Gå til innhold

Luksusfellen neste...jeg har ett vanvittig forbruk.....men jeg bruker da ikke penger.....


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Familiens samlede inntekt er 55000 år mnd. Jeg er på aap. Og bidrar med hele 11000 år mnd. Hurra. 

Etter utgifter sitt vi igjen med 19 000. Av dette går 8000 til mat. Altså mat, Tørkerull, såpe, tannkrem, tannpirkete, kubbelys, bind osv. 

 

Dvs 11 000 til "annet". Som kinobilletter, busskort, frisør, bursdag, gaver til bursdager, jul, kattemat/kattevaksiner, tannlege,😀

Anonymkode: 33670...f18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da burde dere spare flere tusen hver måned!

Har du tenkt på hva du skulle gjort om mannen din gikk fra deg og du måtte moderere forbruket ditt enormt?

Anonymkode: a1248...37a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ? Du har et vanvittig forbruk men bruker ikke penger?

Om dere går i minus hver måned til tross for i utgangspunktet så romslig økonomi bør dere gå gjennom kontoutskrifter de siste 3 mnd og finne pengesluket. Stram inn der. Dere kan også få økonomisk veiledning av NAV.

Anonymkode: 49c33...668

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da burde dere spare flere tusen hver måned!

Har du tenkt på hva du skulle gjort om mannen din gikk fra deg og du måtte moderere forbruket ditt enormt?

Anonymkode: a1248...37a

Jeg vet....jeg har hengt på det. Krise. 

Men så har jeg ett vekt problem, og kjøper bare "sunn" mat....som karbonadedeig, reint kjøtt, rein fisk, fullkornspasta......er du klar over hvor mye dyrere fullkornspasta et??? Grove tortillas osv.... 

Jeg har en tendens til å kjøpe en vinkartong hver helg. Kanskje noen pils. 

 

Uff, æsj jeg vet HVA jeg gjør feil.....soørsmålet er heller om hvordan jeg skal få stoppet den onde sirkelen ...

Anonymkode: 33670...f18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vet....jeg har hengt på det. Krise. 

Men så har jeg ett vekt problem, og kjøper bare "sunn" mat....som karbonadedeig, reint kjøtt, rein fisk, fullkornspasta......er du klar over hvor mye dyrere fullkornspasta et??? Grove tortillas osv.... 

Jeg har en tendens til å kjøpe en vinkartong hver helg. Kanskje noen pils.

Uff, æsj jeg vet HVA jeg gjør feil.....soørsmålet er heller om hvordan jeg skal få stoppet den onde sirkelen ...

Anonymkode: 33670...f18

Om du skal ned i vekt - kutt pastaen, finn andre alternativer. Det er store prisforskjeller på ulike mattyper fra kjede til kjede.

Du skal ned i vekt og kjøper en kartong vin hver helt... og noen pils. Dvs. du bruker kanskje 2.000 kroner på alkohol hver måned.

Du bør kanskje ta et alvorlig oppgjør med ditt eget alkoholforbruk i helgene også.

Hvordan du skal få stoppet den onde sirkelen? Det første er vel at du må ville stoppe det. Du må slutte å komme med unnskyldninger.

Anonymkode: a1248...37a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vet....jeg har hengt på det. Krise. 

Men så har jeg ett vekt problem, og kjøper bare "sunn" mat....som karbonadedeig, reint kjøtt, rein fisk, fullkornspasta......er du klar over hvor mye dyrere fullkornspasta et??? Grove tortillas osv.... 

Jeg har en tendens til å kjøpe en vinkartong hver helg. Kanskje noen pils. 

 

Uff, æsj jeg vet HVA jeg gjør feil.....soørsmålet er heller om hvordan jeg skal få stoppet den onde sirkelen ...

Anonymkode: 33670...f18

Hvis du har problemer med vekta bør du ligge unna all pasta.

Anonymkode: 3e541...880

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vet....jeg har hengt på det. Krise. 

Men så har jeg ett vekt problem, og kjøper bare "sunn" mat....som karbonadedeig, reint kjøtt, rein fisk, fullkornspasta......er du klar over hvor mye dyrere fullkornspasta et??? Grove tortillas osv.... 

Jeg har en tendens til å kjøpe en vinkartong hver helg. Kanskje noen pils. 

 

Uff, æsj jeg vet HVA jeg gjør feil.....soørsmålet er heller om hvordan jeg skal få stoppet den onde sirkelen ...

