Gå til innhold

Erfaring med Dostinex (høyt prolaktin nivå)


Bellamonki

Anbefalte innlegg

hei

Lurer på om det er noen som har gått på medisinen Dostinex her inne som har fått menstruasjon tilbake/blitt gravid. Hvor lang tid det tok?

Takker for alle svar på forhånd:nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 4 måneder senere...

Jo, du er ikke alene om dette.

Gikk ca. 2,5 år på Parlodel før jeg i vinter byttet til Dostinex. Hvor lang tid det tar å komme tilbake i syklus er nok individuelt, men jeg merker at det er på vei. Virker som den er mye mer effektiv enn Parlodel, så krysser fingrene for at jeg er helt i syklus snart (er ca. hver 6. uke nå). Går til spesialist, og anbefaler deg også å gjøre det dersom du ikke gjør det nå. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
På ‎04‎.‎04‎.‎2018 den 11.45, Anine91 skrev:

Jo, du er ikke alene om dette.

Gikk ca. 2,5 år på Parlodel før jeg i vinter byttet til Dostinex. Hvor lang tid det tar å komme tilbake i syklus er nok individuelt, men jeg merker at det er på vei. Virker som den er mye mer effektiv enn Parlodel, så krysser fingrene for at jeg er helt i syklus snart (er ca. hver 6. uke nå). Går til spesialist, og anbefaler deg også å gjøre det dersom du ikke gjør det nå. Lykke til!

Hei

Jeg går til spesialist men han sier alltid vent og se. Var hos spesialist 5 desember og ny time 9 mai. Siden den gang har jeg hatt en menstruasjon 24. desember. eggløsning 30 januar og ble da gravid men var ett svangerskap utenfor livmoren. Har ikke hatt mensen siden. Prolaktin nivåene var på 264 (95-995) i mars men ikke kommet ny mens. Hva sier spesialisten til deg om jeg kan spørre? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 hours ago, Bellamonki said:

Hei

Jeg går til spesialist men han sier alltid vent og se. Var hos spesialist 5 desember og ny time 9 mai. Siden den gang har jeg hatt en menstruasjon 24. desember. eggløsning 30 januar og ble da gravid men var ett svangerskap utenfor livmoren. Har ikke hatt mensen siden. Prolaktin nivåene var på 264 (95-995) i mars men ikke kommet ny mens. Hva sier spesialisten til deg om jeg kan spørre? 

Sist målte prolaktinnivå var rett over 100, men da hadde jeg også eksamen samme dag så var nok rimelig stressa! Spesialisten min ønsket egentlig å presse nivået til under 100, bare for å være sikker. Har vært noen ganger hos spesialist nå i vinter/vår, men neste gang er ikke før i november. Går fremdeles på Dostinex, og tar graviditetstester når mensen skulle ha kommet (teoretisk, med 28 dagers sykus) for å unngå å ta Dostinex når jeg er gravid. 

Det siste jeg fikk beskjed om var at nå skal alt stemme, så da er det bare å prøve i vei. Har fått sjekket både meg og partner, men det er både mer enn nok egg og sædkvaliteten skal være god :) Sist periode var jeg nå nede i ca. 5 uker, så nå nærmer det seg normal syklus! Vi prøver i vei, og så prøver jeg å ikke tenke for mye på akkurat når eggløsningen er. Så her er det prøving fra TR er vekke til den kommer tilbake :P 

Prøv å unngå stress i hverdagen så godt du kan. Vet det er et tåpelig tips, men det hjalp i hvert fall for meg å tenke gjennom hva og hvilke situasjoner som gjør meg stresset, og hvordan jeg kan unngå det. Så hjalp det jo også på humøret mitt at prolaktinnivået dalte... Før jeg fikk hyperprolaktinemi var alltid hun som alltid smilte og var glad, og nå er jeg endelig blitt hun igjen! Så nå er det bare det siste... Å bli gravid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Hei. 

Jeg er jente på 26 år. Legene har funnet et mikroadenom i hypofysen som gjør at jeg har høyt prolaktinnivå (ca. 2300). Jeg har gått på forskjellige medikamenter og prolaktinet har blitt betydelig lavere. MEN, jeg har gått på medisinene i ca 10 mnd og har mye plager. Er det fler som har fått sterk hodepine (likner på migrene), oppkast og kvalme ved bruk av medisinene? Startet så vidt med Dostinex. Jeg går på 75 Norprolac nå. Jeg har vanskelig for å fungere i hverdagen og skulle gjerne hatt noe hjelp til hva som kan fungere. 

Endret av Linne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Hei

jeg var sykemeldt 4 mnd pågrunn av diverse bivirkninger på dostinex. Hadde prolaktin nivå på 1938 før jeg startet. Nå ingen bivirkninger. Fikk beskjed dette var den mest effektive og om jeg klarte å bite det i meg så burde jeg fortsette🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...