Gå til innhold

Hvorfor har dere ødelagt forumet?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

En ting som aldri slutter å fasinere meg er inne er hvordan det alltid er et utvalg brukere som tar opp alt i verste mening. Som tydeligvis tror at eierene eller moderatorene er ute etter å være vanskeligst mulig, og gjør endringer bare på faenskap. Det er helt utrolig hvordan enkelte lager konspirasjonsteori og svartmaler alt som er nytt her inne.

Jeg tipper på at endringer som blir gjort er for å forsøke å forbedre forumet, ikke for å være ekle mot de som bruker det. Det er sikkert ikke alle ting som har vært vellykket, og det viser jo historien til forumet også. Men hva med å gi det et forsøk før man får hysterisk anfall, og klikker fordi noe blir endret?

 

 

Anonymkode: 6b334...6d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Kira skrev:

Det handler rett og slett om vår kapasitet. Vi er to brukermoderatorer og en administrator. Det kan være vanskelig å få med seg alt som skjer mens man feks selv er på jobb, trening, legger barn osv. Vi gjør så godt vi kan, men dessverre er det umulig å få med seg alt når vi er så få.

Kira 

Ja, og da er det jo mye bedre å bare la ting være der de postes. Så kan jo dere istedenfor bruke tiden til noe meningsfylt og nyttig?

Anonymkode: 5bb4c...cb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, sug lut skrev:

Jeg synes det er kjempefint etter omleggingen, jeg - hurtigtilgangen til mange interessante forum gjør det mye enklere å bruke dem. Og at ting flyttes til faktisk riktig forum har da skjedd alltid, ikke minst til navneforumet.

Men da var det jo ikke så dustete underfora... eller de var jo det, men ingen var interessert i dem uansett... de underfora hus og hjem, helse og utstyr hører hjemme på anonym eller generelt forum som jeg anså det for å være. 

Anonymkode: 5bb4c...cb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Ann Christin skrev:

Vi har valgt å flytte tråder da mye av klagene nettopp gikk på uoversikteligheten på anonymforumet. Og for å få delt det ut slik at om man selv lurer på noe vil det være lettere å finne tråder og svare/spørre i disse enn ved å lage nye gang på gang.

Noen plages sikkert av gjentatt stilte spørsmål, men de fleste ønsker en dialog hvit de får svar på det de lurer på, ikke lete etter svar i gamle tråder. Det har man Google til. Da blir forumet nærmest overflødig, hvis man ikke sksl starte nye tråder men lete etter gamle. 

Hvis jeg spør etter råd om nav, graviditet og helse, er det jo fordi jeg vil ha oppmerksomhet for min problemstilling - at folk skal svare meg. Ikke at dd svarte en annen fir ei uke siden. 

Når dere flytter tråder blir de oftere ikke besvart. Det er jo på anonym folk blar seg bakover etter interessante temaer. Oversikten med sist brukte blir jo fornyet, og innleggene forsvinner ubesvart med oppdateringen.

Jeg har hengt her siden Jan 2006, og forumet er blitt til en skygge av hva det en gang var. Før var det side på side med nye tråder - hver dag. Nå er det nedten dødt...

Anonymkode: 6a8a0...7ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

En ting som aldri slutter å fasinere meg er inne er hvordan det alltid er et utvalg brukere som tar opp alt i verste mening. Som tydeligvis tror at eierene eller moderatorene er ute etter å være vanskeligst mulig, og gjør endringer bare på faenskap. Det er helt utrolig hvordan enkelte lager konspirasjonsteori og svartmaler alt som er nytt her inne.

Jeg tipper på at endringer som blir gjort er for å forsøke å forbedre forumet, ikke for å være ekle mot de som bruker det. Det er sikkert ikke alle ting som har vært vellykket, og det viser jo historien til forumet også. Men hva med å gi det et forsøk før man får hysterisk anfall, og klikker fordi noe blir endret?

 

 

Anonymkode: 6b334...6d1

Ute etter å ta, konspirasjonsteori og hysteri?? Herlighet, får vi ikke lov å ha en mening og ikke like ting?? Du er jo helt på bærtur...

Anonymkode: 5bb4c...cb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trykker bare på siste innlegg, så kommer jo alt som er postet i alle forum opp. Ser ikke helt problemet.

Anonymkode: 8951e...5dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg trykker bare på siste innlegg, så kommer jo alt som er postet i alle forum opp. Ser ikke helt problemet.

Anonymkode: 8951e...5dd

Men vi vil jo slippe å se absolutt alle. Feks bli gravid ognavnedebatt osv slipper man jo på anonym 

Anonymkode: 5bb4c...cb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Men vi vil jo slippe å se absolutt alle. Feks bli gravid ognavnedebatt osv slipper man jo på anonym 

Anonymkode: 5bb4c...cb4

Men de forumene postes det jo ikke så mye i, og får i allefall ikke så mange svar, dermed forsvinner de jo fort nedover, og de innleggene "alle" svarer på ligger fortsatt øverst. Er jo veldig greit at forum som noen bruker, også kommer opp, slik at de som ønsker det enkelt kan gå inn å svare dersom de har noe å bidra med. Folk som kanskje ikke sliter med å bli gravid lenger, men som har vært i den situasjonen har jo absolut noe å bidra med i et slikt forum.