Anonymkode: 33670...f18

Først få oversikt over hvor mye dere har brukt de 3 siste månedene på diverse ting - mat, drivstoff, fornøyelser, klær, interiør osv. Se så hva dere kan kutte ned på, og lag et budsjett

Hvor mange er dere i familien?

Anonymkode: ef2e0...793

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vet....jeg har hengt på det. Krise. 

Men så har jeg ett vekt problem, og kjøper bare "sunn" mat....som karbonadedeig, reint kjøtt, rein fisk, fullkornspasta......er du klar over hvor mye dyrere fullkornspasta et??? Grove tortillas osv.... 

Jeg har en tendens til å kjøpe en vinkartong hver helg. Kanskje noen pils. 

 

Uff, æsj jeg vet HVA jeg gjør feil.....soørsmålet er heller om hvordan jeg skal få stoppet den onde sirkelen ...

Anonymkode: 33670...f18

Er fullkornspasta så dyrt da?

Anonymkode: ef2e0...793

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vet....jeg har hengt på det. Krise. 

Men så har jeg ett vekt problem, og kjøper bare "sunn" mat....som karbonadedeig, reint kjøtt, rein fisk, fullkornspasta......er du klar over hvor mye dyrere fullkornspasta et??? Grove tortillas osv.... 

Jeg har en tendens til å kjøpe en vinkartong hver helg. Kanskje noen pils. 

 

Uff, æsj jeg vet HVA jeg gjør feil.....soørsmålet er heller om hvordan jeg skal få stoppet den onde sirkelen ...

Anonymkode: 33670...f18

Du tuller, ikke sant?! Forstår ikke hva du sløser med, men du unner deg pasta (bytt med feks kilos poser med ris), en vinkartong og pils hver helg (...og du ville ned i vekt?! 🤔😳)... 

Ta denne: http://www.dinside.no/okonomi/slosekalkulator/60885926 

Anonymkode: fb559...13d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Familiens samlede inntekt er 55000 år mnd. Jeg er på aap. Og bidrar med hele 11000 år mnd. Hurra. 

Etter utgifter sitt vi igjen med 19 000. Av dette går 8000 til mat. Altså mat, Tørkerull, såpe, tannkrem, tannpirkete, kubbelys, bind osv. 

 

Dvs 11 000 til "annet". Som kinobilletter, busskort, frisør, bursdag, gaver til bursdager, jul, kattemat/kattevaksiner, tannlege,😀

Anonymkode: 33670...f18

Hvilke utgifter sånn akkurat i de 36.000,- du kaller utgifter? 

Ser du har «kubbelys» som del av dagligvare handel utgiftene. 

Hva er faktisk inne i den største posten på 36.000? Er det ikke rom for å kutte noe der? 

Anonymkode: ba608...e88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kubbelys, herre.. Er du klar over hva det gjør med inneklima å brenne stearinlys til stadighet? Kutt ut dette og all alkohol (samt røyk, snus, godteri og brus) så har du spart mye allerede. 

Anonymkode: 5be07...dc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kubbelys, herre.. Er du klar over hva det gjør med inneklima å brenne stearinlys til stadighet? Kutt ut dette og all alkohol (samt røyk, snus, godteri og brus) så har du spart mye allerede. 

Anonymkode: 5be07...dc5

Signerer..

Anonymkode: e7558...ce1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes ikke 8000,- på mat er fryktelig mye, men det kommer jo an på hvor mange dere er i familien. Vi bruker ca 8000,- pr måned på en familie på 5. Da er jeg veldig bevisst og handler masse på tilbud (alt av vaskemidler, karbonadedeig, ost, dopapir, tørkerull og hygieneartikler er eksempler på hva som alltid handles på tilbud). Fullkornpasta er 10-15 kr dyrere enn vanlig pasta. Spiser dere virkelig så mye pasta at dette er en stor kostnad? Kubbelys, pynt og servietter ol bør jo annet budsjett og kan fint kuttes ut.

Busskort må man jo gjerne ha, en kartong vin er jo mye og kan fint kuttes ned. Ellers er det jo mye på listen jeg ikke reagerer på. Frisør kan man kanskje kutte ned på om man går ofte, men tannlege og kattemat er jo nødvendig.

Fører forbruket til økonomiske problemer? Eller er det slik at du vil spare litt?

Anonymkode: 7ae84...566

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, 8.000 på mat/husholdning er ikke mye, med eller uten kubbelys. 

