Gå til innhold

Jeg har 10 000 til avbetaling på Klarna konto


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er helt shoppegal og har gått på en liten smell. Har litt over ti tusen i avbetaling til klarna, der er det 22 % rente. Lurer på om jeg bør ta forbrukslån til min bank til 16 % rente å betale det ned? Eller er det dumt å gjøre det? Må ta meg sammen, jeg vet det... 

Anonymkode: 10e51...b37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo en relativt liten sum, og med gebyr for å ta opp lån så vil det sansynligvis ikke lønne seg. Men igjen, det kommer an på hvor lang tid du tror du vil bruke på å betale det ned. Bruker du 2-3 mnd, så er det ingen grunn til å styre med det.

Anonymkode: 9c5b7...86a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luksusfellen neste... 

Du tar ikke opp forbrukslån så lenge du ikke klarer å betale ned 10.000kr. Da er du like langt... Hvorfor bruker du Klarna eller annen kreditt når du vet at du ikke er i stand til å betale tilbake? 

Hvis du bruker penger du ikke har, så kan huske i bakhodet at det følger med renter på kjøpet og at prisene vil stige, enten du vil eller ikke.

Jeg bruker ofte Klarna, fordi jeg ikke orker å hente lommeboken min, eller fordi jeg vet jeg får lønn om 3-4 dager og betaler da. Jeg bruker aldri Klarna om jeg vet at jeg ikke kan betale innen de neste to ukene.

Anonymkode: 4167a...bd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Luksusfellen neste... 

Du tar ikke opp forbrukslån så lenge du ikke klarer å betale ned 10.000kr. Da er du like langt... Hvorfor bruker du Klarna eller annen kreditt når du vet at du ikke er i stand til å betale tilbake? 

Hvis du bruker penger du ikke har, så kan huske i bakhodet at det følger med renter på kjøpet og at prisene vil stige, enten du vil eller ikke.

Jeg bruker ofte Klarna, fordi jeg ikke orker å hente lommeboken min, eller fordi jeg vet jeg får lønn om 3-4 dager og betaler da. Jeg bruker aldri Klarna om jeg vet at jeg ikke kan betale innen de neste to ukene.

Anonymkode: 4167a...bd1

Fordi når jeg vil ha noe vil jeg ha det NÅ! Og det er der problemet ligger. Problemet er også at jeg har kjøpt nye ting som skal legges til den kontoen. Jeg betalte ned 2000 forrige mnd, og har nå denne mnd lagt til kjøp for 1800!!! Så da er jeg like langt . Hver gang jeg får lønn går lønna mi til å betale gjeld, er så lei av denne sirkelen...

Anonymkode: 10e51...b37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Anonym bruker skrev:

Fordi når jeg vil ha noe vil jeg ha det NÅ! Og det er der problemet ligger. Problemet er også at jeg har kjøpt nye ting som skal legges til den kontoen. Jeg betalte ned 2000 forrige mnd, og har nå denne mnd lagt til kjøp for 1800!!! Så da er jeg like langt . Hver gang jeg får lønn går lønna mi til å betale gjeld, er så lei av denne sirkelen...

Anonymkode: 10e51...b37

Jobb overtid eller ekstra vakter og bestem deg for totalt kjøpestopp til det er betalt ned.

Anonymkode: b347e...cf6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruk angreretten og få tilbake det du kan.

Klipp alle kredittkort og banlys deg selv fra alle kredittmuligheter. Overlat øonomistyringen til mann eller samboer hvis du har det og selg ting til du har betalt regningen.

10.000 er ikke uoverkomlig mye. Du har sansynlig vis ting liggende som du kan selge så du blir kvitt den gjelden. Gjør det før den begynner å vokse.

Anonymkode: 2e4d5...2b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
On 02/11/2017 at 8:42 PM, Anonym bruker said:

Er helt shoppegal og har gått på en liten smell. Har litt over ti tusen i avbetaling til klarna, der er det 22 % rente. Lurer på om jeg bør ta forbrukslån til min bank til 16 % rente å betale det ned? Eller er det dumt å gjøre det? Må ta meg sammen, jeg vet det... 

Anonymkode: 10e51...b37

Det kan være lurt å ta et forbrukslån, bare for å redusere skade på dine dårlige beslutninger

Anonymkode: b9012...7fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.11.2017 den 23.33, Anonym bruker skrev:

Fordi når jeg vil ha noe vil jeg ha det NÅ! Og det er der problemet ligger. Problemet er også at jeg har kjøpt nye ting som skal legges til den kontoen. Jeg betalte ned 2000 forrige mnd, og har nå denne mnd lagt til kjøp for 1800!!! Så da er jeg like langt . Hver gang jeg får lønn går lønna mi til å betale gjeld, er så lei av denne sirkelen...

Anonymkode: 10e51...b37

Send de nye tingene du har kjøpt i retur!!! Det er angrefrist på alt og jeg kan garantere at du ikke MÅ ha noen av disse tingene.

Anonymkode: ea2a4...e4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ta et nytt lån for å bli kvitt et annen lån, da baller det fort på seg. Du kommer til å ende opp med begge lånene i stedet for

Anonymkode: 4d103...be7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...