Anonymkode: 8951e...5dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men de forumene postes det jo ikke så mye i, og får i allefall ikke så mange svar, dermed forsvinner de jo fort nedover, og de innleggene "alle" svarer på ligger fortsatt øverst. Er jo veldig greit at forum som noen bruker, også kommer opp, slik at de som ønsker det enkelt kan gå inn å svare dersom de har noe å bidra med. Folk som kanskje ikke sliter med å bli gravid lenger, men som har vært i den situasjonen har jo absolut noe å bidra med i et slikt forum.

Anonymkode: 8951e...5dd

Jo, men akkurat der var det da mye aktivitet før hvertfall. Ikke vært der på en stund. Det går jo ganske nedoverbakke med dette forumet, det gjøres jo så mye merkelige endringer. Kanskje vært en ide å høre på hva brukere synes?

Anonymkode: 5bb4c...cb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man har et spørsmål om f.eks svangerskap har jo anonymforum vært super plass å stille det siden man når mange forskjellige folk der.

Jeg er selv ferdig med å være gravid og det vil ikke være naturlig for meg å gå inn på et underforum som kun handler om svangerskap, men jeg har likevel en del erfaring og kan svare på div spørsmål. Men med den praksisen som er nå med å 'tvangsflytte' alle innlegg som omhandler noe som har et underforum, går man glipp av potensielt mange gode svar og råd. Hvordan kan dette heve forumet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Kira skrev:

Det handler rett og slett om vår kapasitet. Vi er to brukermoderatorer og en administrator. Det kan være vanskelig å få med seg alt som skjer mens man feks selv er på jobb, trening, legger barn osv. Vi gjør så godt vi kan, men dessverre er det umulig å få med seg alt når vi er så få.

Kira 

Da burde dere bruke tiden deres på noe nyttig for forumet, ikke det tullet som dere driver med nå, og som dere fortsetter med selv etter masse klager. Dere burde heller bruke den tiden på å svare brukerene på ris&ros

Anonymkode: 31404...f97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ligger ganske mange tråder på anonym nå som burde flyttes. Egentlig burde alle nye tråder godkjennes før de blir lagt ut, slik at de kommer i rett underfora... Eller ikke. Har dere gått gjennom alle innlegg på feks familieliv, er det noe der som burde flyttes? 

Vet at dette er et idiotisk innlegg, men det er jammen den nye ordningen deres óg. 

Anonymkode: 61ba6...2a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste hadde vært om trådene som blir lagt ut på anonym/skravle, ble kopiert til underforum. Slik er de både lette å søke opp, samtidig som man får flest mulig svar fra folk som ikke gidder å saumfare alle mulige slags underforum, men stort sett liker godt og blandet på ett sted (de fleste, vil jeg tro). 

Anonymkode: 28597...610

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 timer siden, Anonym bruker skrev:

Så hvis dere skal flytte alt som har med de emnene her å gjøre :

- venneforum
- hus og hage
- helse
- økonomi
- spå/horoskp
- utstyr
- navnedebatt
- bli gravid
- gravid
- fødsel
- baby og småbarn
- familieliv
- dagmamma og barnehage

En må og tenke på at nesten alle underforumene som jeg har nevnt her, har nye underforum igjen.

Så hvor går grensen for hva som flyttes, hva blir igjen på anonymforumet? Er det noen tema igjen som er lovlig på anonymforumet?

Anonymkode: 31404...f97

Dette lurer jeg også på: Hva kan bli igjen på anonymforumet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Når dere flytter tråder blir de oftere ikke besvart. Det er jo på anonym folk blar seg bakover etter interessante temaer. Oversikten med sist brukte blir jo fornyet, og innleggene forsvinner ubesvart med oppdateringen.

Anonymkode: 6a8a0...7ea

Grunnen til forandring er både pga hva brukerne selv har kommet med av tilbakemeldinger, og nettopp at veldig få blar seg bakover i anonymforumet har gjort at praksisen er blitt forandret.

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jo, men akkurat der var det da mye aktivitet før hvertfall. Ikke vært der på en stund. Det går jo ganske nedoverbakke med dette forumet, det gjøres jo så mye merkelige endringer. Kanskje vært en ide å høre på hva brukere synes?

Anonymkode: 5bb4c...cb4

Faktisk har aktivitet tatt seg mer opp igjen i senere tid, derfor valgte vi å nettopp høre på brukerne når det gjaldt å flytte ting til riktige underforum slik at det ble mer oversiktelig og brukervennlig.

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det beste hadde vært om trådene som blir lagt ut på anonym/skravle, ble kopiert til underforum. Slik er de både lette å søke opp, samtidig som man får flest mulig svar fra folk som ikke gidder å saumfare alle mulige slags underforum, men stort sett liker godt og blandet på ett sted (de fleste, vil jeg tro). 

