Gå til innhold

Jeg har et mål og jeg må spare....🤔


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er det noen med gode sparetips her?Da tenker jeg på alt fra strømforbruk til matbudsjettet....😶

Anonymkode: 20f59...b8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå skal jeg forte meg å gi deg svar før tråden flyttes til et underforum! 

 

Mat: handle en gang i uken, lag stort og frys ned, handle på tilbud, se på kgpris og ikke bare merke (er ikke alltid FirstPrice er billigst), kutt ut snop og snacks i ukedagene, drikk vann, ha med lunsj på jobb og skole, dropp snus/ røyk/ alkohol

 

strøm: bytt til ledpærer (dyrt der og da, men spares fort inn på strømforbruk), sjekk alle dører og vinduer og isoler om det trekker fra dem. Ikke ha på unødvendig med lys og ikke for mye varme

kjøo klær etc. Brukt, selg klær, leker og andre ting. Har man ikke brukt det på et år kan det selges

Anonymkode: 8d988...e8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for mange gode tips👍🏻☺️Jeg skal begynne å bli flinkere med alt, men spesielt mat.Planlegge mere istedenfor å droppe innom butikken ned sultne barn etter jobb og ende opp med en handlelapp på 700kr🤦🏼‍♀️Tar gjerne imot enda flere tips, jeg er så målretta nå😁

Anonymkode: 20f59...b8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå/ sykle mer istedenfor å kjøre bil. Lage julegaver istedenfor å kjøpe hvis du er god på strikking, hekling,   sying, maling eller annet nyttig håndarbeid. Eldre blir også glad for hjembakt.

Om du er god på baking, så kan du jo bake kaker og selge. Vær obs på at det ikke er lov å selge på fb og sånn,  du må få et godt rykte på baking som må spres med venner/ bygdesnakk.

Anonymkode: 4e247...8dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- sjekk alltid 50 % boksene i matbutikken, kan være mye bra der
- kast så lite mat som mulig, mat som man ikke rekker å spise før det blir dårlig, fryses eller brukes i en restemiddag. Ost rives og fryses. Kjøttpålegg strimles og fryses - kan brukes i resteomelett.Grønnsaker forvelles og fryses hvis de ikke rekker å spises.
- ha 1 - 2 restemiddager i uken. Det gjør ingenting om man har flere forskjellige retter da
- vask bare fulle vaskemaskiner, ikke vask tøy som ikke er skittent
- ikke dusj lenge, ikke la varmtvannet renne unødvendig på kjøkkenet
- slå av stekeplater og stekeovn litt før maten er ferdig, og la det steke på ettervarmen
- skriv handlelister og ukentlige middagsplaner. Ikke handle mer enn max 2 ganger pr uke - 1 hovedhandling og en påfyllshandling. Sjekk tilbudsaviser før du handler. Handle grønnsaker ettter hva som er på tilbud
- ikke kjøp dilldall og kjekt og ha ting
- ha med niste på jobb, ikke kjøp lunsj
- fyll drivstoff når det er billigsr, og ikke kjør unødvendig
 

Anonymkode: d17de...c3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si opp TV, du kan kjøpe Netflix, sumo og Dplay istedetfor. Hamstre tilbudsvarer du har bruk for. Både tannbørster, håndsåpe, toalettpapir og mat. Let etter mat til 40%, mye kan fryses til senere. Planlegg menyen etter ukas tilbud og hva du har igjen fra forrige uke. Fyll drivstoff på søndag eller mandag kveld, evt tidlig dagen etter. Lag niste og kaffe hjemme. Lag handleliste, og følg den! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rydd skikkelig alle steder, i boder, skuffer og skap. Få en skikkelig oversikt over hva dere har og bruk det før dere kjøper nytt.

Anonymkode: 03aa8...375

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...