Gå til innhold

Bugaboo buffalo eller Stokke Trailz? Noen som har erfaring med begge?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er så vanskelig å bestemme seg, skulle helst hatt begge 🙈 Noe vi såklart ikke skal 😊 Men jeg trenger tips til hva vi bør velge, gjerne erfaringer! 

Vi skal kun ha sittedelen da! Jeg syns begge er like fine og sittedelen er ergonomisk på begge, men er det et problem for babyen å ligge sånn bøyd? 

Anonymkode: 3832c...4a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg jobber i bhg og vi har to Stokkevogner som sovevogner der. Jeg liker at den er høy og dubfår god kontakt med ungen når den sitter i den. Men den er veldig vanskelig å svinge med. En må ha to hender på styre for at den skal svinge dit du vil. Den har også lettere for å velte i forhold til den gamle type vogner. (Simo ol)

Anonymkode: 5b873...b63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg jobber i bhg og vi har to Stokkevogner som sovevogner der. Jeg liker at den er høy og dubfår god kontakt med ungen når den sitter i den. Men den er veldig vanskelig å svinge med. En må ha to hender på styre for at den skal svinge dit du vil. Den har også lettere for å velte i forhold til den gamle type vogner. (Simo ol)

Anonymkode: 5b873...b63

Lettere for den å velte? 

Anonymkode: 3832c...4a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Lettere for den å velte? 

Anonymkode: 3832c...4a5

Pga høyden da? Trykte på for fort her😜

Anonymkode: 3832c...4a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd bugaboo donkey og stokke. stokke synes jeg er forferdelig å trille hvis man skal gå på lengre turer. Den funker helt greit som by-vogn på t-bane, buss og i butikker. Den fungerer derimot IKKE på trilleturer. Følte jeg skulle slite av meg skuldre og armer, og MÅTTE begge henda på styret og mye kraft. Uansett hva kommer jeg jeg aldri til å kjøpe den vognen, den var rett og slett grusom. 

Bugaboo var mye bedre. Lett å svinge med, lett å trille i skog og mark, enkel å manøvrere i forhold og har helt grei trillekomfort. Jeg fikk likevel følelsen av at vognen var noe "løs" og skranglete, så for min del var ikke den heller optimal.

For min del kan ingen av de sammenlignes med Emmaljunga sine vogner, men dem har ikke ergonomisk sittedel som du er ute etter. Hadde jeg ventet smått på nytt hadde jeg uten tvil kjøpt Emmaljunga, men det er jo smak og behag hvilke krav man har og hva man ønsker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

52 minutter siden, ompalompaen skrev:

Jeg har prøvd bugaboo donkey og stokke. stokke synes jeg er forferdelig å trille hvis man skal gå på lengre turer. Den funker helt greit som by-vogn på t-bane, buss og i butikker. Den fungerer derimot IKKE på trilleturer. Følte jeg skulle slite av meg skuldre og armer, og MÅTTE begge henda på styret og mye kraft. Uansett hva kommer jeg jeg aldri til å kjøpe den vognen, den var rett og slett grusom. 

Bugaboo var mye bedre. Lett å svinge med, lett å trille i skog og mark, enkel å manøvrere i forhold og har helt grei trillekomfort. Jeg fikk likevel følelsen av at vognen var noe "løs" og skranglete, så for min del var ikke den heller optimal.

For min del kan ingen av de sammenlignes med Emmaljunga sine vogner, men dem har ikke ergonomisk sittedel som du er ute etter. Hadde jeg ventet smått på nytt hadde jeg uten tvil kjøpt Emmaljunga, men det er jo smak og behag hvilke krav man har og hva man ønsker :)

Var dette Stokke Trailz eller en av de gamle modellene? 

For oss stod det mellom de samme to vognene. Vi endte med Stokke, og er superfornøyde. Dette var femte barnet, og vi har prøvd en del ulike vogner, men Trailz er helt klart favoritten. Har ikke prøvd Bugaboo, så jeg kan dessverre ikke sammenligne. Har hørt den også er en god vogn. 

Det jeg liker spesielt med Trailz er at den er så høy at man får god kontakt med barnet. Den kan også brukes som barnestol hvis man er på restaurant som mangler slike. Bare å trille den helt inntil bordet. Barnet kan sitte helt rett, og har god oversikt. Den er god å trille, og har masse plass til alt man måtte ønske å ha med. Barnet er 2,5 nå, så hun går stort sett selv, men har fortsatt vognen til lengre turer. 

