 

Anonymkode: b0b55...b81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer til å slutte å være her pga dette. Veldig lurt av admin når brukerne allerede har forlatt forumet en stund....

Anonymkode: 293f3...deb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei. Nå var det ikke jeg som flyttet akkurat denne, men jeg ser sjelden spørsmål med mindre de er her, nettopp fordi de drukner i de andre innleggene, så jeg er glad det ble gjort.

Foreløpig ser vi faktisk en økning i trafikken etter endringen, selv om den kun har vart en ukes tid.

Som tidligere nevnt er dette et ledd i å gjøre forumet mer brukervennlig, men vi skjønner det er uvant og føles teit når man har hatt det på en egen måte hele tiden. Vi flytter ikke alle tråder, kun de som helt tydelig faller innunder katergoriene vi har, som i svært stor grad gjelder barn/familie/graviditet osv.

Hanne Mari, forumansvarlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, HanneMari Egmont skrev:

Hei. Nå var det ikke jeg som flyttet akkurat denne, men jeg ser sjelden spørsmål med mindre de er her, nettopp fordi de drukner i de andre innleggene, så jeg er glad det ble gjort.

Foreløpig ser vi faktisk en økning i trafikken etter endringen, selv om den kun har vart en ukes tid.

Som tidligere nevnt er dette et ledd i å gjøre forumet mer brukervennlig, men vi skjønner det er uvant og føles teit når man har hatt det på en egen måte hele tiden. Vi flytter ikke alle tråder, kun de som helt tydelig faller innunder katergoriene vi har, som i svært stor grad gjelder barn/familie/graviditet osv.

Hanne Mari, forumansvarlig

Joa, men jeg merker at jeg får færre svar på mine spørsmål nå enn tidligere. Jeg mangler fremdeles svar på hva jeg kan snakke om på skravle for å unngå at dere flytter på  tråden?!

Som noen har nevnt, tidligere, må en huske å spørre om flere forskjellige temaer i en tråd, slik at det ikke passer inn noen steder... Håpløst. 

Ut i fra hva jeg skrev, skjønte dere at jeg ikke ville ha tråden et annet sted, men nei, her skal det tvinges... 

Hvis vi slle ble flinkere å bla i underforum, slipper vi å skrive nye innlegg her i det hele tatt. Alt er blitt spurt og svart på før, så slipper vi å skravle med hverandre slik en skulle tro at man ville en skulle gjøre på et forum... 

hi 

Anonymkode: b0d38...5c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva som blir flyttet blir vurdert i hvert enkelt tilfelle, så det blir umulig å svare på. De fleste trådene blir liggende, pr nå er det kun 1 tråd på anonymforsiden som er flyttet. 

Ellers kan dere alltids benytte "siste innlegg" øverst, der samles alt nytt fra alle kategorier, og fremstår på samme måte som Anonymrommet gjorde tidligere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hadde jeg postet dem der! Jeg vil ha mine innlegg på anonym-skravle 😡 Dere frarøver meg mange svar, fordi de fleste gidder ikke lese de andre stedene. Kan like gjerne begynne å Google meg til svar når dere ødelegger slik... 😤

Anonymkode: b0d38...5c1

Jeg er 100 % enig med deg. Dt er jo ikke vits å lage innlegg som man vet blir flyttet, for de får man jo knapt svar på. Anonymforumet er blitt så tregt nå, det er knapt vits å gå inn der heller lenger :(

Anonymkode: 72203...2d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, HanneMari Egmont skrev:

Hva som blir flyttet blir vurdert i hvert enkelt tilfelle, så det blir umulig å svare på. De fleste trådene blir liggende, pr nå er det kun 1 tråd på anonymforsiden som er flyttet. 

Ellers kan dere alltids benytte "siste innlegg" øverst, der samles alt nytt fra alle kategorier, og fremstår på samme måte som Anonymrommet gjorde tidligere. 

Det hjelper ikke Hi om hun bruker "siste innlegg" med mindre alle andre også begynner å gjøre det. Hun får nemlig ikke flere svar på trådene som dere har flyttet til et underforum som "ingen" leser, selv om hun selv får opp de nyeste trådene fra alle forumene.

