Gå til innhold

får ikke aleneforsørgere boliglån i vanlige banker??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har prøvd mange forskjellige kalkulatorer i feks dnb,sparebanken,skandiabanken osv..for å se hvor mye jeg sånn ca kan få i lån. Når jeg fyller ut (enslig,2 barn) så får jeg 0 i lån..har ca 350000 i lønn og ca 9000 i mnd i barnerygd og barnebidrag. Har da 30 000 utbetalt i mnd. Ingen gjeld på noe og 500 000 i egenkapital. Har skrevet dette også inn. Får bare opp at jeg kan låne 0. Når jeg fjerner 2 barn så får jeg plutselig låne 1.5 mill. Er det virkelig slik at det ikke er mulig å få boliglån uansett hvis man har 2 barn? Har prøvd å skrive inn 1.5 mill i egenkapital også bare for moroskyld men får samme resultatet..får 0 i lån. Dette gjelder inne på samtlige av bankene jeg har prøvd lånekalkulatorer. 

Anonymkode: c9134...9b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det er helt merkelig. De har estimert at et barn koster 1,2 mill på 18 år. Men det er akkurat som at det omtrent blir trukket fra med engang. At det er en engangskostnad. Prøv å søk startlån hos kommunen. 

Anonymkode: a73b0...797

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring eiendomsfinans og se om de kan hjelpe deg. 500 000 er jo en god del! Håper det ordner seg 

Anonymkode: b55a0...40d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta kontakt med bankene og be om å få møte med de. Jeg fikk lån i Sparebanken, for da går de individuelt igjennom, alt man får inn, og utgifter. Og jeg hadde 700 000 i egenkapital, men bare 300 000 i inntekt, og jeg fikk 1.3 mill i lån.

Anonymkode: acb7e...893

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må snakke med banken .. jeg har eneansvaret for 2 stk...ingen barnebidrag .. har egen bolig 😊

Anonymkode: 9ca67...f8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De kalkulatorene er jo ubrukelige. Be om møte i banken. Gjerne lokalbank, de er rausere.

Anonymkode: 99722...ab0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...