Gå til innhold

Hvorfor har dere ødelagt forumet?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hva er vitsen med egne kategorier for økonomi og hus og hage feks? Hadde det ikke vært bedre at alt dette var samlet slik det var før? Gidder jo ikke drive å følge med på flere steder?? Alt sånn generelt var på anonym før, mye bedre! Nå misser jeg jo masse interessant fordi det må ligge et annet sted? Er jo ikke akkurat så mye trafikk her da at det blir "fullt" noe sted...🙄

Anonymkode: 5bb4c...cb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enig, hadde tenkt å lage en tråd om det samme.

Skjønner at enkelte ting trenger egne underforum, som navndebatt som tidvis spam'et ned Anonym fullstendig tidligere. Men at alt om hus skal i Hus og Hage, alt om penger skal i Økonomi osv er bare tull da dette aldri tar over forumet på samme måte.

Jeg gidder ikke å hoppe rundt mellom haugevis av underforum, og det er jeg garantert ikke alene om. Så det dere gjør er å ta fra trådstartere mange svar, og i det hele tatt bli sett. Men vil dere ha mindre aktivitet er det bare å fortsette slik. Men det er helt bak mål.

Men husk å opprett et eget underfora som heter Barnefar, et som heter Stemor, for å ikke glemme Nav eller Jul, for det er ting det snakkes eller kommer til å snakkes mye om, så da er det bare å begynne å flytte.....men det samme kommer nok brukere til å gjøre også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jeg og lurt på, det er bare tragisk. Ønsker dere å ødelegge deres eget forum? Hva er greia med å tvangsflytte tråder til andre omtrent døde forum, hva oppnår dere med det. Dere oppnår bare mindre trafikk. Hva er vitsen med å skrive tråd ang økonomi nå, man vil jo aldri få noe særlig svar der de nå blir tvangsflyttet.

 

Anonymkode: 31404...f97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, It's all about me skrev:

Men husk å opprett et eget underfora som heter Barnefar, et som heter Stemor, for å ikke glemme Nav eller Jul, for det er ting det snakkes eller kommer til å snakkes mye om, så da er det bare å begynne å flytte.....men det samme kommer nok brukere til å gjøre også

For å ikke snakke om underfora  for Middagstips, Barneoppdragelse, Ferie, Barnehage og skole osv. Mulighetene til å ødelegge forumet er uendelige

Anonymkode: 31404...f97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener dere seriøst at vi nå må sjekke alle underforum bare pga denne fikse ideen.  Bare på første side på anonymforumet, så er tråder nå flyttet til 3 forskjellige underforum, tragisk. Det henger ikke på greip med det dere skriver her

"Vi har besluttet å endre litt i forumet for å gjøre det mer brukervennlig. Vi har valgt å flette sammen mange av underforumene som var lite brukt..."

Anonymkode: 31404...f97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei hei hei, nå slurver dere på jobben deres. En rask titt på forsiden viser at dere har glemt å flytte en haug av tråder:

 

"Jeg sliter psykisk, har vurdert å søke hjelp......" må flyttes til Helse

"Ei på jobben mente MME var det vanlige" må flyttes til Baby og Småbarn

"Kortisonsprøyte i skuldra....." må flyttes til Helse

"Vannsøyle på klær" hører til under Utstyr

"Jeg har sett mang en gang at kvinner lar mennene stå for inntekten" ---> Økonomi

"Kan man få dekket løsninger mot sykdom?" ---> Helse

"Bidragsforskudd, noen som har fått utbetalt i dag?" ---> Økonomi

"Tilfeldig at babyer til bæremammaer er tregere ute motorisk sett?" ---> Baby og småbarn

"Hvordan bedre selvbildet ovenfor samboer" Handler om kropp og slanking så ----> Helse

"Hvilken prevensjon kan" ---> Helse 

 

Dette var bare et utdrag fra side 1. Vi trenger ikke forum med oversikt, vi trenger forum med aktivitet. Slik dere har begynt nå dreper dere all aktivitet.

 

Anonymkode: 84a2f...3cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mener dere seriøst at vi nå må sjekke alle underforum bare pga denne fikse ideen.  Bare på første side på anonymforumet, så er tråder nå flyttet til 3 forskjellige underforum, tragisk. Det henger ikke på greip med det dere skriver her

"Vi har besluttet å endre litt i forumet for å gjøre det mer brukervennlig. Vi har valgt å flette sammen mange av underforumene som var lite brukt..."

Anonymkode: 31404...f97

Og med den setningen burde dere se at vi (iallfall flertallet) vil ikke bruke underforum, vi vil ha aktivitet på en side hvor vi da har bredde og variasjon.

