Gå til innhold

Vondt på høyre side - noen som vet hva dette kan være?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har så langt hatt et ganske problemfritt svangerskap (ca 21 uker), men i dag er ingen god dag. 


Helt siden jeg våknet i dag har jeg hatt mye vondt på høyre side, helt nede fra ca der jeg mener høyre eggstokk ligger og opp til rett nedenfor ribbeina på høyre side. Har kjent det mer eller mindre hele dagen - men forsterkes når jeg tisser (sitter da som regel litt foroverbøyd, gammel vane), når jeg går med høyre fot (går jo med begge beina da, men det trigges for hvert skritt jeg tar med den foten!), og da jeg tidligere i dag skulle kjøpe nye gravidbukser ble det mye grimaser i prøverommet når jeg skulle trø i og ut av buksene jeg prøvde, fordi hver gang jeg løfter knærne høyt/mot magen, så gjør det vondt.

Tok et par paracet i fem-tiden, det tok toppen av smertene for et par timer, men nå kjenner jeg det godt igjen.

Første svangerskap, så jeg har lite å sammenligne med fra tidligere. Noen som kjenner igjen hva dette kan være? Noe å ringe legevakten for, liksom, eller bare vente og se det an?

Anonymkode: 29853...239

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blindtarmen?

Er bekymret for at det kan være noe, så er det aldri farlig å ringe legevakten, så kan de ta en vurdering.

Anonymkode: eaad6...cad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var der i dag, siden det fortsatt var vondt, og var blitt tydeligere vondt oppe i høyre side hver gang jeg tisset. Ringte legevakt, og ble anbefalt å ta meg en tur innom.

Møtte en ung mannlig lege, han hadde tydeligvis ikke snøring, men siden det ikke slo ut noe på urinprøve eller crp, slår jeg meg til ro med at det sannsynligvis bare er ligamentsmerter som går høyere opp enn vanlig. Får heller ta kontakt med fastlege viss det vedvarer.

HI

Anonymkode: 29853...239

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...