Hvor mange tråder som er flyttet fra første side er for øvrig en dårlig måte å tallfeste dette. Nå som jeg skriver er det ingen tråder som er flyttet fra første side, to som er flyttet fra andre side og hele syv som er flyttet fra tredje side. Det ser for meg ut som dette er forholdsvis tilfeldig, og at de trådene som blir flyttet er de trådene som tilfeldigvis ligger langt fremme når dere har tid til å leke flyttebyrå. Det ser for meg også ut som du bekrefter tilfeldigheten i det hele når du sier at det er umulig å svare på hva som blir flyttet fordi det blir vurdert i hvert enkelt tilfelle. Hvordan i alle dager mener dere at folk skal kunne vite hva som blir akseptert på skravle/anonym når dere ikke kan gi noen klare kriterier? Hvordan klarer dere selv å vurdere dette uten klare kriterier? 

Jeg vurderer å be dere slette brukeren min, for jeg kjenner på at dette ikke er noe greit. Jeg opplever at endringene nå senker kvaliteten på forumet. Det skaper mange frustrerte brukere, noe som har en negativ innvirkning på stemningen i forumet. Det oppleves også som respektløst når dere ikke kommer med tydelige kriterier for hva som får lov til å være på skravle, og samtidig flytter på tråder der det er tydelig at Hi ikke ønsker den flyttet. Har dere noen plan for om, og eventuelt når, denne endringen skal evalueres? Hvis det er planlagt en evalueringsdato om ikke alt for lenge blir jeg nok værende til evalueringen er gjort.

Anonymkode: 3e6bc...4a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at det føles frustrerende at jeg bare sier "det blir vurdert i det enkelte tilfelle", men siden det er et skravlerom er det vanskelig å stadfeste nøyaktige regler på flyttingen, siden det fortsatt skal være rom for å snakke om hva som helst.

Som tidligere nevnt er de aller fleste underkategoriene veldig spesifikke på helse, barn, graviditet, fødsel og konkrete ting rundt dette, ettersom dette er et foreldreforum. Derfor vil det være et stort flertall av tråder som vil bli liggende, når de ikke omtaler noe av dette. Grunnen til at de flyttes er jo for å samle spørsmål man måtte ha om for eksempel fødsel på samme sted. Før hadde vi mange titalls bittesmå tema, og det fungerte ikke. Vi bestemte oss derfor for å fjerne og slette underkategorier som ikke var i bruk overhodet, og da var det naturlig å flytte temaene over i de få som ble igjen. Vi hadde veldig mange rom med kanskje 4 innlegg på to år.

Det blir en annen måte å bruke forumet på, og det kan ta tid å venne seg til. Vi har bare hatt det sånn en uke, så vi har ingen evalueringsdato, men det betyr ikke at vi ikke konstant evaluerer det vi gjør. Så jeg kan ikke gi deg noen dato, men jeg kan si at vi snakker om endringer underveis i prosessen.

HM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, HanneMari Egmont skrev:

men siden det er et skravlerom er det vanskelig å stadfeste nøyaktige regler på flyttingen, siden det fortsatt skal være rom for å snakke om hva som helst.

Når dere tvangsflytter tråder, så er det er jo ikke rom for det lenger.

Anonymkode: 72203...2d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, HanneMari Egmont skrev:

Jeg skjønner at det føles frustrerende at jeg bare sier "det blir vurdert i det enkelte tilfelle", men siden det er et skravlerom er det vanskelig å stadfeste nøyaktige regler på flyttingen, siden det fortsatt skal være rom for å snakke om hva som helst.

Som tidligere nevnt er de aller fleste underkategoriene veldig spesifikke på helse, barn, graviditet, fødsel og konkrete ting rundt dette, ettersom dette er et foreldreforum. Derfor vil det være et stort flertall av tråder som vil bli liggende, når de ikke omtaler noe av dette. Grunnen til at de flyttes er jo for å samle spørsmål man måtte ha om for eksempel fødsel på samme sted. Før hadde vi mange titalls bittesmå tema, og det fungerte ikke. Vi bestemte oss derfor for å fjerne og slette underkategorier som ikke var i bruk overhodet, og da var det naturlig å flytte temaene over i de få som ble igjen. Vi hadde veldig mange rom med kanskje 4 innlegg på to år.