Anonymkode: 84a2f...3cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, så synd at dere ikke er fornøyd med omorganisering av vårt forum. Dette har lenge vært vurdert etter klager og tips fra våre brukere og dermed valgte vi denne gangen å gjøre om slik at brukerne ble mest mulig fornøyd. Ser jo nå at det er delte meninger på dette.

Vi har slått sammen mange av forumene som før ikke var i bruk til mer generelle kategorier da vi nå har åpnet fra anonym bruker på hele forumet og tråder skal bli flyttet der de hører hjemme. Dette blir gjort da brukere har følt at de mister oversikten på anonymforumet ettersom det kommer 10-15 nye sider hver dag med innlegg og man mister tråder som man interesserte seg over eller hadde interesse av å lese. Bortsett fra hus og hage er forumene rom vi allerede har hatt fra før, men som nå er flyttet til felles da de samme interessene kan være både under og etter graviditeten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No har jo DIB ein funksjon som flettar alle fora saman, om ein brukar «siste innlegg» får ein alt på eitt brett.

Ingen grunn til å gjere seg vanskelig, altså..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Ann Christin skrev:

Hei, så synd at dere ikke er fornøyd med omorganisering av vårt forum. Dette har lenge vært vurdert etter klager og tips fra våre brukere og dermed valgte vi denne gangen å gjøre om slik at brukerne ble mest mulig fornøyd. Ser jo nå at det er delte meninger på dette.

Vi har slått sammen mange av forumene som før ikke var i bruk til mer generelle kategorier da vi nå har åpnet fra anonym bruker på hele forumet og tråder skal bli flyttet der de hører hjemme. Dette blir gjort da brukere har følt at de mister oversikten på anonymforumet ettersom det kommer 10-15 nye sider hver dag med innlegg og man mister tråder som man interesserte seg over eller hadde interesse av å lese. Bortsett fra hus og hage er forumene rom vi allerede har hatt fra før, men som nå er flyttet til felles da de samme interessene kan være både under og etter graviditeten.

Da burde dere heller vært flinkere til å hoppe inn og fortelle om at det er mulig å følge en tråd for de som ikke har sett dette. Dette er en funksjon jeg bruker mye og som gjør at jeg får med meg alt som skjer på trådene jeg ønsker å lese mer på. Det er en smal sak. Nå er det langt ifra oversiktlig da en må hoppe rundt og lete. Det at en må gjennom Fellesforum for å komme tilbake til Anonym gjør det ikke akkurat bedre. 

Jeg har vært her siden 2005 og med unntak noen epidemier med hemmelig venn, spå meg og hva synes du om navnet, så har dette med behov for underforum aldri vært et problem.

Anonymkode: 84a2f...3cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Ann Christin skrev:

Hei, så synd at dere ikke er fornøyd med omorganisering av vårt forum. Dette har lenge vært vurdert etter klager og tips fra våre brukere og dermed valgte vi denne gangen å gjøre om slik at brukerne ble mest mulig fornøyd. Ser jo nå at det er delte meninger på dette.

Vi har slått sammen mange av forumene som før ikke var i bruk til mer generelle kategorier da vi nå har åpnet fra anonym bruker på hele forumet og tråder skal bli flyttet der de hører hjemme. Dette blir gjort da brukere har følt at de mister oversikten på anonymforumet ettersom det kommer 10-15 nye sider hver dag med innlegg og man mister tråder som man interesserte seg over eller hadde interesse av å lese. Bortsett fra hus og hage er forumene rom vi allerede har hatt fra før, men som nå er flyttet til felles da de samme interessene kan være både under og etter graviditeten.

Jeg synes brukervennligheten har gått betraktelig ned, og det at dere tvangsflytter innlegg har jeg ikke mye pent å si om. Dere kan vel ha underforum uten at man skal oppleve at tråden blir tvangsflyttet? Det er vel ikke sånn at det er ulovlig å poste om økonomi, helse, bolig osv i anonymforumet?

Anonymkode: 31404...f97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har valgt å flytte tråder da mye av klagene nettopp gikk på uoversikteligheten på anonymforumet. Og for å få delt det ut slik at om man selv lurer på noe vil det være lettere å finne tråder og svare/spørre i disse enn ved å lage nye gang på gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, Ann Christin skrev:

Vi har valgt å flytte tråder da mye av klagene nettopp gikk på uoversikteligheten på anonymforumet. Og for å få delt det ut slik at om man selv lurer på noe vil det være lettere å finne tråder og svare/spørre i disse enn ved å lage nye gang på gang.


