Gå til innhold

Gravid med kort lutealfase?


Knerten <3

Anbefalte innlegg

Blir så frustrert av syklusen. Forrige pp var den på 32 dager og nå var den på 26. Har el testet denne md og d står over alt at mens kommer 14 dager etter el. Men jeg fikk mensen 9 dager etter positiv el. Er ikke d altfor kort til at egget skal kunne feste seg? Har begynt på bidro og wildyam, da jeg ble gravid på d sist gang.. Men kan man enkelt på progesteron av gyn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Test for EL et par runder før du ser et mønster. Det kan være at det var unntaket nå, ikke regelen. Men 9 dager KAN være kort, men finnes jo de med kortere som har fått flere barn. Vi må aldri miste motet før noen med medisinsk utdannelse sier at det er håpløst.
Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kort lutealfase, og slet med blødninger tidlig i forrige svangerskap. Har brukt progesteron denne gangen og ble gravid, uke 7 nå og fortsatt ingen blødninger. Jeg tror det hjelp for meg:)

Anonymkode: 7521f...59b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.10.2017 den 9.24, Anonym bruker skrev:

Jeg har kort lutealfase, og slet med blødninger tidlig i forrige svangerskap. Har brukt progesteron denne gangen og ble gravid, uke 7 nå og fortsatt ingen blødninger. Jeg tror det hjelp for meg:)

Anonymkode: 7521f...59b

Kanskje progesteron jeg må spørre etter da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.10.2017 den 21.35, Villfisken skrev:

Test for EL et par runder før du ser et mønster. Det kan være at det var unntaket nå, ikke regelen. Men 9 dager KAN være kort, men finnes jo de med kortere som har fått flere barn. Vi må aldri miste motet før noen med medisinsk utdannelse sier at det er håpløst.
Lykke til :)

Ja men det er jo ikke 9 dager hver syklus, men syns d er rart at de er så forskjellige i antall dager.. Man blir sprø når man snart er 37 år og mannen mener vi har god tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Jeg har lutealfase på 7-8 dager og er nå gravid på sjette uka😊 Jeg tenkte at den korte lutealfasen var grunnen til at jeg ikke ble gravid (hadde prøvd et års tid) selv om blodprøvene viste at jeg hadde progesteron etter EL i massevis. MEN hadde en laparoskopi i februar der jeg åpnet tubene med blåfarge og fjernet endometriose, og da satt spira på første forsøk etter operasjonen! Så det er håp for alle ☺️ 

Anonymkode: e4318...854

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...