Det blir en annen måte å bruke forumet på, og det kan ta tid å venne seg til. Vi har bare hatt det sånn en uke, så vi har ingen evalueringsdato, men det betyr ikke at vi ikke konstant evaluerer det vi gjør. Så jeg kan ikke gi deg noen dato, men jeg kan si at vi snakker om endringer underveis i prosessen.

HM

Men, er ikke dere i moreratorgjengen enige om hvordan dere skal vurdere dette? For hvis dere er enige om hvordan dette skal vurderes må dere jo på en eller annen måte ha formulert hva dere ser på? Hvis dere ikke er enige om hvordan det mnodereres blir det jo vertfall håpløst...

Anonymkode: 3e6bc...4a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke jeg moderator, men forumansvarlig som har ansvar for det tekniske og pratiske med forumet. Men jeg har selvsagt vært med på denne avgjørelsen selv om jeg ikke selv flytter tråder.

Moderatorene ser som sagt på om det faller veldig naturlig inn i en av de rommene som er igjen (som da hovedsaklig går på barn/fødsel/graviditet/helse). Det er det vi går etter, men selvsagt kan det skje glipper nå i starten når alt er nytt for oss også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men, er ikke dere i moreratorgjengen enige om hvordan dere skal vurdere dette? For hvis dere er enige om hvordan dette skal vurderes må dere jo på en eller annen måte ha formulert hva dere ser på? Hvis dere ikke er enige om hvordan det mnodereres blir det jo vertfall håpløst...

Anonymkode: 3e6bc...4a7

Det er ingen moderatorgjeng igjen, brukermoderatorene er ikke brukermoderatorer lenger

Anonymkode: 72203...2d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest elisa bt
7 minutter siden, HanneMari Egmont skrev:

Nå er ikke jeg moderator, men forumansvarlig som har ansvar for det tekniske og pratiske med forumet. Men jeg har selvsagt vært med på denne avgjørelsen selv om jeg ikke selv flytter tråder.

Moderatorene ser som sagt på om det faller veldig naturlig inn i en av de rommene som er igjen (som da hovedsaklig går på barn/fødsel/graviditet/helse). Det er det vi går etter, men selvsagt kan det skje glipper nå i starten når alt er nytt for oss også. 

Ja, ja, da gjør de en dårlig flyttejobb for øyeblikket. Jeg kikket gjennom førstesiden nå, av de 25 trådene spom ligger der er det kun 8 som ikke passer godt inn i et av underforumene.

Kan du slette brukeren min? Dette gidder jeg ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, HanneMari Egmont skrev:

Foreløpig ser vi faktisk en økning i trafikken etter endringen, selv om den kun har vart en ukes tid.

Jeg er oppriktig nysgjerrig på hvor den økte trafikken er?

Anonymkode: 72203...2d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser Ann Christin har sletta brukeren din. Vi kan selvsagt se på om dette med å flytte tråder blir veldig problematisk. Ingenting er helt låst.

Her er info om trafikken:

Det er litt vanskelig å se på bildet, og ettersom det bare har gått en liten uke er endringen ikke stor, men her kan dere se antall besøkende på sidene fra 17. oktober til 6. november. Hvert punkt representerer én dag. Det sank en del i forkant av omstruktureringen, mens det var lavest lørdag 28. oktober med 128.232 visninger, og mest søndag 29. oktober på 164.688 visninger. 31. oktober foretok vi endringen og de første flyttingene av tråder fra Ab-rommet. Etter det har trafikken ligget på mellom 155.000 og 127.000. Så ja, det går fremdeles opp og ned, men jevnt over er det mer trafikk nå enn tidligere, og den er mer stabil. De laveste tallene er fredag og lørdag, men det har det alltid vært hos oss. Så de to  helgedagene er lave i alle helger, og det er ikke særlig forskjell før og etter flyttingen. Så det er ganske likt som før, og det har vært lavere tall også, men det er jevnt over litt stigende. 

analytics.jpg

Det vil være lettere å komme med mer presise tall når vi har holdt på en stund.