36.000 på faste utgifter derimot er svært mye! Det nå det være mye å hente. 

Det er ikke sikkert at alle disse 36.000 er så veldig nødvendige. Om en ser på kubbelys som vanlig husholdningsutgift, så er det sikkert mange av disse vanlige faste utgiftene som er temmelig unødvendige.

Anonymkode: ba608...e88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør uansett gå gjennom utgiftene for de tre siste men for å bli bevisst forbruket deres. En sånn wake up call er ofte noe man trenger for å klare å gjøre endringer. Kategoriser alt dere har brukt  på feks "mat", "underholdning ","transport" osv.  Når du har oversikten er det lettere å se hva du kan kutte. Du må prioritere..man må bo, ha strøm osv. Så slike ting øverst og alkohol og godteri er nederst på lista...

Anonymkode: dbcee...895

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tot 13000 igjen etter husleie.

Dette skal holde til mobil, strøm, 2 på sfo, aktiviteter, mat, ferie, tannlege, bilen ja alt.

Alene med 3 barn. Jeg går aldri ut, tar ett glass vin på lørdagskveld med kjæresten før han går på jobb.

Må betale til klassekassa, flaut men han må vente på lønn.

Håper ikke det kommer opp en bursdag før det.

Bilen skal på eu, hjelp.

Livet er hardt, men en må bare prøve å finne løsninger. Jeg må skaffe en ekstra jobb selv om ryggen værker så jeg nesten ikke klarer å gå etter endt vakt.

Se på forbruket ditt, hva kan du forandre på?

 

Anonymkode: 47288...22c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kom deg i full jobb så slipper du å bruke all tid på shopping. 

Anonymkode: 2a2b9...336

Ja, for hun er sikkert hjemme for morro skyld, dust :klaske:

Anonymkode: ef2e0...793

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ja, for hun er sikkert hjemme for morro skyld, dust :klaske:

Anonymkode: ef2e0...793

Mange er det ja - dust. 

Anonymkode: 2a2b9...336

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mange er det ja - dust. 

Anonymkode: 2a2b9...336

Ja, å bli godkjent for AAP er like lett som å handle melk og brød liksom. Bare for morro skyld... 🙄 

Til HI: 

8000 til mat er da helt greit. Og 11 000 til annet burde være helt greit det også. Jeg skjønner ikke problemet her. 

Anonymkode: 84349...88f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, å bli godkjent for AAP er like lett som å handle melk og brød liksom. Bare for morro skyld... 🙄 

Til HI: 

8000 til mat er da helt greit. Og 11 000 til annet burde være helt greit det også. Jeg skjønner ikke problemet her. 

Anonymkode: 84349...88f

Jeg synes de 11 000 var veldig mye, med mindre de er veldig mange

Anonymkode: ef2e0...793

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Familiens samlede inntekt er 55000 år mnd. Jeg er på aap. Og bidrar med hele 11000 år mnd. Hurra. 

Etter utgifter sitt vi igjen med 19 000. Av dette går 8000 til mat. Altså mat, Tørkerull, såpe, tannkrem, tannpirkete, kubbelys, bind osv. 

 

Dvs 11 000 til "annet". Som kinobilletter, busskort, frisør, bursdag, gaver til bursdager, jul, kattemat/kattevaksiner, tannlege,😀

Anonymkode: 33670...f18

Går du til frisøren og tannlegen hver måned? Dette høres merkelig ut. 

Anonymkode: 65437...cf8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi er en famile på 5. mat ligger på 12000 i mnd ( to med matallergi)og diverse dvs, lege/apotek/tannlege/fritid/ badeland/mat ute/bursdager og klær/sko osv er ofte på mellom 12 og 15000 per mnd. 

Anonymkode: d6976...a13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.10.2017 den 9.31, Anonym bruker skrev:

Kom deg i full jobb så slipper du å bruke all tid på shopping. 

Anonymkode: 2a2b9...336

Ja det er enkelt når man har kronisk migrene, og er på legevakten for morfin i snitt en gang i mnd, og ellers tar sterke smertestillende, i tilegg har jeg fibromyalgi, spenningshodepine, ibs syndrom, og en hofteskade, i tilegg til dyseleksi, dyskalkuli, og ingen utdanning...... og jeg er 44 år.

Jeg VET jo at jeg bruker for mye....på.....hva....... ???? Jeg vet ikke.... jo jeg vet noe.....men.....

Anonymkode: 33670...f18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...