Gå til innhold

Methotrexate og svangerskap utenfor livmoren


Snart_mammatil2

Anbefalte innlegg

Hvilken beskjed fikk dere om når dere kunne forsøke prøvingen igjen? 

Del gjerne erfaringer, er desperat etter svar da flere gynekologer på sykehuset gir meg forskjellige svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk beskjed om å vente i 3 mnd før jeg prøvde på nytt pga fare for fosterskade. Man måtte være helt sikker på at all cellegiften var ute av kroppen.

Lykke til!

Anonymkode: f2010...700

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Idag sprakk jammen meg egglederen i høyre side, pga EXU påvist og behandlet for 2mnd side  :-( Legene på gyn.poliklinikk sa at alt hadde forsvunnet fra egglederen og at jeg ikke trengte flere kontroller. Da jeg ble innlagt idag med store magesmerter utelukket de egglederen med engang, melv mes fri væske i buken! 😡 Den måtte faktisk sprekke for at de skulle ta meg på alvor.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dessverre samme erfaring som deg! Har vært igjennom dette to ganger, og de klarte ikke å finne det noen av gangene. Første gangen var det mye frem og tilbake, utskrapning, operasjon og til slutt sprøyten. Ble på nytt gravid etter 6 mnd og igjen var det exu, denne gangen trodde de det lå i høyre eggleder, de opererte og fant det i eggstokken. Da hadde det også sprukket og lekket ut i buken.. De syns det var rart at jeg ikke var dårligere enn det jeg var.

Så mange leger som styrte på, jeg er sikker på at hele den gynokologiske avd på hus var «oppi greiene», men ingen av dem fant ut noe. Det har også resultert i at jeg ikke kan få flere barn..

Jeg ønsker deg masse lykke til, og om det «kun» er en eggleder de har fjernet har du fremdeles gode sjanser til å bli gravid på nytt!

Anonymkode: f2010...700

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.12.2017 den 0.56, Anonym bruker skrev:

Har dessverre samme erfaring som deg! Har vært igjennom dette to ganger, og de klarte ikke å finne det noen av gangene. Første gangen var det mye frem og tilbake, utskrapning, operasjon og til slutt sprøyten. Ble på nytt gravid etter 6 mnd og igjen var det exu, denne gangen trodde de det lå i høyre eggleder, de opererte og fant det i eggstokken. Da hadde det også sprukket og lekket ut i buken.. De syns det var rart at jeg ikke var dårligere enn det jeg var.

Så mange leger som styrte på, jeg er sikker på at hele den gynokologiske avd på hus var «oppi greiene», men ingen av dem fant ut noe. Det har også resultert i at jeg ikke kan få flere barn..

Jeg ønsker deg masse lykke til, og om det «kun» er en eggleder de har fjernet har du fremdeles gode sjanser til å bli gravid på nytt!

Anonymkode: f2010...700

Er livredd for at dette skal skje igjen 😢 så store smerter som jeg hadde for 1 uke siden unner jeg ingen... håper virkelig at egglederen som er igjen fungerer som den skal.  

Får lov å prøve på igjen etter 3mens, dvs i februar.. men nå er heg så langt nede i bånn følelsesmessig 😢

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved neste svangerskap blir du henvist til gyn fra testen er positiv. Da får du roet deg litt med ultralyder tidlig. 💚 det var også noe av det mest skremmende jeg har opplevd i mitt liv. God bedring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Tante_Esel skrev:

Ved neste svangerskap blir du henvist til gyn fra testen er positiv. Da får du roet deg litt med ultralyder tidlig. 💚 det var også noe av det mest skremmende jeg har opplevd i mitt liv. God bedring

Takk, skal på kontroll til uken.. får vel mer info da 😔 men ventetiden går veldig sakte, vet nesten ikke hvilken spm jeg skal stille ved kontrollen 😔 hvor lenge måtte du vente før du kunne begynne prøvingen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tante_Esel skrev:

Jeg opererte med en gang . Tok aldri celligift så kunne prøve igjen så fort jeg var klar 😀

Til meg sa de at jeg burde vente 3 mens.. aner ikke hvorfor :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Tante_Esel skrev:

Jeg opererte med en gang . Tok aldri celligift så kunne prøve igjen så fort jeg var klar 😀

Fikk du ikke beskjed om å vente etter operasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Snart_mammatil2 skrev:

Fikk du ikke beskjed om å vente etter operasjon?

Nix. Men du blr jo følge legens ordre når de sier vente tre mNdr. Spør de på kontrollen hvorfor 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.12.2017 den 22.09, Snart_mammatil2 skrev:

Til meg sa de at jeg burde vente 3 mens.. aner ikke hvorfor :-/

Jeg har jo forklart hvorfor du må vente i 3 mnd? 

Anonymkode: f2010...700

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.12.2017 den 11.12, Anonym bruker skrev:

Jeg har jo forklart hvorfor du må vente i 3 mnd? 

Anonymkode: f2010...700

Hei. Fant min gamle bruker her .. trådstarter her..

Nå var det snakk om 3 nye mnd.. totalt 6mnd.. men var på kontroll igår etter operasjonen. Skal sjekke gjennværende eggleder med kontrastvæske i januar, er den åpen kan vi starte prøvingen igjen med det samme 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 13.12.2017 den 23.17, ble_mamma_6august 09 skrev:

Hei. Fant min gamle bruker her .. trådstarter her..

Nå var det snakk om 3 nye mnd.. totalt 6mnd.. men var på kontroll igår etter operasjonen. Skal sjekke gjennværende eggleder med kontrastvæske i januar, er den åpen kan vi starte prøvingen igjen med det samme 😁

Så bra 😀 fint at de sjekker da. lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...