Ellers kan jo dette kanskje være av interesse: Her ser dere hvor trafikken kommer fra. Det mørkeblå er de som har brukt Google og funnet veien inn i forumet fordi de har søkt på noe og havnet i en aktuell tråd. (Organic Search - 90.000). De som har gått direkte til forumet er den lille blå oppå den igjen (Direct 2.900) og de andre er samlet i den bittelille øverst (1.500 + 18 + 95). Det er de som har blitt referert via linker og lignende, feks via fb). Altså er det aller meste av trafikken generert via Google, og ved å ha færre undergrupper og gjøre forumet mer brukervennlig håper vi å fortsette å øke dette.

Det vil forhåpentligvis i sin tur føre til at de som tilfeldigvis havner her vil lage seg bruker, og trafikken fra de som bruker forumet fast vil øke. 

direktetrafikk.jpg

Likevel vil vi sterkt vurdere å flytte færre tråder, da hensikten med å gjøre dette var å gjøre det mer brukervennlig, ikke å ødelegge for folk og få dem til å føle at vi ikke vil ha dem her. Vi prøver også å kun flytte de som veldig veldig tydelig går inn i en av disse barne-katergoriene nevnt tidligere. 

Håper dette var litt oppklarende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig synd at dere flytter helse-tråder, det har vært en viktig del av anonymforumet. Jeg kommer ikke til å stille helserelaterte spørsmål her lenger på grunn av dette. 

Anonymkode: 293f3...deb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, HanneMari Egmont skrev:

Ser Ann Christin har sletta brukeren din. Vi kan selvsagt se på om dette med å flytte tråder blir veldig problematisk. Ingenting er helt låst.

Her er info om trafikken:

Det er litt vanskelig å se på bildet, og ettersom det bare har gått en liten uke er endringen ikke stor, men her kan dere se antall besøkende på sidene fra 17. oktober til 6. november. Hvert punkt representerer én dag. Det sank en del i forkant av omstruktureringen, mens det var lavest lørdag 28. oktober med 128.232 visninger, og mest søndag 29. oktober på 164.688 visninger. 31. oktober foretok vi endringen og de første flyttingene av tråder fra Ab-rommet. Etter det har trafikken ligget på mellom 155.000 og 127.000. Så ja, det går fremdeles opp og ned, men jevnt over er det mer trafikk nå enn tidligere, og den er mer stabil. De laveste tallene er fredag og lørdag, men det har det alltid vært hos oss. Så de to  helgedagene er lave i alle helger, og det er ikke særlig forskjell før og etter flyttingen. Så det er ganske likt som før, og det har vært lavere tall også, men det er jevnt over litt stigende. 

analytics.jpg

Det vil være lettere å komme med mer presise tall når vi har holdt på en stund.

Ellers kan jo dette kanskje være av interesse: Her ser dere hvor trafikken kommer fra. Det mørkeblå er de som har brukt Google og funnet veien inn i forumet fordi de har søkt på noe og havnet i en aktuell tråd. (Organic Search - 90.000). De som har gått direkte til forumet er den lille blå oppå den igjen (Direct 2.900) og de andre er samlet i den bittelille øverst (1.500 + 18 + 95). Det er de som har blitt referert via linker og lignende, feks via fb). Altså er det aller meste av trafikken generert via Google, og ved å ha færre undergrupper og gjøre forumet mer brukervennlig håper vi å fortsette å øke dette.

Det vil forhåpentligvis i sin tur føre til at de som tilfeldigvis havner her vil lage seg bruker, og trafikken fra de som bruker forumet fast vil øke. 

direktetrafikk.jpg

Likevel vil vi sterkt vurdere å flytte færre tråder, da hensikten med å gjøre dette var å gjøre det mer brukervennlig, ikke å ødelegge for folk og få dem til å føle at vi ikke vil ha dem her. Vi prøver også å kun flytte de som veldig veldig tydelig går inn i en av disse barne-katergoriene nevnt tidligere. 

Håper dette var litt oppklarende!

