Gå til innhold

Voss eller KK? Dere i Bergen..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Noen som har født på Voss og kk eller kan si om det anbefales å føde på Voss? Har forferdelig erfaring med Kk og vil ikke føde der igjen om jeg har andre muligheter. Også ønsker jeg bla lystgass... forresten er en del år siden jeg fødte på Kk da, kanskje de har blitt bedre? 

Anonymkode: 27bbc...268

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Første kom på KK, to og tre kom på Voss. Hadde det kommet fler hadde jeg fortsatt å dra til Voss, uansett hvor jeg hadde bodd. KK og Voss er som natt og dag.

På Voss har de tid til deg, det er ikke en fødsel pr. dag engang. Det føles koselig, trygt og hjemme der. Langt unna det kalde samlebåndet på KK.

Voss er uten tvil verdt turen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første spørsmål er Hvor bor du? Hvis du bor nærmest kk gir svaret seg selv. Du vil ikke utsette deg selv og barnet for å kjøre Bergen-Voss på rasfarlig og kollisjonsutsatt vei i fødsel. 

Anonymkode: 60841...78d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, It's all about me skrev:

Første kom på KK, to og tre kom på Voss. Hadde det kommet fler hadde jeg fortsatt å dra til Voss, uansett hvor jeg hadde bodd. KK og Voss er som natt og dag.

På Voss har de tid til deg, det er ikke en fødsel pr. dag engang. Det føles koselig, trygt og hjemme der. Langt unna det kalde samlebåndet på KK.

Voss er uten tvil verdt turen.

Ikke én fødsel pr dag vil si at de har langt mindre erfaring,  så det med trygt kan du ikke ta med i betraktning. På kk har de rutine, erfaring, og ikke minst barneklinikken i bakhånd om du skulle trenge det. Og tro meg, om du trenger akutt hjelp til deg eller barnet, vil du kunne leve med valget Voss fordi det er koselig?

Anonymkode: 60841...78d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fødselsangst og synes ikke det var noe betryggende å føde på kk sist, hadde komplikasjon og var bare tull med legene der, ble satt igang fikk frekke jordmødre og null smertestillende. Trodde jeg skulle dø, barnet fikk pusteproblemer i ettertid. Har født i utlandet etter det, mye bedre men nå skal jeg tilbake til kk og gruer meg. Ikke har de lystgass osv. 

Anonymkode: 27bbc...268

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Bor i Bergen.

Anonymkode: 27bbc...268

Da må jeg si jeg ikke hadde vurdert det, engang, med mindre du kan reise opp i god tid før fødselen.  Kanskje du kjenner noen du kan bo hos på Voss den siste tiden? 

Å planlegge ut fra halvannen time kjøring på DE veiene i fødsel ville jeg aldri gjort. Min siste fødsel hadde vært over i veikanten ved Bolstadøyri om jeg hadde prøvd det samme😂 Da kan skje møkje gale mydlå Voss og Dale😂

Jeg vil heller anbefale deg KK og en privat jordmor, feks Kjersti Irgens.  Lykke til.

Anonymkode: 60841...78d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke én fødsel pr dag vil si at de har langt mindre erfaring,  så det med trygt kan du ikke ta med i betraktning. På kk har de rutine, erfaring, og ikke minst barneklinikken i bakhånd om du skulle trenge det. Og tro meg, om du trenger akutt hjelp til deg eller barnet, vil du kunne leve med valget Voss fordi det er koselig?