Anonymkode: a2ef3...53d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bugaboo Buffalo er VERDENS BESTE VOGN. Sverger. Finnes ikke NOE negativt med den, annet enn at tekstilet kan solblekes litt etter en stund. Men igjen; Verdens beste vogn!!!!! 

Anonymkode: a43e2...110

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bugaboo budfalo er den BESTE vognen du kan få! Du får så mye for pengene! Ikke er den bare lett å trille men lett å klappe igjen, du får masse plass i handlekurven. Det er smak og behag men Stokke vognene er sugge synes jeg. Synes i tillegg at de er alt for høye. 2 åringen til ei vennine falt fra den vognen, klarte å komme seg ut av selene. Bugaboo donkey er også en utrolig BRA vogn! 

Anonymkode: 50f60...6fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Var dette Stokke Trailz eller en av de gamle modellene? 

For oss stod det mellom de samme to vognene. Vi endte med Stokke, og er superfornøyde. Dette var femte barnet, og vi har prøvd en del ulike vogner, men Trailz er helt klart favoritten. Har ikke prøvd Bugaboo, så jeg kan dessverre ikke sammenligne. Har hørt den også er en god vogn. 

Det jeg liker spesielt med Trailz er at den er så høy at man får god kontakt med barnet. Den kan også brukes som barnestol hvis man er på restaurant som mangler slike. Bare å trille den helt inntil bordet. Barnet kan sitte helt rett, og har god oversikt. Den er god å trille, og har masse plass til alt man måtte ønske å ha med. Barnet er 2,5 nå, så hun går stort sett selv, men har fortsatt vognen til lengre turer. 

Anonymkode: a2ef3...53d

Det var stokke trailz. Så bra dere er fornøyde da. Jeg personlig ble sjokkert over hvor tung og uhåndterlig vognen var, men kanskje det var noe galt med den da. Den falt hvertfall ikke i smak, og jeg grøsser hver gang jeg ser den vognen :P Men enig i at man får god kontakt med barnet, og det synes jeg også var positivt. Jeg fant noen fordeler med den, men ikke så mange at det veide opp for det negative. 


Men hver sin smak :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt Bugaboo Buffalo og den eide jeg i 4mnd før den ble kasta ut av huset. Aldri vært borti værre vogn. Stiv og ingen demping. Liten sportsdel og alt for bratt liggestilling. Håpløs når fotbrettet ikke nå  reguleres. Sønnen på 18mnd var for lang til sittedelen. Den tar også endel plass samme lagt.

Jobber i bhg og har prøvd Stokke der, mye bedre demping og sittedel, men synes fortsatt at barnet sitter mer en det ligger når det skal sove. Fantastisk kurv under.

Skal jeg anbefale en ergonomisk vogn med god sitte og liggestilling. Som i tillegg har regulerbart fotbrett og enorm kurv så er det Baby Jogger City Premier. Sønnen min satt i vogna til han var hvertfall 110cm lang med vinterpose. God demping og tar ingen plass samme lagt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, ompalompaen skrev:

Jeg har prøvd bugaboo donkey og stokke. stokke synes jeg er forferdelig å trille hvis man skal gå på lengre turer. Den funker helt greit som by-vogn på t-bane, buss og i butikker. Den fungerer derimot IKKE på trilleturer. Følte jeg skulle slite av meg skuldre og armer, og MÅTTE begge henda på styret og mye kraft. Uansett hva kommer jeg jeg aldri til å kjøpe den vognen, den var rett og slett grusom. 

Bugaboo var mye bedre. Lett å svinge med, lett å trille i skog og mark, enkel å manøvrere i forhold og har helt grei trillekomfort. Jeg fikk likevel følelsen av at vognen var noe "løs" og skranglete, så for min del var ikke den heller optimal.

For min del kan ingen av de sammenlignes med Emmaljunga sine vogner, men dem har ikke ergonomisk sittedel som du er ute etter. Hadde jeg ventet smått på nytt hadde jeg uten tvil kjøpt Emmaljunga, men det er jo smak og behag hvilke krav man har og hva man ønsker :)

Emmaljunga har 3 modeller med ergonomisk sittedel, super viking, viking og Nxt90 ☺ sistnevnte er dog Liten, mens super viking og viking har gode og romslige sittedeler 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...