Nå var det ikke jeg som spurte om den økede trafikken, jeg skjønte at du måtte snakke om antall klikk, for økt aktivitet ser det virkelig ikke ut til at det er. Men skjønte ikke du at måten du la det fram på var godt egnet til å villede lesere til å tro at du mente at det var høyere aktivitet i forumet? (Altså at det hørtes ut som du mente at det var flere som lagde nye innlegg og/eller svarte i de gamle).  Jeg synes det er temmelig simpelt dersom du faktisk bevisst går inn for å villede folk. Hvis dette ikke var bevisst bær du begynne å lese gjennom det du skriver, og tenke gjennom om det er noe der som kan misforstås. 

Jeg synes også at den statistikken du kommer med er for svak til at du kan påstå at endringen har ført til økt trafikk. Hvis du skulle kunne konkludere med det etter så kort tid, så måtte økningen ha vært betraktelig høyere. Den svake tendensen til økning som du ser kan komme av endringene, men det kan like gjerne være snakk om naturlige svingninger. Det kan selvsagt også hende det finnes en eller annen annen grunn. Kanskje noen lagde en veldig interessant tråd, for eksempel, som fikk ekstra mange treff på Google.

En ting dere bør tenke på er at for at dere skal kunne opprettholde antallet besøkende fra Google, så trenger dere brukere som genererer nytt innhold. Det hjelper dere lite om endringen på kort sikt skaffer dere flere klikk, hvis den på lang sikt fører til at frustrerte brukere finner seg andre steder å "henge". Da vil dere etter hvert sitte med et forum med mindre aktivitet, noe som igjen gir færre treff i Google, og dermed færre klikk derfra, noe som igjen vil senke inntjeningen dere har på nettstedet. Hvis dere ønsker at nettstedet skal fortsette å generere mye trafikk er dere dermed nødt til enten å beholde de brukerne dere har, eller skaffe dere nye brukere. Man ønsker selvsagt alltid nye brukere velkommen når man driver et kommersielt forum, men jeg tror dere gjør en driftsmessig dårlig vurdering hvis dere på dette forumet velger å ikke ta vare på de brukerne dere har. Det er de brukerne dere har per i dag som har generert det innholdet som dere sitter å tjener penger på i dag. 

Anonymkode: 50b5e...392

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, HanneMari Egmont skrev:

Ser Ann Christin har sletta brukeren din.

Hvem sin bruker, min?

Du snakker atså om økt trafikk som i folk som har besøkt siden? Men statistikk kun for antall besøkende er jo ganske uinteressant denne forbindelsen, i hvert fall for brukerene. Jeg regnet selvfølgelig med at du snakket om økt aktivitet i forumene, i form av nye bruker, flere innlegg og svar. Det er jo det som er viktig og som gjør at brukere ønsker å være her

Anonymkode: 72203...2d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

En ting dere bør tenke på er at for at dere skal kunne opprettholde antallet besøkende fra Google, så trenger dere brukere som genererer nytt innhold. Det hjelper dere lite om endringen på kort sikt skaffer dere flere klikk, hvis den på lang sikt fører til at frustrerte brukere finner seg andre steder å "henge". Da vil dere etter hvert sitte med et forum med mindre aktivitet, noe som igjen gir færre treff i Google, og dermed færre klikk derfra, noe som igjen vil senke inntjeningen dere har på nettstedet. Hvis dere ønsker at nettstedet skal fortsette å generere mye trafikk er dere dermed nødt til enten å beholde de brukerne dere har, eller skaffe dere nye brukere. Man ønsker selvsagt alltid nye brukere velkommen når man driver et kommersielt forum, men jeg tror dere gjør en driftsmessig dårlig vurdering hvis dere på dette forumet velger å ikke ta vare på de brukerne dere har. Det er de brukerne dere har per i dag som har generert det innholdet som dere sitter å tjener penger på i dag. 

Anonymkode: 50b5e...392

Veldig, veldig enig i det du skriver her. Det er jo ingen tvil om at aktiviteten på forumet - altså, antall nye tråder og antall svar i de ulike trådene - har gått mye ned etter omleggingen, denne og den forrige omleggingen. I tillegg var det lovet at det skulle skje en teknisk oppdatering hvor problemer med bruken av forumet skulle rettes, det skulle bli raskere, samt en rekke småfeil skulle rettes. Etter det har det vært taust på dette området, ingen ny informasjon om hva som skjer.