Anonymkode: 60841...78d

Selvfølgelig har de erfaring, det er ikke akkurat et nytt sykehus. Du har JM og barnepleier inne hos deg hele tiden, ikke bare nå og da pga overfull avdeling. De har tid, de ser deg, de ser alt som skjer. Trenger man akutt hjelp er det alltid en overlege på vakt, det er et fullverdig sykehus. Voss har ikke egen barneintensiv, men de har kunnskap forder, og skulle det være noe er Haukeland er bare en helikoptertur unna ved behov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok takk, er det mulig å i det hele tatt søke om lystgass? Vurderer epidirul da kanskje selv om jeg ikke fikk det sist når jeg ba om det 🙄🙄🙄 tror ikke en jordmor som følger meg med vil gjøre noe forskjell. Vil bare ikke føde 😂

Anonymkode: 27bbc...268

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ok takk, er det mulig å i det hele tatt søke om lystgass? Vurderer epidirul da kanskje selv om jeg ikke fikk det sist når jeg ba om det 🙄🙄🙄 tror ikke en jordmor som følger meg med vil gjøre noe forskjell. Vil bare ikke føde 😂

Anonymkode: 27bbc...268

Det er nesten ingen sykehus som tilbyr lystgass lenger, dessverre. Men jeg har født fire barn på kk og det har gått fint. Selv om jeg har gruet meg sinnsykt og angret på hele greia hver gang. Men ungen må jo ut😂

Anonymkode: 60841...78d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt barn ville sannsynligvis ikke overlevd om det ble født på et lite sykehus uten nyfødtintensiv (det ville om det hadde overlevd hatt betydelige senskader). Jeg ville ALDRI født på et sykehus uten nyfødtintensiv. 

Det er ikke bare en helikoptertur unna. Plutselig er det for dårlig vær til at helikopteret kan fly og av og til er selv den korte helikopterturen for lang tid.

De er sikkert flinke på Voss og jeg vet at KK har et frynsete rykte i Bergens befolkning, men jeg hadde helt klart valgt KK. Det er dyktige leger og jordmødre på KK!

Anonymkode: 8045a...8a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Mitt barn ville sannsynligvis ikke overlevd om det ble født på et lite sykehus uten nyfødtintensiv (det ville om det hadde overlevd hatt betydelige senskader). Jeg ville ALDRI født på et sykehus uten nyfødtintensiv. 

Det er ikke bare en helikoptertur unna. Plutselig er det for dårlig vær til at helikopteret kan fly og av og til er selv den korte helikopterturen for lang tid.

De er sikkert flinke på Voss og jeg vet at KK har et frynsete rykte i Bergens befolkning, men jeg hadde helt klart valgt KK. Det er dyktige leger og jordmødre på KK!

Anonymkode: 8045a...8a3

Og jeg er helt enig. Dessuten er det verdt å ha i bakhodet at det oftest er de som har noe å klage på man hører om. Jeg har mine fire i live etter gode fødsler på kk, hvertfall én,  mulig to og muligens jeg selv hadde vært i stor fare på et mindre sykehus.  Det er et tankekors. 

Anonymkode: 60841...78d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KK har ufortjente dårlig rykte. De er veldig dyktige der, og de fleste er veldig fornøyde. Kan likevel også anbefale Voss. De har bedre tid, og du får være der nesten så lenge du vil. Som oftest på enerom og med mannen din. Du får også god hjelp til å komme i gang med ammingen. De har ikke barnelege, nei. Men de har jevnlig trening på nyfødtresuscitering med jordmødre, gynekologer og anestsipersonell. En barnelege kommer også jevnlig for å undervise og friske opp kunnskapen. Anestesilege blir alltid tilkalt ved dårlige barn, og de er veldig flinke til å håndtere akutt syke barn. Voss har forresten i snitt mer enn én fødsel per dag, jo. De har ca 500 fødsler i året. Dessuten har de lystgass, noe KK ikke har. Skal du rekke fødsel på Voss, må du kjøre i god tid. Er ikke sikret du rekker det og må dra til KK likevel.

