Gå til innhold

Overvintre Jasmin plante?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har en Jasmin plante kjøpt på rema i sommer som jeg plantet ut når den holdt på å dø. Har vokst masse, kan den stå ute over vinteren (bor i Bergen) eller bør jeg ta den inn?

Anonymkode: 77df7...b3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det ordentlig jasmin dør den. Er det sånn som står i hagene over hele landet og lukter bedre enn alt i hele verden i juni klarer den seg fint! Jeg planta et rotskudd i potte i sommer, det skal få stå ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.11.2017 den 10.59, sug lut skrev:

Er det ordentlig jasmin dør den. Er det sånn som står i hagene over hele landet og lukter bedre enn alt i hele verden i juni klarer den seg fint! Jeg planta et rotskudd i potte i sommer, det skal få stå ute.

Aner ikke hvilke type det er. Er kjøpt på rema 1000 så er vel kanskje ordentlig Jasmin da?

Det var hvite blomster på den som luktet helt fantastisk da jeg kjøpte den. Rundt 3 uker etter jeg kjøpte den begynte den å dø, så jeg plantet den ute og den har vokst masse. 

Kanskje jeg bare skal ta sjansen på å la den stå ute? Er det noe spesielt jeg bør ta hensyn til? Jeg bor i Bergen så det regner mye her. Den står på altanen en halv meter under taket, inntil en vegg.

Anonymkode: 77df7...b3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 8.11.2017 den 23.02, Anonym bruker skrev:

Aner ikke hvilke type det er. Er kjøpt på rema 1000 så er vel kanskje ordentlig Jasmin da?

Det var hvite blomster på den som luktet helt fantastisk da jeg kjøpte den. Rundt 3 uker etter jeg kjøpte den begynte den å dø, så jeg plantet den ute og den har vokst masse. 

Kanskje jeg bare skal ta sjansen på å la den stå ute? Er det noe spesielt jeg bør ta hensyn til? Jeg bor i Bergen så det regner mye her. Den står på altanen en halv meter under taket, inntil en vegg.

Anonymkode: 77df7...b3a

Ingen?

hi

Anonymkode: 77df7...b3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den mister bladene men kommer igjen.  Pakk den inn i granbar eller et teppe så den ikke skal fryse og kryss fingrene. Pass spesielt på om det kommer barfrost 

Anonymkode: e38db...ac8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 22.11.2017 den 17.50, Anonym bruker skrev:

Den mister bladene men kommer igjen.  Pakk den inn i granbar eller et teppe så den ikke skal fryse og kryss fingrene. Pass spesielt på om det kommer barfrost 

Anonymkode: e38db...ac8

Jeg tok den inn for en uke siden. Så at enkelte av de nye skuddene begynte å bli vissen og dø så nå står den i kjøkkenvinduet. Er kjøligste stedet i leiligheten så håper den overlever til våren igjen. 

Hi

Anonymkode: 77df7...b3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...