Gå til innhold

Minus 10-kilostråden; for oss som skal bli ekstra fjonge til jul


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg lurer på å forsøke fasting et par ganger i uke pluss kutte snop kaker. Så en artikkel på forskning.no om fasteforsøk på mus som virket veldig lovende😜

 

Og så økt aktivitet da....men bor på Vestlandet og er lite fristende å jogge i øspøs

Anonymkode: 87d9f...9c3

Øst-pøs jogging er jo deilig. Klarer ikke å jogge på sommeren for det blir for varmt for meg men høst, vinter og tidlig vår helt perfekt 😍 

Et par fastinger i uken hørtes mye ut 😱 Har lest litt om den fastekuren og hørt den skulle være effektiv 2:5 dietten eller noe sånn. Men da får man jo lov å spise 500kalorier på faste dagene, jeg har prøvd med den men før det ikke til for alltid de dagene jeg bestemmer jeg skal ha fasting ender det med at jeg blir invitert på middag så må utsette det men så er det noe annet så utsetter det så blir det ikke noe av.. 

Anonymkode: 71ff7...a67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Øst-pøs jogging er jo deilig. Klarer ikke å jogge på sommeren for det blir for varmt for meg men høst, vinter og tidlig vår helt perfekt 😍 

Et par fastinger i uken hørtes mye ut 😱 Har lest litt om den fastekuren og hørt den skulle være effektiv 2:5 dietten eller noe sånn. Men da får man jo lov å spise 500kalorier på faste dagene, jeg har prøvd med den men før det ikke til for alltid de dagene jeg bestemmer jeg skal ha fasting ender det med at jeg blir invitert på middag så må utsette det men så er det noe annet så utsetter det så blir det ikke noe av.. 

Anonymkode: 71ff7...a67

https://forskning.no/2017/10/faste-kan-endre-fettet-i-kroppen

Anonymkode: 2c805...9be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tullet i alle fall ikke 

hilsen anonym 56 kg. 

Anonymkode: 24803...4f5

Vel, da beklager jeg, men du har virkelig ikke noe å gjøre i en tråd som handler om å gå ned 10 kilo. Jeg anbefaler at du tenker deg litt om, og helst også snakker med noen som kan mye om kost og ernæring.

Anonymkode: a4537...182

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg som trener om morgenen: Jeg jogger en rask tur, ca 20 minutter, mye oppoverbakke, og bruker 20 minutter på situps og armhevinger.

Anonymkode: a4537...182

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Interessant lesning men det jo fremdeles ikke testet på mennesker da, så vi vet jo ikke om det kan gi samme resultatet da. Tenker også at det ligger noe i det, jeg har lyst å prøve meg på en dags faste i uken for å se om det kan hjelpe 🤔

Anonymkode: 71ff7...a67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med, og tar herved førsteplassen i dundrekategorien 🙄😅

173, og 101,5 kg 😳

Har lagt på meg 9 kg siden i juni, så her må ting endres!

Ut på tur nå 😃

Anonymkode: 0cb78...b75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mange ulike mål her. Jeg er 163 og veier 77. Ganske fornøyd egentlig da jeg har gått ned fra 92 (over to år). Men har trivselsvekt på rundt 70 kg. Så har syv kilo igjen. For meg funker det fint med lavkarbo, men det er krevende å holde seg helt unna karbohydrater (brød feks) i lengden, så går litt i perioder her. Mål om å komme meg ned tre kg før jul, til 74 kg. Har endelig innsett at det ikke finnes enkelte løsninger så tar det sakte, men sikkert :) 

Anonymkode: 54880...9dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir gjerne med! Avsluttet åtte ukers Grete Roedekurs for kort tid siden, gikk ned 6 kg på kurset og ca 1 kg til etterpå. (Fra 88 kg til 81 kg, er 163 cm høy).

Lærerikt kurs, lærte meg at jeg spiste for lite (og feil, men det visste jeg jo egentlig). Har det ikke travelt, men skal ned til ca 75 kg i første omgang. Håper å klare det i løpet av året. Langtidsplanen er 70-72 kg fram til sommeren, for deretter å holde vekten.

Er egentlig ikke så veldig opptatt av å bli så fryktelig slank, vil bare bli i bedre form, holde meg frisk og kunne bruke de klærne jeg vil. Hovedutfordringen er å holde fokus på vektnedgang og ikke la det skli ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Muffinsmageerkult skrev:

Startvekt   75kg

I dag.        73,6kg.   - 1,4 👍🏻

Wow! Gratulerer :)

Hvordan gjorde du det? 

Jeg har visst brukt strategien: "Jeg meldte meg inn i en tråd for å gå ned i vekt.. så da skjer det sikkert av seg selv"

Jeg er ufrivillig inaktiv pga prolaps, så det virker uoverkommelig å skulle klare å gå ned..

 

Anonymkode: c5064...091

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir med! Er 163 cm, 79 kg. 

Fullammer fortsatt, så fokus er på sakte vektnedgang og sunn, næringsrik mat. 10 kg er ikke aktuelt før jul, men kanskje 3 - 4? På sikt er målet 65 kg. 

Har gått ned 6 kg etter sommeren, har planer om å fortsette i samme spor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa jeg ble med på fredagsveing og idag har jeg veid meg da, har jo da gått opp 2 kg siden sist jeg veide meg .. så er nå på 84kg

hvordan går det med dere andre ? 