Anonymkode: 5ff5a...0f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tok ks på KK i år. Fikk tilbud om Voss. Angrer på at vi valgte KK.  Alt er supert på KK frem til ungen er ute. Da er ikke far lengre velkommen.  Trangt og fullt og far får ikke være med oss 😐😑😐😑😔😔😔😔

Anonymkode: 9df8a...0f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.11.2017 den 21.20, Anonym bruker skrev:

Tok ks på KK i år. Fikk tilbud om Voss. Angrer på at vi valgte KK.  Alt er supert på KK frem til ungen er ute. Da er ikke far lengre velkommen.  Trangt og fullt og far får ikke være med oss 😐😑😐😑😔😔😔😔

Anonymkode: 9df8a...0f7

På Voss fikk far bo hele oppholdet, og det var ingen hast med å reise hjem. Vi var der i flere dager.

Anonymkode: 9412f...cd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

På Voss fikk far bo hele oppholdet, og det var ingen hast med å reise hjem. Vi var der i flere dager.

Anonymkode: 9412f...cd0

HI har barn fra før, så far har flere å passe på, kan ikke bli på sykehuset i flere dager.

Anonymkode: 60841...78d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kjempefornøyd med obs-posten og føden på KK. Født på føde 1 i 2015 og føde 2 i 2017. En komplisert fødsel, og en ukomplisert. Epidural under begge. Fantastisk personale, hadde jordmorstudent og hun var med meg hele tiden. (bortsett ifra anestesilegen) Ikke like fornøyd med barsel første gangen, men andre gangen fikk vi familierom og alt var bra. Dro hjem 12 timer etter fødsel da, ville helst dratt tidligere, men det var midt på natten.

Jeg ville ikke siktet meg inn på Voss om vinteren iallefall, plutselig er det ras eller glatt og man møter stengte veier eller må kjøre i gangfart.

Anonymkode: 9b6b2...a5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg er kjempefornøyd med obs-posten og føden på KK. Født på føde 1 i 2015 og føde 2 i 2017. En komplisert fødsel, og en ukomplisert. Epidural under begge. Fantastisk personale, hadde jordmorstudent og hun var med meg hele tiden. (bortsett ifra anestesilegen) Ikke like fornøyd med barsel første gangen, men andre gangen fikk vi familierom og alt var bra. Dro hjem 12 timer etter fødsel da, ville helst dratt tidligere, men det var midt på natten.

Jeg ville ikke siktet meg inn på Voss om vinteren iallefall, plutselig er det ras eller glatt og man møter stengte veier eller må kjøre i gangfart.

Anonymkode: 9b6b2...a5d

Bortsett ifra anestesilegen skulle stå bak ''fantastisk personale''

Anonymkode: 9b6b2...a5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Født på KK to ganger, første gang helt ok, fikk far med etterpå på dobbeltrom og var der i to døgn. Andre gang helt jævlig, styrtfødsel og jeg var alene på rommet med en student fordi ingen hadde tid til sjekk og  hun tok i mot ungen mens hun trakk i snora og de nadre kom ilende til. Digg med firemannsrom, hylende babyer og polsk kvinne som snakket i tlf hele natta. Var helt flat og utkjørt etter to døgn. Barselsomsorg kan de lite om. MEN jeg følte meg trygg! Hvis det hadde skjedd barnet noe, hadde det vært fagkompetanse rundt meg. Komforten frer jeg gjerne for tryggheten....

 

Nå bor jeg på Os! Jeg er alene med to barn rundt termin. Første kom etter 1 time på sykehuset, andremann kom etter 16 minutt på sykehuset, og etter 1 t og 15 min fra jeg kjente antydning til noe som minnet om en rie da jeg hentet i barnehagen... Jeg rekker jo ikke KK denne gangen, mest sannsynlig! Og ei heller rekker jeg Stord (å føde på ferja virker trist...). Blir vel enten igangsatt i god tid eller å føde på Os legevakt (som jeg vil regne som usannsynlig mindre trygt og hyggelig enn både Voss og KK). Hva ville dere gjort i min situasjon om dere var meg? :-)

Anonymkode: c1524...951

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...