Det som har gått igjen i de fleste av de siste omleggingene har vært elendig informasjon til brukerne. Dette skaper misnøye noe som igjen er med på å få brukerne til å redusere bruken av forumet eller forsvinne. Jeg synes at Hanne Mari riktignok har blitt bedre, men det er fremdeles ikke godt nok.

En annen ting er at det sies at en god del av de endringene som nå er gjort er gjort etter tilbakemelding fra brukerne. Da blir spørsmålet hvilke brukere som blir hørt? Er det basert på tilfeldige personlige meldinger fra enkeltbrukere, eller er det organiserte  brukerundersøkelser?

Det er mange engasjerte brukere på forumet som forsøker å bidra positivt og ønsker et mest mulig levende forum. Det er disse som skaper forumet, og da bør disse også tas på alvor.

Et annet moment ang. de som kommer inn på forumet fra google er at søkemotoren på forumet er blitt så dårlig de siste årene, og nå også er begrenset til tråder kun fra siste år. Det gjør at det nok er mange av forumets egne brukere som også må bruke google for å finne gamle tråder de ønsker å hente opp.

Anonymkode: 76220...b9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nå var det ikke jeg som spurte om den økede trafikken, jeg skjønte at du måtte snakke om antall klikk, for økt aktivitet ser det virkelig ikke ut til at det er. Men skjønte ikke du at måten du la det fram på var godt egnet til å villede lesere til å tro at du mente at det var høyere aktivitet i forumet? (Altså at det hørtes ut som du mente at det var flere som lagde nye innlegg og/eller svarte i de gamle).  Jeg synes det er temmelig simpelt dersom du faktisk bevisst går inn for å villede folk. Hvis dette ikke var bevisst bær du begynne å lese gjennom det du skriver, og tenke gjennom om det er noe der som kan misforstås. 

Jeg synes også at den statistikken du kommer med er for svak til at du kan påstå at endringen har ført til økt trafikk. Hvis du skulle kunne konkludere med det etter så kort tid, så måtte økningen ha vært betraktelig høyere. Den svake tendensen til økning som du ser kan komme av endringene, men det kan like gjerne være snakk om naturlige svingninger. Det kan selvsagt også hende det finnes en eller annen annen grunn. Kanskje noen lagde en veldig interessant tråd, for eksempel, som fikk ekstra mange treff på Google.

En ting dere bør tenke på er at for at dere skal kunne opprettholde antallet besøkende fra Google, så trenger dere brukere som genererer nytt innhold. Det hjelper dere lite om endringen på kort sikt skaffer dere flere klikk, hvis den på lang sikt fører til at frustrerte brukere finner seg andre steder å "henge". Da vil dere etter hvert sitte med et forum med mindre aktivitet, noe som igjen gir færre treff i Google, og dermed færre klikk derfra, noe som igjen vil senke inntjeningen dere har på nettstedet. Hvis dere ønsker at nettstedet skal fortsette å generere mye trafikk er dere dermed nødt til enten å beholde de brukerne dere har, eller skaffe dere nye brukere. Man ønsker selvsagt alltid nye brukere velkommen når man driver et kommersielt forum, men jeg tror dere gjør en driftsmessig dårlig vurdering hvis dere på dette forumet velger å ikke ta vare på de brukerne dere har. Det er de brukerne dere har per i dag som har generert det innholdet som dere sitter å tjener penger på i dag. 

Anonymkode: 50b5e...392

 

16 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvem sin bruker, min?

Du snakker atså om økt trafikk som i folk som har besøkt siden? Men statistikk kun for antall besøkende er jo ganske uinteressant denne forbindelsen, i hvert fall for brukerene. Jeg regnet selvfølgelig med at du snakket om økt aktivitet i forumene, i form av nye bruker, flere innlegg og svar. Det er jo det som er viktig og som gjør at brukere ønsker å være her

Anonymkode: 72203...2d2

Nei, Elisa Bt, sin, som nå står som Gjest i denne tråden. 