Spør igjen om dette?

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Dere kan vel ha underforum uten at man skal oppleve at tråden blir tvangsflyttet? Det er vel ikke sånn at det er ulovlig å poste om økonomi, helse, bolig osv i anonymforumet?

Anonymkode: 31404...f97

 

Anonymkode: 31404...f97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Underforum fungerer kun på forum med svært høy aktivitet. Kvinneguiden, Diskusjon.no, ol. Dinbaby/Barnimagen har IKKE høy aktivitet.

Anonymkode: 658ee...f8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ann Christin skrev:

Vi har valgt å flytte tråder da mye av klagene nettopp gikk på uoversikteligheten på anonymforumet. Og for å få delt det ut slik at om man selv lurer på noe vil det være lettere å finne tråder og svare/spørre i disse enn ved å lage nye gang på gang.

Men hvorfor flytter dere noen og ikke alle. Viser da til svaret litt lengre oppe med masse eksempler dere har oversett. Og på samme måte er det nå, masse tråder som får stå, hva er kriteriene dere går etter?

Vil som sakt at alle skal få stå, men jeg gidder ikke bruke tid på å skrive hvis dere skal kaste innleggene rundt om kring. Så når dere først skal ødelegge et forum, hvorfor ikke ødelegge det helt, istedenfor bare litt.

Anonymkode: 84a2f...3cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plis lag et For oss som hater barnevernet underforum så vi kan slippe disse gærningene på anonym! 

Anonymkode: 3e02f...a9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvis dere skal flytte alt som har med de emnene her å gjøre :

- venneforum
- hus og hage
- helse
- økonomi
- spå/horoskp
- utstyr
- navnedebatt
- bli gravid
- gravid
- fødsel
- baby og småbarn
- familieliv
- dagmamma og barnehage

En må og tenke på at nesten alle underforumene som jeg har nevnt her, har nye underforum igjen.

Så hvor går grensen for hva som flyttes, hva blir igjen på anonymforumet? Er det noen tema igjen som er lovlig på anonymforumet?

Anonymkode: 31404...f97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

15 timer siden, Ann Christin skrev:

Vi har valgt å flytte tråder da mye av klagene nettopp gikk på uoversikteligheten på anonymforumet. Og for å få delt det ut slik at om man selv lurer på noe vil det være lettere å finne tråder og svare/spørre i disse enn ved å lage nye gang på gang.

Men svar på hvorfor dere ikke er konsekvente da? Noe flyttes, men ikke alt? Dere må da se hvor ødeleggende dette er? Lær heller de som ikke finner fram å følge de innleggene de vil følge. Dere må jo flytte alt i hver kategori og ikke bare litt som nå eller være smarte å la ting stå...

Anonymkode: 5bb4c...cb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

 

 

Men svar på hvorfor dere ikke er konsekvente da? Noe flyttes, men ikke alt? 

Anonymkode: 5bb4c...cb4

Det handler rett og slett om vår kapasitet. Vi er to brukermoderatorer og en administrator. Det kan være vanskelig å få med seg alt som skjer mens man feks selv er på jobb, trening, legger barn osv. Vi gjør så godt vi kan, men dessverre er det umulig å få med seg alt når vi er så få.

Kira 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er kjempefint etter omleggingen, jeg - hurtigtilgangen til mange interessante forum gjør det mye enklere å bruke dem. Og at ting flyttes til faktisk riktig forum har da skjedd alltid, ikke minst til navneforumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt idiotisk at man ikke selv kan få velge hva man vil skrive om på Anonym/skravle 

En ting er å selv velge å skrive et innlegg f.eks i hus og hage og være villig til å vente til det kommet en hageinteressert innom det forumet for å svare, men veldig mange av oss er bare på skravle og gidder ikke hverken gå inn eller vente på svar i underforumene med så mye mindre aktivitet på. 

Veldig imot tvangsflytting

Anonymkode: 8cfc5...2d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kira skrev:

Det handler rett og slett om vår kapasitet. Vi er to brukermoderatorer og en administrator. Det kan være vanskelig å få med seg alt som skjer mens man feks selv er på jobb, trening, legger barn osv. Vi gjør så godt vi kan, men dessverre er det umulig å få med seg alt når vi er så få.

Kira 

Da har jeg et supert forslag: Slutt å flytt! Unntaket er hvis noe spamer forumet.

Bruk heller det lille dere har av ressurser på noe viktig, noe nyttig og noe som ikke gjør alle utenom Sug lut rasende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...