Anonymkode: 71ff7...a67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir med - startvekt på rundt 69 kilo, er 165 høy og vil ned. Har "problemområde" rundt mage/midje/hofter og området under brystene. Har veid rundt 51 kilo da jeg var mellom 20 og 25, uten å se avmagret ut. Vil ned på i hvert fall 60, helst ned på 50-tallet. Har ikke mulighet til å løpe ute på vinteren nå, fire barn og ufattelig mye å gjøre. Så jeg har tenkt å gå på kosthold og prøve å trene hjemme i stua på vinterstid. Har satt meg mål om å gå ned til 62 kilo før jul, får se om jeg får til det.

Anonymkode: 83bd3...c23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 2.11.2017 den 9.12, Anonym bruker skrev:

Wow! Gratulerer :)

Hvordan gjorde du det? 

Jeg har visst brukt strategien: "Jeg meldte meg inn i en tråd for å gå ned i vekt.. så da skjer det sikkert av seg selv"

Jeg er ufrivillig inaktiv pga prolaps, så det virker uoverkommelig å skulle klare å gå ned..

 

Anonymkode: c5064...091

Heisann;-)

Jeg har kuttet ut søtsaker , og karbohydrater 🙂Spiser mye ren mat og er mett hele tiden 🙂🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.10.2017 den 11.43, Anonym bruker skrev:

Jeg er med, og tar herved førsteplassen i dundrekategorien 🙄😅

173, og 101,5 kg 😳

Har lagt på meg 9 kg siden i juni, så her må ting endres!

Ut på tur nå 😃

Anonymkode: 0cb78...b75

Da har jeg også veid meg.

100,5 kg i dag, ned en kg denne uka 😃

har hatt en myk start, og prøvd å få bukt med det verste søtsuget, så er meget fornøyd!

Målet er å komme under de grusomme 100 til neste fredag 😅

Anonymkode: 0cb78...b75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg startet på mandag. Har droppet alt av karbohydrater. Har gått ned 2.2 kg på fire dager 🙈 Målet er 5 kg til før jul, og tilsammen 25 kg innen 2019. Langsiktig mål, men skal klare det 💪🏻

Anonymkode: 9b7a3...02c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til alle sammen, husk at ca 3% lykkes med tradisjonell slanking. (Antageligvis enda færre nå i førjulstiden med mange fristelser). Mange klarer selvfølgelig å gå ned for en periode men ender på en høyere vekt etter slankekuren.. Blir dere 50 stk her i gruppen vil jo1-2 muligens klare å holde vekten dere går ned.

Anonymkode: 68c42...9cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søren. Nå fant jeg frem ostepoppen. 

Ikke har jeg gått ned et eneste gram selv om jeg avsto fra fredagskaken i lunsjen. 

Anonymkode: 24803...4f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Lykke til alle sammen, husk at ca 3% lykkes med tradisjonell slanking. (Antageligvis enda færre nå i førjulstiden med mange fristelser). Mange klarer selvfølgelig å gå ned for en periode men ender på en høyere vekt etter slankekuren.. Blir dere 50 stk her i gruppen vil jo1-2 muligens klare å holde vekten dere går ned.

Anonymkode: 68c42...9cd

Så motiverende du var da.. 

Anonymkode: 71ff7...a67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Så motiverende du var da.. 

Anonymkode: 71ff7...a67

Jeg synes bare det er så synd at ca 97% av dere ender opp med høyere vekt enn nå pga dette prosjektet. For dere med 2-15 kg for mye er ikke slankkur det riktige, det er som regel veien til høyere vekt på sikt. Dere andre med overvekt over dette trenger profesjonell hjelp av lege og/eller operasjon for å lykkes. Slutt å sulte dere, gå på dietter, plutselig trening 5 dager i uken ol. 10 kg før jul er ikke en sunn vektnedgang.. Skal dere ned noen kilo må det tas over lang tid og med varige livsstil endringer. 10 kg før jul går man ikke ned med VARIGE livsstil endringer. 

Til dere som fortsetter prosjektet, lykke til på veien til enda mer overvekt🐳🐘!!

Anonymkode: 68c42...9cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen! Hvordan går det med dere andre?

Jeg veide meg i morges, og er nå 99,2 kg 😃👏🏻👏🏻👏🏻

Endelig under 100 igjen! 😅😆

 

Startet på 101,5 for to uker siden, så er veldig fornøyd! 😄

Håper dere andre er like fornøyde😊

 

Hilsen dundra 🙈

Anonymkode: 0cb78...b75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veide meg i dag 65,1 😟 Men er midt i feitmensfasen og er superoppblåst! Så håper på kjemperesultater neste fredag! Har vært flink synes jeg selv. Logget alt på lifesum og kun hatt en høykaloridag med over 2000 kcal. Gjennomsnittlig ligger jeg på 1100 

og...hold dere fast, har jogga 2 ganger denne uke!!!! Samt 2 10 min styrketreningsøkter.

så flink du er dundra!!! Heier på deg😻

Hilsen muffintoppen

Anonymkode: 87d9f...9c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.11.2017 den 9.06, Muffinsmageerkult skrev:

Startvekt   75kg

I dag.        73,6kg.   - 1,4 👍🏻

Idag    72.6    Minus ett nytt kilo 👏🏻👏🏻👏🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.11.2017 den 9.01, Anonym bruker skrev:

God morgen! Hvordan går det med dere andre?

Jeg veide meg i morges, og er nå 99,2 kg 😃👏🏻👏🏻👏🏻

Endelig under 100 igjen! 😅😆

 

Startet på 101,5 for to uker siden, så er veldig fornøyd! 😄

Håper dere andre er like fornøyde😊

 

Hilsen dundra 🙈

Anonymkode: 0cb78...b75

Så flink du har vært!!
Jeg vil også ned. Veier 98 kilo men er 1.80 høy. Men det er fremdeles fedme.

HIlsen Minidundris!

Anonymkode: 8a1d9...fed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...