Dette svaret er til begge dere: Beklager at jeg var utydelig når jeg snakket om økningen i aktivitet, jeg innser at det vi Egmont ser på som aktivitet ikke er det samme som dere tenker på. Jeg har også statistikken på innlegg og emner, men her er det ingen spesiell endring før eller etter 31. oktober. Dere har helt rett i at det er viktig å kommunisere tydelig, så da beklager jeg at jeg var dårlig til det. 

Det stemmer også at det er altfor kort tid og for liten endring til å si at det er en klar bedring i trafikk, det har jeg heller ikke ment å påstå, kun at det har vært en liten økning. Om det faktisk har effekt vil vi kunne se først om en stund. Som dere selv påpeker er det vanskelig å komme med noe konkret så kjapt, så i slutten av måneden vil det være lettere å se om det har hatt betydning for innlegg og emner.

Vi vil selvsagt vurdere om dette har hatt negativ betydning, og vi har allerede gjenopprettet to underforum (lesbisk/homofil og donor) etter ønske fra brukere, og har begynt å flytte langt færre tråder enn i starten.

15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Veldig, veldig enig i det du skriver her. Det er jo ingen tvil om at aktiviteten på forumet - altså, antall nye tråder og antall svar i de ulike trådene - har gått mye ned etter omleggingen, denne og den forrige omleggingen. I tillegg var det lovet at det skulle skje en teknisk oppdatering hvor problemer med bruken av forumet skulle rettes, det skulle bli raskere, samt en rekke småfeil skulle rettes. Etter det har det vært taust på dette området, ingen ny informasjon om hva som skjer.

Det som har gått igjen i de fleste av de siste omleggingene har vært elendig informasjon til brukerne. Dette skaper misnøye noe som igjen er med på å få brukerne til å redusere bruken av forumet eller forsvinne. Jeg synes at Hanne Mari riktignok har blitt bedre, men det er fremdeles ikke godt nok.

En annen ting er at det sies at en god del av de endringene som nå er gjort er gjort etter tilbakemelding fra brukerne. Da blir spørsmålet hvilke brukere som blir hørt? Er det basert på tilfeldige personlige meldinger fra enkeltbrukere, eller er det organiserte  brukerundersøkelser?

Det er mange engasjerte brukere på forumet som forsøker å bidra positivt og ønsker et mest mulig levende forum. Det er disse som skaper forumet, og da bør disse også tas på alvor.

Et annet moment ang. de som kommer inn på forumet fra google er at søkemotoren på forumet er blitt så dårlig de siste årene, og nå også er begrenset til tråder kun fra siste år. Det gjør at det nok er mange av forumets egne brukere som også må bruke google for å finne gamle tråder de ønsker å hente opp.

Anonymkode: 76220...b9a

Den tekniske oppgraderingen har skjedd i flere ledd. Tror det har vært 3 stk etter at jeg begynte i mai. Det skal være en til neste uke, jeg kommer til å melde om det i forumet, fordi det medfører noe nedetid. Det har blitt raskere, den feilen som gjorde at det sto og stanga hele tiden er borte, og vi har ikke fått flere klager på den sterke tregheten som pågikk over flere måneder. Dette har jeg opplyst om når oppgraderingene har funnet sted, og i tråder der det har blitt etterspurt. Jeg lagde også denne tråden som oppdaterte om hva som hadde blitt gjort.

Vi har ingen brukerundersøkelser, men det var en god idé. Jeg baserer meg på beskjeder jeg får på mail, pm eller her inne når folk forteller om tekniske problemer. Dette melder jeg videre til teknisk avdeling, og jeg får enten beskjed om hvordan det kan fikses raskt, eller de legger det inn på lista si om hva som skal ordnes, dersom det krever mer arbeid (som tregheten, der de sleit lenge med å finne feilen). 

Grunnen til at søkemotoren er kun fra siste to år er at det ellers ville blitt ekstremt treigt, for søkingen tar opp mye kapasitet. Men ja, du har et godt poeng i at det kan være forumbrukere som bruker google også.

Vi vil absolutt ta dere på alvor, og er absolutt villige til å foreta nye endinger utfra brukernes ønsker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...