Gå til innhold

Nattavvenning eller lære å sovne først


Vinterbarn_80

Anbefalte innlegg

Hei 

Vi har en gutt på 9 mnd som er en engel på dagtid. Kjempe blid og aktiv, leker alene på gulvet og er helt på kurven i forhold til vekt og lengde. På natten derimot er det litt mer jobb.. Han har siden fødselen gulpet litt og har aldri likt å ligge på ryggen. Jeg ammer og bysser deretter i søvn. Legger han ned og han snur seg på magen og sover videre, max 2 timer. Da vil han ha mer mat. Drikker masse melk, ny rap og byssing og så legge ned. Sånn går det hver annen time natten gjennom. Tenker nå å begynne å nattavvenning på kveldstid. Tenker han kan fortsatt få mat ca 12 og 4, frem til han er ca 1 år.. men hvordan ville dere gått frem? Ønsker han skal lære seg å sovne selv også da jeg tror det vil redusere oppvåkningene. Ville dere lære å sovne først eller tatt avvenning av mat på kvelden (mellom legging ca 18 og midnatt) først?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville ikke gitt pupp kl 12 og 4. Barnet vet ikke hva klokken er, og blir forvirret når han av og til får, men ikke alltid. Så lenge barnet spiser normalt på dagtid, så har han ikke behov for mat om natten. Men om du legger han kl 18.00, må du kanskje regne med at han er sulten igjen i 04-05 tiden.
Om du har en pappa som kan ta legging, så bruker du han. Gi kvelds og pupp om kvelden, ta tannpuss og få far til å legge han. Morsmelk etter tannpuss er ikke bra for tennene heller.

Ville tatt alt samtidig, med å lære å sovne og avvenning av pupp på natt.

Anonymkode: 392ee...e15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips! Tenner kanskje også at det beste er å ta begge deler på likt. Han spiser veldig dårlig på dagtid. Kun grøt morgen og kvelds. Vil ikke ha skiver eller middag. Begynt så smått å gi det vi spiser i større biter så han kan spise selv og det går bedre. Men ikke mye som går ned ennå. Ingen tenner ennå, men fikk høre at det ikke gjorde noe for tennene. Ny informasjon;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.11.2017 den 13.00, Vinterbarn_80 skrev:

Takk for tips! Tenner kanskje også at det beste er å ta begge deler på likt. Han spiser veldig dårlig på dagtid. Kun grøt morgen og kvelds. Vil ikke ha skiver eller middag. Begynt så smått å gi det vi spiser i større biter så han kan spise selv og det går bedre. Men ikke mye som går ned ennå. Ingen tenner ennå, men fikk høre at det ikke gjorde noe for tennene. Ny informasjon;)

Det er ikke anbefalt å amme mer enn to ganger om natten når babyen har fått tenner;)

Anonymkode: 514d2...ccf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke gjort noe med nattammingen, babyen kommer til å venne seg av det selv etter hvert. Når du i tillegg sier han ikke spiser så godt på dagtid er det jo tydelig at han trenger ekstra næring på natten. Jeg ville prøvd å få ham til å sovne selv, og bare latt nattammingen gå sin gang. Det kan jo også være at nattammingen reduseres når han lærer seg å sovne selv og finne trygghet uten puppen. 

Anonymkode: 1c3d8...2d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...