Anonymkode: 28597...610

Derfor har vi en ordning med at det ligger en link til skravleforumet etter at de er blitt flyttet, slik at man kan se at det finnes tråder om temaet og kan lettere klikke seg inn i tråden. En dobbel tråd derimot er ikke mulig.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Ann Christin skrev:

Faktisk har aktivitet tatt seg mer opp igjen i senere tid, derfor valgte vi å nettopp høre på brukerne når det gjaldt å flytte ting til riktige underforum slik at det ble mer oversiktelig og brukervennlig.

Jeg er her ganske mye, og kan ikke huske at dette er blitt etterspurt noe særlig, bortsett fra noen få personer.

Anonymkode: 31404...f97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Ann Christin skrev:

Grunnen til forandring er både pga hva brukerne selv har kommet med av tilbakemeldinger, og nettopp at veldig få blar seg bakover i anonymforumet har gjort at praksisen er blitt forandret.

Faktisk har aktivitet tatt seg mer opp igjen i senere tid, derfor valgte vi å nettopp høre på brukerne når det gjaldt å flytte ting til riktige underforum slik at det ble mer oversiktelig og brukervennlig.

Derfor har vi en ordning med at det ligger en link til skravleforumet etter at de er blitt flyttet, slik at man kan se at det finnes tråder om temaet og kan lettere klikke seg inn i tråden. En dobbel tråd derimot er ikke mulig.

 

Og hvis du ser så er det omtrent nesten ingen aktivitet i trådene som er blitt flyttet

Anonymkode: 31404...f97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er her ganske mye, og kan ikke huske at dette er blitt etterspurt noe særlig, bortsett fra noen få personer.

Anonymkode: 31404...f97

Det har vært etterspurt flere ganger over ganske mange år, både i de åpne forumene, i tråder som nå er borte da tidligere forumansvarlige er borte og i de gruppene som en gang eksisterte.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er her ganske mye, og kan ikke huske at dette er blitt etterspurt noe særlig, bortsett fra noen få personer.

Anonymkode: 31404...f97

Enig i dette. Hvem etterspør dette?

Anonymkode: 5bb4c...cb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Ann Christin skrev:

Det har vært etterspurt flere ganger over ganske mange år, både i de åpne forumene, i tråder som nå er borte da tidligere forumansvarlige er borte og i de gruppene som en gang eksisterte.

 

Jeg har liten tro på at så mange har etterspurt at dere skal tvangsflytte tråder. Underforum er jo helt greit, men la nå folk få bestemme om de vil legge tråden sin i halvdøde underforum, eller i anonymforumet hvor man faktisk får svar. Dere har ingenting i forumreglene som sier noe om hva som er lov til å spørre om i anonymforumet og ikke. Og jeg regner ikke med at dere lager en regel om det nå, bare fordi jeg kommenterer det.

Anonymkode: 31404...f97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at alt fantes på et sted/et forum  var hele grunnen til at jeg begynte å henge her, og ikke feks på KG. Jeg gidder ikke bla meg gjennom underforumene. Hele styrken til Anonymforum, etter min mening, var at man hadde et salig sammensurium og aldri helt visste hva som kom. Jeg tror også man får flere svar på Anonym, og med flere forskjellige synsvinkler, fordi det ikke bare er feks hagefolk som henger der. 

Jeg tror ikke dette er et lurt påfunn. 

Anonymkode: e8438...b9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer også på hvor i reglene det står at dere kan flytte tråder fra Anonym/Skravle? Er ikke hensikten med den kategorien at man skal kunne skravle om dette og hint? 

At moderator går inn og flytter et innlegg fra Hjem og hage til Svangerskap er jo en helt annen ting. 

At dere har ryddet opp og lagt til noen nye forum er helt flott, men denne 'tvangsflyttingen' tror jeg ikke blir veldig vellykket. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Enig i dette. Hvem etterspør dette?

Anonymkode: 5bb4c...cb4

Sikkert lutesugeren 

Anonymkode: 658ee...f8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo bare rart.. dere flytter tråder, men er ikke konsekvente i hva dere gjør. Dette gjør det ennå mindre attaktivt å være her. Kanskje det er meningen? Styrt nedlegging / samnenslåing med kg? 

Anonymkode: 3e02f...a9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har liten tro på at så mange har etterspurt at dere skal tvangsflytte tråder. Underforum er jo helt greit, men la nå folk få bestemme om de vil legge tråden sin i halvdøde underforum, eller i anonymforumet hvor man faktisk får svar. Dere har ingenting i forumreglene som sier noe om hva som er lov til å spørre om i anonymforumet og ikke. Og jeg regner ikke med at dere lager en regel om det nå, bare fordi jeg kommenterer det.

Anonymkode: 31404...f97

Jeg forventer faktisk et svar på dette

Anonymkode: 31404...f97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...